• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля камʼяне марки ДГ (13-100)

Завершена

6 768 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 67 680.00 UAH
Період оскарження: 25.08.2025 16:07 - 14.09.2025 00:00
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА

Номер: cc10b36cd68b488b9ceace9e19419749
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-25-010722-a.c4
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Шановний Замовнику, рішення щодо визначення тендерної пропозиції ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС" є незаконним та підлягає скасуванню, з огляду на наступне: Вимогою п.1.9. ч. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації передбачено: Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції наведено в Додатку 7. Разом з тим, згідно п. 6.1. ч. 6 Розділу ІІІ ТД Учасники процедури закупівлі повинні підтвердити відповідність вимогам тендерної документації щодо технічних, якісних, кількісних характеристик предмета закупівлі (в тому числі технічній специфікації), установленим замовником згідно Додатку 4 до цієї документації шляхом надання у складі тендерних пропозицій відповідних інформацій та/або документів. Пунктом 2 Додатку 4 до Тендерної документації, встанолено вимогу щодо якості товару - нижча теплота згорання на робочий стан палива -не менше ніж 5500 Ккал/кг. Згідно пп. 3.3. п. 3 Додатку 4 до ТД, Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до вугілля кам’яного, встановленим замовником: Посвідчення про якість вугілля ДГ (13-100), оформлене відповідно з повним та беззаперечним дотриманням вимог пункту 7.4 ДСТУ 7146:2010. Також інформація в посвідченні має узгоджуватися із вимогами пунктів 1, 2, 3.1., 3.2 цього Додатку. Також, згідно вимог п.п. 3.3 п. 3 Додатку 7 Інформації та/або документи стосовно відповідності вимогам тендерної документації щодо технічних, якісних, кількісних характеристик предмета закупівлі (в тому числі технічний специфікації) згідно з Додатком 4: учасник повинен надати - Посвідчення про якість вугілля ДГ (13-100), оформлене відповідно з повним та беззаперечним дотриманням вимог пункту 7.4 ДСТУ 7146:2010. Також інформація в посвідченні має узгоджуватися із вимогами пунктів 1, 2, 3.1., 3.2 Додатку 4, згідно вимог підпункту 3.3. пункту 3 додатку 4 до тендерної документації. Отже, з наведених вимог чітко вбачається, що учасник повинен надати в складі пропозицій Посвідчення про якість вугілля ДГ (13-100), оформлене відповідно з повним та беззаперечним дотриманням вимог пункту 7.4 ДСТУ 7146:2010, яке підтверджує відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до вугілля кам’яного, встановленим замовником, зокрема і за показником «нижча теплота згорання на робочий стан палива -не менше ніж 5500 Ккал/кг». ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС" у складі пропозиції надано Посвідчення № 297 про якість вугілля (продуктів збагачення) від 15.09.2025, у якому визначено "Теплота згорання, ккал/кг - 6122" Згідно п. 7.4 ДСТУ 7146:2010 У посвідченні якості зазначають результати аналізування або підтвердження відповідності якості вугілля вимогам цього стандарту. Таблицею 1 ДСТУ 7146:2010 визначено показник якості "Нижча теплота згорання на робочий стан палива" МДЖ/кг (ккал/кг).» Проте такий показник як «нижча теплота згорання на робочий стан палива» не визначено у наданому Посвідченні № 297 про якість вугілля (продуктів збагачення) від 15.09.2025. Звертаємо увагу, що «Теплота згорання» поділяється на: «Нижча теплота згорання на робочий стан палива» та «Вища теплота згоряння на сухий беззольний стан» вимірюється у МДЖ/кг (ккал/кг). Така інформація підтверджується ДСТУ 7146:2010 та ДСТУ 3472:2015 (національними стандартами для даного виду товару). Доводимо також, до Вашого відома, що НДВЛ ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАЧЕННЯ» ДП НТЦ «ВУГЛЕНОВАЦІЯ», що проводила результати аналізування (згідно інформації, що вказана у Посвідчення № 297) має право визначати як показник «Нижча теплота згорання на робочий стан палива» так і показник «Вища теплота згоряння на сухий беззольний стан» Отже, з огляду на наведене, Посвідчення № 297 про якість вугілля (продуктів збагачення) від 15.09.2025, що подано ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС": - не відповідає вимогам п. 7.4 ДСТУ 7146:2010 (так як не містить визначення або підтвердження відповідності за показником "нижча теплота згорання на робочий стан палива", який передбачений таблиці 1 ДСТУ 7146:2010; - не підтверджує відповідність вимогам пункту 2 Додатку 4 до Тендерної документації, яким встановлено вимогу щодо якості товару – «нижча теплота згорання на робочий стан палива -не менше ніж 5500 Ккал/кг». Як висновок, вбачається, що ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС" не надав Посвідчення про якість вугілля ДГ (13-100), оформлене відповідно з повним та беззаперечним дотриманням вимог пункту 7.4 ДСТУ 7146:2010. Також інформація в посвідченні має узгоджуватися із вимогами пунктів 1, 2, 3.1., 3.2 Додатку 4, згідно вимог підпункту 3.3. пункту 3 додатку 4 до тендерної документації», відповідно пропозиція ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Пунктом 44 Особливостей встановлено імперативно норму: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.» Отже, Тендерна пропозиція ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС" підлягала відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Замовником своїм рішенням та діями щодо визначення переможцем закупівлі особи, пропозиція якої підлягає відхиленню порушено порядок проведення закупівлі та необ'єктивно визначено переможцем закупівлі ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС». Додамо, що у Протоколі № 33/3/2025 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25.09.2025 р (яке з невідомих причин та в порушення п. 49 Особливостей опубліковано ще до визначення переможцем закупівлі ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС» в електронній системі закупівлі 17.10.2025 року ) Вами зазначено: «УО було направлено запит від 24.09.2025 № 6/1/2025 до ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» стосовно підтвердження інформації, зазначеної у Посвідченні, зокрема, підтвердити результати аналізування № 0084/2025 за 7-ми показниками. Листом від 24.09.2025 № 106 вказаним підприємством надано відповідь, в якій підтверджено результати аналізу за 7-ма показниками Посвідчення, акредитацію лабораторії, а також проставляння підпису та печатки представника лабораторії на Посвідченні.» Однак, наведене не спростовує невідповідність тендерної пропозиції ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Також, з урахуванням рішення Органу оскарження (щодо документів виробника) та дій Замовника щодо перевірки виробників на наявність дозвільних документів виникає питання щодо нерівного підходу при розгляді пропозицій учасників Замовником та надання переваги окремому учаснику- переможцю. З тендерної пропозиції ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС» вбачається, що така особа заявляє себе виробником товару, що пропонується до постачання. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС" має Дозвіл № 1413.20.32. від 03 червня 2020 року, виданий Головним управлінням Держпраці у Киівській області, на експлуатацію устатковання для транспортування, сортування, дроблення та збагачення корисних копалин у вугільній, гірничорудній, нерудній промисловостях. Місце їх експлуатації: Донецька обл., м. Українськ, вул. Чкалова, 1. Така ж сама інформація щодо місцерозташування вирбничих потужностей міститься і в декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що має ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС". Згідно Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 28.02.2025 № 376 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» м. Українськ починаючи з 02.11.2024 року є тимчасово окупованою Російською Федерацією територією. Тож, виникає питання щодо того як Замовник перевіряв документи (чи взагалі перевіряв) такого учасника та яке вугілля буде поставлено до Замовника (у разі укладання договору), якщо виробничі потужності ТОВ «ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС» розташовані на тимчасово окупованій території - Донецька обл., м. Українськ, вул. Чкалова, 1? Не є зрозумілим чому Замовник застосовує нерівний підхід при розгляді пропозицій: перевіряє документи одного учасника та його виробника на предмет наявності дозвільних документів виробника, а документи іншого учасника - ТОВ «ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС» - виробника не перевіряє, а визначає його переможцем? Вимагаємо скасувати рішення (з урахуванням нового функціоналу ПРОЗОРРО у замовника є скасувати своє рішення навіть самостійно), яким визначено переможцем закупівлі ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС».
