• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з постачання та транспортування теплової енергії місцевими (розподільчими) тепловими мережами для потреб опорного закладу освіти «Красилівська гімназія» Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області

Завершена

845 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 25.09.2025 11:46 - 03.10.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

дискримінаційні умови

Номер: 0321b8ce2bd44a50af653d7c1d67e8ef
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-25-005201-a.a1
Назва: дискримінаційні умови
Скарга:
Відповідно до абз. 2–5 статті 19 Закону України «Про теплопостачання» від 02.06.2005 № 2633-IV, законодавством чітко визначено: • теплогенеруючі організації, які застосовують різні технології виробництва теплової енергії, мають рівні права доступу на ринок теплової енергії; • споживач або суб’єкт теплоспоживання має право вільно обирати чи змінювати теплопостачальну організацію за наявності технічної можливості; • теплогенеруюча організація має право постачати вироблену теплову енергію безпосередньо споживачу згідно з договором купівлі-продажу, а у випадку відсутності власних мереж – користуватися послугами теплотранспортуючої організації, яка не має права відмовити у транспортуванні теплової енергії за наявності технічної можливості; • теплотранспортуюча організація не може відмовити споживачу у забезпеченні його тепловою енергією, якщо є технічна можливість приєднання. Крім того, Постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, якою затверджено особливості здійснення публічних закупівель під час воєнного стану, передбачає: • п. 3 – замовники зобов’язані дотримуватися принципів недискримінації, добросовісної конкуренції та максимальної економії; • п. 28 – тендерна документація не може містити вимог, що обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників; • п. 29 – замовник має забезпечувати рівні умови для всіх учасників незалежно від форми власності та місцезнаходження; • п. 43 – забороняється висувати вимоги, які не пов’язані безпосередньо з предметом закупівлі та не є необхідними для оцінки пропозиції. У зв’язку з цим, звертаємо увагу на такі положення тендерної документації, які суперечать вищенаведеним нормам: 1. Вимога щодо надання документів про право власності/користування теплотрасою (п. 6 Додатоку 6 Тендерної документації ). Ця умова є незаконною та дискримінаційною, оскільки обмежує участь лише суб’єктами, які мають у власності чи користуванні теплові мережі. Закон не вимагає від теплогенеруючих організацій обов’язкового володіння чи користування теплотрасами, адже вони можуть постачати теплову енергію через існуючі мережі теплотранспортуючих організацій. Це порушує ч. 4 ст. 5 та ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». 2. Вимога про надання ліцензії на транспортування та постачання теплової енергії (п. 5 Додатоку 6 Тендерної документації). Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та Закону України «Про теплопостачання», ліцензії підлягають лише ті види діяльності, що передбачають фактичне транспортування або постачання теплової енергії. Водночас теплогенеруючі організації можуть здійснювати лише виробництво теплової енергії та постачати її споживачам за договором купівлі-продажу через теплотранспортуючу організацію. Вимога про обов’язкове надання такої ліцензії є надмірною, необґрунтованою та створює бар’єри для добросовісних учасників ринку. 3. Вимога щодо надання підтверджуючих документів про укладення договору на вивезення та захоронення відходів (п. 7 Додатоку 6 Тендерної документації). Дана умова не має безпосереднього зв’язку з предметом закупівлі – виробництвом та постачанням теплової енергії. Згідно із Законом України «Про відходи», відповідні договори можуть укладатися лише у випадку фактичного утворення відходів у процесі діяльності. Для теплогенеруючої організації така потреба може виникнути лише після укладення основного договору на постачання теплової енергії. Вимога про надання такого договору на етапі участі у тендері є передчасною, неправомірною та дискримінаційною. Таким чином, зазначені умови тендерної документації не тільки порушують принципи рівної конкуренції, але й суперечать чинному законодавству України. Їх наявність фактично зводить участь у торгах до одного попередньо визначеного учасника, що підриває відкритість і прозорість процедури закупівлі. У зв’язку з цим вимагаємо внести зміни до тендерної документації, виключивши наведені пункти, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення рівного доступу всіх потенційних учасників до процедури закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 02.10.2025 16:02
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ ТЕПЛОІНВЕСТ", МАКАР Віктор Петрович 380676878000 gkteploinvest@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d28dc63b22944a30911c7fb566173093
Заголовок пункту скарги: Дискримінаціні вимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Дискримінаціні вимоги
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження