-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція (без зміни зовнішніх геометричних розмірів) системи електропостачання з влаштуванням дахової сонячної електростанції на покрівлях будівель КНП ВІНЬКОВЕЦЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ ВІНЬКОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ, головного корпусу та амбулаторно-консультативного відділення за адресою: Хмельницька область, Хмельницький район, Віньковецька територіальна громада, вулиця Пшебильського Руслана, 6
Завершена
2 637 559.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 187.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 187.80 UAH
Період уточнення:
25.08.2025 17:29 - 11.09.2025 00:00
Відповідь надана
Огляд об'єкту
Номер:
4a56095c61c34132b64578b001498cd0
Дата опублікування:
04.09.2025 13:07
Опис:
В тендерній документації зазначено вимогу про обов’язковий фізичний огляд об’єкта та ознайомлення з проектною документацією. Вважаємо цю вимогу дискримінаційною, оскільки вона обмежує участь учасників, які не можуть здійснити візит через відстань чи інші причини. АМКУ в своїх рішеннях, зокрема у справі №16458-р/пк-пз від 16.10.2023, неодноразово визнавав подібні вимоги дискримінаційними через обмеження доступу до тендерів (рішення АМКУ №295-26.13/14). Просимо скасувати цю вимогу, оскільки вона порушує принципи рівного ставлення та доступу, закріплені в Законі України «Про публічні закупівлі».
Відповідь:
Шановний учаснику, дана вимога була встановлена із врахуванням ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі». Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи обмеженні строки виконання робіт , що встановлені тендерною документацією та враховуючи предмет закупівлі, замовник встановив даний критерій для можливості оцінки можливості виконання робіт, при ознайомленні із проектно-кошторисною документацією кожним із потенційних учасників, які бажатимуть взяти участь в процедурі закупівлі.
При зазначені даної вимоги кожен потенційний Учасник може звернутися за актом обстеження до замовника, а замовник зобов’язаний ознайомити з об’єктом та підписати як результат акт обстеження об’єкту.
Дата відповіді:
05.09.2025 15:49
Відповідь надана
Оплату послуг Консультанта торгів
Номер:
5e227625213246838f2126e7263b6cf5
Дата опублікування:
04.09.2025 12:43
Опис:
Шановний Замовнику!
У тендерній документації передбачено, що на Учасника-переможця можуть покладатися витрати в сумі 25 000,00 грн без ПДВ на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику за договором про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи), з посиланням на ст.ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України.
Звертаємо увагу:
Закон України «Про публічні закупівлі» є спеціальним нормативно-правовим актом у сфері закупівель і має пріоритет над загальними нормами цивільного законодавства. Цей Закон не передбачає можливості покладати на учасників-переможців додаткові витрати, які не стосуються предмета договору про закупівлю.
Витрати на юридичні чи консультаційні послуги, які Замовник самостійно залучає для забезпечення своєї діяльності, належать до господарських витрат Замовника і не можуть перекладатися на учасників процедури. Такі умови створюють додатковий фінансовий бар’єр для участі, що суперечить принципам недискримінації та рівного ставлення (ч. 3 ст. 5 Закону).
Посилання на норми ЦК України (зокрема, ст. 636 ЦКУ – договір на користь третьої особи) не може змінювати спеціальні положення Закону «Про публічні закупівлі», адже сфера публічних закупівель чітко регламентована саме цим Законом.
У зв’язку з викладеним, просимо внести зміни до тендерної документації та вилучити вимогу щодо покладення на Учасника-переможця витрат на оплату послуг Консультанта торгів, як таку, що не відповідає законодавству України у сфері публічних закупівель.
Відповідь:
Шановний Учаснику, Звертаємо увагу, що на Учасника – переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати на оплату послуг консультанта.
Стандартною тендерною документацією, передбачено, що в п. 2 розділу 5 тендерної документації («Інша інформація») замовник у тендерній документації може зазначити іншу інформацію відповідно до вимог законодавства, яку вважає за необхідне включити.
Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України передбачено принцип свободи договору. Відповідно до ст. 204 ЦКУ правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. Тому, права та обов’язки сторін договору, а також порядок розрахунків між ними визначається відповідно до його умов. Законом не заборонено залучення Замовником на договірних засадах експертів та консультантів до роботи тендерного комітету (уповноваженої особи). Права, обов’язки сторін договору, порядок розрахунків визначається відповідно до умов укладеного з ними договору. Між Замовником та Консультантом укладено договір про надання юридичних послуг, в якому зазначено, що за домовленістю сторін, оплата послуг може здійснюватись учасником-переможцем процедури закупівлі, про що повинно бути зазначено в тендерній документації.
У тендерній документації вказано, що на Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України).
Тобто, Учасник торгів, за його згодою може оплатити послуги консультанта. Жодної вимоги, що учасник зобов’язаний оплатити такі послуги не встановлено у ТД.
Тобто, на етапі між прийняттям рішення про намір укласти договір та укладенням договору про закупівлю жодних додаткових умов, не передбачених чинним законодавством, не встановлено.
Крім того, в разі несплати коштів переможцем процедури закупівлі, не погодження Учасником оплатити послуги не призводить до відхилення тендерної пропозиції учасника. Тому, жодним чином не впливає на зміст предмету закупівлі, тендерної пропозиції та результатів торгів.
Крім того, відповідно до укладеного договору передбачено, що «Послуги, які надаються Консультантом, є безоплатними для Замовника в разі їх сплати учасником-переможцем торгів відповідної процедури закупівлі. Замовник має право оплатити вартість послуг самостійно».
Правомірність щодо можливості оплати послуг консультанта торгів переможцем відповідної процедури закупівлі визначена судом під час судового розгляду даного питання і викладена в рішенні Господарського суду Одеської області від "25" лютого 2013 року по справі № 916/62/13-г, яке залишене в силі та без змін рішенням Одеського апеляційного господарського суду від "14" травня 2013 року по справі № 916/62/13-г.
Крім того, оскільки вимога тендерної документації щодо включення вартості наданих послуг консультанта поширюється на всіх учасників торгів, вони не є дискримінаційним по відношенню до Вас. Подібний висновок викладений також у постанові Касаційного адміністративного суду по справі №127/15574/16-а від 19.12.2018.
Згідно з ч.4 ст. 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до вказаної норми забезпечується встановлення того, що вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, а також забезпеченням вільного доступу усіх учасників до інформації про закупівлю. Жодна з цих вимог Замовником не порушена, а тому й відсутня дискримінація учасників.
Більш того, правомірність зазначення витрат щодо консультантів підтвердила Державна аудиторська служба, так у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2019-04-11-003343-a аудиторська служба погодилась із замовником, що вимога про оплату консультаційних послуг коштом переможця торгів – не суперечить законодавству.
Викладене вище свідчить про повне дотримання Замовником вимог діючого законодавства, про відсутність дій, що обмежують конкуренцію або призвели до дискримінації учасників (вимоги встановлені для всіх однакові), Замовником повністю дотримано вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі положень статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, замовником будь-які права потенційних учасників процедури закупівлі не порушені, та його дії не спрямовані на встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх осіб однакові. Зазначені обставини свідчать про відсутність підстав для задоволення Вашої вимоги.
Дата відповіді:
05.09.2025 15:38