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до п.46 Особливостей у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. Вам надано було відповідь з питань відхилення Вашої пропозиції, у т.ч. з урахуванням рішення Комісії АМКУ. Вимога з приводу наданих документів у закупівлі 2021 року не стосується даної закупівлі та не підлягає розгляду.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА щодо прийнятих рішень замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, у процедурі відкритих торгів з особливостями

Номер: cd11964baa644095b81e1de15b031b5f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-25-010722-a.b3
Назва: СКАРГА щодо прийнятих рішень замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, у процедурі відкритих торгів з особливостями
Скарга:
Південним квартирно-експлуатаційним управлінням (далі – Замовник) оголошено проведення процедури відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі за предметом «Вугілля кам’яне ДГ (13-100) ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо» за ідентифікатором закупівлі UA-2025-08-25-010722-a (далі – Закупівля). 18.09.2025 року по Закупівлі відбувся аукціон, за результатами якого найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію подано Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД». Згідно даних електронної системи закупівель 23.09.2025 року Замовником відхиллено тендерну пропозицію ТОВ "ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД" (надалі - «Скаржник»). В електронній системі зазначено в причини дискваліфікації: «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.» Також, Замовником опубліковано 23.09.2025 р. Протокол б.н. щодо прийняття рішення уповноваженою особою та без визначення дати (надалі – «Протокол»). За змістом Протоколу вбачається: «За результатами розгляду тендерної пропозиції мною було виявлене наступе: – Ураховуючи позицію Комісії АМКУ за рішенням від 09.12.2024 № 19520-р/пк-пз, було перевірено інформацію про заявленого в пропозиції Учасника виробника вугілля марки ДГ (13-100) - ТОВ «ЕНЕРМАКС» на предмет наявності дозвільних документів, передбачених постановами КМУ від 26.10.2011 № 1107, 03.02.2021 № 77, від 24.03.2022 № 357. За результатом перевірки ТОВ «ЕНЕРМАКС», вказаний у пропозиції як виробник вугілля марки ДГ (13-100), не має Дозволу Держпраці та/або Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Таким чином, інформація про виробника вугілля ТОВ «ЕНЕРМАКС» є недостовірно, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів. Учасник надав недостовірну інформацію, зокрема, в частині інформації про виробника запропонованого товару. Ураховуючи вищезазначене, у складі пропозиції також відсутній договір із виробником, що не відповідає умовам технічної. – У складі пропозиції Учасника надано посвідчення про якість вугілля № 1, датоване 05 вересня 2025 року, що містить недостовірні відомості та відомості, які не відповідають умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі: - Показник «Сірка» із значенням «не більше 4» не відповідає вимогам Таблиці 2 ДСТУ 7146:2010 для збагаченого вугілля та п.2 Додатку 4 тендерної документації; - Відсутні підпис та ПІБ відповідальної особи на сторінці 1; - Зазначено недостовірну інформацію про виробника (з урахуванням даних пункту 1 за текстом вище); - Відсутні підпис та ПІБ представника служби контролю якості вугілля на сторінці 4. Таким чином, посвідчення про якість вугілля № 1, датоване 05 вересня 2025 року, не відповідає вимогам п.7.4 ДСТУ 7146:2010, умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, містить недостовірну інформацію, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів.» Скаржник не погоджується з вказаними рішеннями Замовника щодо відхилення своєї пропозиції та вважає, що такими рішеннями Замовником порушено ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – «Особливості»), та права Скаржника
Дата розгляду скарги: 15.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.09.2025 17:43
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 17.10.2025 11:24
Автор: ТОВ "ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД", Суховій Людмила Василівна +380961488288 topenergotrade@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2002b71986864a2e8b855a684f3caeac
Заголовок пункту скарги: Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Особливостями передбачено, що Замовник розглядає тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, одинадцятої, дванадцятої, чотирнадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Вбачається, що Замовник повинен розглядати тендерну пропозицію учасника (у тому числі Скаржника) на відповідність вимогам тендерної документації – це вимога чинного Законодавства.
Звернемось до вимог тендерної документації:
Згідно вимог п. 1.1. ч. 1 розділу ІІІ тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Додатком 4 до тендерної документації, передбачено: Вугілля кам’яне марки ДГ (13-100) повинно відповідати вимогам і розмірам, визначеним у даному додатку та інших розділах тендерної документації.
Найменування предмета закупівлі Вугілля кам’яне марки ДГ (13-100)
Тип, марка – ДГ
Технічні характеристики відповідно до ГОСТ, ДСТУ, ТУ - ДСТУ 3472:2015 ДСТУ 7146:2010
Розмір (мм) - 13-100
Одиниця виміру- тонна
Кількість – 564
Вугілля повинно відповідати наступним показникам якості:
1 Зольність на сухий стан (Ad) - не більше 14%
2 Масова частина загальної вологи (Wtr) в робочому стані - не більше 14%
3 Нижча теплота згорання на робочий стан палива - не менше ніж 5500 Ккал/кг
Показники якості що характеризують безпечність вугілля (загальна сірка на сухий стан палива Sdt, (%), хлор на сухий стан CID(%), миш’як на сухий стан (ASD)) мають відповідати таблиці № 2 ДСТУ 7146:2010.
