• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Картриджі для принтерів (код ДК 021:2015 - 30120000-6 «Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку»; код ДК 021:2015 - 30125100-2 «Картриджі з тонером»)

Завершена

4 699 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 46 997.00 UAH
Період уточнення: 25.08.2025 15:33 - 30.08.2025 00:00
Відповідь надана

АНТИКОНКУРЕНТНА ТА ДИСКРИМІНАЦІЙНА ВИМОГА

Номер: 766518f79716460eb669aafd44fafe22
Дата опублікування: 28.08.2025 19:58
Опис: Шановний Замовнику! У Додатку 4 до тендерної документації зазначено, що Учаснику потрібно надати у складі своєї тендерної пропозиції: «Якщо Учасник пропонує еквівалентний товар (аналог), він повинен надати письмове підтвердження виробника друкувального обладнання, завірене печаткою виробника, про можливість використання даних витратних матеріалів без порушення гарантійних зобов’язань на обладнання. Вся продукція, що пропонується для постачання повинна бути новою, повторно не заправленою, без дефектів матеріалу і виготовлення, не модифікованою, не переробленою, без пошкоджень. Не надання Учасником якого-небудь з документів чи невиконання інших вимог цієї документації є підставою для відхилення пропозиції Учасника» та "Товар повинен бути оригінальним (від того ж самого виробника, що і друкувальне обладнання для якого він призначений)". Зазначені умови є антиконкурентними оскільки фактично унеможливлюють пропозицію на закупівлю еквівалентних товарів, оскільки за наявності зазначених антиконкурентних вимог на закупівлю можуть бути запропоновані товари виключно одного виробника, тобто Samsung, Xerox, Pantum, ОКІ, Konica Minolta bizhub та Canon. На офіційному сайті виробника витратних матеріалів Samsung, Xerox, Pantum, ОКІ, Konica Minolta bizhub та Canon наявна інформація про те, що жодні інші особи не мають прав та ліцензій на виробництво еквівалентних витратних матеріалів, з чого вбачається, що Замовником, в порушення вимог ст. 5 Закону, встановлені вимоги, що обмежують Учасника у праві запропонувати товар виробленого іншими виробниками, а не Samsung, Xerox, Pantum, ОКІ, Konica Minolta bizhub та Canon. Таким чином, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, а саме Samsung, Xerox, Pantum, ОКІ, Konica Minolta bizhub та Canon. Виробники витратних матеріалів Samsung, Xerox, Pantum, ОКІ, Konica Minolta bizhub та Canon є суб’єктами господарювання, метою діяльності яких є отримання прибутку шляхом виробництва та продажу товарів САМЕ власного виробництва, а тому АНТИКОНКУРЕНТНОЮ є умова, що пропозиція на закупівлю товарів інших виробників має бути погоджена виробником витратних матеріалів Samsung, Xerox, Pantum, ОКІ, Konica Minolta bizhub та Canon. Крім того ТД не містить обґрунтування та документального підтвердження того, що строк гарантії устаткування Замовника (багатофунціональних пристроїв) є чинним та не сплинув, також ТД не містить документального підтвердження, що гарантійні умови використання устаткування Замовника (багатофунціональних пристроїв) не порушувалися та є такими, що відповідають вимогам виробника, в тому числі щодо вимог стосовно використання паперу виробництва компанії Samsung, Xerox, Pantum, ОКІ, Konica Minolta bizhub та Canon. Просимо звернути увагу на рішення АМКу по аналогічній вимозі UA-2024-11-18-006758-a, UA-2024-11-22-017178-a, UA-2024-10-22-010456-aта внести зміни в тендерну документацію шляхом виключення антиконкурентної та дискримінаційної вимоги.
Відповідь: Лист від виробника або його офіційного представництва (дистриб'ютора) в Україні запропонованого Учасником товару потрібен для, запобігання закупівлі нелегальної продукції, забезпечення оригінальності Товару та його відповідності вимогам безпеки, для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання товару - як підтвердження права учасника торгів на постачання товарів у відповідності до позицій предмету закупівлі та укладання договору про їх постачання на території України. Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі контрафактної продукції, чи продукції яка була у використанні, чи продукції, на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника. Слід зауважити, що Замовником в технічній частині передбачена альтернатива щодо підтвердження учасниками оригінальності Товару та його відповідності вимогам безпеки. Так, учасники мають змогу надати у складі своєї пропозиції лист від виробника АБО його офіційного представництва в Україні, запропонованого учасником обладнання, у зв’язку із чим дана вимога тендерної документації жодним чином не порушує права Учасників та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Така вимога не є дискримінаційною, оскільки надання відповідного листа учасником, який пропонує товар (еквівалент витратних матеріалів) від виробника обладнання або офіційного представника виробника в Україні в довільній формі, який підтверджує, що товар є офіційним, легітимним у продажу, сумісним із копіювально-розмножувальною технікою та що використання еквіваленту товару не призведе до втрат гарантії виробника, погіршення якості друку, більш швидкого зносу обладнання та збоїв у роботі обладнання або інших поломок є гарантією, що учасник є надійним постачальником, та гарантує якість товару та своєчасну поставку товару Замовнику. Підтвердження забезпечення високої якості товару, учасником зможе гарантувати Замовнику належну якість товару, що не призведе до погіршення якості друку, більш швидкого зносу обладнання та збоїв у роботі обладнання або інших поломок. ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» не передбачає вичерпного переліку документів, які повинен вимагати Замовник у тендерній документації, а відповідно до частини третьої цієї статті тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Таким чином, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасники повинні підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається Замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням принципів, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про Закупівлю та можливість взяти участь в закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель, тощо. З огляду на зазначене, жодним чином не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників. Враховуючи вищевикладене, умови щодо надання відповідних листів, не є дискримінаційною вимогою, а є гарантуванням дотримання учасником якісних технічних характеристик та офіційне походження товару. На балансі Замовника знаходиться багатофункціональні пристрої Konica Minolta bizhub 4020і та 5020і, які на сьогодні перебувають на гарантійному обслуговуванні у ДП «Коніка Мінолта Україна» (гарантійні талони №21052002 і №21051542). Відповідно до пункту 5 гарантійного талону «використання неоригінальних або невідповідних до моделі витратних матеріалів, вузлів, деталей, комплектуючих виробів, носіїв, які не надаються та не підтримуються виробником товару» не є гарантійним випадком.
Дата відповіді: 31.08.2025 18:38
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога.

