- 
                    Відкриті торги з особливостями
- 
                        Однолотова
- 
                        КЕП
Послуги з постачання та транспортування теплової енергії місцевими (розподільчими) тепловими мережами для потреб опорного закладу освіти «Красилівська гімназія» Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                845 000.00
                UAH з ПДВ
            
                            
        
                    Період уточнення:
                    25.09.2025 11:46 - 03.10.2025 00:00
                
                        
            Відповідь надана        
    Дискримінаційна вимога
                    Номер:
                    50bd69173fdd480186d16e8cb4ccfa45
                
                                                                        
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    30.09.2025 09:18
                
                                                                        
                    Опис:
                    Також у тендерній документації міститься вимога (п. 7) про надання підтверджуючих документів з організацією, яка надає послуги на вивезення та захоронення відходів.
Зазначена умова є такою, що не стосується безпосередньо предмета закупівлі – виробництва та постачання теплової енергії. Відповідно до положень чинного законодавства, у тому числі Закону України «Про відходи», договір на вивезення побутових відходів може бути укладений лише споживачем або суб’єктом господарювання, який фактично створює відходи у процесі своєї діяльності.
У випадку теплогенеруючої організації такий договір може бути укладений виключно після укладання основного договору на виробництво та постачання теплової енергії, якщо у процесі виробництва виникатимуть відходи, які потребуватимуть вивезення та утилізації. Вимога ж про надання підтвердження наявності такого договору на етапі участі у тендері є необґрунтованою та такою, що не має тісного зв’язку з господарською діяльністю з теплопостачання.
Таким чином, встановлена умова:
не пов’язана з предметом закупівлі;
суперечить вимогам ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 43 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022, якими заборонено вимагати документи, не пов’язані безпосередньо з предметом закупівлі;
створює дискримінаційні умови для учасників, оскільки передбачає виконання зобов’язання, яке може виникнути лише після укладання основного договору на виробництво та постачання теплової енергії.
У зв’язку з цим вимагаємо виключити п. 7 із тендерної документації або внести відповідні зміни з метою усунення дискримінаційних умов.
                
                                                                        
                    Відповідь:
                    Доброго дня, у відповідь на ваше звернення повідомляємо наступне: Підтверджуючими документами з організацією, що надає послуги з
вивезення та захоронення відходів, є, в тому числі, гарантійний лист від
надавача послуги.
Враховуючи викладене вище, не можна вважати дану вимогу
дискримінаційною.
                
                                                                        
                    Дата відповіді:
                    30.09.2025 16:41
                
                        
            Відповідь надана        
    Дискримінаційна умова
                    Номер:
                    0b18f7a22ea049e68c6356fa9ae7d718
                
                                                                        
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    30.09.2025 09:15
                
                                                                        
                    Опис:
                    Окремо слід звернути увагу на вимогу тендерної документації (п. 5), яка передбачає надання учасниками ліцензії на право здійснення постачання та транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами.
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки відповідно до положень Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та Закону України «Про теплопостачання» ліцензуванню підлягають окремі види діяльності у сфері теплопостачання, зокрема:
виробництво теплової енергії (на установках певної потужності, що перевищує встановлені законом межі),
транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами,
постачання теплової енергії.
Разом з тим, не всі теплогенеруючі організації зобов’язані мати таку ліцензію, адже вони можуть здійснювати діяльність виключно з виробництва теплової енергії та постачати її безпосередньо споживачам за договором купівлі-продажу, користуючись послугами теплотранспортуючої організації (ст. 19 Закону України «Про теплопостачання»).
Таким чином, обов’язкова вимога про надання ліцензії на транспортування і постачання теплової енергії ставить у нерівні умови теплогенеруючі організації, які законно мають право постачати вироблену енергію через існуючі мережі теплотранспортуючих організацій. Це штучно обмежує конкуренцію та суперечить:
ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» – заборона встановлювати дискримінаційні вимоги,
п. 28 Постанови КМУ № 1178 – заборона вимог, що обмежують конкуренцію,
ст. 19 Закону України «Про теплопостачання» – рівні права теплогенеруючих організацій та заборона відмови у транспортуванні теплової енергії.
Враховуючи викладене, вимога тендерної документації про обов’язкове надання ліцензії на транспортування та постачання теплової енергії є дискримінаційною та підлягає виключенню або приведенню у відповідність до чинного законодавства, що дозволить забезпечити участь у закупівлі ширшого кола потенційних учасників.
                
                                                                        
                    Відповідь:
                    Доброго дня, у відповідь на ваше звернення повідомляємо наступне:Користування тепловою енергією допускається лише на підставі договору
купівлі - продажу теплової енергії між споживачем і теплопостачальною
організацією (далі — договір), крім підприємств, що виробляють та
використовують теплову енергію для цілей власного виробництва.
Ст. 1 Закону України «Про теплопостачання» встановлює, що постачання
теплової енергії (теплопостачання) - господарська діяльність, пов’язана з
наданням теплової енергії (теплоносія) споживачам за допомогою технічних
засобів транспортування та розподілом теплової енергії на підставі договору.
Абз. 2 ч.3 статті 24 Закону України «Про теплопостачання» передбачено,
що основними обов’язками споживача теплової енергії є: своєчасне укладання
договору з теплопостачальною організацією на постачання теплової енергії.
Ст. 23 Закону України «Про теплопостачання» встановлює, що
господарська діяльність з виробництва, транспортування, постачання теплової
енергії підлягає ліцензуванню в порядку, встановленому законом.
Тому ліцензія на постачання теплової енергії є обов’язковою умовою.
                