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до вугілля кам’яного, встановленим замовником:
3.1. Дійсний на дату подання тендерної пропозиції сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданий організацією, що має на це правові підстави відповідно до вимог ДСТУ 7146:2010, 3472:2015, з показниками пунктів А.1 - п. А.2.10 додатку А ДСТУ 7146:2010.
3.2. Для учасників, які не є виробниками, - оригінал чинного протягом усього терміну поставки договору учасника з виробником пропонованого вугілля кам’яного.
3.3. Посвідчення про якість вугілля ДГ (13-100), оформлене відповідно з повним та беззаперечним дотриманням вимог пункту 7.4 ДСТУ 7146:2010. Також інформація в посвідченні має узгоджуватися із вимогами пунктів 1, 2, 3.1., 3.2 цього Додатку.
3.4. Гарантійний лист про дотримання норм чинного законодавства України із захисту довкілля (навколишнього середовища), при постачанні предмета закупівлі, та здійснює свою діяльність відповідно до нормативних актів, ДСТУ, державних стандартів, технічних умов, які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.
3.5. Гарантійний лист на підтвердження вимог проєкту договору (Додаток 5) в частині проведення випробувань на відповідність якісних показників вугілля в сертифікованій лабораторії. Вказати найменування та адресу лабораторії.
3.6. Технічна специфікація, що містить перелік детальних характеристик товару, що пропонується до поставки (показники зольності на сухий стан палива, вологи на робочий стан палива, нижчої теплоти згорання, виходу летких речовин, масової частки кусків розміром менше нижчої границі) та інформацію про відповідність пропонованого товару вимогам Замовника та вимогам ДСТУ 7146:2010 з усіма показниками якості, що визначені у вказаних документах, також вказати технічні документи, яким відповідає товар, інформацію про виробника пропонованого товару, що є предметом даних торгів та його адресу та телефон, перелік документу/ів, що надаються при поставці кожної партії товару, країну походження товару, кількість пропонованого товару.
3.7. Гарантійний лист, в якому Учасник гарантує здійснення поставки товару із забезпеченням комплексу заходів, що унеможливлять попадання у товар різних домішок, в тому числі ґрунту, каміння, сміття, а також інших речовин, що негативно впливають на технічні і якісні характеристики вугілля.
Аналогічні вимоги встановлені в Додатку 7 до тендерної документації.
ТОВ "ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД" у складі тендерної пропозиції на виконання наведених вимог подано:
1) Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик № 46 та Додаток А до вказаного сертифікату (файли: «15.1. Генетика ТОВ ЕНЕРМАКС ДГ 13-100 0722.pdf» та «15.2. Додаток до сертифікату 46 ЕНЕРМАКС серпень-листопад 0722.pdf»), що відповідає встановленим вимогам.
2) Договір поставки № 05/06 від 05 червня 2025 року, що укладений Скаржником та ТОВ «ЕНЕРМАКС» (виробником) (Файл «16. Договір з виробником.pdf»)
3) Посвідчення про якість № 1 від 05.09.2025 року на вугілля ДГ (13-100), оформлене відповідно з п. 7.4 ДСТУ 7146:2010. (файл «17. Посвідчення про якість.pd»).
4) Гарантійний лист Вих. № 18-Т від 17.09.2025 року (файл 18. Гар. лист захист довкілля.pdf/ 18. Гар. лист захист довкілля.pdf.p7s»)
5) Гарантійний лист Вих. № 19-Т від 17.09.2025 року (файл «19. Гар. лист щодо лабораторії.pdf»/ 19. Гар. лист щодо лабораторії.pdf.p7s»)
6) Технічна специфікація Вих. № 20-Т від 17.09.2025 року (файл 20. Технічна специфікація.pdf/ 20. Технічна специфікація.pdf.p7s)
7) Гарантійний лист Вих. № 21-Т від 17.09.2025 року (файл 21. Гарантійний лист щодо поставки.pdf/ 21. Гарантійний лист щодо поставки.pdf.p7s)
Наведене свідчить про те, що Скаржником надано усі документи, що у повному обсязі відповідають встановленим у тендерній документації вимогам та підтверджують відповідність пропонованого товару вимогам тендерної документації до предмету закупівлі.
Однак, Замовник, в порушення порядку проведення закупівлі, розглядає пропозицію Скаржника не на відповідність встановленим у тендерній документації вимогам, а на відповідність вимогам, що НЕ БУЛИ встановлені у тендерній документації.
Зауважимо, що тендерна документація не містила окремих вимог:
- щодо надання у складі тендерної пропозиції документів, згідно практики органу оскарження, у тому числі рішення АМКУ від 09.12.2024 № 19520-р/пк-пз (в цілому не зрозуміло чому Замовник керується не нормами чинного законодавства, а рішенням Органу оскарження від 2024 року, що не стосується цієї закупівлі взагалі);
- щодо наявності чи відсутності дозвільних документів, передбачених постановами КМУ від 26.10.2011 № 1107, 03.02.2021 № 77, від 24.03.2022 № 357 у виробника чи інших осіб так само як і щодо наявності або відсутності Дозволу Держпраці та/або Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці у виробника;
- визначення поняття «виробника»;
- так само, тендерна документація (у т.ч. п.2 Додатку 4 тендерної документації) не містила вимог, що предметом закупівлі є саме збагачене вугілля кам’яне.
Щодо виробника та міркувань Замовника щодо окремих документів:
Зауважимо, що згідно п. 4 ст. 1 ЗУ «Про захист прав споживачів» виробник - суб'єкт господарювання, який: виробляє товар або заявляє про себе як про виробника товару чи про виготовлення такого товару на замовлення, розміщуючи на товарі та/або на упаковці чи супровідних документах, що разом з товаром передаються споживачеві, своє найменування (ім'я), торговельну марку або інший елемент, який ідентифікує такого суб'єкта господарювання; або імпортує товар.
Також, ст. 1 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачено, що виробник - будь-яка фізична чи юридична особа (резидент чи нерезидент України), яка виготовляє продукцію або доручає її розроблення чи виготовлення та реалізує цю продукцію під своїм найменуванням або торговельною маркою (знаком для товарів і послуг).
Як вбачається, поняття «виробник» є доволі широким, і з урахуванням того, що у тендерній документації не встановлено вимог до виробника, наявності чи відсутності в нього окремих документів, вбачається, що Замовник намагається «вигадати» підстави для відхилення, обґрунтовуючи своє рішення лише надуманими міркуваннями.
Закон та Особливості не покладають обов’язку на учасника (у т.ч. Скаржника) «читати» думки Замовника, враховувати практику органу оскарження минулих років у інших закупівлях при підготовці тендерної пропозиції. Учасник (Скаржник) виконує лише вимоги тендерної документації окремої закупівлі, у якій такий учасник бере участь.
