-
Спрощена закупівля
-
Мультилотова
-
КЕП
Придбання (з монтажем) мобільних будівель і споруд, модульних конструкцій для навчальних центрів ЗСУ
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 9 днів назад
448 478 314.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 523 238.95 UAH
мін. крок: 0.1% або 523 238.95 UAH
Період уточнення:
24.08.2025 14:25 - 28.08.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо: усунення внутрішньої суперечності та неправильного тлумачення вимоги про ліцензію на роботи протипожежного призначення
Номер:
21d782a733dd40efb8128d9fa356acf5
Дата опублікування:
27.08.2025 23:55
Опис:
Шановний Замовнику!
Ознайомившись із Вашою відповіддю на наше звернення, повідомляємо про неправильне тлумачення вимоги пункту 1.25 та просимо внести зміни до тендерної документації.
У чому суперечність
У п. 1.25 та відповідних вимогах Додатку зазначено обов’язок підтвердити наявність у виробника ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення (надання копії ліцензії/наказу).
У Вашій відповіді Ви стверджуєте, що постачальнику необхідно буде виконувати роботи, віднесені до ліцензованої діяльності, отже ліцензія повинна бути у виконавця робіт.
Таким чином, Ваше тлумачення (ліцензія у виконавця робіт) не відповідає тексту п. 1.25 (ліцензія саме у виробника), що створює внутрішню неузгодженість документів та ризик довільного трактування під час розгляду пропозицій.
Чому чинна редакція є неправильною
Предмет закупівлі – придбання (з монтажем) модульних конструкцій. Ліцензійний характер мають саме роботи (встановлення/пусконалагодження САПС тощо), а не виробництво модулів як товару.
Виробник модулів і виконавець ліцензованих робіт можуть бути різними юридичними особами. Вимога ліцензії саме у виробника необґрунтовано звужує конкуренцію та не корелює з реальним розподілом функцій на проєкті.
Коректний та недискримінаційний підхід – вимагати ліцензію в того, хто фактично виконує ліцензовані роботи: або в Учасника, або в залученого ним співвиконавця/субпідрядника.
Просимо внести зміни
З метою усунення суперечності та однозначного застосування вимоги просимо викласти п. 1.25 (і пов’язані пункти Додатку) у такій редакції:
«У зв’язку з виконанням робіт протипожежного призначення (встановлення/пусконалагодження систем автоматичної пожежної сигналізації тощо) Учасник надає:
– або копію власної ліцензії (наказу про її видачу), якщо такі роботи виконує Учасник самостійно;
– або договір(и) про залучення спеціалізованого співвиконавця/субпідрядника та копію його ліцензії (наказу), якщо роботи виконуватиме така організація.
Наявність ліцензії у виробника модульних конструкцій не вимагається, якщо виробник не є виконавцем зазначених робіт.»
Просимо оперативно оприлюднити зміни та, за необхідності, пропорційно продовжити строк подання пропозицій, аби всі учасники могли належно адаптувати свої пакети документів.
Дякуємо за розуміння та очікуємо на оновлену редакцію документації, що усуває внутрішню суперечність та забезпечує рівні умови участі.
Відповідь:
Шановний Учаснику! За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо таке.
Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852 до ліцензованих видів господарської діяльності належать послуги і роботи протипожежного призначення, у тому числі монтаж систем пожежогасіння, систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, систем протидимного захисту.
Згідно з Тактико-технічними вимогами на “Придбання (з монтажем) мобільних будівель і споруд, модульних конструкцій для навчальних центрів ЗСУ” (Додаток 3 до Оголошення та додаток 6 до проєкту договору) зазначені об’єкти мають бути оснащені інженерними системами, зокрема системами автоматичної пожежної сигналізації та забезпечені іншими складовими системи протипожежного захисту.
Крім того, в зазначених Тактико-технічних вимогах передбачено, що забезпечення пожежної безпеки повинно бути виконано не гірше, ніж передбачено вимогами НАПБ A.01.001-2014, вогнестійкість несучих елементів та огороджувальних модульних конструкцій згідно ДБН B.1.1-7:2016 має бути не менше REI 15.
