- 
                    Відкриті торги з особливостями
- 
                        Однолотова
- 
                        КЕП
Послуги з постачання та транспортування теплової енергії місцевими (розподільчими) тепловими мережами для потреб опорного закладу освіти «Красилівська гімназія» Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                845 000.00
                UAH з ПДВ
            
                            
        
                    Період оскарження:
                    25.09.2025 11:46 - 03.10.2025 00:00
                
                        
            Скарга        
    
            Залишено без розгляду        
    
            КЕП        
    дискримінаційні умови
                    Номер:
                    0321b8ce2bd44a50af653d7c1d67e8ef
                
                                                                        
                                                                        
                    Ідентифікатор запиту:
                    UA-2025-09-25-005201-a.a1
                
                                                                        
                    Назва:
                    дискримінаційні умови
                
                                                                        
                    Скарга:
                    
                                                                        Відповідно до абз. 2–5 статті 19 Закону України «Про теплопостачання» від 02.06.2005 № 2633-IV, законодавством чітко визначено:
•	теплогенеруючі організації, які застосовують різні технології виробництва теплової енергії, мають рівні права доступу на ринок теплової енергії;
•	споживач або суб’єкт теплоспоживання має право вільно обирати чи змінювати теплопостачальну організацію за наявності технічної можливості;
•	теплогенеруюча організація має право постачати вироблену теплову енергію безпосередньо споживачу згідно з договором купівлі-продажу, а у випадку відсутності власних мереж – користуватися послугами теплотранспортуючої організації, яка не має права відмовити у транспортуванні теплової енергії за наявності технічної можливості;
•	теплотранспортуюча організація не може відмовити споживачу у забезпеченні його тепловою енергією, якщо є технічна можливість приєднання.
Крім того, Постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, якою затверджено особливості здійснення публічних закупівель під час воєнного стану, передбачає:
•	п. 3 – замовники зобов’язані дотримуватися принципів недискримінації, добросовісної конкуренції та максимальної економії;
•	п. 28 – тендерна документація не може містити вимог, що обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників;
•	п. 29 – замовник має забезпечувати рівні умови для всіх учасників незалежно від форми власності та місцезнаходження;
•	п. 43 – забороняється висувати вимоги, які не пов’язані безпосередньо з предметом закупівлі та не є необхідними для оцінки пропозиції.
У зв’язку з цим, звертаємо увагу на такі положення тендерної документації, які суперечать вищенаведеним нормам:
1.	Вимога щодо надання документів про право власності/користування теплотрасою (п. 6 Додатоку 6 Тендерної документації ).
Ця умова є незаконною та дискримінаційною, оскільки обмежує участь лише суб’єктами, які мають у власності чи користуванні теплові мережі. Закон не вимагає від теплогенеруючих організацій обов’язкового володіння чи користування теплотрасами, адже вони можуть постачати теплову енергію через існуючі мережі теплотранспортуючих організацій. Це порушує ч. 4 ст. 5 та ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
2.	Вимога про надання ліцензії на транспортування та постачання теплової енергії (п. 5 Додатоку 6 Тендерної документації).
Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та Закону України «Про теплопостачання», ліцензії підлягають лише ті види діяльності, що передбачають фактичне транспортування або постачання теплової енергії. Водночас теплогенеруючі організації можуть здійснювати лише виробництво теплової енергії та постачати її споживачам за договором купівлі-продажу через теплотранспортуючу організацію. Вимога про обов’язкове надання такої ліцензії є надмірною, необґрунтованою та створює бар’єри для добросовісних учасників ринку.
3.	Вимога щодо надання підтверджуючих документів про укладення договору на вивезення та захоронення відходів (п. 7 Додатоку 6 Тендерної документації).
Дана умова не має безпосереднього зв’язку з предметом закупівлі – виробництвом та постачанням теплової енергії. Згідно із Законом України «Про відходи», відповідні договори можуть укладатися лише у випадку фактичного утворення відходів у процесі діяльності. Для теплогенеруючої організації така потреба може виникнути лише після укладення основного договору на постачання теплової енергії. Вимога про надання такого договору на етапі участі у тендері є передчасною, неправомірною та дискримінаційною.
Таким чином, зазначені умови тендерної документації не тільки порушують принципи рівної конкуренції, але й суперечать чинному законодавству України. Їх наявність фактично зводить участь у торгах до одного попередньо визначеного учасника, що підриває відкритість і прозорість процедури закупівлі.
У зв’язку з цим вимагаємо внести зміни до тендерної документації, виключивши наведені пункти, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення рівного доступу всіх потенційних учасників до процедури закупівлі.
                
