• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Призупинено

1 080 800.00 UAH з ПДВ
Період уточнення: 01.09.2025 11:04 - 06.09.2025 00:00
Відповідь надана

щодо порядку щомісячного формування ціни електричної енергії

Номер: c1d1c9af26f248d5be5d33663bcb9026
Дата опублікування: 04.09.2025 14:01
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до Додатку № 2 до проекту Договору: "на момент укладення договору для визначення Цo, приймається середньозважена ціна на ринку РДН за повний календарний місяць, що передує місяцю оголошення торгів. Ціну можливо перевірити на офіційному сайті ДП «Оператор ринку» за посиланням https://www.oree.com.ua/. Середньозважений РДН за липень 2025 року становить 5,24740 грн без ПДВ за 1 кВт*год". Зазначаємо, що процедура оголошена 01.09.2025, отже останнім повним календарним місяцем, що передує місяцю оголошення торгів, є СЕРПЕНЬ 2025 року. Тому саме така ціна РДН повинна бути врахована. З огляду на це виправіть розбіжність у цьому пункті проекту договору і замініть липень на СЕРПЕНЬ (5, 42005 грн. за 1 кВт/год без ПДВ).
Відповідь: Щодо визначення ціни РДН за серпень 2025 року при здійснені закупівлі, повідомляємо наступне: Відповідно до п. 1 розділу І Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 275 від 18.02.2020 року «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» де визначено, що «Ця примірна методика застосовується для визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі - Закон) та має рекомендаційний характер»: очікувана вартість - розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів; очікувана ціна за одиницю - розрахункова ціна одиниці товару із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної ціни податку на додану вартість (ПДВ), інших податків і зборів, а також доставки товару до замовника; ринкова ціна - ціна, яка встановлюється безпосередньо на реальному ринку під впливом співвідношення попиту і пропозиції, або ціна конкретних угод, які відбулись на вільному ринку під впливом виключно ринкових факторів; Важливо зауважити, що до оголошення закупівлі Замовником було проведено роботу з визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін. Оскільки, Замовником проводилося визначення очікуваної вартості в продовж серпня 2025 року, а відтак при плануванні вартості закупівлі було взято ціни (РДН повного місяця липня 2025 року), що має своє відображення в тендерній документації і власне у вартості закупівлі та не суперечить законодавству. Звіт з результатами ринку "на добу наперед" (РДН) за серпень 2025 року був оприлюднений Оператором ринку 2 вересня 2025 року. Цю інформацію було опубліковано на офіційному веб-сайті ДП "Оператор ринку" у розділі новин. У повідомленні під назвою "серпень 2025: індекс ціни електроенергії base на рдн становить 5 188,79 грн/мвт*год" надається короткий огляд ринкових показників за минулий місяць та пропонується для завантаження детальний інтерактивний звіт про роботу РДН та внутрішньодобового ринку (ВДР) за серпень 2025 року.
Дата відповіді: 05.09.2025 12:00
Відповідь надана

о п.4 Додатку №2 Тендерної документації:

Номер: 217adcfbd82f45519f02fe4b2fc46b55
Дата опублікування: 04.09.2025 13:53
Опис: Відповідно до п.4 Додатку №2 Тендерної документації: «При провадженні господарської діяльності з постачання електричної енергії, постачальник повинен дотримуватись вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії; відсутні порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії; не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, застереження щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та/або штрафи та/або призупинення ліцензії». Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки: Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.». Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною з огляду на таке: Чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі наявності застережень НКРЕКП. Такі застереження носять виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливають на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Більше того, наявність таких застережень в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в в подальшому, адже суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаної довідки носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Відповідь: Ознайомившись, із вищевикладеним зверненням, Замовник вважає за необхідне повідомити про наступне: 1. Замовник не вимагає від учасників окремої довідки про «При провадженні господарської діяльності з постачання електричної енергії, постачальник повинен дотримуватись вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії; відсутні порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії; не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, застереження щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та/або штрафи та/або призупинення ліцензії». Натомість, Замовником передбачено надання підтвердження Технічних та якісних характеристики предмету закупівлі Електрична енергія за встановленими в додатку № 2 до тендерної документації критеріями. Форма даного додатку затверджена 1 для всіх учасників та є обов’язковою. 2. Щодо твердження потенційного учасника стосовно того, що такі застереження в документації Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, варто зазначити, що дане твердження є хибним, оскільки дане питання було досліджене Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що має своє відображення в рішенні № 1733-р/пк-пз від 05.02.2025. Розглядаючи скарги комісія в своєму рішенні відмовила в задоволені скарги скаржнику з огляду на наступне «Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, міститься, зокрема, Постанова від 11 квітня 2023 № 647 "Про застереження ТОВ "ГАЗЕНЕРГОТРЕЙД" щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу", відповідно до якої: "Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у результаті розгляду 11 квітня 2023 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, Акта позапланової перевірки від 13 березня 2023 року № 149, проведеної відповідно до постанови від 20 грудня 2022 року № 1770 "Про проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", та на підставі посвідчення на проведення позапланової перевірки від 06 березня 2023 року № 154, установлено, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГАЗЕНЕРГОТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 42827548) не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469 (далі – Ліцензійні умови з постачання електричної енергії споживачу), а саме: пункту 1 частини другої статті 57 Закону України "Про ринок електричної енергії", відповідно до якого електропостачальник зобов’язаний дотримуватися ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії; пункту 2.8 глави 2 Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами, затверджених постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 373, щодо обов’язку ліцензіата розміщувати на платіжних документах споживача реквізити кол-центрів електропостачальника (номери телефонів, адреси вебсайту та адреси електронної поштової скриньки); підпункт 31 пункту 2.2 глави 2 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу щодо обов’язку ліцензіата надавати у виставленому споживачу електричної енергії рахунку (або у додатках до нього) у формі та порядку, визначених НКРЕКП, 6 інформацію, зокрема, щодо адрес, телефонів, вебсторінок для отримання інформації про подання звернень, скарг та претензій та надання повідомлень про загрозу електробезпеці. Враховуючи наведене, Скаржником надано недостовірну інформацію в частині надання наведеного вище гарантійного листа, у зв'язку з чим, Пропозиція Скаржника була правомірно відхилена Замовником із зазначеної підстави в цій частині. Враховуючи наведене, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Скаржника була правомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі від 20.01.2025 № 20/ОЗ, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги. Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості). Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (пункт 1 Особливостей). Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Разом із цим відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону тендерна документація може містити, зокрема, іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимога щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії є вимогою саме до Учасника, ця вимога не стосується кваліфікаційних критеріїв та/або вимоги до кваліфікаційних критеріїв та обґрунтована наступним: Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі - ліцензована діяльність), а також визначають вичерпний перелік вимог, умов і правил, обов’язкових для виконання під час провадження ліцензованої діяльності (пкнкт 1.1. Ліцензійних умов). При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог (Пункт 2.2. Ліцензійних умов, наведено підпункти важливі для Замовника): 24) бути стороною, відповідальною за баланс своїх споживачів на роздрібному ринку; 29) сплачувати своєчасно та в повному обсязі за електричну енергію, куплену на ринку електричної енергії, та послуги, що надаються на ринку електричної енергії; 32) надавати споживачам у порядку, визначеному правилами роздрібного ринку, дані про споживання ними електричної енергії; 36) надавати послуги з постачання електричної енергії споживачам із дотриманням установлених показників якості послуг з постачання електричної енергії, які характеризують рівень комерційної якості надання послуг з постачання електричної енергії, перелік та величини яких затверджуються НКРЕКП, у тому числі загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання; 39) здійснювати компенсацію та (або) відшкодування збитків споживачу у разі недотримання електропостачальником показників якості послуг, визначених договором та НКРЕКП; 42) у чіткий та прозорий спосіб інформувати своїх споживачів: про вартість та умови надання послуг; про методи оплати; про право споживачів безоплатно обирати і змінювати електропостачальника; про зміну будь-яких умов договору постачання електричної енергії споживачу не пізніше ніж за 20 днів до їх застосування з урахуванням інформації про право споживача розірвати договір; про будь-яке збільшення ціни і про право споживачів припинити дію договору, якщо вони не приймають нові умови, у порядку, встановленому законом; 51) забезпечувати безперешкодний та безоплатний доступ споживачів до інформації відповідно до Закону України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення»; 57) у