-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Реконструкція будівлі відокремленого структурного підрозділу КНП «Чернігівська обласна лікарня» ЧОР обласний центр реабілітації та відновного лікування за адресою вул. В’ячеслава Чорновола, 24 в м.Чернігові (ДК 021:2015 - 45454000-4 «Реконструкція»)
Розмір бюджетних призначень на 2025 рік складає 96 000 000.00 гривень.
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 2 робочих дні
715 293 315.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
08.09.2025 20:33 - 20.09.2025 00:00
Відповідь надана
Вимога щодо АБЗ
Номер:
a757b0faa8104dd0a628cebf2ae8a909
Дата опублікування:
19.09.2025 17:51
Опис:
Шановний Замовнику!
У тендерній документації (Додаток 10) передбачено вимогу щодо надання учасниками довідки та підтверджуючих документів про наявність асфальтобетонного заводу (АБЗ), у тому числі атестата виробництва, дозвільних документів, договорів та транспортної схеми.
Предмет закупівлі є:
«Реконструкція будівлі відокремленого структурного підрозділу КНП «Чернігівська обласна лікарня» ЧОР — обласний центр реабілітації та відновного лікування за адресою: м. Чернігів, вул. В’ячеслава Чорновола, 24 (ДК 021:2015 - 45454000-4 «Реконструкція»)».
У складі технічного завдання дійсно передбачені роботи з благоустрою території, зокрема з улаштування асфальтобетонного покриття. Однак такі роботи є допоміжними та не становлять основного обсягу реконструкції будівлі.
Встановлення обов’язкової вимоги вже на етапі подання тендерної пропозиції мати чинні договори з виробниками або постачальниками асфальтобетонних сумішей є необґрунтованим та надмірним, оскільки:
• учасники ще не знають, чи стануть переможцями, і фактична необхідність у договорах може виникнути лише після укладення договору про закупівлю;
• укладання договорів «на випередження» створює зайве фінансове навантаження та обмежує конкуренцію, залишаючи поза участю компанії, що мають технічну та кадрову спроможність виконати роботи з реконструкції;
• виконати вимогу можливо на етапі виконання договору, шляхом укладення договорів з сертифікованими постачальниками асфальтобетонної суміші, що є звичайною практикою у будівництві.
Таким чином, зазначена вимога є надмірною та дискримінаційною, що суперечить принципам пропорційності, недискримінації та добросовісної конкуренції, визначеним статтями 3 та 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з викладеним, просимо Замовника внести зміни до тендерної документації та передбачити можливість підтвердження наявності асфальтобетонної суміші на етапі виконання договору, а не під час подання тендерної пропозиції.
Відповідь:
Добрий день, шановний Учасник!
ДОДАТКОМ 8 «Технічне завдання (Специфікація)» Тендерної документації, передбачено роботи з улаштування покриття асфальтобетонних сумішей, обсяг яких становить 773,72 тони.
Для такого об’єкту будівництва, як «Реконструкція будівлі відокремленого структурного підрозділу КНП «Чернігівська обласна лікарня» ЧОР обласний центр реабілітації та відновного лікування за адресою вул. В’ячеслава Чорновола, 24 в м.Чернігов», вказаний обсяг асфальтобетонної суміші є суттєвим.
Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до вимог нормативно-правових актів, а саме ДБН В.2.3-5 час транспортування асфальтобетонних сумішей від місця їх виготовлення до місця укладання не повинен перевищувати трьох годин та відстань транспортування не повинна перевищувати 150 км.
У зв’язку з вищевикладеним, враховуючи положення частини 3 статті 22 Закону та ДБН В.2.3-5, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, Замовником було встановлено вимогу: наявність асфальтобетонного заводу (-ів) у відповідності до вимог ДОДАТКУ 10 Тендерної документації, для виконання вимог ДОДАТКУ 8 «Технічне завдання (Специфікація)».
Для підтвердження наявності асфальтобетонного заводу(-ів) учасниками у складі тендерної пропозиції подається довідка на фірмовому бланку учасника про наявність асфальтобетонного заводу(-ів) (далі - АБЗ) та інші документи передбачені Тендерною документацією. Вимогами тендерної документації передбачено, що АБЗ може бути власністю учасника, чи орендуватися, чи бути отриманим у лізинг, чи залучений на інших правах користування, або ж може закупатись Учасником готова асфальтобетонна суміш.
