-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Реконструкція будівлі відокремленого структурного підрозділу КНП «Чернігівська обласна лікарня» ЧОР обласний центр реабілітації та відновного лікування за адресою вул. В’ячеслава Чорновола, 24 в м.Чернігові (ДК 021:2015 - 45454000-4 «Реконструкція»)
Розмір бюджетних призначень на 2025 рік складає 96 000 000.00 гривень.
Торги не відбулися
715 293 315.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
08.09.2025 20:33 - 20.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне рішення Замовника про визначення переможцем Дочірнє підприємство "УкрСіверБуд" ЗАТ "ДСК"
Номер:
dc51889ec3d64f69a09c3ef247c866a4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-08-013222-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне рішення Замовника про визначення переможцем Дочірнє підприємство "УкрСіверБуд" ЗАТ "ДСК"
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 13.10.2025 17:49
- sign.p7s 13.10.2025 17:50
- Скарга1.pdf 13.10.2025 18:20
- Залишення скарги без розгляду.pdf 15.10.2025 11:59
- Щодо залишення скарги без розгляду.doc 15.10.2025 11:59
- Залишення скарги без розгляду.pdf 15.10.2025 12:06
- Щодо залишення скарги без розгляду.doc 15.10.2025 12:06
- Пояснення по суті скарги Реабілітаційний центр.doc 17.10.2025 16:20
- Пояснення по суті скарги.pdf 17.10.2025 16:20
- Пояснення по суті скарги Реабілітаційний центр.doc 17.10.2025 16:22
- Пояснення по суті скарги.pdf 17.10.2025 16:22
- рішення від 15.10.2025 № 15568.pdf 15.10.2025 17:36
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.10.2025 № 16003.pdf 24.10.2025 12:23
- рішення від 23.10.2025 № 16003.pdf 28.10.2025 08:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.10.2025 18:02
Дата розгляду скарги:
23.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.10.2025 17:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.10.2025 08:54
Дата виконання рішення Замовником:
28.10.2025 15:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник погодився з Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та 28.10.2025 виконав його.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6f101dc1e0b14a9cb4dca7aec0c53f81
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо виправлення підсумкової відомості ресурсів.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пп.1.1. пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, визначено в ДОДАТКУ 1 до тендерної документації.
Згідно з пунктом 20.5. Додатку 1 до тендерної документації, Учасник у складі тендерної пропозиції надає договірну ціну з усіма розрахунками, яка повинна бути сканована з документів, у вигляді електронного(их) файлів у форматі розширення pdf (jpg) та/або розширення програм, що здійснюють архівацію даних (WinRAR, 7-Zip) та у форматі imd у програмному комплексі АВК – 5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, а саме: Підсумкова відомість ресурсів з зазначенням в обгрунтуванні ціни характеристики найменування матеріального ресурсу (в разі відсутності характеристики в найменуванні матеріального ресурсу відповідно до технічного завдання) та країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, з врахуванням вимог статті 5 Рамкової угоди.
На виконання зазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції Переможця міститься:
- Підсумкова відомість ресурсів на "Реконструкція будівлі відокремленого структурного підрозділу КНП "Чернігівська обласна лікарня" ЧОР обласний центр реабілітації та відновного лікування за адресою вул. В'ячеслава Чорновола, 24 в м.Чернігові (ДК 021:2015 - 45454000-4 "Реконструкція")".
06 жовтня 2025 року о 17:10 год. Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено Вимогу про усунення невідповідностей у складі тендерної пропозиції Переможця, яка серед іншого містить наступну вимогу: «4. На вимогу п. 20.5. Додатку 1 Тендерної документації Учасником у складі тендерної пропозиції надано підсумкову відомість ресурсів в п. п. 319, 621, 653, 654, 691, 695, 753, 848, 856, 864, 867, 967, 1032, 1033, 1089, 1194, 1290, 1442, 1451-1456, 2386, 2388, 2402, 2409, 2468, 2544, 2572, 2900, 2981, 3022, 3060, 3061, 3062, 3104, 3136, 3140, 3465 якої не зазначено характеристики».
07 жовтня 2025 року Переможцем в електронну систему закупівель було дозавантажено оновлену (виправлену) Підсумкову відомість ресурсів на "Реконструкція будівлі відокремленого структурного підрозділу КНП "Чернігівська обласна лікарня" ЧОР обласний центр реабілітації та відновного лікування за адресою вул. В'ячеслава Чорновола, 24 в м.Чернігові (ДК 021:2015 - 45454000-4 "Реконструкція")".