Варто також зауважити, умовами закупівлі передбачено не лише поставка, а й монтаж модульних конструкцій в місці поставки, що передбачає необхідність проведення завершальних та пусконалагоджувальних робіт системи протипожежного захисту.
Дата відповіді:
28.08.2025 22:14
Відповідь надана
Звернення щодо продовження строків уточнень та подання тендерних пропозицій
Номер:
fee43137e7d045fb9b826397b20e75f6
Дата опублікування:
27.08.2025 19:15
Опис:
Шановний Замовнику!
Під час аналізу тендерної документації учасники виявили значну кількість неузгодженостей та питань, що підтверджується великою кількістю поданих звернень через електронну систему закупівель. Така кількість звернень є нетиповою для аналогічних процедур і свідчить про те, що технічне завдання потребує більш детального доопрацювання.
Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право внести зміни до тендерної документації та продовжити строки подання пропозицій, щоб забезпечити рівні умови участі та належну конкуренцію.
У практиці Prozorro неодноразово були випадки, коли замовники за результатами численних звернень
ухвалювали рішення про внесення змін і продовження строків уточнень та подання пропозицій. Це дозволяло забезпечити якісний результат закупівлі, уникнути оскаржень і відміни торгів, а також залучити більше учасників із реальними та обґрунтованими ціновими пропозиціями. Ми розуміємо, що дана закупівля має нагальну потребу та стосується військового об’єкта. Проте додаткові 15 днів для уточнень не матимуть принципового негативного впливу на строки реалізації проекту. Навпаки, відсутність належного доопрацювання технічної документації зараз може призвести до суттєво більших проблем у майбутньому: неправильного формування цін, неналежної якості товару чи невиконання умов договору. Таким чином, продовження строків є обґрунтованим і раціональним підходом, який вигідний насамперед самому замовнику, якщо він зацікавлений у отриманні якісного товару та професійного постачальника.
Єдине виключення, коли така ситуація не потребує внесення змін, — якщо замовником уже заздалегідь визначено конкретного постачальника і документація формувалася під його можливості. У такому випадку замовник може ігнорувати звернення учасників. Але якщо мета — провести чесну конкуренцію та отримати оптимальний результат, то доцільно врахувати подані звернення і забезпечити додатковий час на їх опрацювання.
Просимо:
1. Внести зміни до тендерної документації з урахуванням отриманих звернень.
2. Продовжити строк подання пропозицій та період уточнень щонайменше на 15 календарних днів.
Таке рішення відповідатиме принципам закупівель, визначеним ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (добросовісна конкуренція, відкритість, прозорість, ефективність використання коштів), та гарантує замовнику отримання якісного товару й надійного партнера для реалізації проекту.
Відповідь:
Шановний Учаснику! За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо таке.
Строк подання пропозицій відповідає встановленим законодавством межам та визначений один для всіх учасників, відтак учасники перебувають в рівних умовах щодо підготовки й подання своїх пропозицій.
Дата відповіді:
28.08.2025 22:12
Відповідь надана
підготування пропозиції
Номер:
a4b09c4831764b5a8d8884d5fefb58ef
Дата опублікування:
27.08.2025 16:00
Опис:
Скільки часу потрібно для підготування коректної пропозиції за таким проектом?
Відповідь:
Шановний Учаснику! За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо таке.
Подавати свої пропозиції учасники можуть з 28.08.2025 00:00 год до 02.09.2025 00:00 год.
Дата відповіді:
28.08.2025 22:12
Відповідь надана
технічні вимоги
Номер:
e31aad67c15e4b8e8b63eb2acafc7de4
Дата опублікування:
27.08.2025 15:48
Опис:
"Збірно-розбірна конструкція каркасного типу з несучим просторовим каркасом (металевим або дерев’яним)" - тобто для МО немає різниці що купується?
Конструкції мають бути оснащені ... точкою підключення до резервного джерела живлення (мабуть мається на уваза тумблер у ГРЩ)? "Завчасно підготувати місце встановлення" - це мається на увазі виконати проетні роботи та облаштувати основу (фундамент для встановлення споруд)?
Відповідь:
Шановний Учаснику! За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо таке.
Відповідно до умов закупівлі постачальник повен забезпечити поставку модульних споруд, які відповідають Тактико-технічними вимогами (додаток 3 до Оголошення), та здійснити їх монтаж на місці поставки.