Враховуючи вищенаведене, ця вимога не є дискримінаційною, тому у Замовника відсутня необхідність у внесенні змін до тендерної документації в цій частині, у зв'язку з дотриманням ним вимог Закону.
Дата відповіді:
22.09.2025 15:11
Відповідь надана
зменшення порогу фінансової спроможності
Номер:
039bc8f244604eec829918277c9ae23b
Дата опублікування:
19.09.2025 17:46
Опис:
Шановний Замовнику!
Ознайомившись із вимогами тендерної документації, вважаємо, що встановлений високий поріг фінансової спроможності учасників є надмірним та може обмежити коло потенційних учасників, що суперечить принципам недискримінації та добросовісної конкуренції, передбаченим статтями 3 та 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Звертаємо увагу, що тендерна документація передбачає попередню оплату (аванс) у розмірі 30%, що вже саме по собі зменшує фінансове навантаження на учасника. У зв’язку з цим вважаємо за доцільне встановити вимогу щодо обсягу річного доходу (виручки) на рівні, що не перевищує 30% від очікуваної вартості закупівлі.
Такий підхід узгоджується з практикою проведення аналогічних закупівель у 2025 році, де зниження порогу фінансової спроможності сприяло залученню більшої кількості учасників та забезпеченню ефективної конкуренції.
Приклади:
• У закупівлі UA-2025-04-29-010759-a Замовник встановив надмірні вимоги. У результаті участь взяв лише один учасник, і з очікуваної вартості 698 млн грн договір було укладено за 695 млн грн, що дало зниження менше 0,5%.
• Натомість у закупівлі UA-2025-03-19-014189-a Замовник зменшив надмірні вимоги, що дало змогу участі 5 учасникам. Це забезпечило активний аукціон, у результаті якого ціна знизилась із 569 млн грн до 350 млн грн, тобто економія бюджетних коштів перевищила 200 млн грн.
Зважаючи на наведене, просимо Замовника переглянути вимогу щодо обсягу річного доходу (виручки) та зменшити її до рівня, що не перевищує 30% від очікуваної вартості закупівлі, врахувавши також наявність забезпечення виконання договору як додаткового механізму гарантування належного виконання зобов’язань.
Відповідь:
Добрий день шановний Учасник!
Відповідно пункту 3 статті 16 «Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Замовник у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Таким чином, Замовник може встановити в тендерній документації вимогу підтвердити Учасником його обсяг річного доходу (виручки) у розмірі очікуваної вартості або менше неї. За таких умов, Замовник встановивши вимогу тендерної документації щодо обсягу річного доходу (виручки) не менше 50% очікуваної вартості закупівлі, не порушив вимогу Закону в цій частині, чим не порушив принципів здійснення публічних закупівель, а саме: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Зазначаємо, що вимога фінансової спроможності в процедурах закупівель необхідна для підтвердження здатності учасника виконати фінансові зобов’язання за договором. Це гарантує, що Учасник має достатньо ресурсів для реалізації проєкту (виконання робіт, закупівлю устаткування та матеріалів) та успішного завершення проєкту, знижуючи ризики для Замовника. Також, ця вимога забезпечує, що Учасник має фінансову стабільність та не зіткнеться з проблемами при виконанні робіт, що може призвести до зриву термінів або невиконання зобов’язань.
Враховуючи вищенаведене, ця вимога не є дискримінаційною, тому у Замовника відсутня необхідність у внесенні змін до тендерної документації в цій частині, у зв'язку з дотриманням ним вимог Закону.