Щодо вимог ДСТУ 7146:2010 до «сірки» - Згідно вимог п. 3.5. ДСТУ 7146:2010, Показники якості, що характеризують безпечність вугілля, повинні відповідати зазначеним у таблиці 2. Тим часом, Таблицею 2 передбачено: Загальна сірка на сухий стан палива, %, не більше ніж 3 (для збагаченого) / 4 (незбагаченого).
Наголосимо, що у тендерній документації не встановлено вимог до предмету закупівлі - Вугілля камʼяне марки ДГ (13-100), що таке вугілля має бути лише збагачене. Тож, у чому полягає невідповідність про яку вказано Замовником у Протоколі – не зрозуміло.
Щодо посвідчення якості (у т.ч. зауважень щодо підписів та інших міркувань Замовника у Протоколі): Згідно вимог пункту 7.4 ДСТУ 7146:2010.,У посвідченні якості зазначають
—- назву підприємства-виробника,
— назву продукції (марку вугілля, розмір кусків вугілля);
— назву споживача та дату відправлення;
— номер і дату договору про постачання;
— номери вагонів або інших транспортних засобів;
— масу нетто;
— результати аналізування або підтвердження відповідності якості вугілля вимогам цього
стандарту;
— позначення цього стандарту.
Уся ця інформація зазначена у Посвідченні про якість № 1 від 05.09.2025 року, що надане Скаржником. Тож, у чому полягає невідповідність про яку вказано Замовником у Протоколі – не зрозуміло.
Вказане вище підтверджує, що Замовником порушено порядок проведення торгів і безпідставно відхиллено тендерну пропозицію Скаржника чим і порушено права Скаржника.
Це не єдине порушення Замовником порядку проведення торгів, адже враховуючи Протокол, вбачається, що Замовник на підставі своїх вигадок та міркувань робить висновок щодо того, що інформація, що подана Скаржником є недостовірною.
Однак, чинним законодавством не визначено права Замовника відхиляти тендерну пропозицію через те, що на думку Замовника учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію.
Згідно пп. 1 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Відповідно до вимог п. 42 Особливостей, Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Отже, Особливостями встановлено чіткий порядок встановлення факту подання недостовірної інформації учасником – отримання Замовником доказів чи достовірної інформації від органів, підприємств, установ тощо.
Проте, як вбачається з Протоколу, інформації з електронної системи закупівель, Замовник не звертався до жодних підприємств, установ, тощо і не отримував достовірну інформацію чи докази щодо факту наявності недостовірної інформації у тендерній пропозиції Скаржника. Замовник лише висловлює свої міркування та домисли, що не відповідають дійсності.
Також, Згідно вимог п. 46 Особливостей, Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Однак, при відхиленні пропозиції Скаржника, Замовником не дотримано і вимог п. 46 Особливостей, зокрема: в електронній системі закупівель відсуне посиланням на відповідні умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція Скаржника не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність. Замовником наведено свої міркування, вигадки, але не те, що вимагають Особливості.
Підсумовуючи вищевикладене, діями/рішенням Замовника порушено порядок проведення закупівлі, безпідставно відхиллено пропозицію Скаржника, чим порушено права та охоронювані законом інтереси Скаржника (які можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати незаконне рішення Замовника щодо відхилення пропозиції Скаржника).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації Проаналізувавши тендерну документацію затверджену Протокольним рішенням Уповноваженої особи Південного КЕУ Сергій БОЙКО від «27» серпня 2025 №14/3/2025 (Далі — тендерна документація), Скаржник вважає, що її умови порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та право Скаржника на участь у цих відкритих торгах, зокрема: Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, вважаємо що дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та принципи здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Номер: 7989b00c9e3b46acb9400583ee81f908
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-25-010722-a.a2
Назва: Скарга на умови тендерної документації Проаналізувавши тендерну документацію затверджену Протокольним рішенням Уповноваженої особи Південного КЕУ Сергій БОЙКО від «27» серпня 2025 №14/3/2025 (Далі — тендерна документація), Скаржник вважає, що її умови порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та право Скаржника на участь у цих відкритих торгах, зокрема: Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, вважаємо що дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та принципи здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 09.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.09.2025 15:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.09.2025 17:33
Дата виконання рішення Замовником: 12.09.2025 19:10
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано.
Автор: ТОВ "ВФМ ГРУП", Вадим Хворостяний +380930016309 tov.wfm.group@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 045db8e84f8946c6af60655c7c6ed85f
Заголовок пункту скарги: Вимоги пп.3.2. п. 3 Додатку № 4 до Тендерної документації та пп. 3.2. п. 3 Додатку № 7 до Тендерної документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що встановлені в порушення порядку проведення закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до вимог пп.3.2. п. 3 Додатку № 4 до Тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до вугілля кам’яного, встановленим замовником: Для учасників, які не є виробниками, - оригінал чинного протягом терміну поставки договору учасника з виробником пропонованого вугілля кам’яного, зазначеного в сертифікаті, що надається згідно з п.3.1 цього Додатку.
Також, згідно вимог пп. 3.2. п. 3 Додатку № 7 до Тендерної документації, передбачено надання Для учасників, які не є виробниками, - оригінал чинного протягом терміну поставки договору учасника з виробником пропонованого вугілля кам’яного, зазначеного в сертифікаті, що надається згідно з п.3.1 цього Додатку згідно вимог підпункту 3.2. пункту 3 додатку 4 до тендерної документації.
Наголосимо, що предметом даної закупівлі є товар - Вугілля камʼяне марки ДГ (13-100), що відноситься до ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо
Відповідно до пункту 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного предмету закупівлі наявні 2 (два) національних стандарти, зокрема:
- ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови" (надалі- ДСТУ 7146:2010) цей стандарт поширюється на кам’яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення (далі за текстом — вугілля), що використовують для побутових потреб.
- ДСТУ 3472:2015 "Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація" (надалі - ДСТУ 3472:2015) цей стандарт поширюється на буре, кам'яне вугілля та антрацит України і встановлює їхню класифікацію за марками та групами на основі характерних загальних ознак, які відображають генетичні особливості та основні технологічні характеристики.
Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146, під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних і якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високих рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик – чотири роки.
Також, п. 7.3. ДСТУ 7146:2010 передбачено такий документ як посвідчення якості.
ДСТУ 3472:2015 не передбачає документів.
З норм національних стандартів для даного виду товару (предмету закупівлі) вбачається, що надання договору учасника з виробником пропонованого вугілля кам’яного, зазначеного в сертифікаті генетичних, технологічних і якісних характеристик не передбачено. Більш того, взагалі ніякий договір не передбачається, як власне і не передбачено того, що сертифікат генетичних, технологічних і якісних характеристик видається на ім’я виробника.