Номер: f798e3869a064ed29b0a42a2fa7ed3ad
Дата опублікування: 26.08.2025 13:28
Опис: На вимогу Замовника до Учасника щодо «надати лист від виробника або його офіційного представництва (дистриб'ютора) в Україні запропонованого Учасником товару для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси та коду ЄДРПОУ учасника, який підтверджує статус учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій» повідомляємо наступне: Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022- торгівля даним предметом закупівлі не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля даним предметом закупівлі лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 31.03.2023 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не листом від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Вказаний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання вищевказаного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу.
Відповідь: Лист від виробника або його офіційного представництва (дистриб'ютора) в Україні запропонованого Учасником товару потрібен для, запобігання закупівлі нелегальної продукції, забезпечення оригінальності Товару та його відповідності вимогам безпеки, для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання товару - як підтвердження права учасника торгів на постачання товарів у відповідності до позицій предмету закупівлі та укладання договору про їх постачання на території України. Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі контрафактної продукції, чи продукції яка була у використанні, чи продукції, на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника. Слід зауважити, що Замовником в технічній частині передбачена альтернатива щодо підтвердження учасниками оригінальності Товару та його відповідності вимогам безпеки. Так, учасники мають змогу надати у складі своєї пропозиції лист від виробника АБО його офіційного представництва в Україні, запропонованого учасником обладнання, у зв’язку із чим дана вимога тендерної документації жодним чином не порушує права Учасників та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Така вимога не є дискримінаційною, оскільки надання такого листа свідчить про те, що товар, який пропонується, є оригінальним від виробника, пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які підтверджує учасник та товар, що пропонується, матиме гарантію від виробника, якою в подальшому Замовник може скористатися. Дана інформація підтверджується численними рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України: № 10067-р/пк-пз від 01.10.2018; №10459-р/пк-пз від 10.10.2018; №1279-р/пк-пз від 16.03.2017; № 2405-р/пк-пз від 16.03.2018; № 9988-р/пк-пз від 27.09.2018, № 2405-р/пк-пз від 16.03.2018, №14805-р/пк-пз від 16.10.2019 тощо. Таким чином, Замовник ніяким чином не порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки, дані вимоги Закону та практика закупівель були враховані при оголошенні закупівлі. Враховуючи вищезазначене, ваша вимога не може бути задоволена.
Дата відповіді: 29.08.2025 13:25