чіткий та прозорий спосіб інформувати активних споживачів про вартість відпущеної та спожитої ними електричної енергії за механізмом самовиробництва із зазначенням цін за відповідний розрахунковий період у порядку, затвердженому НКРЕКП. У разі порушення Учасником вищенаведених підпунктів Ліцензійних умов це може прямо відобразитися на стабільності постачання, тому враховуючі важливість безперебійного постачання електричної енергії для Замовника, володіння інформацією, передбаченою чинним законодавством, про те що Учасник порушував Ліцензійні умови значно зменшить ризик укладення договору за результатами процедури закупівлі з Учасником, який не зможе виконати свої зобов’язання в подальшому, а також наддасть змогу зробити прогнозовану оцінку співпраці з таким постачальником. Окрім того, у разі повторно порушення Ліцензійних умов НКРЕКП може прийняти рішення не про накладення штрафу або попередження, а про анулювання ліцензії Учасника, у такому випадку Замовник буде вимушений шукати нового постачальника (проводити нову закупівлю) або може опинитися у постачальника «останньої надії». Також, Додатком 2 до тендерної документації (Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі), наявна наступна вимога: Відносини між енергопостачальною організацією та споживачем електричної енергії регулюються наступними документами: - Постанова КМУ 1178; - Законом України "Про публічні закупівлі"; - Законом України від 13.04.2017 № 2019-VIII "Про ринок електричної енергії"; - Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"; - Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 "Про затвердження Правил ринку"; - Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу"»; - Іншими нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії». Тобто, Технічними вимогами передбачено, що під час здійснення купівлі-продажу електричної енергії, постачання електричної енергії споживачам виконуються Учасником з урахуванням положень наступних законодавчих актів, серед яких наявні Ліцензійні умови, які вже раніше були порушені Учасником. Беручи до уваги той факт що предметом закупівлі є ДК 021:2015 : 09310000-5-Електрична енергія (електрична енергія), з метою забезпечення бесперебойного та стабільного постачання електричної енергії для Замовника, володіння інформацією, передбаченою чинним законодавством, про те що Учасник порушував Ліцензійні умови значно зменшить ризик укладення договору за результатами процедури закупівлі з таким Учасником та надасть змогу зробити прогнозовану оцінку співпраці з таким Постачальником. Отже, вимога про дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії, є цілком законною та не є дискримінаційною.
Дата відповіді: 05.09.2025 12:11
Відповідь надана

пп. 10. п. 4 Додатку № 1 ТД

Номер: 0daee5b8a3b1460787ccd82e50d4df86
Дата опублікування: 04.09.2025 11:59
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до п.п. 10 п. 4 додатку № 1 Тендерної документації: «Інформація/лист від Адміністратора розрахунків (НЕК «Укренерго»), що учасник не має заборгованості по договору (договорам) з передачі електричної енергії та про відсутність спорів та судових справ щодо виконання договірних зобов’язань на ринку електричної енергії, між НЕК «УКРЕНЕРГО» та Учасником. Інформація/Лист повинен бути виданий не пізніше 45 денної давнин відносно дати оголошення закупівлі.» Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.». Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною і з огляду на таке: Зазначаємо, що потенційні учасники закупівлі, як субʼєкти господарювання, за весь час свого існування приймали участь у багатьох закупівлях, як у відкритих торгах з особливостями, так і запиті (ціни) пропозицій. За цей час уклали не один десяток і навіть не одну сотню договорів, щодо постачання електричної енергії. Логічно, що за весь час виникали різні форс-мажорні обставини для нашого підприємства, зокрема у правовідносинахз НЕК «УКРЕНЕРГО», відповідно через це змушені були звертатись до суду за захистом своїх прав. Але все це взагалі не має жодного відношення до того, що наразі ми хочемо взяти участь в цій закупівлі, цілком можливо стати переможцем та належним чином виконати свої зобов’язання. Проте зробити цього не можемо, оскільки Замовник встановив таку вимогу, яка обмежує наше право на участь у закупівлі. Більше того, наявність судових справ щодо виконання договірних зобов’язань на ринку електричної енергії, між НЕК «УКРЕНЕРГО» та Учасником, в розумінні статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2025 році, адже суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Судові процеси в господарській діяльності з постачання електричної енергії є закономірним правовим явищем, який полягає в захисті прав та законних інтересів обох сторін. А відтак, вимога про надання вказаної довідки носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника. Зважаючи на наведене, вимога Замовника в ТД є дискримінаційною, такою, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі, адже взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають відсутність судових справ за позовами щодо виконання сторонами договорів. Тому просимо вилучити її з тексту ТД, в іншому випадку ми змушені будемо звернутись до АМКУ за захистом своїх прав та законних інтересів!!!