                                                                        
                    Дата відповіді:
                    30.09.2025 16:46
                
                        
            Відповідь надана        
    Дискримінаційні умови
                    Номер:
                    f26338021c374ee9826c1a5e26bab785
                
                                                                        
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    30.09.2025 08:52
                
                                                                        
                    Опис:
                    Відповідно до абз. 2, 3, 4 та 5 статті 19 Закону України «Про теплопостачання» від 02.06.2005 № 2633-IV (наведено у Додатку № 2), законодавством чітко закріплено:
•	теплогенеруючі організації, які використовують різні технології виробництва теплової енергії, мають рівні права доступу на ринок теплової енергії;
•	споживач або суб’єкт теплоспоживання має право вільно обирати (змінювати) теплопостачальну організацію, якщо це технічно можливо;
•	теплогенеруюча організація має право постачати вироблену теплову енергію безпосередньо споживачу згідно з договором купівлі-продажу. При цьому, якщо така організація не є теплотранспортуючою, теплотранспортуюча організація не має права відмовити у транспортуванні теплової енергії за наявності технічних можливостей;
•	теплотранспортуюча організація не має права відмовити споживачу теплової енергії у забезпеченні його тепловою енергією, якщо існує технічна можливість приєднання.
Також Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»:
•	п. 3 – замовники, здійснюючи закупівлі, зобов’язані дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», зокрема недискримінація учасників, добросовісна конкуренція та максимальна економія;
•	п. 28 – тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників;
•	п. 29 – замовник має забезпечити рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі, незалежно від форми власності та місцезнаходження;
•	п. 43 – забороняється встановлювати вимоги, що не пов’язані безпосередньо з предметом закупівлі та не є необхідними для оцінки відповідності пропозиції учасника.
Таким чином, умова тендерної документації щодо надання документів про право власності/користування теплотрасою суперечить наведеним приписам закону, оскільки звужує коло потенційних учасників лише до тих суб’єктів, які мають у власності чи користуванні тепломережі, чого чинне законодавство не вимагає.
Відповідно до ч. 4 ст. 5 та ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги, які призводять до необґрунтованого обмеження конкуренції. В даному випадку таке обмеження є очевидним, оскільки штучно звужує можливість участі теплогенеруючих організацій, які законно мають право постачати теплову енергію споживачу з використанням існуючих мереж теплотранспортуючих організацій.
Виходячи з викладеного, умови тендерної документації в частині вимоги надання документів про право власності/користування теплотрасою суперечать законодавству України, є дискримінаційними та такими, що порушують принципи рівної конкуренції і недискримінації учасників.
Вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації в цій частині з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення рівного доступу всіх потенційних учасників до участі у процедурі закупівлі.
                
                                                                        
                    Відповідь:
                    Доброго дня, у відповідь на ваше звернення повідомляємо наступне: Документом, що підтверджує право власності/користування теплотрасою,
що забезпечує можливість транспортування теплової енергії до Споживача, є
також договір, попередній договір з теплотранспортуючою організацією на
транспортування теплової енергії.
Вважаємо, що п. 6 повністю відповідає ч. 1, 2, 3, 4, 5 ст. 19 Закону
України «Про теплопостачання», а саме:
Діяльність у сфері теплопостачання може здійснюватись суб’єктами
господарської діяльності у сфері теплопостачання всіх організаційно-правових
форм та форм власності, зокрема, на основі договорів оренди, підряду, концесії,
лізингу та інших договорів.
Теплогенеруючі організації, які використовують різні технології
виробництва теплової енергії, мають рівні права доступу на ринок теплової
енергії.
Споживач або суб’єкт теплоспоживання має право вибирати (змінювати)
теплопостачальну організацію, якщо це технічно можливо.
Теплогенеруюча організація має право постачати вироблену теплову
енергію безпосередньо споживачу згідно з договором купівлі-продажу. У разі
якщо така організація не є теплотранспортуючою, то теплотранспортуюча
організація не має права відмовити теплогенеруючій організації у
транспортуванні теплової енергії, якщо це дозволяють технічні можливості
системи.
Теплотранспортуюча організація не має права відмовити споживачу
теплової енергії у забезпеченні його тепловою енергією за наявності технічних
можливостей на приєднання споживача до теплової мережі.
Стаття 21. Конкурентні засади у сфері теплопостачання
Теплогенеруючим організаціям незалежно від організаційно-правових
форм та форм власності надається право доступу до магістральних та місцевих
теплових мереж за умови виконання технічних умов на приєднання. Суб’єкт
господарювання, який здійснює діяльність з транспортування теплової енергії,
зобов’язаний приєднати теплогенеруючу організацію, що має намір
здійснювати діяльність з виробництва теплової енергії, після виконання
технічних умов та укладання договору на приєднання до теплової мережі.
Спори щодо обсягу робіт, зазначених у технічних умовах на приєднання,
розглядаються відповідно до законодавства.
Враховуючи викладене вище, не можна вважати дану вимогу
дискримінаційною.
                
                                                                        
                    Дата відповіді:
                    30.09.2025 16:45
                
                        