Порівнявши вищевказані підсумкові відомості ресурсів Переможця, Скаржником було встановлено зокрема наступне:
№ Початкова ПВР Виправлена (оновлена) ПВР
319 Обрамляючий профіль з монолітного
Полікарбонату (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Обрамляючий профіль з монолітного
Полікарбонату (товщ. 4 мм в графі Обґрунтування ціни)
621 Дюбель монтажний (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Дюбель монтажний (6х80 в графі Обґрунтування ціни)
653 Поручень пристінний з нержавіючої сталі (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Поручень пристінний з нержавіючої сталі (діам. 32 мм, універсальний стаціонарний в графі Обґрунтування ціни)
654 Вироби гумові технічні морозостійкі (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Вироби гумові технічні морозостійкі (товщ. 5 мм техпластина в графі Обґрунтування ціни)
691 Гідроізоляція рулонна (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Гідроізоляція рулонна (ЕКП 4,5 в графі Обґрунтування ціни)
695 Бітумно-полімерна мембрана (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Бітумно-полімерна мембрана (товщ. 2.2 мм в графі Обгрунтування ціни)
753 Аератор (флюгарка) покрівельний (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Аератор (флюгарка) покрівельний (діам. 75мм в графі Обгрунтування ціни)
848 Болти будівельні з гайками та шайбами (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Болти будівельні з гайками та шайбами (6х20мм в графі Обгрунтування ціни)
864 Шліфкруги (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Шліфкруги (діам. 125мм в графі Обгрунтування ціни)
Аналогічна ситуація склалася і з іншими позиціями підсумкових відомостей ресурсів Переможця, що були визначені Замовником у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей.
З приводу вищевикладеного, Скаржник вважає за необхідне повідомити, що звернувшись за виправленням вищеописаних невідповідностей у порядку пункту 43 Особливостей, Замовник порушив вимоги законодавства, зокрема того ж таки пункту 43 Особливостей, оскільки вимога «про надання підсумкової відомості ресурсів з зазначенням в обгрунтуванні ціни характеристики найменування матеріального ресурсу (в разі відсутності характеристики в найменуванні матеріального ресурсу відповідно до технічного завдання) та країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції» є вимогою, що стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а виправлення документів, наданих на виконання такої вимоги неодмінно призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Переможцем.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Окрім цього, внісши зміни до підсумкової відомості ресурсів, Переможцем всупереч вимог пп.20.5. Додатку 1 до тендерної документації, не було надано підсумкову відомість ресурсів (зі змінами (виправленнями) у форматі imd у програмному комплексі АВК – 5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів.
Додатково встановлено, що Вимога про усунення невідповідностей від 06 жовтня 2025 року серед іншого містить наступну вимогу: На вимогу п. 20.7. Додатку 1 Тендерної документації Учасником у складі тендерної пропозиції надано комерційні пропозиції від ТОВ «СМЕНА» та ТОВ «Чернігівторг», в яких у пп. 3155, 3283, 3285, 3295 не зазначено країну-виробника.
Переможцем було завантажено оновлені комерційні пропозиції від ТОВ «СМЕНА» та ТОВ «Чернігівторг» у яких вже з’явилась інформація про країну походження, що так само призводить до зміни предмета закупівлі.
За таких умов, тендерна пропозиція Переможця повинна була бути відхилена на підставі абз.2 пп.2 пункту 44 Особливостей як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абз.2 пп.2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, визначено в ДОДАТКУ 1 до тендерної документації.
Згідно з пунктом 20.5. Додатку 1 до тендерної документації, Учасник у складі тендерної пропозиції надає договірну ціну з усіма розрахунками, яка повинна бути сканована з документів, у вигляді електронного(их) файлів у форматі розширення pdf (jpg) та/або розширення програм, що здійснюють архівацію даних (WinRAR, 7-Zip) та у форматі imd у програмному комплексі АВК – 5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, а саме: Підсумкова відомість ресурсів з зазначенням в обгрунтуванні ціни характеристики найменування матеріального ресурсу (в разі відсутності характеристики в найменуванні матеріального ресурсу відповідно до технічного завдання) та країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, з врахуванням вимог статті 5 Рамкової угоди.
На виконання зазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції Переможця міститься:
- Підсумкова відомість ресурсів на "Реконструкція будівлі відокремленого структурного підрозділу КНП "Чернігівська обласна лікарня" ЧОР обласний центр реабілітації та відновного лікування за адресою вул. В'ячеслава Чорновола, 24 в м.Чернігові (ДК 021:2015 - 45454000-4 "Реконструкція")".
06 жовтня 2025 року о 17:10 год. Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено Вимогу про усунення невідповідностей у складі тендерної пропозиції Переможця, яка серед іншого містить наступну вимогу: «4. На вимогу п. 20.5. Додатку 1 Тендерної документації Учасником у складі тендерної пропозиції надано підсумкову відомість ресурсів в п. п. 319, 621, 653, 654, 691, 695, 753, 848, 856, 864, 867, 967, 1032, 1033, 1089, 1194, 1290, 1442, 1451-1456, 2386, 2388, 2402, 2409, 2468, 2544, 2572, 2900, 2981, 3022, 3060, 3061, 3062, 3104, 3136, 3140, 3465 якої не зазначено характеристики».
07 жовтня 2025 року Переможцем в електронну систему закупівель було дозавантажено оновлену (виправлену) Підсумкову відомість ресурсів на "Реконструкція будівлі відокремленого структурного підрозділу КНП "Чернігівська обласна лікарня" ЧОР обласний центр реабілітації та відновного лікування за адресою вул. В'ячеслава Чорновола, 24 в м.Чернігові (ДК 021:2015 - 45454000-4 "Реконструкція")".