Відповідь: Ознайомившись, із вищевикладеним зверненням, Замовник вважає за необхідне повідомити про наступне: такою, що не узгоджується з вимогами законодавства, на думку Учасника, є умова Додатку 1 до тендерної документації, відповідно до якої, Учасник в складі тендерної пропозиції має надати: «Інформація/лист від Адміністратора розрахунків (НЕК «Укренерго»), що учасник не має заборгованості по договору (договорам) з передачі електричної енергії та про відсутність спорів та судових справ щодо виконання договірних зобов’язань на ринку електричної енергії, між НЕК «УКРЕНЕРГО» та Учасником. Інформація/Лист повинен бути виданий не пізніше 45 денної давнин відносно дати оголошення закупівлі.» 1.Варто зауважити, що умовами умова Додатку 1 до тендерної документації замовником не було визначено 45 денний термін видачі Інформації/листа від Адміністратора розрахунків (НЕК «Укренерго»). Посилання на пункт 29 Особливостей, яким визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. В Україні відсутній національний стандарт «Електрична енергія». Зокрема, в пункті 4 додатку 2 до тендерної документації зазначено: «Постачання електричної енергії повинно здійснюватися у відповідності до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії , затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312. Учасник повинен добросовісно виконувати свої фінансові зобов’язання перед іншими учасниками ринку електричної енергії, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (у редакції постанови НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168).» та «Відносини між енергопостачальною організацією та споживачем електричної енергії регулюються наступними документами: - Постанова КМУ 1178; - Законом України "Про публічні закупівлі"; - Законом України від 13.04.2017 № 2019-VIII "Про ринок електричної енергії"; - Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"; - Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 "Про затвердження Правил ринку"; - Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу"»; - Іншими нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії» ». Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 затверджено «ПОРЯДОК забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання» (далі – Порядок) та відповідно до пункту 1.1. глави 1, цей Порядок визначає перелік загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання і регулює відносини, пов’язані з електропостачанням відповідно до загальних та гарантованих стандартів якості, захистом прав споживачів та наданням електропостачальником або оператором системи розподілу (далі - ОСР), або оператором системи передачі (далі - ОСП) компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання споживачам або замовникам (у випадку недотримання гарантованих стандартів якості під час приєднання до електричних мереж електроустановок, призначених для споживання електричної енергії). Порядком визначено 22 гарантовані стандарти для оператора системи розподілу (далі – ОСР), 17 гарантованих стандартів для оператора системи передачі (далі – ОСП) та 6 гарантованих стандартів для електропостачальника. Підпунктом 1 пункту 2.3 глави 2 Порядку, визначено 22 гарантовані стандарти для ОСР, в тому числі: «2.3. До гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР належать: 1) дотримання показників змінення напруги, встановлених Кодексом систем розподілу;» Відповідно до пункту 11.4.6. глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення» (далі - ДСТУ EN 50160:2014). Таким чином Порядком чітко визначено, що дотримання вимог ДСТУ EN 50160:2014 належить виключно до зони відповідальності та відноситься до гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР, який не є учасником процедури закупівлі та не відноситься до зони відповідальності електропостачальника, якими є Учасники процедури закупівлі. Більше того, відповідно до частини 6 статті 46 Закону України «Про ринок електричної енергії», ОСР не має права здійснювати діяльність з купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії, тобто не може бути навіть потенційним учасником процедури закупівлі за предметом – Електрична енергія. Пунктом 4.3 глави 4 Порядку визначено перелік Стандартів якості надання послуг електропостачальника, а саме: «4.3. До гарантованих стандартів якості надання послуг електропостачальником належать: 1) надання даних про споживання електричної енергії у строк 5 робочих днів з дня отримання звернення споживача; 2) розгляд звернень/скарг/претензій споживачів з дня отримання звернення/скарги/претензії споживача: у строк 30 днів; у строк 45 днів, якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу комерційного обліку; 3) розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунка за електричну енергію у строк 5 робочих днів з дати отримання звернення; 4) урахування суми відповідної компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг оператором системи в кінцевому рахунку споживача за електричну енергію (якщо постачання електричної енергії споживачу здійснюється постачальником універсальних послуг або якщо відповідно до комерційної пропозиції електропостачальника плату за надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії забезпечує електропостачальник) у строк 30 днів з дня отримання повідомлення від оператора системи щодо виплати компенсації; 5) виставлення рахунка електропостачальником (у паперовій або електронній формі) у строки, визначені договором про постачання електричної енергії та/або ПРРЕЕ; 6) виставлення рахунка електропостачальником з правильними даними про ціну, вартість та обсяг спожитої електричної енергії. За таких умов, до зони відповідальності електропостачальника віднесено стандарти, які стосуються обліку та інформаційного обміну, а не забезпечення виконання технічних стандартів. З вищевикладеного видно, що ДСТУ EN 50160:2014 не є національним стандартом, який стандартизує процес постачання предмету закупівлі – Електричної енергії електропостачальниками, якими є Учасники процедури закупівлі, а визначає та стандартизує виключно технічні параметри НАПРУГИ електропостачання за дотримання яких несе відповідальність ОСР, який не є і не може бути учасником процедури закупівлі. ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», взагалі лише містить перелік технічних термінів і параметрів та їх визначення. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. НЕК «Укренерго» є оператором системи передачі (ОСП), своєчасність та повноту оплату вартості його послуг (тариф на передачу електроенергії), забезпечує електропостачальник і ця вартість обов’язково включається до тарифу на електроенергію для споживача. Наявність заборгованості за послуги НЕК «Укренерго» може мати наслідки, коли електропостачальник може бути у Преддефолті чи навіть Дефолті. За таких умов, всі споживачі такого постачальника потрапляють на ПОН, а постачання електричної енергії стає врази дорожчим. Враховуючи важливість безперебійного постачання електроенергії для Замовника, володіння інформацією про відсутність заборгованості по договору (договорам) з передачі електричної енергії та про відсутність спорів та судових справ щодо виконання договірних зобов’язань на ринку електричної енергії, між НЕК «УКРЕНЕРГО» та Учасником, значно зменшить ризик укладання договору за результатами Процедури закупівлі з учасником, який не зможе виконати свої зобов’язання в подальшому, а також надасть змогу зробити прогнозовану оцінку співпраці з таким постачальником. Враховуючи вищевикладене, встановлення Замовником вимоги, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, що є предметом звернення, норми пункту 29 Особливостей не порушує.
Дата відповіді: 05.09.2025 19:17
Відповідь надана

Замовником встановлено дискримінаційні вимоги до учасників

Номер: 1b935577136a4bae807dc2a52a835ea9
Дата опублікування: 02.09.2025 13:59
Опис: Шановний Замовнику! В додатку 1 до тендерної документації містяться вимоги щодо надання учасниками сертифікатів ISO, а саме: ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2023) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги», ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Встановлення таких вимог порушує основні принципи здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону) , а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Враховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Слід зазначити, що відповідно до частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Надаємо сучасну практику АМКУ щодо оскарження ISO, а саме – рішення № 1117-р/пк-пз від 01.02.2023 р. по закупівлі UA-2023-01-10-006734-a, а також рішення №836-р/пк-пз від 25.01.2023 р. по закупівлі UA-2023-01-12-007764-a. На підставі вищевикладеної інформації, просимо внести зміни до тендерної документації та прибрати дискримінаційні вимоги.
Відповідь: Ознайомившись із вищевикладеним зверненням, Замовник вважає за необхідне повідомити про наступне: такою, що не узгоджується з вимогами законодавства, на думку Учасника, є умови Додатку 1 до ТД наданням учасниками сертифікатів ISO. Згідно п.29 Особливостей визначено, у разі проведення відкритих торгів з особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення п. 1 і 2 ч. 2 ст. 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі є електрична енергія. В Україні ВІДСУТНІЙ національний стандарт «Електрична енергія». Відповідно до п. 3.6. розділу ІІІ ТД, вимоги до предмету закупівлі встановлені Додатком 2. В п. 4 Додатку 2 до ТД «Особливі вимоги до предмету закупівлі» зазначено: «Відносини між енергопостачальною організацією та споживачем електричної енергії регулюються документами: постанова КМУ 1178; ЗУ "Про публічні закупівлі"; ЗУ від 13.04.2017 №2019-VIII "Про ринок електричної енергії"; Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"; Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 "Про затвердження Правил ринку"; Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 №1469 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу"»; Іншими нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання ЗУ «Про ринок електричної енергії». Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 №375 затверджено «Порядок забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання» (далі -Порядок) та відповідно до п. 1.1. гл. 1 цей Порядок визначає перелік загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання і регулює відносини, пов’язані з електропостачанням відповідно до загальних та гарантованих стандартів якості, захистом прав споживачів та наданням електропостачальником, або оператором системи розподілу (далі -ОСР), або оператором системи передачі (далі -ОСП) компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання споживачам або замовникам (у випадку недотримання гарантованих стандартів якості під час приєднання до електричних мереж електроустановок, призначених для споживання електричної енергії). Порядком визначено 22 гарантовані стандарти для оператора системи розподілу, 17 гарантованих стандартів для оператора системи передачі та 6 гарантованих стандартів для електропостачальника. Пп. 1 п. 2.3 гл. 2 Порядку визначено 22 гарантовані стандарти для ОСР, в тому числі: «2.3.До гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР належать: 1)дотримання показників змінення напруги, встановлених Кодексом систем розподілу». Відповідно до п. 11.4.6. гл. 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення» (далі -ДСТУ EN 50160:2014). Порядком чітко визначено, що дотримання вимог ДСТУ EN 50160:2014 належить виключно до зони відповідальності та відноситься до гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР, який не є учасником процедури закупівлі та не відноситься до зони відповідальності електропостачальника, якими є Учасники процедури закупівлі. Відповідно до ч. 6 ст. 46 ЗУ «Про ринок електричної енергії», ОСР не має права здійснювати діяльність з купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії, тобто не може бути навіть потенційним учасником процедури закупівлі за предметом – Електрична енергія. П. 4.3 гл. 4 Порядку визначено перелік Стандартів якості надання послуг електропостачальника, а саме: «4.3.До гарантованих стандартів якості надання послуг електропостачальником належать: 1)надання даних про споживання електричної енергії у строк 5 робочих днів з дня отримання звернення споживача; 2)розгляд звернень/скарг/претензій споживачів з дня отримання звернення/скарги/претензії споживача: у строк 30 днів; у строк 45 днів, якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу комерційного обліку; 3)розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунка за електричну енергію у строк 5 робочих днів з дати отримання звернення; 4) урахування суми відповідної компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг оператором системи в кінцевому рахунку споживача за електричну енергію (якщо постачання електричної енергії споживачу здійснюється постачальником універсальних послуг, або якщо відповідно до комерційної пропозиції електропостачальника плату за надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії забезпечує електропостачальник) у строк 30 днів з дня отримання повідомлення від оператора системи щодо виплати компенсації; 5)виставлення рахунка електропостачальником (у паперовій або електронній формі) у строки, визначені договором про постачання електричної енергії та/або ПРРЕЕ; 6) виставлення рахунка електропостачальником з правильними даними про ціну, вартість та обсяг спожитої електричної енергії. З вищевикладеного видно, що до зони відповідальності електропостачальника віднесено стандарти, які стосуються обліку та інформаційного обміну, а не забезпечення виконання технічних стандартів. В свою чергу, що ДСТУ EN 50160:2014 не є національним стандартом, який стандартизує процес постачання предмету закупівлі – Електричної енергії електропостачальниками, якими є Учасники процедури закупівлі, а визначає та стандартизує виключно технічні параметри НАПРУГИ електропостачання за дотримання яких несе відповідальність ОСР, який не є і не може бути учасником процедури закупівлі. Згідно п.28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до ч. 3 ст.22 Закону ТД може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи викладене, встановлення Замовником вимоги, які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, не порушують норми п. 29 Особливостей та не суперечить вимогам законодавства. Крім того, п. 8 пп. 2.2. гл. 2 Постанови НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу», визначається, що: «2.2.