• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Закупівля мережевих комутаторів за кодом CPV за ЄЗС ДК 021:2015: 32420000-3 Мережеве обладнання.

Завершена

51 334 326.72 UAH з ПДВ
Період уточнення: 17.09.2025 11:56 - 22.09.2025 00:00
Відповідь надана

Виключення дискримінаційної вимоги

Номер: 093c807993b746a797e40ac93295afdb
Дата опублікування: 21.09.2025 16:52
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до п.п. 3.4. пункту 3 Додатку 1 Тендерної документації - Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі є вимога надати у складі пропозиції Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника на території України - документ виданий виробником або його офіційним представництвом в Україні, який є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Авторизаційний лист виробника (офіційного представництва) свідчить про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України. Уважно вивчивши зазначену вимогу, ТОВ «АЛТАЮР» має зауважити, що надання авторизаційного листа від виробника або офіційного представництва виробника на території України не підтверджує і не гарантує поставку товару відповідно до вимог тендерної документації, а тим більше не гарантує офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Звертаємо увагу, що згідно рішення АМКУ №15091 -р/пк-пз від 10.09.2024 року підтвердженням співпраці та продажу офіційно ввезеного товару є укладений договір з офіційним дистриб’ютором товару. З огляду на вищевказане, вважаємо, що визначені Замовником вимоги є необґрунтованими, безпідставними та такими, що обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників та призводить до значного підвищення вартості закупівлі для замовника. З метою подальшого уникнення порушення законодавства, вимагаємо: - Виключити п.п. 3.4. пункту 3 Додатку 1 Тендерної документації - Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Відповідь: Доброго ранку шановний потенційний Учаснику. Дякуємо за запитання/звернення. Замовником розглянуто Ваше звернення та повідомляємо наступне: дана вимога, як і будь-яка інша вимога тендерної документації може обмежити можливість учасників, які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі. Однак чинне законодавство України не містить визначення дискримінаційних вимог тендерної документації. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Позиції судів щодо визначення дискримінаційності вимог: - Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 640/1042/19 від 29.01.2021 - «…дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших»; - Європейський суд з прав людини в рішенні суду у справі № 42184/05 «Карсон та інші проти Сполученого Королівства» від 16.03.2010 – «дискримінація - відмінність у ставленні до осіб, які перебувають в аналогічній або схожій ситуації». - Дискримінаційні вимоги тендерної документації - такі вимоги, яким може відповідати певна обмежена кількість учасників та які суттєво обмежують участь в закупівлі зацікавлених осіб. Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що встановлена у тендерній документації вимога є дискримінаційною, адже вона сформована з метою отримання якісного товару, від надійного постачальника, який забезпечить гарантійне обслуговування обладнання через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України. Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно частини 3 статті 22 Закону України Про публічні закупівлі від 25.12.2015 № 922-VIII тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Дана вимога тендерної документації щодо надання у складі пропозиції Авторизаційного листа від виробника або офіційного представництва виробника на території України убезпечує від можливої поставки неякісного та неоригінального обладнання, постачання не в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки продукції, оскільки є вірогідність постачання обладнання, яке є неоригінальними, неякісними, а також, яке може потрапити на територію України незаконними шляхами, тим самим призвести до незворотних наслідків. Вважаємо, що дана вимога тендерної документації сформована та відповідає принципам публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України Про публічні закупівлі від 25.12.2015 № 922-VIII, а також відповідає наступній меті, а саме: - забезпечення своєчасної поставки необхідного обладнання Учасником торгів. Надання авторизаційного листа є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника чи офіційного представника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість, своєчасну поставку, а також гарантійне обслуговування. - внесенням такої вимоги до документації є соціально обґрунтованим, адже неналежне виконання або розірвання договору поставки обладнання з вини постачальника призведе до неналежного функціонування Замовника. - забезпечення мінімальної націнки на обладнання, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником чи офіційним представником за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії). - надання авторизаційного листа мінімізує ризик того, що обладнання, яке постачатиме учасник отримане ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже авторизаційний лист (підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України, забезпечення офіційного гарантійного обслуговування тощо. Окрім того, враховуючи те, що передбачено можливість надання авторизаційного листа не тільки від виробника, а також від його офіційного представника на території України, дані обставини лише ще раз підтверджують правовірність даної вимоги, а також спростовують факт наявності в ній дискримінаційних вимог. Враховуючи вищевикладене, дана вимога тендерної документації ніяким чином не обмежує конкуренцію, не призводять до дискримінації учасників та не призводить до значного підвищення вартості закупівлі для замовника.
Дата відповіді: 23.09.2025 07:52