Дата відповіді:
28.08.2025 22:11
Відповідь надана
фундамент
Номер:
6ce69b2b5fe64a049731f43947a07bab
Дата опублікування:
27.08.2025 14:56
Опис:
Шановний Замовнику, у п 4.2 додатку 3 ТД сказано:
Місце встановлення: Завчасно підготувати місце встановлення.
З огляду на це виникає ряд запитань.
1) Чи можна ознайомитись зі схемами цих ділянок, чи дати можливість спеціалістам приїхати та оглянуи ділянкуи, на яких планується встановлення споруд? В залежності від стану місцевості цінова пропозиція буде відрізнятися на мільйони.
2) Якщо немає можливості надати схеми/фото і т.д., тоді просимо Вас відповісти на настуані питання:
- вкажіть форму та розмір діляно
-чи є якісь капітільні споруду на цій території, які обмежують форму чи розмір споруд
-Чи є можливіть під'їзду грузовим автотранспортом? чи є тверда поверхня, чи дороги грунтові?
-Яка саме поверхня? Грунт? якщо так, то який? яи рівна ділянка, чи має різницю висот? Чи наявні на території дерева, залишки споруд або інші перешкоди, які будуть впливати на кількість підготовчих робіт? Чи наявне на терииторії сміття, яке потрібно прибрати?.
Просимо надати всю вищезазначену інформацію, або надати доступ спеціалістів для оцінки майданчиків.
Відповідь:
Шановний Учаснику! За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо таке.
За необхідності учасник має право звернутися до замовника (контакті дані зазначені в п. 15 Оголошення) щодо огляду місця поставки модульних конструкцій на території військової частини, з урахуванням обмежень щодо поширення отриманої інформації.
Дата відповіді:
28.08.2025 22:10
Відповідь надана
Оскарження дискримінаційної вимоги щодо фінансової спроможності (по лотах)
Номер:
c7218de75f174ce9bd4f3f28938f7e14
Дата опублікування:
27.08.2025 12:44
Опис:
Шановний Замовнику!
Звертаємося щодо вимоги «Наявність фінансової спроможності…», де визначено, що учасник відповідає критерію, якщо дохід (код рядка 2000) за 2024 рік становить не менше 100% від очікуваної вартості закупівлі (лоту) . Наразі формулювання створює неоднозначність і дозволяє трактувати його як 100% від загальної очікуваної вартості всієї закупівлі, навіть якщо учасник подає пропозицію лише на один окремий лот. Такий підхід є непропорційним і дискримінаційним (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі») щодо учасників, які планують участь лише по конкретному лоту.
Водночас сама ТД системно підтверджує «поштучний» підхід до лотів:
• у переліку документів прямо передбачено подання цінової пропозиції та згоди по «одному або декількох лотів окремо» ;
• розмір забезпечення пропозиції визначений окремо для кожного лоту, з конкретними сумами по Лотах №1–3 .
За наведених умов вимога підтверджувати дохід на рівні 100% від загальної очікуваної вартості всієї процедури необґрунтовано звужує конкуренцію, штучно усуває учасників, які прагнуть змагатися лише за один лот, і суперечить принципам недискримінації та пропорційності. Крім того, така неоднозначність породжує підстави для вибіркового допуску «потрібних» постачальників.
Вимога/Просимо внести зміни:
1. Чітко закріпити, що фінансова спроможність оцінюється виключно по лоту/лотах, на які подана пропозиція.
2. Встановити однозначне формулювання, наприклад:
«Учасник вважається таким, що відповідає кваліфікаційному критерію фінансової спроможності, якщо його дохід (код рядка 2000) за останній звітний рік становить не менше 100% від очікуваної вартості лоту»
Таке уточнення узгодить ТД із власними положеннями щодо «лотів окремо» та із вищезгаданою нормою про недискримінацію, а також виключить будь-які можливості вибіркового тлумачення умов. Просимо невідкладно оприлюднити зміни та оновлену редакцію пункту.
У разі відмови залишаємо за собою право ініціювати додаткові звернення
Відповідь:
Шановний Учаснику! За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо таке.
