-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вугілля камʼяне марки ДГ (13-100)
Кваліфікація
6 768 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 67 680.00 UAH
мін. крок: 1% або 67 680.00 UAH
Період уточнення:
25.08.2025 16:07 - 14.09.2025 00:00
Відповідь надана
Порушення вимог п. 29 Особливостей.
Номер:
4c55ad6596b140a4a0ed27e42ccda93b
Дата опублікування:
28.08.2025 23:53
Опис:
Згідно пп. 3.7. п. 3 Додатку № 4 до Тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до вугілля кам’яного, встановленим замовником: Гарантійний лист, в якому учасник гарантує дотримання п.7 ДСТУ 7146:2010. Додатково учасником надається у складі документів пропозиції Посвідчення про якість вугілля (зразок) та чинний договір учасника з лабораторією, яка видає вказане посвідчення та має відповідні повноваження згідно з чинним законодавством України.
Також, вимогами Згідно пп. 3.7. п. 3 Додатку № 7 до Тендерної документації, передбачено надання учасником - Гарантійного листа, в якому учасник гарантує дотримання п.7 ДСТУ 7146:2010. Додатково учасником надається у складі документів пропозиції Посвідчення про якість вугілля (зразок) та чинний договір учасника з лабораторією, яка видає вказане посвідчення та має відповідні повноваження згідно з чинним законодавством України згідно вимог підпункту 3.7. пункту 3 додатку 4 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного предмету закупівлі наявні 2 (два) національних стандарти, зокрема:
- ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови" (надалі- ДСТУ 7146:2010) цей стандарт поширюється на кам’яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення (далі за текстом — вугілля), що використовують для побутових потреб.
- ДСТУ 3472:2015 "Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація" (надалі - ДСТУ 3472:2015) цей стандарт поширюється на буре, кам'яне вугілля та антрацит України і встановлює їхню класифікацію за марками та групами на основі характерних загальних ознак, які відображають генетичні особливості та основні технологічні характеристики.
Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146, під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних і якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високих рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик – чотири роки.
Також, п. 7.3. ДСТУ 7146:2010 передбачено такий документ як посвідчення якості. Також, нацональний стантарт передбачає вимоги до змісту посвідчення якості.
Однак, договір з лабораторією (у т.ч. з учасником), яка видає вказане Посвідчення про якість вугілля (зразок) НЕ передбачений національним стандартом.
Просимо усунуту порушення порядку проведення закупівлі та виключити незаконні вимоги у тендерній документації.
У разі неусунення порушення будемо вимушені звернутись до Органу оскарження з метою встановлення порушення та зобовязання внести зміни в ТД.
Відповідь:
Уповноважена особа Південного КЕУ (надалі – Замовник) розглянув Ваш запит та повідомляє наступне:
Відповідно до п.8 ДСТУ 7146:2010 виробник повинен гарантувати відповідність якості вугілля вимогам цього стандарту. Саме задля дотримання цього пункту Замовник вимагає документи та встановлює вимоги в частині документів від виробника.
Відсутність у потенційного учасника документів безпосередньо від виробника вугілля не є підставою для встановлення порушень і внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді:
31.08.2025 20:29
Відповідь надана
Порушення порядку проведення закупівлі (п. 29 Особливостей)
Номер:
87cc2fec4e1a45999b5670e5728d86cd
Дата опублікування:
28.08.2025 23:52
Опис:
Згідно пп. 3.5. п. 3 Додатку № 4 до Тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до вугілля кам’яного, встановленим замовником: Гарантійний лист, в якому Учасник зобов’язується, в разі постачання автомобільним чи іншим транспортом, забезпечити за власний рахунок зважування вугілля кам’яного в межах населеного пункту, в якому буде розвантаження за присутності представника Замовника та представника Учасника при кожній партії постачання товару. Додатково надається чинний договір страхування відповідальності при перевезенні вантажу між учасником і страховою компанією, що здійснює відповідну діяльність згідно з чинним законодавством України. Факт укладання договору підтверджується платіжним дорученням про оплату вказаних послуг, який надається учасником у складі документів пропозиції до укладеного договору страхування.
Також, відповідно до вимог пп. 3.5. п. 3 Додатку № 7 до Тендерної документації вимагається: Гарантійний лист, в якому Учасник зобов’язується, в разі постачання автомобільним чи іншим транспортом, забезпечити за власний рахунок зважування вугілля кам’яного в межах населеного пункту, в якому буде розвантаження за присутності представника Замовника та представника Учасника при кожній партії постачання товару. Додатково надається чинний договір страхування відповідальності при перевезенні вантажу між учасником і страховою компанією, що здійснює відповідну діяльність згідно з чинним законодавством України. Факт укладання договору підтверджується платіжним дорученням про оплату вказаних послуг, який надається учасником у складі документів пропозиції до укладеного договору страхування згідно вимог підпункту 3.5. пункту 3 додатку 4 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Згідно п. 1 ч. 2 ст. 16 Закону, Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Попри імперативну норму п. 29 Особливостей, Замовник вимагає надання учасником чинного договору страхування відповідальності при перевезенні вантажу між учасником і страховою компанією, що здійснює відповідну діяльність згідно з чинним законодавством України, разом з платіжним дорученням про оплату вказаних послуг.