Порівнявши вищевказані підсумкові відомості ресурсів Переможця, Скаржником було встановлено зокрема наступне:
№ Початкова ПВР Виправлена (оновлена) ПВР
319 Обрамляючий профіль з монолітного
Полікарбонату (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Обрамляючий профіль з монолітного
Полікарбонату (товщ. 4 мм в графі Обґрунтування ціни)
621 Дюбель монтажний (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Дюбель монтажний (6х80 в графі Обґрунтування ціни)
653 Поручень пристінний з нержавіючої сталі (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Поручень пристінний з нержавіючої сталі (діам. 32 мм, універсальний стаціонарний в графі Обґрунтування ціни)
654 Вироби гумові технічні морозостійкі (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Вироби гумові технічні морозостійкі (товщ. 5 мм техпластина в графі Обґрунтування ціни)
691 Гідроізоляція рулонна (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Гідроізоляція рулонна (ЕКП 4,5 в графі Обґрунтування ціни)
695 Бітумно-полімерна мембрана (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Бітумно-полімерна мембрана (товщ. 2.2 мм в графі Обгрунтування ціни)
753 Аератор (флюгарка) покрівельний (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Аератор (флюгарка) покрівельний (діам. 75мм в графі Обгрунтування ціни)
848 Болти будівельні з гайками та шайбами (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Болти будівельні з гайками та шайбами (6х20мм в графі Обгрунтування ціни)
864 Шліфкруги (без зазначення обгрунтуванні ціни характеристики) Шліфкруги (діам. 125мм в графі Обгрунтування ціни)
Аналогічна ситуація склалася і з іншими позиціями підсумкових відомостей ресурсів Переможця, що були визначені Замовником у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей.
З приводу вищевикладеного, Скаржник вважає за необхідне повідомити, що звернувшись за виправленням вищеописаних невідповідностей у порядку пункту 43 Особливостей, Замовник порушив вимоги законодавства, зокрема того ж таки пункту 43 Особливостей, оскільки вимога «про надання підсумкової відомості ресурсів з зазначенням в обгрунтуванні ціни характеристики найменування матеріального ресурсу (в разі відсутності характеристики в найменуванні матеріального ресурсу відповідно до технічного завдання) та країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції» є вимогою, що стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а виправлення документів, наданих на виконання такої вимоги неодмінно призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Переможцем.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Окрім цього, внісши зміни до підсумкової відомості ресурсів, Переможцем всупереч вимог пп.20.5. Додатку 1 до тендерної документації, не було надано підсумкову відомість ресурсів (зі змінами (виправленнями) у форматі imd у програмному комплексі АВК – 5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів.
Додатково встановлено, що Вимога про усунення невідповідностей від 06 жовтня 2025 року серед іншого містить наступну вимогу: На вимогу п. 20.7. Додатку 1 Тендерної документації Учасником у складі тендерної пропозиції надано комерційні пропозиції від ТОВ «СМЕНА» та ТОВ «Чернігівторг», в яких у пп. 3155, 3283, 3285, 3295 не зазначено країну-виробника.
Переможцем було завантажено оновлені комерційні пропозиції від ТОВ «СМЕНА» та ТОВ «Чернігівторг» у яких вже з’явилась інформація про країну походження, що так само призводить до зміни предмета закупівлі.
За таких умов, тендерна пропозиція Переможця повинна була бути відхилена на підставі абз.2 пп.2 пункту 44 Особливостей як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абз.2 пп.2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Управлінням капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом Реконструкція будівлі відокремленого структурного підрозділу КНП «Чернігівська обласна лікарня» ЧОР обласний центр реабілітації та відновного лікування за адресою вул. В’ячеслава Чорновола, 24 в м.Чернігові (ДК 021:2015 - 45454000-4 «Реконструкція»), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-09-08-013222-a. 3. Зобов’язати Управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації скасувати рішення про визначення переможцем Дочірнє підприємство "УкрСіверБуд" ЗАТ "ДСК" у закупівлі по предмету Реконструкція будівлі відокремленого структурного підрозділу КНП «Чернігівська обласна лікарня» ЧОР обласний центр реабілітації та відновного лікування за адресою вул. В’ячеслава Чорновола, 24 в м.Чернігові (ДК 021:2015 - 45454000-4 «Реконструкція»), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-09-08-013222-a.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
1517e02a777d4697bbe9303aec7c1609
Заголовок пункту скарги:
2. Щодо виправлення документів про локалізацію.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 21 Додатку 1 до тендерної документації, Інформація та документи, що подаються Учасником для підтвердження поставки товару з підтвердженим ступенем локалізації виробництва:
21.1. Довідка в довільній формі, яка містить інформацію щодо найменування товару, назви виробника, ID номенклатурної позиції згідно з Переліком товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, запропонованого учасником предмету закупівлі (за посиланням https://prozorro.gov.ua/uk/search/products ).
21.2. Копія (-ї) сертифікату (-ів) відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності виробнику товару.
21.3. Документ, що підтверджує країну походження товару (сертифікат про походження товару або декларація про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару) (у разі якщо країною походження товару є країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналась відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» та/або з якими Україна уклала угоди про вільну торгівлю).
На виконання зазначених вимог, у складі тендерної пропозиції Переможця було надано зокрема:
- Довідка, вих.№274 від 22.09.2025 року з інформацією про локалізацію лише дизельного генератора DE-250 BDS і то без зазначення найменування виробника)
06 жовтня 2025 року о 17:10 год. Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено Вимогу про усунення невідповідностей у складі тендерної пропозиції Переможця, яка серед іншого містить наступну вимогу: «На вимогу п. 21 Додатку 1 Тендерної документації Учасником у складі тендерної пропозиції надано підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів не на всі матеріальні ресурси та устаткування, які визначені пунктом 61 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням загальної вартості всіх одиниць таких матеріальних ресурсів та устаткування. А також, надано довідку на підтвердження ступеня локалізації виробництва Генератора дизельного, в якій не зазначено назву виробника».
07 жовтня 2025 року Переможцем в електронну систему закупівель було дозавантажено оновлену (виправлену) Довідку, вих.№285 від 07.10.2025 року, яка містить відомості про локалізацію додатково 16 (шістнадцяти) товарів, зокрема світильників та кабелів.
З приводу вищевикладеного, Скаржник вважає за необхідне повідомити, що звернувшись за виправленням вищеописаних невідповідностей у порядку пункту 43 Особливостей, Замовник порушив вимоги законодавства, зокрема того ж таки пункту 43 Особливостей, оскільки вимога про надання документів щодо локалізації є вимогою, що стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а виправлення документів, наданих на виконання такої вимоги неодмінно призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Переможцем.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи це, Замовник неправомірно визначив переможцем тендерну пропозицію Дочірнє підприємство "УкрСіверБуд" ЗАТ "ДСК".
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури закупівлі, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції. Неправомірне рішення про визначення Дочірнє підприємство "УкрСіверБуд" ЗАТ "ДСК" переможцем, позбавляє Скаржника можливості отримати прибуток за рахунок укладення договору про закупівлю із Замовником, оскільки закупівля може бути переоголошена та проведена заново.
21.1. Довідка в довільній формі, яка містить інформацію щодо найменування товару, назви виробника, ID номенклатурної позиції згідно з Переліком товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, запропонованого учасником предмету закупівлі (за посиланням https://prozorro.gov.ua/uk/search/products ).
21.2. Копія (-ї) сертифікату (-ів) відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності виробнику товару.
21.3. Документ, що підтверджує країну походження товару (сертифікат про походження товару або декларація про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару) (у разі якщо країною походження товару є країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналась відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» та/або з якими Україна уклала угоди про вільну торгівлю).
На виконання зазначених вимог, у складі тендерної пропозиції Переможця було надано зокрема:
- Довідка, вих.№274 від 22.09.2025 року з інформацією про локалізацію лише дизельного генератора DE-250 BDS і то без зазначення найменування виробника)
06 жовтня 2025 року о 17:10 год. Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено Вимогу про усунення невідповідностей у складі тендерної пропозиції Переможця, яка серед іншого містить наступну вимогу: «На вимогу п. 21 Додатку 1 Тендерної документації Учасником у складі тендерної пропозиції надано підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів не на всі матеріальні ресурси та устаткування, які визначені пунктом 61 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням загальної вартості всіх одиниць таких матеріальних ресурсів та устаткування. А також, надано довідку на підтвердження ступеня локалізації виробництва Генератора дизельного, в якій не зазначено назву виробника».
07 жовтня 2025 року Переможцем в електронну систему закупівель було дозавантажено оновлену (виправлену) Довідку, вих.№285 від 07.10.2025 року, яка містить відомості про локалізацію додатково 16 (шістнадцяти) товарів, зокрема світильників та кабелів.
З приводу вищевикладеного, Скаржник вважає за необхідне повідомити, що звернувшись за виправленням вищеописаних невідповідностей у порядку пункту 43 Особливостей, Замовник порушив вимоги законодавства, зокрема того ж таки пункту 43 Особливостей, оскільки вимога про надання документів щодо локалізації є вимогою, що стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а виправлення документів, наданих на виконання такої вимоги неодмінно призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Переможцем.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи це, Замовник неправомірно визначив переможцем тендерну пропозицію Дочірнє підприємство "УкрСіверБуд" ЗАТ "ДСК".
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури закупівлі, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції. Неправомірне рішення про визначення Дочірнє підприємство "УкрСіверБуд" ЗАТ "ДСК" переможцем, позбавляє Скаржника можливості отримати прибуток за рахунок укладення договору про закупівлю із Замовником, оскільки закупівля може бути переоголошена та проведена заново.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Управлінням капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом Реконструкція будівлі відокремленого структурного підрозділу КНП «Чернігівська обласна лікарня» ЧОР обласний центр реабілітації та відновного лікування за адресою вул. В’ячеслава Чорновола, 24 в м.Чернігові (ДК 021:2015 - 45454000-4 «Реконструкція»), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-09-08-013222-a. 3. Зобов’язати Управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації скасувати рішення про визначення переможцем Дочірнє підприємство "УкрСіверБуд" ЗАТ "ДСК" у закупівлі по предмету Реконструкція будівлі відокремленого структурного підрозділу КНП «Чернігівська обласна лікарня» ЧОР обласний центр реабілітації та відновного лікування за адресою вул. В’ячеслава Чорновола, 24 в м.Чернігові (ДК 021:2015 - 45454000-4 «Реконструкція»), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-09-08-013222-a.