Відповідно до Оголошення та вимог ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлений кваліфікаційний критерій фінансової спроможності, який підтверджується обсягом річного доходу (виручки) у розмірі не менше 100 % очікуваної вартості предмета закупівлі (лоту), визначається у закупівлі виходячи з вартості кожного лоту окремо.
Дата відповіді:
28.08.2025 22:09
Відповідь надана
Подовження строку подачі пропозицій
Номер:
52898f00d55b4122a6f1ff59efde1125
Дата опублікування:
27.08.2025 12:40
Опис:
Добрий день, шановні Замовники!
У рамках участі у зазначеній процедурі закупівлі наша компанія зацікавлена в підготовці максимально повної та якісної тендерної пропозиції. З огляду на значний обсяг технічних рішень, які потребують опрацювання для належної участі, звертаємося з проханням розглянути можливість продовження кінцевого строку подання пропозицій щонайменше на 5 календарних днів – до 08.09.2025 року.
Сподіваємося на Ваше розуміння та сприяння у забезпеченні рівних умов для всіх учасників процедури.
Відповідь:
Шановний Учаснику! За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо таке.
Строк подання пропозицій відповідає встановленим законодавством межам та визначений один для всіх учасників, відтак учасники перебувають в рівних умовах щодо підготовки й подання своїх пропозицій.
Дата відповіді:
28.08.2025 22:08
Відповідь надана
Звернення про усунення дискримінаційної умови тендерної документації (скан-копія ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення саме у виробника)
Номер:
4070784d0a20403389373469c21fc50a
Дата опублікування:
27.08.2025 12:31
Опис:
Шановний Замовнику!
Ми є безпосереднім виробником модульних будівель і споруд. На кожну поставлену будівлю надаємо повний пакет документів: сертифікати відповідності, паспорти якості та документи щодо пожежної безпеки після завершення монтажу й пусконалагоджувальних робіт систем протипожежного захисту.
1) У чому полягає дискримінація
У ТД міститься вимога, що учасник має надати «скан-копію ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення саме у виробника» (посилання на п. 8.22 Технічної специфікації про САПС). Така умова за своєю суттю звужує коло учасників до виробників, які одночасно мають ліцензію на виконання робіт протипожежного призначення, що не є предметом закупівлі та не є необхідною умовою для належного виконання договору.
Одночасно ваша ж ТД дозволяє залучення співвиконавців/субпідрядників і прямо встановлює подання інформації про них, у т.ч. копій їхніх ліцензій/дозволів на види робіт, які їм доручаються. Це норма Додатка «Інші вимоги» (блок про співвиконавців, ≥20% обсягу). Отже, ТД сама визнає можливість і правомірність виконання спеціалізованих робіт (зокрема з протипожежного захисту) ліцензованим субпідрядником, а не виробником.
З огляду на це, вимога про наявність ліцензії саме у виробника є невиправданою та вибірковою, створює штучну перевагу окремим суб’єктам і породжує обґрунтовані підозри щодо «заточення» закупівлі під конкретного постачальника, що суперечить базовим принципам Закону України «Про публічні закупівлі» (недискримінація, добросовісна конкуренція).
2) Технічно обґрунтована позиція щодо САПС і пожежної безпеки
ТТВ вимагають, щоб об’єкти були оснащені інженерними системами протипожежного захисту, зокрема системою автоматичної пожежної сигналізації (САПС), і щоб забезпечення пожежної безпеки виконувалося не нижче нормативів (НАПБ A.01.001-2014, ДБН В.1.1-7:2016 — REI 15 несучих та огороджувальних елементів, ДСТУ щодо електроустановок, ДБН В.2.5-56:2010 «Системи протипожежного захисту» тощо). Це — спеціалізовані роботи/послуги, які традиційно здійснюють ліцензовані організації, після чого надаються акти випробувань і пусконалагодження.
Таким чином, логіка ТД: предмет — товар із монтажем, а спеціальні розділи систем протипожежного захисту виконуються суб’єктами з відповідними ліцензіями, що цілком корелює з правом залучення співвиконавців, яке ви ж передбачили.
3) Внутрішня неузгодженість вашої документації
• З одного боку — вимагаєте ліцензію «саме у виробника» через згадку про САПС у п. 8.22 (що виходить за межі предмета «поставка з монтажем»).