Отже, Замовник встановивши наведені вимоги в Додатку № 4 та № 7 порушив порядок проведення торгів (зокрема п. 29 Особливостей, яким встановлено імперативну вимогу - заборону).
Разом з тим, на нашу думку, Замовником навмисно включено таку вимогу у тендерну документацію з метою обмеження кола учасників, зокрема тих, хто не має господарських відносин з виробниками пропонованої продукції, а пропонує товар, що купляється у постачальника (наприклад як Скаржник) чи тих учасників, що можуть надати сертифікат генетичних, технологічних характеристик, що виданий на ім’я постачальника або на власне ім’я, а не на ім’я виробника. Крім того, багато виробників не здійснюють реалізацію товару напряму, а мають офіційного дистриб’ютора, що в свою чергу здійснює продаж продукції виробника. Встановлена вимога унеможливлює участь учасників (у т.ч. Скаржника), що не є виробниками і не мають господарських відносин з виробником, що доводить дискримінаційність наведених вимог.
Нам не зрозуміло чому Замовник дозволяє собі нехтувати вимогами ст. 5 та ст. 22 Закону та порушувати порядок проведення закупівлі.
Отже, вбачаємо, що Замовник встановив незаконну і дискримінаційну вимогу, чим порушив вимоги Закону та Особливостей та права Скаржника на участь у цій закупівлі .
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 5cff4381b17a4d1dbf3d7285b328596c
Заголовок пункту скарги: Вимоги пп.3.4. п. 3 Додатку № 4 до Тендерної документації та пп. 3.4. п. 3 Додатку № 7 до Тендерної документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що встановлені в порушення порядку проведення закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Згідно вимог пп. 3.4. п. 3 Додатку № 4 до Тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до вугілля кам’яного, встановленим замовником Гарантійний лист на підтвердження вимог проєкту договору (Додаток 5) в частині проведення випробувань на відповідність якісних показників вугілля вибірково в незалежній сертифікованій лабораторії. Додатково учасник надає у складі документів пропозиції не менше трьох актів на проведення випробувань вугілля (будь-якої марки та фракції) (акти наданих послуг), складених протягом червня-серпня 2025 року та оформлених належним чином. Акти мають бути видані лабораторією, акредитованою на проведення випробувань вугілля відповідно до чинного законодавства України. Замовником в наданих актах має бути учасник. Факт проведення випробувань також підтверджується рахунками й платіжними дорученнями про оплату послуг учасником, які надаються учасником у складі документів пропозиції до кожного наданого акту.
Також, відповідно до вимог пп. 3.4. п. 3 Додатку № 7 до Тендерної документації, Гарантійний лист на підтвердження вимог проєкту договору (Додаток 5) в частині проведення випробувань на відповідність якісних показників вугілля вибірково в незалежній сертифікованій лабораторії. Додатково учасник надає у складі документів пропозиції не менше трьох актів на проведення випробувань вугілля (будь-якої марки та фракції) (акти наданих послуг), складених протягом червня-серпня 2025 року та оформлених належним чином. Акти мають бути видані лабораторією, акредитованою на проведення випробувань вугілля відповідно до чинного законодавства України. Замовником в наданих актах має бути учасник. Факт проведення випробувань також підтверджується рахунками й платіжними дорученнями про оплату послуг учасником, які надаються учасником у складі документів пропозиції до кожного наданого акту згідно вимог підпункту 3.4. пункту 3 додатку 4 до тендерної документації.
Як вже зазначалась у скарзі, предметом закупівлі є тверде паливо, відповідно, Замовник має зобов’язання виконувати норми п. 29 Особливостей.
Відповідно до пункту 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного предмету закупівлі наявні 2 (два) національних стандарти, зокрема:
- ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови" (надалі- ДСТУ 7146:2010) цей стандарт поширюється на кам’яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення (далі за текстом — вугілля), що використовують для побутових потреб.
- ДСТУ 3472:2015 "Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація" (надалі - ДСТУ 3472:2015) цей стандарт поширюється на буре, кам'яне вугілля та антрацит України і встановлює їхню класифікацію за марками та групами на основі характерних загальних ознак, які відображають генетичні особливості та основні технологічні характеристики.
Жоден з норм національних стандартів не передбачає проведення випробувань, актів на проведення випробувань вугілля (навіть одного) тим паче складених в окремому періоді, як і вимог до оформлення таких актів. Тим більше, стандарти не містять вимог, що акти мають бути видані лабораторією, що має акредитацію на проведення випробувань вугілля. Разом з тим і вимог щодо надання рахунів й платіжних дорученнь про оплату послуг учасником, які надаються учасником у складі документів пропозиції до кожного наданого акту не встановлено у жодному національному стандарті для даного виду товарів.
Вочевидь, такі вимоги Замовником встановлені в порушення вимог п. 29 Особливостей і з метою обмеження кола учасників (на користь одного «обраного» учасника).
Участь у цій закупівлі може прийняти лише учасник, що має не менше трьох актів на проведення випробувань вугілля (будь-якої марки та фракції) (акти наданих послуг), складених протягом червня-серпня 2025 року та оформлених належним чином, що видані лабораторією, акредитованою на проведення випробувань вугілля відповідно до чинного законодавства України, має рахунки й платіжні дорученнями про оплату послуг учасником, до кожного наданого акту. При цьому, що такі наявні акти у «обраного» учасника видані на його ім’я (замовником послуг є учасник). І це все при тому, що такі документи не передбачені національними стандартами для даного виду товару.
Тобто Замовник допускає до участі тільки «обраного» учасника, що має документи, які не передбачені для такого виду товару стандартами. Наявність або відсутність таких документів не впливає ні на що – ні на якість товару, ні на смогу учасника поставити необхідний товар.
Скаржник є потенційним учасником, може поставити товар, що є предметом закупівлі та зможе надати документи, що передбачені вимогами національних стандартів, але не має документів, що безпідставно (незаконно) вимагає Замовник у наведених вимогах. Відтак, право Скаржника на участь у цій закупівлі обмежено.
Встановлення таких вимог є порушенням порядку проведення закупівлі Замовником та унеможливленням конкуренції. Нам не зрозуміло чому Замовник так відверто нехтує вимогами ст. 5 та ст. 22 Закону та в цілому нормами Закону та Особливостей.
Отже, вбачаємо, що Замовник встановив незаконні і дискримінаційні вимогу, чим порушено вимоги Закону та Особливостей та права Скаржника на участь у цій закупівлі .