Отже, встановивши такі вимоги Замовник порушив порядок проведення торгів (п. 29 Особливостей).
Просимо усунуту порушення порядку проведення закупівлі та виключити незаконні вимоги у тендерній документації.
У разі неусунення порушення будемо вимушені звернутись до Органу оскарження з метою встановлення порушення та зобовязання внести зміни в ТД.
Відповідь:
Уповноважена особа Південного КЕУ (надалі – Замовник) розглянув Ваш запит та повідомляє наступне:
Відповідно до умов проведення закупівлі та проекту договору ціна вугілля включає витрати на його доставку до місця призначення. Доставка здійснюється транспортом на вибір Постачальника. Замовник повинен мати додаткові гарантії на випадок настання негативних наслідків під час перевезення вугілля в опалювальний період. Документація не містить окремих вимог до оформлення договору страхування, він має бути оформлений відповідно до Закону України «Про страхування».
Практика Органу оскарження свідчить також на користь позиції Замовника.
Відсутність у потенційного учасника договору страхування відповідальності не є підставою для встановлення порушень і внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді:
31.08.2025 20:28
Відповідь надана
Порушення порядку проведення закупівлі (п. 29 Особливостей)
Номер:
7e860838a00b46d996c9210fecb98c59
Дата опублікування:
28.08.2025 23:50
Опис:
Згідно вимог пп. 3.4. п. 3 Додатку № 4 до Тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до вугілля кам’яного, встановленим замовником Гарантійний лист на підтвердження вимог проєкту договору (Додаток 5) в частині проведення випробувань на відповідність якісних показників вугілля вибірково в незалежній сертифікованій лабораторії. Додатково учасник надає у складі документів пропозиції не менше трьох актів на проведення випробувань вугілля (будь-якої марки та фракції) (акти наданих послуг), складених протягом червня-серпня 2025 року та оформлених належним чином. Акти мають бути видані лабораторією, акредитованою на проведення випробувань вугілля відповідно до чинного законодавства України. Замовником в наданих актах має бути учасник. Факт проведення випробувань також підтверджується рахунками й платіжними дорученнями про оплату послуг учасником, які надаються учасником у складі документів пропозиції до кожного наданого акту.
Також, відповідно до вимог пп. 3.4. п. 3 Додатку № 7 до Тендерної документації, Гарантійний лист на підтвердження вимог проєкту договору (Додаток 5) в частині проведення випробувань на відповідність якісних показників вугілля вибірково в незалежній сертифікованій лабораторії. Додатково учасник надає у складі документів пропозиції не менше трьох актів на проведення випробувань вугілля (будь-якої марки та фракції) (акти наданих послуг), складених протягом червня-серпня 2025 року та оформлених належним чином. Акти мають бути видані лабораторією, акредитованою на проведення випробувань вугілля відповідно до чинного законодавства України. Замовником в наданих актах має бути учасник. Факт проведення випробувань також підтверджується рахунками й платіжними дорученнями про оплату послуг учасником, які надаються учасником у складі документів пропозиції до кожного наданого акту згідно вимог підпункту 3.4. пункту 3 додатку 4 до тендерної документації.
Як вже зазначалась у скарзі, предметом закупівлі є тверде паливо, відповідно, Замовник має зобов’язання виконувати норми п. 29 Особливостей.
Відповідно до пункту 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного предмету закупівлі наявні 2 (два) національних стандарти, зокрема:
- ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови" (надалі- ДСТУ 7146:2010) цей стандарт поширюється на кам’яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення (далі за текстом — вугілля), що використовують для побутових потреб.
- ДСТУ 3472:2015 "Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація" (надалі - ДСТУ 3472:2015) цей стандарт поширюється на буре, кам'яне вугілля та антрацит України і встановлює їхню класифікацію за марками та групами на основі характерних загальних ознак, які відображають генетичні особливості та основні технологічні характеристики.
Жоден з норм національних стандартів не передбачає проведення випробувань, актів на проведення випробувань вугілля (навіть одного) тим паче складених в окремому періоді, як і вимог до оформлення таких актів. Тим більше, стандарти не містять вимог, що акти мають бути видані лабораторією, що має акредитацію на проведення випробувань вугілля. Разом з тим і вимог щодо надання рахунів й платіжних дорученнь про оплату послуг учасником, які надаються учасником у складі документів пропозиції до кожного наданого акту не встановлено у жодному національному стандарті для даного виду товарів.