• З іншого — офіційно дозволяєте співвиконавців і вимагаєте їхні ліцензії/дозволи, що є єдино правильною моделлю для спеціалізованих робіт.
Така суперечність фактично блокує участь виробників, які працюють через ліцензованих субпідрядників, і порушує конкуренцію.
4) Що просимо змінити (конкретні редакції)
1. Скасувати вимогу про надання копії ліцензії саме у виробника на виконання робіт протипожежного призначення.
2. Викласти вимогу у відповідній частині ТД в такій редакції (узгоджено з блоком про співвиконавців):
«Учасник у складі пропозиції надає:
– лист-гарантію про залучення ліцензованої спеціалізованої організації (співвиконавця/субпідрядника) для виконання робіт/послуг з улаштування систем протипожежного захисту (в т.ч. САПС);
– копії чинних ліцензій/дозволів /або наказ про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг саме співвиконавця, якому доручаються такі роботи;
– лист-погодження співвиконавця з видами та строками робіт. »
3. Уніфікувати всі розділи ТД та проєкту договору, щоб право залучення співвиконавців/субпідрядників (з поданням їхніх ліцензій) було прямо підтверджено і не суперечило іншим положенням. (Посилання на структуру додатків ТД і проєкт договору).
5) Довідково про наш підхід
Ми багато років серійно виробляємо модульні будівлі та стабільно оснащуємо їх системами пожежної сигналізації через ліцензованих підрядників. Після монтажу надаємо повний пакет документів: акти випробувань, протоколи перевірок, матеріали пусконалагодження, копії ліцензій і дозволів саме організації, що виконувала спеціалізовані роботи, що повністю відповідає вашому блоку про співвиконавців.
Відповідь:
Шановний Учаснику! За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо таке.
Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852 до ліцензованих видів господарської діяльності належать послуги і роботи протипожежного призначення, у тому числі монтаж систем пожежогасіння, систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, систем протидимного захисту.
Згідно з Тактико-технічними вимогами на “Придбання (з монтажем) мобільних будівель і споруд, модульних конструкцій для навчальних центрів ЗСУ” (Додаток 3 до Оголошення та додаток 6 до проєкту договору) зазначені об’єкти мають бути оснащені інженерними системами, зокрема системами автоматичної пожежної сигналізації та забезпечені іншими складовими системи протипожежного захисту.
Крім того, в зазначених Тактико-технічних вимогах передбачено, що забезпечення пожежної безпеки повинно бути виконано не гірше, ніж передбачено вимогами НАПБ A.01.001-2014, вогнестійкість несучих елементів та огороджувальних модульних конструкцій згідно ДБН B.1.1-7:2016 має бути не менше REI 15.
Варто також зауважити, умовами закупівлі передбачено не лише поставка, а й монтаж модульних конструкцій в місці поставки, що передбачає необхідність проведення завершальних та пусконалагоджувальних робіт системи протипожежного захисту.
Водночас, умовами проєкту договору не передбачено право постачальника залучати субпідрядників для провадження зазначених робіт на етапі монтажу модульних конструкцій в місці поставки. Тобто, під час виконання договору постачальнику необхідно буде провадити діяльність, що прямо віднесена законодавством до сфери ліцензованої діяльності. Провадження такої діяльності без наявності відповідної ліцензії заборонено, а укладання договору з учасником, який не може підтвердити право на її провадження, порушувало б вимоги законодавства у сфері пожежної безпеки. Саме з метою гарантування законності, безпеки та належної якості робіт замовником і встановлено вимогу про надання учасником у складі пропозиції копії ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення (або наказу про її видачу).
Дата відповіді:
28.08.2025 22:07
Відповідь надана
Шановний Замовнику!
Номер:
206c38e1f04f47319481175a25b4e8be
Дата опублікування:
27.08.2025 12:23
Опис:
Шановний Замовнику!