При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: 8) забезпечити функціонування веб-сайту ліцензіата в мережі Інтернет, в якому, зокрема, вказати засоби комунікації (поштову адресу, номер телефону для звернення споживачів, адреси та телефони центрів обслуговування споживачів, електронну пошту для прийому електронних повідомлень від споживачів), розмістити нормативно-правові акти, що регулюють діяльність на ринку електричної енергії, згідно з якими електропостачальник здійснює ліцензовану діяльність, інформацію щодо порядку подання споживачами звернень, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду». Таким чином, регулятор НКРЕКП встановлює ІМПЕРАТИВНУ вимогу до електропостачальника, щодо не просто факту наявності веб-сайту на момент отримання ліцензії, а і забезпечення його функціонування під час здійснення ліцензійної діяльності. Оскільки мережа Інтернет є потенційно вразливим засобом комунікації, особливо в умовах воєнної агресії проти України, що підтверджується періодичними атаками на веб-сайти, веб-портали, сервери та інше мережеві ресурси органів державної влади, банків, операторів зв’язку, інформаційні ресурси електропостачальника (веб-сайт ліцензіата та інше з ним пов’язане), в тому числі, інформацією про його споживачів може опинитись під загрозою викрадення/знищення/компрометації. З урахуванням, що виток інформації про споживача може нести загрозу безпеці Замовника (в тому числі національній безпеці) їм встановлено умову, надати підтвердження проходження сертифікації системи управління інформаційною безпекою діяльності з забезпечення функціонування веб-сайта ліцензіата вимогам ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2023 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги» (веб-портали (ДКПП 63.12)). Зазначений вище нормативний документ ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2023 як і ДСТУ EN ISO 9001:2018, є затвердженими діючими Державними стандартами України, а система сертифікації є загальнодоступною для будь яких суб’єктів господарювання і добровільна сертифікація залежить виключно від бажання таких суб’єктів вдосконалювати власні бізнес-процеси, до яких можуть бути застосовані вимоги вищезазначених ДСТУ, що спростовує твердження Учасника щодо дискримінаційності вимог, зазначених в зверненні. Сертифікати є гарантією надійності постачальника та необхідними документами для підтвердження технічних характеристик товару. ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» у ст.1 встановлено, що сертифікація –це підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Постійно діючої адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель підтверджена правомірність наявності вищевказаних ISO-сертифікатів. Зокрема, у рішенні від 10.06.2021 №13161-р/пк-пз (щодо сертифіката ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016)) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування»), рішенні від 15.07.2021 №16218-р/пк-пз (щодо сертифіката ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007)) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги»); від 27.08.2021 №19485-р/пк-пз (щодо сертифікатів у ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги») та ISO/ІЕС 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги»); від 09.08.2022 №5362-р/пк-пз (щодо сертифіката ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання»). Крім того, на виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб'єктів у сфері закупівлі електричної енергії України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, який має розповсюджувати свою дію, зокрема, стосовно кодів ДКПП 35.13 та 35.14, бути чинним на дату подання пропозиції та діяти протягом всього строку дії договору про закупівлю. Сертифікат повинен бути виданим органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. На підтвердження акредитації установи, яка видала сертифікат, надати відповідний документ з усіма додатками, з підтвердженням сфери акредитації органу з сертифікації у сфері відповідної системи менеджменту (управління) за видом економічної діяльності «Постачання електроенергії», чинний на момент проведення сертифікації. Сертифікат ISO 9001:2015 вважається чинним за умови щорічного підтвердження, а тому учасники у складі пропозиції повинні надати сканкопію документа, який підтверджує продовження терміну дії сертифікату ISO 9001:2015 (рішення уповноваженого органу сертифікації, звіт по аудиту)».