Вочевидь, такі вимоги Замовником встановлені в порушення вимог п. 29 Особливостей, що свідчить про порушення порядку проведення закупівлі.
Просимо усунуту порушення порядку проведення закупівлі та виключити незаконні вимоги у тендерній документації.
У разі неусунення порушення будемо вимушені звернутись до Органу оскарження з метою встановлення порушення та зобовязання внести зміни в ТД.
Відповідь:
Уповноважена особа Південного КЕУ (надалі – Замовник) розглянув Ваш запит та повідомляє наступне:
Відповідно, зокрема, до пунктів 6.3 та 7.3 ДСТУ 7146:2010 проби вугілля відбираються та готуються до лабораторних випробувань. Лабораторія, що проводить такі випробування, має бути акредитована відповідно до чинного законодавства України. Перелік акредитованих лабораторій є в загальному доступі.
Відсутність у потенційного учасника правових підстав взаємодії з акредитованою лабораторією, відсутність практики проведення випробувань вугілля не є підставою для встановлення порушень і внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді:
31.08.2025 20:27
Відповідь надана
Порушення порядку проведення закупівлі (п. 29 Особливостей)
Номер:
08d898a911204907968691bd8a699303
Дата опублікування:
28.08.2025 23:48
Опис:
Відповідно до вимог пп.3.2. п. 3 Додатку № 4 до Тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до вугілля кам’яного, встановленим замовником: Для учасників, які не є виробниками, - оригінал чинного протягом терміну поставки договору учасника з виробником пропонованого вугілля кам’яного, зазначеного в сертифікаті, що надається згідно з п.3.1 цього Додатку.
Також, згідно вимог пп. 3.2. п. 3 Додатку № 7 до Тендерної документації, передбачено надання Для учасників, які не є виробниками, - оригінал чинного протягом терміну поставки договору учасника з виробником пропонованого вугілля кам’яного, зазначеного в сертифікаті, що надається згідно з п.3.1 цього Додатку згідно вимог підпункту 3.2. пункту 3 додатку 4 до тендерної документації.
Наголосимо, що предметом даної закупівлі є товар - Вугілля камʼяне марки ДГ (13-100), що відноситься до ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо
Відповідно до пункту 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного предмету закупівлі наявні 2 (два) національних стандарти, зокрема:
- ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови" (надалі- ДСТУ 7146:2010) цей стандарт поширюється на кам’яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення (далі за текстом — вугілля), що використовують для побутових потреб.
- ДСТУ 3472:2015 "Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація" (надалі - ДСТУ 3472:2015) цей стандарт поширюється на буре, кам'яне вугілля та антрацит України і встановлює їхню класифікацію за марками та групами на основі характерних загальних ознак, які відображають генетичні особливості та основні технологічні характеристики.
Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146, під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних і якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високих рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик – чотири роки.
Також, п. 7.3. ДСТУ 7146:2010 передбачено такий документ як посвідчення якості.
З норм національних стандартів для даного виду товару (предмету закупівлі) вбачається, що надання договору учасника з виробником пропонованого вугілля кам’яного, зазначеного в сертифікаті генетичних, технологічних і якісних характеристик не передбачено. Більш того, взагалі ніякий договір не передбачається, як власне і не передбачено того, що сертифікат генетичних, технологічних і якісних характеристик видається на ім’я виробника.
Отже, Замовник встановивши наведені вимоги в Додатку № 4 та № 7 порушив порядок проведення торгів (зокрема п. 29 Особливостей, яким встановлено імперативну вимогу - заборону).
Просимо усунуту порушення порядку проведення закупівлі та виключити незаконні вимоги у тендерній документації.
У разі неусунення порушення будемо вимушені звернутись до Органу оскарження з метою встановлення порушення та зобовязання внести зміни в ТД.
Відповідь:
Уповноважена особа Південного КЕУ (надалі – Замовник) розглянув Ваш запит та повідомляє наступне:
Пунктом 7 ДСТУ 7146:2010 встановлено Правила приймання вугілля, в яких, зокрема, йдеться про оформлення посвідчення якості. Посвідчення про якість вугілля видається після проведення лабораторних випробувань та підтвердження відповідності продукції встановленим вимогам нормативних документів.
Отже, визначення показників якості здійснюється безпосередньо лабораторією. На момент подання пропозиції учасник може не мати в розпорядженні партії вугілля, яка постачатиметься в результаті укладення договору, саме тому Замовник вимагає надати зразок посвідчення про якість. У подальшому, при поставці кожної партії товару Постачальник надаватиме безпосередньо посвідчення про якість. Проте, ще на момент розгляду пропозицій Замовник має бути впевнений, що потенційний Постачальник має чинний договір з лабораторією на проведення дослідження показників якості вугілля, які в подальшому є підставою для видачі посвідчення про якість.
Відсутність у потенційного учасника договору з лабораторією не є підставою для встановлення порушень і внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді:
31.08.2025 20:20