Дата відповіді:
22.09.2025 15:10
Відповідь надана
Технічне завдання
Номер:
9363f8b7bc2e4a0dad4becf34dadb0e6
Дата опублікування:
18.09.2025 11:25
Опис:
Добрий день. Під час вивчення Додатку 8 Технічне завдання та файлів Схеми 1-6 , постало питання, що до визначення вартості деяких матеріалів, а саме: 1. ворота металеві (п.15214 ТЗ)- не зазначені розміри; 2. кронштейн для зовнішнього блока (п. 14485 ТЗ) - не зазначені розміри; 3. установлення кронштейнів під вентиляційне устаткування (п.8303 ТЗ) - не зазначені розміри; 4. лобова дошка (п.15265 ТЗ) - не зазначені розміри; 5. Метал для кріплення (п. 2377,2427,6251,6388,6615,6702, 6725,10480,10904,10955,10970, 10981, 11051,11110,11139,11159,11181,11216,11241,11273,11292,11761,13834,14333,14404,14579,14637,14684,14709,14732,14754,14776,14798, 14820,14842,14864,14886, 14918,14950, 14984,15006,15025,15044 ТЗ) – які саме маються на увазі кріплення?, з яких видів металу?, якого розміру?; 6. Металоконструкция для опорной рами (п.14432 ТЗ) - з яких видів металу?, якого розміру?; 7. Металоконструкції опорних рам зовнішніх блоків (п. 3117,7009 ТЗ) - з яких видів металу?, якого розміру?; 8. Рамка металева під сітку (п.15052 ТЗ) - з якого матеріалу та якого розміру?; 9. Сітка дротяна ткана в рамці (п.2496,2538,2575,2603,2628,7092, 7123, 7148,7174,7212,7243,7270,7297,7323,7355,7377,7403,7428,7449,7481,7508,7535,7560,7597,7620,7647,7677,7704,7728,7752,7783,7808,7828,7853,7900,7928,7958,7978,7993,8018,8060,8131,8263,8326,8345,8357,8369,8380,8390,8397,8401,8403,8416,14726,14750,14772,14794,14814,14838,14860,14882,14912,14945,14978,15024,15043,15058 ТЗ) – не зазначені розміри цих сіток (одиниці виміру - штука); 9. Термометр показуючий (п. 2398,10930 ТЗ) – не зазначені жодні марка чи характеристики; 10. Керамзитбетон (п.138, 1161 ТЗ) – не зазначена марка (виконується стяжка на покрівлі); 11. Кріпильна планка (п.9674 ТЗ) - з якого матеріалу та якого розміру?; 12. Милиця парапетного відливу (п.926 ТЗ) – не зазначено якого розміру; 13. Профілі цокольні (п. 2143,4728,12668,15283 ТЗ) - не зазначено якого розміру; 14. Буровий ковш (п.9234 ТЗ) - не зазначені жодні марка чи характеристики.
У зв’язку з відсутністю даних у Додатку8 Технічне завдання та файлах Схеми 1-6, просимо зазначити необхідні характеристики, без яких неможливо коректно визначити вартість зазначених матеріалів і виконати вимоги Додатку 1 п.20.5 Тендерної документації, та внести відповідні зміни в Додаток 8 Технічне завдання.
Відповідь:
Добрий день.
Внести зміни до додатку 8 Технічне завдання неможливо, у зв’язку з тим, що технічне завдання підготовлено відповідно до кошторисної частини проєктної документації, яка затверджена у встановленому законом порядку та пройшла експертизу.
При цьому надаємо роз’яснення щодо поставлених питань:
1. Розміри воріт металевих (п.15214 ТЗ) вказані у файлі: Схеми 6, АР Книга 2, арк. 30, Специфікація елементів заповнення дверних прорізів, поз. 10 та 11.
2. Розміри кронштейна для зовнішнього блоку (п. 14485 ТЗ): розмір кронштейна - 600*415 мм, ширина профілю полки - 43 мм, ширина профілю (який кріпиться до стіни) - 49 мм, товщина металу профіля (котрий кріпиться до стіни) - 2 мм.
3. Установлення кронштейнів під вентиляційне устаткування (п.8303 ТЗ): розміри містяться у файлі: Схеми 5, 2 КБ, арк. 212, арк 216.
4. Розміри лобової дошки (п.15265 ТЗ): 40*100 мм, довжиною 123 м.
5. Метал для кріплення (п. 2377,2427,6251,6388,6615,6702, 6725,10480,10955, 11051,11110,11139,11159,11181,11216,11241,11273,11292,11761,13834,14333,14404,14579,14637,14684,14709,14732,14754,14776,14798, 14820,14842,14864,14886, 14918,14950, 14984,15006,15025,15044 ТЗ) - хомути для труб з (M8, M8/10) в залежності від діаметру труби (в комплекті з гвинтом-шуропом, дюбелем, гайкою та шайбою). Метал для кріплення (п.10970, п.10981 ТЗ) – кріплення з нержавіючої або оцинкованої сталі, візуалізація кріплення міститься у файлі: Схеми 4, ОВ, арк. 219 (дивись - «Схема системи тепло- та холодопостачання ПВ1 та ПВ3», «Завдання для КМ на влаштування опорної конструкції для зовнішнього блоку AER-CS400CHOU M1:50»).