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 116ac10df7b44cebb897d39e723c6032
Заголовок пункту скарги: Вимоги пп.3.5. п. 3 Додатку № 4 до Тендерної документації та пп. 3.5. п. 3 Додатку № 7 до Тендерної документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що встановлені в порушення порядку проведення закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 3. Згідно пп. 3.5. п. 3 Додатку № 4 до Тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до вугілля кам’яного, встановленим замовником: Гарантійний лист, в якому Учасник зобов’язується, в разі постачання автомобільним чи іншим транспортом, забезпечити за власний рахунок зважування вугілля кам’яного в межах населеного пункту, в якому буде розвантаження за присутності представника Замовника та представника Учасника при кожній партії постачання товару. Додатково надається чинний договір страхування відповідальності при перевезенні вантажу між учасником і страховою компанією, що здійснює відповідну діяльність згідно з чинним законодавством України. Факт укладання договору підтверджується платіжним дорученням про оплату вказаних послуг, який надається учасником у складі документів пропозиції до укладеного договору страхування.
Також, відповідно до вимог пп. 3.5. п. 3 Додатку № 7 до Тендерної документації вимагається: Гарантійний лист, в якому Учасник зобов’язується, в разі постачання автомобільним чи іншим транспортом, забезпечити за власний рахунок зважування вугілля кам’яного в межах населеного пункту, в якому буде розвантаження за присутності представника Замовника та представника Учасника при кожній партії постачання товару. Додатково надається чинний договір страхування відповідальності при перевезенні вантажу між учасником і страховою компанією, що здійснює відповідну діяльність згідно з чинним законодавством України. Факт укладання договору підтверджується платіжним дорученням про оплату вказаних послуг, який надається учасником у складі документів пропозиції до укладеного договору страхування згідно вимог підпункту 3.5. пункту 3 додатку 4 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Згідно п. 1 ч. 2 ст. 16 Закону, Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Попри імперативну норму п. 29 Особливостей, Замовник вимагає надання учасником чинного договору страхування відповідальності при перевезенні вантажу між учасником і страховою компанією, що здійснює відповідну діяльність згідно з чинним законодавством України, разом з платіжним дорученням про оплату вказаних послуг.
Отже, встановивши такі вимоги Замовник порушив порядок проведення торгів (п. 29 Особливостей).
Разом з тим, встановлення вимоги у наведеній редакції є і порушенням вимог ст. 5 та ст. 22 Закону, адже така вимога є дискримінаційною.
Пояснимо, участь у цій закупівлі може прийняти лише той учасник, що має чинний договір страхування відповідальності при перевезенні вантажу між учасником і страховою компанією, що здійснює відповідну діяльність згідно з чинним законодавством України та має платіжне дорученням про оплату вказаних послуг. Але не є зрозумілим чому на моменті участі у закупівлі учасник взагалі повинен мати договір страхування відповідальності при перевезенні вантажу між учасником і страховою компанією?Взагалі чому таких договір повинен бути саме з учасником? Скаржник не має такого договору (і не зобов’язаний навіть мати), адже користується послугами перевізників, що мають усі необхідні документи, тож чому права Скаржника на участь порушується Замовником?
Вочевидь Замовник встановив таку вимогу щоб унеможливити конкуренцію у даній закупівлі з метою перемоги «обраного» учасника, що в свою чергу не узгоджується з порядком проведення торгів, порушує права Скаржника на участь у цій закупівлі та вказує на порушення антикорупційного законодавства України.
Отже, вбачаємо, що Замовник встановив незаконні і дискримінаційні вимоги, чим порушив порядок проведення торгів, що передбачений Законом та Особливостями та права Скаржника на участь у цій закупівлі .
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 08aa47f19f6c46d790c7762a8e3f2f64
Заголовок пункту скарги: Вимоги пп.3.7. п. 3 Додатку № 4 до Тендерної документації та пп. 3.7. п. 3 Додатку № 7 до Тендерної документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що встановлені в порушення порядку проведення закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 4. Згідно пп. 3.7. п. 3 Додатку № 4 до Тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до вугілля кам’яного, встановленим замовником: Гарантійний лист, в якому учасник гарантує дотримання п.7 ДСТУ 7146:2010. Додатково учасником надається у складі документів пропозиції Посвідчення про якість вугілля (зразок) та чинний договір учасника з лабораторією, яка видає вказане посвідчення та має відповідні повноваження згідно з чинним законодавством України.
Також, вимогами Згідно пп. 3.7. п. 3 Додатку № 7 до Тендерної документації, передбачено надання учасником - Гарантійного листа, в якому учасник гарантує дотримання п.7 ДСТУ 7146:2010. Додатково учасником надається у складі документів пропозиції Посвідчення про якість вугілля (зразок) та чинний договір учасника з лабораторією, яка видає вказане посвідчення та має відповідні повноваження згідно з чинним законодавством України згідно вимог підпункту 3.7. пункту 3 додатку 4 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного предмету закупівлі наявні 2 (два) національних стандарти, зокрема:
- ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови" (надалі- ДСТУ 7146:2010) цей стандарт поширюється на кам’яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення (далі за текстом — вугілля), що використовують для побутових потреб.
- ДСТУ 3472:2015 "Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація" (надалі - ДСТУ 3472:2015) цей стандарт поширюється на буре, кам'яне вугілля та антрацит України і встановлює їхню класифікацію за марками та групами на основі характерних загальних ознак, які відображають генетичні особливості та основні технологічні характеристики.
Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146, під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних і якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високих рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик – чотири роки.
Також, п. 7.3. ДСТУ 7146:2010 передбачено такий документ як посвідчення якості. Також, нацональний стантарт передбачає вимоги до змісту посвідчення якості.
Однак, договір з лабораторією (у т.ч. з учасником), яка видає вказане Посвідчення про якість вугілля (зразок) не передбачений національним стандартом.
Нам не зрозуміло чому Замовник ігнорує вимоги п. 29 Особливостей і так зухвало порушує порядок проведення закупівлі, встановлюючи абсурдні, незаконні вимоги-забаганки.
Замовник намагається максимально обмежити конкуренцію, встановлюючи вимоги, що допускають до участі «обраного» учасника - виробника. Скаржник не має договору з лабораторією, що видає посвідчення якості, бо посвідчення якості, згідно норм чинного ДСТУ 7146:2010 видається виробником при відвантаженні вугілля кам’яного, адже Скаржник не є виробником вугілля кам’яного. Скаржник взагалі не повинен мати такого документу, що безпідставно вимагає Замовник, відповідно дана вимога є такою, що порушує права Скаржника на участь у закупівлі.