Запити Органу оскарження
Номер:
7a675ddfea0d49c8a63a6877c75061ce
Тема запиту:
Щодо виправлення підсумкової відомості ресурсів
Текст запиту:
Як вже зазначалося вище, виходячи зі змісту пункту 43 Особливостей замовник не має право вимагати усунення виявлених невідповідностей в таких випадках:
- відсутнє забезпечення тендерної пропозиції;
- відсутні документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, якщо такі вимагались;
- якщо виправлення в документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації, призведе до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо.
У даному випадку у складі тендерної пропозиції Переможця були наявні документи, які надавалися учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації, зокрема і підсумкова відомість ресурсів. Вимога Замовника про усунення невідповідностей стосувалася виключно помилок, що полягали у відсутності в підсумковій відомості ресурсів уточнюючих характеристик з зазначенням в обґрунтуванні ціни (наприклад, товщина матеріалу, діаметр елементів, уточнення типу продукції тощо) та у відсутності зазначення країни-виробника в пп. 3155, 3283, 3285, 3295 комерційних пропозицій від ТОВ «СМЕНА» та ТОВ «Чернігівторг». Після усунення таких невідповідностей зміст тендерної пропозиції, тобто перелік матеріалів, найменування, обсяги робіт, види ресурсів, їх вартість та призначення залишилися незмінними. Предмет закупівлі – «Реконструкція будівлі відокремленого структурного підрозділу КНП «Чернігівська обласна лікарня» ЧОР обласний центр реабілітації та відновного лікування за адресою вул. В’ячеслава Чорновола, 24 в м.Чернігові (ДК 021:2015 - 45454000-4 «Реконструкція»)», залишився незмінним, не змінилися ні його найменування, ні його суть. Усі позиції у підсумковій відомості ресурсів теж залишилися незмінними, було додано лише уточнюючі характеристики, без зміни найменування, марки, моделі.
Технічне завдання Замовника вже містило відповідні вимоги до матеріалів і конструкцій, тому Переможець, надаючи уточнення, не змінив технічних або якісних характеристик предмета закупівлі, а лише привів форму документа у відповідність до вимог тендерної документації. Такі дії не створюють жодних переваг для учасника, не впливають на зміст та конкурентні умови торгів і не мають ознак суттєвого втручання у тендерну пропозицію. Слід звернути увагу Комісії на той факт, що аналогічні невідповідності містилися і у тендерній пропозиції Скаржника, і йому теж надавалася можливість їх усунути, однак він не скористався наданим йому правом.
Слід звернути увагу шановної Комісії на той факт, що за висновками органу державного фінансового контролю аналогічні помилки підлягають усуненню у порядку, визначеному пунктом 43 Особливостей. Наприклад, Північно – східний офіс Держаудитслужби під час проведення моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-07-04-001623-a «Капітальний ремонт покрівлі будівлі Васищевського старостинського округу Безлюдівської селищної ради за адресою: Харківська область, Харківський район, с-ще Васищеве, вул. Орєшкова, буд. 49 (заходи з усунення аварії). Коригування» в частині питання розгляду тендерної пропозиції учасника виявив порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, зокрема у частині не розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповіності у одному з документів технічної специфікації, а саме уточнення в ній характеристик матеріальних ресурсів.
Дослівно орган державного фінансового контролю зазначає: «Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про надання Інформації про ціни на матеріальні ресурси які б містили характеристики матеріальних ресурсів на Коліно труби, Коньок, Кріплення жолоба, Кріплення труби, Скоби та Снігозатримувач, чим не надав можливість учаснику ТОВ «СМ ДАХ» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.». Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-07-04-001623-a додаємо.
Південний офіс Держаудитслужби аналізуючи питання розгляду тендерних пропозицій під час проведення процедури закупівлі UA-2024-04-09-006313-a теж дійшов до висновку про порушення Замовником пункту 43 Особливостей, оскільки він не надав можливості усунути невідповідності, які стосувалися технічної специфікації, однак не змінювали предмету закупівлі.
Дослівно орган державного фінансового контролю зазначає: «Отже, документи, які детально обґрунтовують ціну, жодним чином не можуть призвести до зміни предмета закупівлі, запропонованого зазначеними учасниками у складі їх тендерних пропозицій. Крім того, Замовником у наданому поясненні документально не підтверджено, що ненадані учасниками процедури закупівлі … у складі тендерної пропозиції документи, які детально обґрунтовують ціну, призведуть до зміни саме предмета закупівлі, запропонованого цими учасниками у складі тендерних пропозицій. Отже, на порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасниками процедури закупівлі … невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ними у тендерних пропозиціях та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме: документи, які детально обґрунтовують ціну, та на порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей безпідставно відхилив тендерні пропозиції зазначених учасників.».
Зазначений висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-04-09-006313-a було оскаржено до суду (справа № 420/19365/24), але суди дійшли аналогічного висновку і позовні вимоги про скасування висновку моніторингу не задовольнили. Зокрема, суд апеляційної інстанції зазначає: «За наведеного правового регулювання, а також враховуючи, що надані учасниками публічної закупівлі … тендерні пропозиції не змінювали предмет закупівлі, запропонований учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, колегія суддів зазначає, що в досліджуваних правовідносинах КП "Теплопостачання міста Одеси" [прим. – замовник] в електронній системі закупівель повинно було розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.»