6. Металоконструкція для опорной рами (п.14432 ТЗ) міститься у файлі: Схеми 1, 3 КБ, арк. 26, арк. 27.
7. Інформація про вид металу та розміри металоконструкцій опорних рам зовнішніх блоків (п. 3117,7009 ТЗ) містяться у файлі:
- п. 3117 ТЗ – Схеми 5, 2 КБ, арк. 85, арк. 86, арк. 87, арк. 88, арк. 89, арк. 90, арк. 91, арк. 92, арк. 93, арк. 94, арк 95;
- п. 7009 ТЗ - Схеми 5, 2 КБ, арк. 155, арк. 156, арк. 157, арк. 158, арк. 159, арк. 160, арк. 212, арк. 213, арк. 214, арк. 215.
8. Рамка металева під сітку (п.15052 ТЗ) матеріал - сталь (оцинкована, нержавіюча), розміри містяться у файлі: Схеми 4, ОВ, арк. 176, ПП-1.
9. Розміри сітки дротяної (п.2496,2538,2575,2603,2628,7092, 7123, 7148,7174,7212,7243,7270,7297,7323,7355,7377,7403,7428,7449,7481,7508,7535,7560,7597,7620,7647,7677,7704,7728,7752,7783,7808,7828,7853,7900,7928,7958,7978,7993,8018,8060,8131,8263,8326,8345,8357,8369,8380,8390,8397,8401,8403,8416,14726,14750,14772,14794,14814,14838,14860,14882,14912,14945,14978,15024,15043,15058 ТЗ) вказані в файлі: Схеми 4, ОВ, специфікація обладнання матеріалів та виробів, у якій вказані площі сіток дротяних тканих в рамці (шт/м²). Крім того Схеми 4, ОВ, містить місця встановлення та розміри повітропроводів до яких кріпиться сітка.
9. Термометр манометричний сигналізуючий ТМП-100С.
10. Марка керамзитбетон (п.138, 1161 ТЗ) вказана у файлі: Схеми 6, АР Книга 1, арк. 35, Розріз 1-1, арк. 36, Розріз 2-2.
11. Кріпильна планка (п.9674 ТЗ) має наступні розміри та матеріал: матеріал- ПВХ, довжина: 2 м.п., ширина: 7 см.
12. Розміри милиці парапетного відливу (п.926 ТЗ) вказані у файлі: Схеми 6, АР Книга 2, арк. 61 (дивитись деталь – «Костиль з оцинкованої сталі крок 600м»).
13. Розміри профілів цокольних (п. 2143,4728,12668,15283 ТЗ) вказані у файлі: Схеми 6, АР Книга 1, арк. 24, Відомість матеріалів утеплення фасаду, цокольна частина поз.2.; арк. 87 , Відомість матеріалів на утеплення фасаду, цокольна частина поз.24.
14. Буровий ковш (п.9234 ТЗ) – буровий ковш для влаштування буронабивних паль діаметром 820 мм L=17 м.
Дата відповіді:
21.09.2025 15:59
Відповідь надана
Технічні вимоги
Номер:
bbadec0487024b43be8ca650ec9b7625
Дата опублікування:
16.09.2025 16:49
Опис:
Доброго дня. Згідно п.20.7. Додатку 1 до тендерної документації вимагається: "Підтвердження вартості всіх матеріальних ресурсів та обладнання (приймаються за обґрунтованими цінами, що склалися на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні, на підставі проведеного учасником аналізу цін на ринку матеріалів в регіоні мінімум від двох постачальників) – прайс-листи, цінові пропозиції тощо, з зазначенням країни-виробника". Тобто замовник вимагає надати по дві коменційні пропозиції на УСІ 5000 позиції матеріальних ресурсів та обладнання?
Відповідь:
Добрий день.
Відповідно до абзацу 1 пункту 5.10 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні.
Враховуючи вищевикладене, пунктом 20.7. Додатку 1 до Тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо підтвердження вартості ВСІХ матеріальних ресурсів та обладнання прайс-листами, ціновими пропозиціями тощо, мінімум від двох постачальників.
Дата відповіді:
19.09.2025 10:05