-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
код ДК 021:2015-09310000-5 - Електрична енергія (Електрична енергія для закладів освіти Оболонського району м. Києва)
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 3 дні (до 23.09.25 00:00)
19 552 000.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
03
дн
20
год
05
хв
48
сек
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період уточнення:
15.09.2025 16:21 - 20.09.2025 00:00
Без відповіді
ум ови визначення ціни
Номер:
170c1cf6643a427b8d83b03e77fb3f00
Дата опублікування:
18.09.2025 14:37
Опис:
Шановний Замовнику!
Форма «Тендерна пропозиція» (Додаток 1 до Тендерної документації) однією із складових ціни передбачає показник «Середньозважена ціна на ринку “на добу наперед” без ПДВ, грн».
Щодо цього повідомляємо:
З метою розроблення єдиного підходу до організації публічних закупівель електричної енергії, підготовки тендерної документації та проєкту договору про закупівлю (постачання електричної енергії споживачу) Міністерством економіки України, як уповноваженим органом, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель затверджено Методичні рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 №11712 (далі – Методика №11712), метою яких є створення єдиного підходу до організації публічних закупівель електричної енергії, підготовки тендерної документації та проекту договору. Пунктом 6 розділу ІV «Рекомендації щодо підготовки тендерної документації» Методики №11712 визначено, що Замовникам рекомендується в тендерній документації визначити порядок розрахунку ціни тендерної пропозиції для учасника за формою згідно з додатком 6 до примірної тендерної документації (додаток 2 до Методичних рекомендацій) з метою розрахунку та фіксації вартості торговельної надбавки / знижки учасника за результатами процедури закупівлі. Для розрахунку ціни тендерної пропозиції учасника відповідно до абзацу першого цього пункту ціну на ринку «на добу наперед» за 1 кВт.год без ПДВ рекомендовано розраховувати за останній повний календарний місяць, що передував даті оголошення процедури закупівлі, і використовувати тариф на послуги з передачі електричної енергії, чинний на дату оголошення процедури закупівлі…». Встановлення такого елементу для розрахунку дає можливість встановити рівні вимоги для всіх учасників закупівлі, оскільки для всіх учасників цей елемент буде сталий (однаковий), а загальна вартість 1 кВт/год буде залежати лише від розміру торгівельної надбавки (маржі), яка буде запропонована учасником. Інші складові формули для всіх учасників торгів також будуть сталими, у тому числі тариф на послуги з передачі електричної енергії, чинний на дату оголошення процедури закупівлі), який визначається відповідно до постанов НКРЕКП. З огляду на вказане, положення Методики №11712 розроблені таким чином, що, при всіх інших рівних елементах розрахунку, єдиним елементом, який можуть встановлювати учасники і тим самим впливати на загальну ціну тендерної пропозиції, є торгова націнка (маржа).
Замовник у своїй формі «Тендерна пропозиція» встановив елемент «Середньозважена ціна на ринку “на добу наперед” без ПДВ, грн» без вказання конкретного періоду (дати), тобто без урахування положень Методики №11712, тим самим давши змогу учасникам у розрахунках ціни тендерної пропозиції визначати цей елемент розрахунку на власний розсуд. Отже, Замовником не було створено рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі в частині визначення ціни пропозиції. Таким чином, під час розроблення ТД Замовником порушено вимоги пункту 3 Особливостей в частині недотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 1, 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону, а саме: забезпечення добросовісної конкуренція серед учасників, рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Зазначені твердження теж підтверджуються практикою ДАСУ, зокрема у закупівлі UA-2025-01-08-008430-a.
Таким чином, з метою недопущення Вами порушень чинного законодавства та уникнення притягнення до відповідальності з боку контролюючих органів, просимо врахувати зазначене при укладенні Договору або ж відмінити таку процедуру.
Без відповіді
Щодо умов Договору
Номер:
1507712e93294c74937aac4b6be44833
Дата опублікування:
17.09.2025 14:23
Опис:
Шановний Замовнику!
Умовами Вашого Договору (Додаток 5 до Тендерної документації) до даної закупівлі, Додатком 3 до Договору визначено Порядок визначення вартості електричної енергії, яким передбачено наступне: "середньозважена ціна на ринку “на добу наперед” за розрахунковий період, що формується оператором ринку та публікується на його офіційному вебсайті без ПДВ (грн/кВт⋅год)" з посиланням п. 5.4 Роздіу 5 Договору, а саме пп 7 п. 19 Особливостей (ПКМУ № 1178).
В той же час зміна істотних умов Договору визначає наступний механізм зміни ціни - " 2) узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на 3 ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання. Такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Обмеження стосовно строків внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару не застосовується у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Обмеження щодо збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків застосовується щодо кожного окремого випадку збільшення ціни за одиницю товару (без обмеження кількості змін). Змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю;". По перше - ці дві норми суперечать одна одній, по-друге - виникає різночитання та зумовлювує нерозуміння принцципу застовування зміни складових ціни.
Просимо визначитись у своєму баченні щодо зміни ціни та зафіксувати зміни у проєкті Договору та не вводити оману Учасників.
Без відповіді
Щодо групи А
Номер:
5941002b799444f8b2f9205f6c3bd4f5
Дата опублікування:
17.09.2025 14:22
Опис:
Добрий день! Чи є у Замовника об'єкти які належать до групи А та мають розрахунок відповідно до погоддиного графіку споживання?
Без відповіді
Дискримінаційні вимоги
Номер:
27c9dd637ca04b9d8010c5e4533cac5e
Дата опублікування:
17.09.2025 14:09
Опис:
Шановний Замовнику!
Умовами Вашої тендерної документаці вимагається надання Учасниками "...Довідку від оператора системи розподілу, до електричних мереж якого приєднані об’єкти Замовника з інформацією про кількість споживачів, яких обслуговує Учасник на території здійснення діяльності відповідного оператора системи розподілу; Інформація про наявність веб-сайту має бути підтверджена оригіналом документа на право власності та/ або право корис-тування та /або договором про надання послуг та/або іншого документу, що підтверджує на-явність офіційного веб-сайту в мережі Інтернет. ; під повним виконанням аналогічного договору розуміється постачання товару на суму та в обсязі, що визначені договором з урахуванням додаткових угод. При цьому обсяг обовязково має бути підтвер-джено довідкою від відповідного оператора системи розподілу, до електричних мереж якого приєднані об’єкти споживача, яка має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та елект-ронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги»".
Звертаємо ВАШУ УВАГУ, що Закон України «Про публічні закупівлі» та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 р (зі змінами) не встановлюють жодних обмежень для Учасників щодо зазнчених Вами дискримніаційних вимог, Замовник не може встановлювати інших вимог, в т.ч., що обмежують конкуренцію, окрім тих, що передбачені Законом. Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, в тому числі вимагати документи та довідки, які прямо чи опосередковано не пливають на предмет закупівлі - у вашому випадку це - Довідку від оператора системи розподілу, до електричних мереж якого приєднані об’єкти Замовника з інформацією про кількість споживачів, яких обслуговує Учасник на території здійснення діяльності відповідного оператора системи розподілу; Інформація про наявність веб-сайту має бути підтверджена оригіналом документа на право власності та/ або право корис-тування та /або договором про надання послуг та/або іншого документу, що підтверджує на-явність офіційного веб-сайту в мережі Інтернет.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів. Просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначених дискримінаційних вимог. Також до вище зазначеного є роз'яснення НКРЕКП, ознайомитись із яким можна по посиланню нижще. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД та прибрати дискримінаційні вимоги.