Зважаючи на викладене, з урахуванням наведеної практики та висновків органів державного фінансового контролю, дії Замовника з надання Переможцю можливості усунути вказані невідповідності є правомірними, обґрунтованими та прямо випливають з обов’язку, встановленого пунктом 43 Особливостей, оскільки спрямовані на забезпечення об’єктивного розгляду пропозицій і недопущення відхилення учасника з формальних причин. Ці дії цілком узгоджуються з висновками органів державного фінансового контролю, політикою Уповноваженого органу та судовою практикою і спрямовані на те, щоб зберегти найкращу ціну тендерної пропозиції, не відхиляючи за незначні помилки (неточності), які не впливають на ціну тендерної пропозиції та характеристики предмета закупівлі, тендерні пропозиції, які є найбільш економічно вигідними за результатами електронного аукціону.
Відносно файлу договірної ціни у форматі .imd слід зазначити, що оскільки виявлені Замовником невідповідності не змінювали предмет закупівлі, від Переможця вимагалося лише уточнити технічні характеристики окремих позицій, що не вплинуло ні на складові договірної ціни, ні на вартість як окремих позицій, так і тендерної пропозиції в цілому, як вже зазначалося вище, відповідно усунення виявлених невідповідностей не потребувало оновлення електронної моделі договірної ціни у форматі .imd.
Відсутність файлу у форматі .imd після усунення невідповідностей не є підставою для відхилення пропозиції, оскільки всі необхідні дані для перевірки були надані у складі оновлених документів. У пункті 43 Особливостей чітко зазначено, що Замовник має право вимагати усунення невідповідностей у документах, а не вимагати повторного завантаження тих самих документів у іншому форматі, якщо це не впливає на зміст поданої інформації. Отже, неподання оновленого файлу у форматі .imd після уточнення характеристик матеріалів не є порушенням умов тендерної документації і не може розглядатися як підстава для дискваліфікації учасника.
Зважаючи на викладене та той факт, що Скаржник не обґрунтував та документально не підтвердив, яким чином надання уточненої підсумкової відомості ресурсів та оновлених комерційних пропозицій призвело до зміни предмета закупівлі, Скарга в цій частині не підлягає задоволенню.
Дата опублікування:
17.10.2025 16:20
Номер:
5e36c49a54514cfb81b6d3c9bd03a0cb
Тема запиту:
Щодо виправлення документів про локалізацію
Текст запиту:
Скаржник зазначає, що Замовник, звернувшись за виправленням невідповідностей у частині надання документів, що вимагалися від учасників для підтвердження поставки товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, запропонованого учасником предмету закупівлі, порушив вимоги пункту 43 Особливостей. Однак таке твердження спростовується нижченаведеним.
Виходячи зі змісту пункту 43 Особливостей замовник не має право вимагати усунення виявлених невідповідностей в таких випадках:
- відсутнє забезпечення тендерної пропозиції;
- відсутні документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, якщо такі вимагались;
- якщо виправлення в документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації, призведе до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо.
Орган оскарження у своїй узагальненій практиці розгляду скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 (опублікованій 24 лютого 2025 року) констатував, що замовнику в разі виявлення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника процедури закупівлі замовнику необхідно встановити, чи підпадають вони під визначення, встановлене пунктом 43 Особливостей, при чому під час вирішення питання щодо застосування положень пункту 43 Особливостей слід керуватись саме змістом вимоги про усунення невідповідностей та її приналежністю до предмета закупівлі, а не назвою додатка (розділу, пункту тощо) тендерної документації, у якому вона міститься.
У даному випадку інформація та документи, що вимагалися тендерною документацією для підтвердження поставки товару з підтвердженим ступенем локалізації виробництва не стосуються ні технічної специфікації, ні технічних та якісних характеристик предмета закупівлі і тим більше виправлення невідповідностей у цих документах не змінює предмету закупівлі.
Пунктом 3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону) визначено, що у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби ‒ плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону.
Відповідно до статті 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі – встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. З цього визначення чітко видно, що вимоги щодо ступеня локалізації законом не віднесені до технічних характеристик.
Водночас згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити, зокрема, іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до тендерної документації Замовника, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація, наведені у пункті 6 Розділу ІІІ та Додатку 8 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ (специфікація)» тендерної документації. Натомість перелік інформації та документів, які вимагаються замовником для підтвердження поставки товару з підтвердженням ступеня локалізації виробництва, відповідно до пункту 10 розділу ІІІ тендерної документації наведено у Додатку 1.
Замовник у жодному з пунктів тендерної документації не вимагав надавати інформацію та документи для підтвердження поставки товару з підтвердженим ступенем локалізації в якості документів на підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Це окремі документи, які вимагались на підтвердження інших вимог щодо предмету закупівлі, що узгоджується з наведеними вище нормами статті 1 та 22 Закону.
Навіть якщо припустити, що документи для підтвердження поставки товару з підтвердженим ступенем локалізації стосуються технічних характеристик, враховуючи наведені вище висновки органів державного фінансового контролю та судову практику, Замовник не має права застосовувати механізм усунення невідповідностей виключно у тому випадку, якщо виправлення невідповідностей призводить до зміни предмету закупівлі. У іншому ж випадку Замовника на законодавчому рівні зобов’язано у разі виявлення ним невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, розміщувати повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, а учасникам надана можливість усувати такі невідповідності в поданих ними тендерних пропозиціях, у тому числі шляхом надання документів, подання яких передбачалось тендерною документацією.