У п. 4.5 додатку 3 до Тактико-технічних вимог встановлена вимога щодо забезпечення індексу звукоізоляції між приміщеннями на рівні Rw ≈ 35–40 дБ. Звертаємо увагу, що зазначений показник регламентується ДСТУ Б EN 12354-1:2014 «Будівельна акустика», сферою застосування якого визначено «ізоляцію повітряного шуму між приміщеннями в будинках». Окрім того , стандарт не містить жодного нормативно встановленого значення, в тому числі Rw ≈ 35–40 дБ. Він лише описує методологію розрахунку, а не конкретні ліміти. Предметом же даної закупівлі є мобільні будівлі і споруди (модульні конструкції), для яких чинними Технічними Умовами застосування цього стандарту не передбачене.
Таким чином, дана вимога не відноситься до предмета закупівлі та має ознаки дискримінаційної. Просимо вилучити з тендерної документації вимогу щодо індексу звукоізоляції Rw ≈ 35–40 дБ.
Відповідь:
Шановний Учаснику! За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо таке.
Рівень звукоізоляції повинен відповідати діючим стандартам, нормам та правилам.
Дата відповіді:
28.08.2025 22:07
Відповідь надана
Щодо висновку СЕЕ
Номер:
ce550ee80e62445e9bbabd5be3627732
Дата опублікування:
27.08.2025 08:30
Опис:
Згідно пп.5 п.11 додатку 3 до Оголошення про проведення закупівлі від учасників вимагається Висновок санiтарно-епiдемiологiчної експертизи про відповідність медичним критеріям безпеки здоров’я на збiрно-розбiрну комплексну модульну споруду спецiального призначення виданий організацією, що займається санiтарно-епiдемiологiчною експертизою відповідно до свого Статуту у разі використання технології збірно-розбірної комплексної модульної споруди з металевим каркасом.
З 1 жовтня 2023 року висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (СЕЕ) було відмінено в Україні. Це сталося у зв'язку із набранням чинності норм Закону України «Про систему громадського здоров'я» № 2573-IX, який скасував дію попереднього Закону «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», що регулював процедуру отримання цього документа.
Тому, на дату проведення торгів (після 01.10.2023) учасником неможливо отримати висновок СЕС.
Така умова в тендерній документації встановлює нерівні умови для учасників: вимога про надання висновку СЕС ставить у невигідне становище учасників, чия продукція була введена в обіг після 01.10.2023, оскільки вони фізично не можуть надати цей документ.
Включення вимоги щодо надання висновку СЕС у тендерну документацію після 01.10.2023 є дискримінацією, що суперечить принципам рівності й недискримінації учасників публічних закупівель.
Просимо привести умови закупівлі у відповідність до вимог чинного законодавства, шляхом видалення вимоги про надання учасниками документа «Висновок санiтарно-епiдемiологiчної експертизи про відповідність медичним критеріям безпеки здоров’я на збiрно-розбiрну комплексну модульну споруду спецiального призначення виданий організацією, що займається санiтарно-епiдемiологiчною експертизою відповідно до свого Статуту у разі використання технології збірно-розбірної комплексної модульної споруди з металевим каркасом.».
Відповідь:
Шановний Учаснику! За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо таке.
Вимога щодо надання у складі пропозиції документа, який підтверджує відповідність збірно-розбірної комплексної модульної споруди спеціального призначення санітарно-епідеміологічним критеріям безпеки для здоров’я людей, є обґрунтованою та такою, що відповідає принципам публічних закупівель.
Дійсно, з 01.10.2023 року відповідно до Закону України «Про систему громадського здоров’я» № 2573-ІХ було скасовано отримання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи у попередньому форматі. Водночас це не скасовує необхідність підтвердження безпечності матеріалів і конструкцій, що використовуються у виробництві споруд та облаштуванні приміщень, у яких перебувають люди.
З огляду на це, замовником в Оголошенні встановлена вимога щодо надання документа, виданого компетентною організацією, яка здійснює санітарно-епідеміологічну експертизу відповідно до свого статуту та уповноваження, що підтверджує відповідність споруди медичним критеріям безпеки здоров’я.
Таким чином, вимога не стосується обов’язкового «висновку СЕС» у його попередньому правовому значенні, а стосується еквівалентного документа (висновку), що підтверджує безпечність споруди (в тому числі її складових) для здоров’я людей. Це відповідає принципу належного захисту інтересів замовника і безпеки кінцевих користувачів.
Дата відповіді:
28.08.2025 22:05