Отже, вбачаємо, що Замовник встановив незаконні і дискримінаційні вимоги, чим порушив порядок проведення торгів, що передбачений Законом та Особливостями та права Скаржника на участь у цій закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження




Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги документації

Номер: 6ae8c6250e7541d69b37b06c97e4feeb
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-25-010722-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 08.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.09.2025 17:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.09.2025 17:04
Дата виконання рішення Замовником: 12.09.2025 19:10
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано.
Автор: ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ "ОБЛПАЛИВО", ТПК Облпаливо Товариство +380965971559 41701548@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b8963f3d8c434083ba77d8cbf61f67ee
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо актів на проведення випробувань вугілля (будь-якої марки та фракції) (акти наданих послуг), складених протягом червня-серпня 2025 року та оформлених належним чином... 2. Щодо договору страхування відповідальності при перевезенні вантажу між учасником і страховою компанією... 3. Щодо надання податкових накладних, зареєстрованих у період виконання наданого аналогічного договору...
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Південним квартирно-експлуатаційним управлінням (далі – Замовник) було розпочато проведення процедури відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі за предметом «Вугілля кам’яне ДГ (13-100) ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо» за ідентифікатором закупівлі UA-2025-08-25-010722-a (далі – Закупівля). Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржником, як потенційним учасником Закупівлі, було виявлено дискримінаційні та неправомірні вимоги, які полягають в наступному.
1. Відповідно до п. 1.1 Розділу ІІІ тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до п. 3.4. Додатку 4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ», «Гарантійний лист на підтвердження вимог проєкту договору (Додаток 5) в частині проведення випробувань на відповідність якісних показників вугілля вибірково в незалежній сертифікованій лабораторії. Додатково учасник надає у складі документів пропозиції не менше трьох актів на проведення випробувань вугілля (будь-якої марки та фракції) (акти наданих послуг), складених протягом червня-серпня 2025 року та оформлених належним чином. Акти мають бути видані лабораторією, акредитованою на проведення випробувань вугілля відповідно до чинного законодавства України. Замовником в наданих актах має бути учасник. Факт проведення випробувань також підтверджується рахунками й платіжними дорученнями про оплату послуг учасником, які надаються учасником у складі документів пропозиції до кожного наданого акту.».
Інформуємо, що зазначена вище вимога щодо надання не менше трьох актів на проведення випробувань вугілля (будь-якої марки та фракції) (акти наданих послуг), складених протягом червня-серпня 2025 року є неправомірною та необґрунтованою, з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу, що предметом даної закупівлі є саме тверде паливо – вугілля камʼяне; код ДК 021:2015 предмета закупівлі - 09110000-3 Тверде паливо. Отже, вимога п. 29 Особливостей поширюється на дану закупівлю.
Інформуємо, що на території України правила використання, виробництва, споживання вугілля регулюються ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови», який є національним стандартом для даного виду товару.
Відповідно до п.1 ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови», «цей стандарт поширюється на вугілля кам’яне, антрацит та продукти їх перероблення, що використовують для побутових потреб».
Повідомляємо, що документи, які вимагаються Замовником пунктом 3.4. Додатку 4 до тендерної документації, не передбачені національним стандартом, а саме ДСТУ 7146:2010.
Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146:2010, Під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки.
Відповідно до п. 7.3 ДСТУ 7146:2010, Партію вугілля вважають прийнятою до відправлення, якщо від неї відібрано об’єднану товарну пробу згідно з ДСТУ 4096 та оформлено посвідчення якості.
Як бачимо з вищезазначених норм, ДСТУ 7146:2010 не містить будь-яких інших вимог щодо наявності документів на вугілля, окрім надання Змовнику при постачанні посвідчення якості на партію вугілля та сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик. Зважаючи на це, вимога п. 3.4. Додатку 4 до тендерної документації не передбачена національним стандартом, а отже є неправомірною.
Крім того, що вимога, встановлена пунктом 3.4. Додатку 4 до тендерної документації є незаконною, що було доведено вище, вказана вимога також є дискримінаційною за своїм змістом, оскільки:
- Встановлює вимоги, що стосуються не предмета закупівлі, а наявності досвіду учасника на проведення лабораторних досліджень будь-якого вугілля, що не має жодного сенсу в контексті даної закупівлі, оскільки її предметом є постачання вугілля, а не проведення лабораторних досліджень;
- Вимогу, встановлену пунктом 3.4. Додатку 4 до тендерної документації, було внесено Замовником до тендерної документації ввечері 27.08.2025, тобто за 2 робочих дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Звертаємо увагу, що відповідно до умов вимоги, учасник надає у складі документів пропозиції не менше трьох актів на проведення випробувань вугілля (будь-якої марки та фракції) (акти наданих послуг), складених протягом червня-серпня 2025 року. Таким чином, взяти участь у Закупівлі зможуть лише ті учасники (учасник), які протягом червня-серпня 2025 року здійснили не менше 3 випробувань будь-яких марок вугілля, що незаконно обмежує інших учасників у подання тендерних пропозицій;
- Вимога, встановлена пунктом 3.4. Додатку 4 до тендерної документації незаконно дискримінує та позбавляє можливості взяти участь у Закупівлі тих учасників, в тому числі Скаржника, які мають можливості поставити вугілля, яке є предметом закупівлі у відповідності до національного стандарту, проте не замовляли у акредитованих лабораторій 3 (трьох) лабораторних досліджень вугілля протягом червня-серпня 2025 року. Крім того, жоден учасник, який є постачальником вугілля, для здійснення поставки вугілля відповідно до чинного законодавства, взагалі не зобовʼязаний мати документи, що передбачені пунктом 3.4. Додатку 4 до тендерної документації.

Додатково зазначаємо, що відповідно до частини третьої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Таким чином, вимога, встановлена пунктом 3.4. Додатку 4 до тендерної документації, а також документи, що вимагаються, не передбачені ні чинним законодавством, ні національним стандартом для камʼяного вугілля, отже така вимога є неправомірною. За таких умов, зазначені умови тендерної документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.

2. Відповідно до п. 3.5. Додатку 4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ», «Гарантійний лист, в якому Учасник зобов’язується, в разі постачання автомобільним чи іншим транспортом, забезпечити за власний рахунок зважування вугілля кам’яного в межах населеного пункту, в якому буде розвантаження за присутності представника Замовника та представника Учасника при кожній партії постачання товару. Додатково надається чинний договір страхування відповідальності при перевезенні вантажу між учасником і страховою компанією, що здійснює відповідну діяльність згідно з чинним законодавством України. Факт укладання договору підтверджується платіжним дорученням про оплату вказаних послуг, який надається учасником у складі документів пропозиції до укладеного договору страхування.»