У даному ж випадку Скаржник не навів жодного обґрунтованого доводу чи нормативного посилання, що вимога про надання документів щодо локалізації є вимогою, що стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та що виправлення документів, наданих на виконання такої вимоги, призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Переможцем. Це твердження ґрунтується виключно на суб’єктивній думці Скаржника та не підтверджено жодними доказами.
Щодо відсутності копій сертифікатів відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності виробнику товару – світильника світлодіодного nw10633, кабелів ВВ вогнетривких 3х13, ВВГ вогнетривких 5х150, ВВГ 3х2.5 та кабеля futp слід зазначити наступне.
Відповідно до пп. 1.3. п 1. Зміст тендерної пропозиції і спосіб подання тендерної пропозиції розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» у разі якщо Учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом/переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях тендерної документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів, або копію/ії роз`яснення/нь державних органів.
На виконання зазначеної вимоги Переможець надав довідку від 07.10.2025 № 288 в якій стверджує, що згадані сертифікати будуть надані до початку виконання робіт.
Враховуючи наведене Переможцем було виконано вимоги Замовника і в цій частині тендерна пропозиція Переможця відвідала умовам тендерної документації.
Вважаємо, що дії Замовника з надання Переможцю можливості усунути вказані невідповідності є правомірними, обґрунтованими та прямо випливають з обов’язку, встановленого пунктом 43 Особливостей, оскільки спрямовані на забезпечення об’єктивного розгляду пропозицій, недопущення відхилення учасника з формальних причин і дотримання гарантованих статтею 5 Закону принципів та здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно із процедурами, які регламентовано положеннями законодавства про публічні закупівлі.
Замовник правомірно надав Переможцю можливість усунути виявлені невідповідності та, відповідно, підстав для відхилення тендерної пропозиції Переможця не було, відтак скарга в цій частині є необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.
Дата опублікування:
17.10.2025 16:21
Номер:
b0deafc77c8f4eef85f4b608b3cba16c
Тема запиту:
Про залишення скарги без розгляду
Текст запиту:
Управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) проводить процедуру закупівлі Реконструкція будівлі відокремленого структурного підрозділу КНП «Чернігівська обласна лікарня» ЧОР обласний центр реабілітації та відновного лікування за адресою вул. В’ячеслава Чорновола, 24 в м.Чернігові (ДК 021:2015 - 45454000-4 «Реконструкція»), ідентифікатор закупівлі - UA-2025-09-08-013222-a (далі – Закупівля). Товариством з обмеженою відповідальністю «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ», код ЄДРПОУ 39894111 (далі – Скаржник) по Закупівлі до Органу оскарження 13 жовтня 2025 року подано скаргу UA-2025-09-08-013222-a.b1 на неправомірне рішення Замовника про визначення переможця (далі – Скарга). Скарга стосується прийнятого рішення Замовником, яке відбулося після розгляду тендерних пропозицій.
Замовник не погоджується із поданою Скаргою та заперечує факт порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель в частині прийнятих рішень Замовником під час здійснення Закупівлі та вважає, що у Комісії наявні підстави для залишення скарги без розгляду з огляду на наступне.
Частина 5 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) містить вимоги до Скарги, зокрема, згідно з пунктом 4 вказаної частини Скарга повинна містити обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Скаржником у Скарзі хоча й зазначено обґрунтування порушених прав, однак доводи скаржника не свідчать про наявність саме у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника. Скаржник зазначає, що «Неправомірне рішення про визначення дочірнього підприємства «УкрСіверБуд» ЗАТ «ДСК» переможцем позбавляє скаржника можливості отримати прибуток за рахунок укладення договору про закупівлю із замовником, оскільки закупівля може бути переоголошена та проведена заново». Зазначене твердження не свідчить про те, що внаслідок визначення дочірнього підприємства «УкрСіверБуд» ЗАТ «ДСК» переможцем було порушено право чи законні інтереси Скаржника виходячи з наступного.
У даному випадку участь у Закупівлі взяло три підприємства:
- ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» (Скаржник);
- ДП «УкрСіверБуд» ЗАТ «ДСК» (Переможець);
- консорціум «РЕНЕСАНС УКРАЇНА».
Тендерну пропозицію Скаржника було відхилено на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, оскільки Скаржник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції та тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (протокол від 03.10.2025 № 76). Між іншим, у Скаржника були виявлені аналогічні невідповідності, як і у Переможця, однак він не скористався наданим йому Замовником правом на їх усунення. Це рішення Скаржником не оскаржувалося, натомість після розгляду наступної найбільш економічно вигідної пропозиції та визначення Переможцем дочірнього підприємства «УкрСіверБуд» ЗАТ «ДСК» Скаржник чомусь вирішив, що його права порушені, бо з ним не буде укладено договір і він не отримає прибуток. При цьому Скаржник не враховує той факт, що після скасування рішення про визначення Переможця від 08.10.2025 Замовник повинен буде розглянути наступну тендерну пропозицію – учасника консорціум «РЕНЕСАНС УКРАЇНА». Скасування рішення про визначення переможця не поверне на повторний розгляд тендерну пропозицію Скаржника.