                    Пов'язані документи:
                    
            Учасник
        
                                                                        - додаток 6.docx 30.09.2025 11:38
- Скарга АМКУ+.pdf 30.09.2025 12:22
- Скарга АМКУ виправлена.pdf 30.09.2025 12:36
- sign.p7s 30.09.2025 12:37
- пп ГКТИ 521.pdf 30.09.2025 15:23
- Пояснення до скарги 01.10.2025 15:29
- рішення від 02.10.2025 №14967.pdf 02.10.2025 15:52
                    Дата прийняття скарги до розгляду:
                    30.09.2025 15:09
                
                                                                        
                    Причина:
                    Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
                
                                                                        
                    Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
                    02.10.2025 16:02
                
                                                                        
                                                                        
                        Пункт скарги
                    Порядковий номер пункту скарги:
                    1
                
                                                                        
                    Номер:
                    d28dc63b22944a30911c7fb566173093
                
                                                                        
                    Заголовок пункту скарги:
                    Дискримінаціні вимоги
                
                                                                        
                    Тип пов'язаного елемента:
                    Скарга на закупівлю
                
                                                                        
                                                                        
                    Тип порушення:
                    Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
                
                                                                        
                    Ідентифікатор класифікації:
                    Кваліфікаційні критерії учасників
                
                                                                        
                    Тип порушення:
                    Кваліфікаційні критерії учасників
                
                                                                        
                    Опис суті пункту скарги:
                    Дискримінаціні вимоги
                
                                                                        
                    Вимоги:
                    Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
    
        
                
                        
            ×            
    - 
                                                Дискримінаційні вимоги
Запити Органу оскарження
                    Номер:
                    5eced06815244a599379a80a8fae2e07
                
                                                                        
                    Тема запиту:
                    ТОВ «ГК ТЕПЛОІНВЕСТ» щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням п. 52 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості)) Ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-25-005201-a
                
                                                                        
                    Текст запиту:
                    30 вересня 2025 року ТОВ «ГК ТЕПЛОІНВЕСТ» (далі – Скаржник) подало скаргу на оголошені відділом освіти Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області (далі – Замовник) відкриті торги з особливостями з ідентифікатором закупівлі UA-2025-09-25-005201-a. 
Скаржник вважає, що тендерна документація складена таким чином, що містить дискримінаційні вимоги та фактично договір можна укласти лише з одним, заздалегідь визначеним учасником закупівлі.
Відділ освіти надає пояснення по кожному із положень тендерної документації, які скаржник вважає дискримінаційними.
1.	Вимога щодо надання документів на право власності/користування теплотрасою (п. 6 Додатку 6 Тендерної документації).
Вважаємо, що п. 6 повністю відповідає ч. 1, 2, 3, 4, 5 ст. 19 Закону України «Про теплопостачання»:
1.	Діяльність у сфері теплопостачання може здійснюватись суб’єктами господарської діяльності у сфері теплопостачання всіх організаційно-правових форм та форм власності, зокрема, на основі договорів оренди, підряду, концесії, лізингу та інших договорів.
Документом, що підтверджує право власності/користування теплотрасою, що забезпечує можливість транспортування теплової енергії до Споживача є договір, попередній договір, намір укласти договір з теплотранспортуючою організацією на транспортування теплової енергії. Відсутність зазначеного документу становить загрозу зриву опалювального сезону у закладі освіти, оскільки існує невизначеність, чи зможе теплогенеруюча організація постачати тепло. Адже необхідно дотриматись також ч. 4, 5 цієї статті, де зокрема зазначено:
4.	Теплогенеруюча організація має право постачати вироблену теплову енергію безпосередньо споживачу згідно з договором купівлі-продажу. У разі якщо така організація не є теплотранспортуючою, то теплотранспортуюча організація не має права відмовити теплогенеруючій організації у транспортуванні теплової енергії, якщо це дозволяють технічні можливості системи.
5.	Теплотранспортуюча організація не має права відмовити споживачу теплової енергії у забезпеченні його тепловою енергією за наявності технічних можливостей на приєднання споживача до теплової мережі.
Ч.1 ст.21 Закону України «Про теплопостачання» визначено, що теплогенеруючим організаціям незалежно від організаційно-правових форм та форм власності надається право доступу до магістральних та місцевих теплових мереж за умови виконання технічних умов на приєднання. Суб’єкт господарювання, який здійснює діяльність з транспортування теплової енергії, зобов’язаний приєднати теплогенеруючу організацію, що має намір здійснювати діяльність з виробництва теплової енергії, після виконання технічних умов та укладання договору на приєднання до теплової мережі. Спори щодо обсягу робіт, зазначених у технічних умовах на приєднання, розглядаються відповідно до законодавства.
Враховуючи вищевикладене, не можна вважати дану вимогу дискримінаційною, а зазначені Скаржником ч.4 ст.5 та ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», порушеними Замовником.
2.	Вимога про надання ліцензії на транспортування та постачання теплової енергії (п. 5 Додатку 6 Тендерної документації). 
Замовником частково враховано звернення Скаржника та виключено вимогу щодо надання ліцензії на транспортування.
Щодо ліцензії на постачання теплової енергії:
Користування тепловою енергією допускається лише на підставі договору купівлі - продажу теплової енергії між споживачем і теплопостачальною організацією (далі — договір), крім підприємств, що виробляють та використовують теплову енергію для цілей власного виробництва.
Ст. 1 Закону України «Про теплопостачання» визначено, що постачання теплової енергії (теплопостачання) – господарська діяльність, пов’язана з наданням теплової енергії (теплоносія) споживачам за допомогою технічних засобів транспортування та розподілом теплової енергії на підставі договору.
Абз. 2 ч.3 статті 24 Закону України «Про теплопостачання» передбачено, що основними обов’язками споживача теплової енергії є: своєчасне укладання договору з теплопостачальною організацією на постачання теплової енергії.
Ст. 23 Закону України «Про теплопостачання» встановлює, що господарська діяльність з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії підлягає ліцензуванню в порядку, встановленому законом.
Вважаємо, що ліцензія на постачання теплової енергії є обов’язковою умовою.
3.	Вимога щодо надання підтверджуючих документів про укладення договору на вивезення та захоронення відходів (п. 7 Додатку 6 Тендерної документації)
Ч.3 ст.13 Закону України «Про управління відходами» регламентує: Утворювачі або власники відходів, які не є суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, зобов’язані забезпечувати зберігання відходів у спосіб, що є безпечним для здоров’я людини та навколишнього природного середовища, та передавати відходи суб’єктам господарювання у сфері управління відходами протягом одного року з моменту їх утворення.
Ч.2 ст.16 Закону України «Про управління відходами» визначає обов’язок утворювача відходів, зокрема, обробляти відходи самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, або передавати їх для оброблення суб’єктам господарювання у сфері управління відходами, які мають такий дозвіл, а також забезпечувати утримання в належному санітарному і технічному стані місць утворення та зберігання відходів, а також забезпечувати дотримання встановлених правил техніки безпеки та пожежної безпеки у таких місцях.
Підтверджуючими документами з організацією, що надає послуги з вивезення та захоронення відходів є, в тому числі, гарантійний лист від надавача послуги. Замовник не вимагає вже укладеного договору.
Враховуючи викладене вище, не можна вважати дану вимогу дискримінаційною.
Також зазначаємо, що у тендерній документації відсутні вимоги, безпосередньо не пов’язані з предметом закупівлі, п. 43 Особливостей не вважаємо порушеним.
Уповноважена особа				Сніжана НАГАЇВСЬКА
                
                                                                        
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    01.10.2025 15:28
                
                                                                        
                        
                    Номер:
                    6e6bbaedba8c4280b0dd7f29d8d141c2
                
                                                                        
                    Тема запиту:
                    оплата
                
                                                                        
                    Текст запиту:
                    платіжна інструкція
                
                                                                        
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    30.09.2025 15:23
                
                                                                        
                        