Відповідно до Наказу №203 прийнято національний стандарт України ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», гармонізований відповідним з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01.07.2016. Запровадження системи управління якістю – стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив 7 щодо сталого розвитку. Потенційні вигоди для організації від запровадження системи управління якістю на основі цього стандарту такі: - здатність постійно постачати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовників, а також застосовні законодавчі та регламентувальні вимоги; - створення можливостей для підвищення задоволеності замовників; - урахування ризиків і можливостей, пов’язаних із середовищем і цілями організації; - здатність демонструвати відповідність установленим вимогам до системи управління якістю. Нагадуємо, що система сертифікації ДСТУ ISO передбачає можливість сертифікації як товару так і послуги. В даному випадку Замовником вимагається належний рівень роботи контрагента (потенційного учасника) під час виконання договору про закупівлю, конкретно, щоб діяльність учасника, процеси які щоденно здійснюються під час його функціонування відповідали оспорюваним вимогам. Саме тому Замовником було встановлено вимогу про надання потенційними учасниками підтвердження відповідності їхньої діяльності вимогам ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». Замовник не вимагає надання оспорюваних сертифікатів саме на електричну енергію, а просить сертифікати відповідності діяльності підприємства вимогам ISO 9001:2015«Системи управління якістю. Вимоги». та ISO/ІЕС 27001:2023) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги», ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), що є підтвердженням того, що в ході господарської діяльності з постачання електричної енергії учасником буде належним чином виконано договірні зобов’язання. Вище вказане підтверджується поміж іншим також позицією Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, викладеної у Постанові від 24.06.2020 по справі №826/15639/17, хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів) заявник не позбавлений можливості отримати зазначений сертифікат. Таким чином, встановлення замовником у тендерній документації умови надання учасником у складі тендерної документації сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості не є дискримінаційним та не обмежує конкуренції. Метою замовника є співпраця з добросовісним учасником, який у своїй діяльності керується міжнародними стандартами. З огляду на вищевикладене та враховуючи, що замовником викладені базові вимоги до постачальника електричної енергії з метою забезпечення стабільності її постачання, Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до закупівлі, яка складена відповідно до вимог законодавства. Таким чином, положення тендерної документації закупівлі повністю відповідають чинному законодавству та не потребують коригування.
Дата відповіді: 03.09.2025 14:24
Відповідь надана

Щодо визначення ціни

Номер: 444e7ec7cb304ca0a2759f3bc9d5bdc8
Дата опублікування: 01.09.2025 17:56
Опис: Шановний Замовник! Відповідно до Додатку № 2 до Договору "на момент укладення договору для визначення Цo, приймається середньозважена ціна на ринку РДН за повний календарний місяць, що передує місяцю оголошення торгів. Ціну можливо перевірити на офіційному сайті ДП «Оператор ринку» за посиланням https://www.oree.com.ua/. Середньозважений РДН за липень 2025 року становить 5,24740 грн без ПДВ за 1 кВт*год)". Звертаємо увагу, що ваша закупівля оголошена 01.09.2025 року, коли відомий повний РДН серпня 2025 року. Просимо привести у відповідність даний пункт договору, шляхом застосування РДН серпня. Дякуємо.
Відповідь: Відповідно до п. 1 розділу І Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 275 від 18.02.2020 року «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» визначено, що «Ця примірна методика застосовується для визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) та має рекомендаційний характер»: 1.очікувана вартість - розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів; 2.очікувана ціна за одиницю - розрахункова ціна одиниці товару із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної ціни податку на додану вартість (ПДВ), інших податків і зборів, а також доставки товару до замовника; 3.ринкова ціна - ціна, яка встановлюється безпосередньо на реальному ринку під впливом співвідношення попиту і пропозиції, або ціна конкретних угод, які відбулись на вільному ринку під впливом виключно ринкових факторів; Важливо зауважити, що до оголошення закупівлі Замовником було проведено роботу з визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін. Оскільки, Замовником проводилося визначення очікуваної вартості впродовж серпня 2025 року, відповідно при плануванні вартості закупівлі було взято ціни (РДН повного місяця липня 2025 року), що має своє відображення в тендерній документації і власне у вартості закупівлі та не суперечить законодавству. Додатково варто зауважити, що Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону «Про публічні закупівлі» від 25.12.15 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями), Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», (зі змінами), Закону України від 13.04.2017 № 2019-VIII «Про ринок електричної енергії», Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії».
Дата відповіді: 02.09.2025 13:50