Фактично у Скарзі відсутнє обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Відповідно до підпункту 2 пункту 63 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості) Орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, коли скарга не відповідає вимогам частини п’ятої статті 18 Закону, пунктам 56, 59 і 60 Особливостей. Згідно з пунктом 62 Особливостей Орган оскарження у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати внесення скарги до реєстру скарг, повинен розмістити в електронній системі закупівель рішення про прийняття скарги до розгляду із зазначенням дати, часу і місця розгляду скарги або обґрунтоване рішення про залишення скарги без розгляду.
Враховуючи наведене, вважаємо, що у Комісії наявні підстави для залишення скарги без розгляду у зв’язку з тим, що Скарга не відповідає вимогам підпункту 4 частини п’ятої статті 18 Закону.
Просимо врахувати зазначену інформацію при ухваленні рішення щодо Скарги.
Дата опублікування:
15.10.2025 12:05
Номер:
a3864a696b784e9a90e76c440bfc58d6
Тема запиту:
Остання редакція скарги
Текст запиту:
Остання редакція скарги
Дата опублікування:
13.10.2025 18:20
Номер:
8950d0993d334ed690a95c89755cc775
Тема запиту:
Про залишення скарги без розгляду
Текст запиту:
Управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) проводить процедуру закупівлі Реконструкція будівлі відокремленого структурного підрозділу КНП «Чернігівська обласна лікарня» ЧОР обласний центр реабілітації та відновного лікування за адресою вул. В’ячеслава Чорновола, 24 в м.Чернігові (ДК 021:2015 - 45454000-4 «Реконструкція»), ідентифікатор закупівлі - UA-2025-09-08-013222-a (далі – Закупівля). Товариством з обмеженою відповідальністю «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ», код ЄДРПОУ 39894111 (далі – Скаржник) по Закупівлі до Органу оскарження 13 жовтня 2025 року подано скаргу UA-2025-09-08-013222-a.b1 на неправомірне рішення Замовника про визначення переможця (далі – Скарга). Скарга стосується прийнятого рішення Замовником, яке відбулося після розгляду тендерних пропозицій.
Замовник не погоджується із поданою Скаргою та заперечує факт порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель в частині прийнятих рішень Замовником під час здійснення Закупівлі та вважає, що у Комісії наявні підстави для залишення скарги без розгляду з огляду на наступне.
Частина 5 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) містить вимоги до Скарги, зокрема, згідно з пунктом 4 вказаної частини Скарга повинна містити обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Скаржником у Скарзі хоча й зазначено обґрунтування порушених прав, однак доводи скаржника не свідчать про наявність саме у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника. Скаржник зазначає, що «Неправомірне рішення про визначення дочірнього підприємства «УкрСіверБуд» ЗАТ «ДСК» переможцем позбавляє скаржника можливості отримати прибуток за рахунок укладення договору про закупівлю із замовником, оскільки закупівля може бути переоголошена та проведена заново». Зазначене твердження не свідчить про те, що внаслідок визначення дочірнього підприємства «УкрСіверБуд» ЗАТ «ДСК» переможцем було порушено право чи законні інтереси Скаржника виходячи з наступного.
У даному випадку участь у Закупівлі взяло три підприємства:
- ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» (Скаржник);
- ДП «УкрСіверБуд» ЗАТ «ДСК» (Переможець);
- консорціум «РЕНЕСАНС УКРАЇНА».
Тендерну пропозицію Скаржника було відхилено на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, оскільки Скаржник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції та тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (протокол від 03.10.2025 № 76). Між іншим, у Скаржника були виявлені аналогічні невідповідності, як і у Переможця, однак він не скористався наданим йому Замовником правом на їх усунення. Це рішення Скаржником не оскаржувалося, натомість після розгляду наступної найбільш економічно вигідної пропозиції та визначення Переможцем дочірнього підприємства «УкрСіверБуд» ЗАТ «ДСК» Скаржник чомусь вирішив, що його права порушені, бо з ним не буде укладено договір і він не отримає прибуток. При цьому Скаржник не враховує той факт, що після скасування рішення про визначення Переможця від 08.10.2025 Замовник повинен буде розглянути наступну тендерну пропозицію – учасника консорціум «РЕНЕСАНС УКРАЇНА». Скасування рішення про визначення переможця не поверне на повторний розгляд тендерну пропозицію Скаржника.
Фактично у Скарзі відсутнє обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Відповідно до підпункту 2 пункту 63 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості) Орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, коли скарга не відповідає вимогам частини п’ятої статті 18 Закону, пунктам 56, 59 і 60 Особливостей. Згідно з пунктом 62 Особливостей Орган оскарження у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати внесення скарги до реєстру скарг, повинен розмістити в електронній системі закупівель рішення про прийняття скарги до розгляду із зазначенням дати, часу і місця розгляду скарги або обґрунтоване рішення про залишення скарги без розгляду.
Враховуючи наведене, вважаємо, що у Комісії наявні підстави для залишення скарги без розгляду у зв’язку з тим, що Скарга не відповідає вимогам підпункту 4 частини п’ятої статті 18 Закону.
Просимо врахувати зазначену інформацію при ухваленні рішення щодо Скарги.
Дата опублікування:
15.10.2025 11:59