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу, що предметом даної закупівлі є саме тверде паливо – вугілля камʼяне; код ДК 021:2015 предмета закупівлі - 09110000-3 Тверде паливо. Отже, вимога п. 29 Особливостей поширюється на дану закупівлю.
Інформуємо, що на території України правила використання, виробництва, споживання вугілля регулюються ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови», який є національним стандартом для даного виду товару.
Відповідно до п.1 ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови», «цей стандарт поширюється на вугілля кам’яне, антрацит та продукти їх перероблення, що використовують для побутових потреб».
Повідомляємо, що документи, які вимагаються Замовником пунктом 3.5. Додатку 4 до тендерної документації, не передбачені національним стандартом, а саме ДСТУ 7146:2010.
Оскільки вказана вимога міститься у Додатку 4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ», цілком очевидно, що така вимога встановлена Замовником для підтвердження відповідності пропозиції вимогам до предмету закупівлі.
Навіть якщо припустити, що вимога п. 3.5. Додатку 4 до тендерної документації щодо надання учасниками чинного договору страхування відповідальності при перевезенні вантажу між учасником і страховою компанією буде перенесена Замовником у інший розділ тендерної документації, за своєю суттю ця вимога стосується кваліфікаційних вимог, а саме наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій в учасника, оскільки предметом закупівлі є не послуги перевезення, а постачання вугілля.
Відповідно до п. 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Звертаємо увагу, що пунктом у частини другої статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено саме критерій «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». Таким чином, Замовник не може встановлювати вимоги до учасників, які підтверджують наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а вимога п. 3.5. Додатку 4 до тендерної документації спрямована саме на підтвердження матеріально-технічної бази в учасника, а саме – застрахованого автотранспорту.

3. Відповідно до п. 1 Додатку 1 до тендерної документації, Для документального підтвердження інформації, наведеної в Довідці про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів), надається:
1) Аналогічний(-ні)* виконаний(-ні) договір(-ри) (з усіма додатками та додатковими угодами/додатками до додаткових угод до аналогічного договору);
2) Документи, які свідчать про повне виконання договору (видаткова (-ві) накладна (-ні)
та/або акт (-ти) приймання – передачі товару за договором (ами), що зазначений (і) у довідці.
3) Лист-відгук про належне виконання Учасником наданого (наданих) договору (договорів). Відгук (відгуки) повинен (повинні) містити: інформацію щодо найменування контрагента; дату та номеру договору, на який надано відгук. Відгук (відгуки) повинен бути завірений підписом керівника контрагента (або його уповноваженим представником) та печаткою (у разі її використання).
4) Податкові(а) накладні(а), зареєстровані(а) у період виконання наданого аналогічного договору, відповідно до загальної вартості договору.
Повідомляємо, що вищезазначена вимога тендерної документації щодо реєстрації податкової накладної саме у період виконання договору є дискримінаційною для Скаржника та неправомірно позбавляє Скаржника можливості взяти участь у Закупівлі, оскільки реєстрація податкової накладною не повинна відбуватися саме «у період виконання договору».
Інформуємо, що Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів, на підтвердження чого надаємо:
- Договір №1 від 25.05.2020 з Кодимською районною державною лікарнею ветеринарної медицини;
- Договір №2 від 25.05.2020 з Відокремленим підрозділом «Подільський міжрайонний відділ лабораторних досліджень ДУ «Одеський ОЛЦ МОЗ України»;
- Листи-відгуки до вказаних договорів;
- Видаткові накладні до вказаних договорів;
- Податкові накладні до вказаних договорів, а також квитанції про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п. 1.1. обох аналогічних договорів, Продавець зобов’язується передати у власність Покупця вугілля камʼяне у кількості вказаної у Специфікації яка є невідʼємною частиною цього Договору, а Покупець прийняти і оплатити його. Таким чином, договори вважаються виконаними, коли обидві Сторони виконають свої зобовʼязання: Продавець – поставить товар у належній кількості і якості, а Покупець – прийме такий товар та оплатить його.
Постачання товару за договором №1 від 25.05.2020 з Кодимською районною державною лікарнею ветеринарної медицини відбулося 25.05.2020, про що свідчить підписана видаткова накладна №18 від 25.05.2020, оплата товару – 28.05.2020, про що свідчить дата складання податкової накладної. Таким чином, даний договір виконано 28.05.2020, проте реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних була здійснена 02.06.2020, що повністю відповідає вимогам законодавства, але не відповідає вимозі п. 1 Додатку 1 до тендерної документації щодо реєстрації податкової накладної у період виконання наданого аналогічного договору.
Постачання товару за договором №2 від 25.05.2020 з Відокремленим підрозділом «Подільський міжрайонний відділ лабораторних досліджень ДУ «Одеський ОЛЦ МОЗ України» відбулося 25.05.2020, про що свідчить підписана видаткова накладна №19 від 25.05.2020, оплата товару – 26.05.2020, про що свідчить дата складання податкової накладної. Таким чином, даний договір виконано 26.05.2020, проте реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних була здійснена 02.06.2020, що повністю відповідає вимогам законодавства, але не відповідає вимозі п. 1 Додатку 1 до тендерної документації щодо реєстрації податкової накладної у період виконання наданого аналогічного договору.
Відповідно до п. 44 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України, Тимчасово, до 1 січня 2026 року, платники податку, які здійснюють постачання, передачу, розподіл електричної та/або теплової енергії, надають послуги із забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії та/або послуги із зменшення навантаження відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії", постачання вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702 та товарної підпозиції 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД, надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, нараховують плату за абонентське обслуговування, визначають дату виникнення податкових зобов’язань та податкового кредиту за касовим методом.
Норма цього пункту поширюється на операції, за якими дата виникнення першої з подій, визначених у пункті 187.1 статті 187 та у пункті 198.2 статті 198 цього Кодексу, припадає на звітні (податкові) періоди до 1 січня 2026 року.
У разі якщо операції, визначені цим пунктом, мають безперервний або ритмічний характер постачання, платники податку:
покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому отримано кошти, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усієї суми отриманих коштів або інших видів компенсації відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу протягом такого місяця;
покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому отримано кошти, зведену податкову накладну з урахуванням усієї суми отриманих коштів або інших видів компенсації відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу протягом такого місяця.
Таким чином, умова тендерної документації, передбачена п. 1 Додатку 1 до тендерної документації щодо реєстрації податкової накладної саме в період виконання договору неправомірно обмежує право Скаржника на участь у даній процедурі Закупівлі, який має документально підтверджений досвід виконання аналогічних договорів.
За таких умов, вищезазначені умови тендерної документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Отже, зазначені вище вимоги тендерної документації, є неправомірними та такими, що порушують вимоги Особливостей.
На підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження