-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015:35730000-0 Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту – Система РЕБ Шелтер 10АМ або еквівалент
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 12 днів назад
2 350 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 750.00 UAH
Період уточнення:
21.08.2025 15:13 - 29.08.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо сертифікату
Номер:
b5f38e225fbe43bda2560132c9915049
Дата опублікування:
27.08.2025 10:23
Опис:
Дорого дня, шановний Замовнику! Просимо розширити вимогу про надання ISO 9001:2018 зі сферою сертифікації «Виробництво засобів радіоелектронної боротьби (засобів виявлення, протидії та блокування звʼязку безпілотних літальних апаратів)»та/або «Виробництва електронних компонентів» внісши зміни до тендерної документації
Відповідь:
Шановний Учаснику! Замовником розглянуто Ваше звернення та повідомляємо, що предметом закупівлі є Система радіоелектронної боротьби, згідно ДК 021:2015:35730000-0 Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту. Відповідно сфера сертифікації має відповідати предмету закупівлі, що унеможливлює внесення змін до умов Тендерної документації.
Дата відповіді:
28.08.2025 13:37
Відповідь надана
Щодо протоколу випробувань запропонованого виробу як еквіваленту
Номер:
4dd5480427354b8093416d4f15a84839
Дата опублікування:
27.08.2025 10:22
Опис:
Доброго дня, Замовнику!
У п.3.3 Додатку 3 до тендерної документації наявна вимога "...Інформація щодо конкретних показників у разі якщо пропонується еквівалент, додатково підтверджується шляхом надання копії акту та/або протоколу випробувань запропонованого виробу як еквіваленту, який проведений уповноваженою випробувальною лабораторією чи органом, що має право на проведення таких випробувань згідно з чинним законодавством України". Вважаємо, що вимога є дискримінаційною щодо інших учасників процедури закупівлі. Вимагаємо прибрати дану вимогу.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Замовником розглянуто Ваше звернення та повідомляємо, що відповідно до п. 3 та п. 4 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Відповідно до частини 6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об'єктивним критеріям. Замовник зобов'язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обгрунтуванням свого рішення.
У зв’язку з тим, що закупівля здійснюється з метою забезпечення нагальних потреб Збройних Сил України на їх безпосередній запит та з подальшою передачею товару на облік запитувача, встановлена вимога не має дискримінаційного характеру, а спрямована виключно на забезпечення відповідності запропонованого учасником еквіваленту визначеним потребам запитувача та повністю узгоджується з положеннями законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата відповіді:
28.08.2025 13:41
Відповідь надана
Щодо змін у Протоколі № 299 від 22.08.2025
Номер:
70478e04ef7b4a4ebb904fa032b87fa7
Дата опублікування:
26.08.2025 18:13
Опис:
Доброго дня, шановний Змовнику! Просимо внести зміни до тендерної документації, які були враховані вами, затверджені Протоколом уповноваженої особи № 299 від 22.08.2025 та оприлюднені 22.08.2025 р.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Замовником розглянуто Ваше звернення та повідомляємо, що останні зміни до тендерної документації, які були враховані нами, затверджені уповноваженою особи від 26.08.2025 та оприлюднені 26.08.2025. Додаток 3 Технічна специфікація нова редакція від 26.08.2025.docx
Дата відповіді:
28.08.2025 14:48
Відповідь надана
Внесення змін до Тактико-технічні характеристик товару у Додатку №3.
Номер:
d1bd487a174a48b9bb8fff4b95530c4e
Дата опублікування:
23.08.2025 16:30
Опис:
Доброго дня! За результатами аналізу вимог встановлених Замовником у Додатку №3 до тендерної документації до кожної зі складових частин предмета закупівлі, виявлено, що таким вимогам відповідає продукція лише одного виробника.
Тактико-технічні характеристики товару у Додатку №3 до тендерної документації до складових предмета закупівлі викладені ідентично тим продуктам, які виготовляються виробником РЕБ Шелтер. При цьому, надати еквівалент вказаному товару неможливо, оскільки відсутній будь-який інший виробник, який може запропонувати аналогічний товар з такими ж технічними характеристиками у їх сукупності, як вимагається Документацією.
Провівши дослідження ринку систем РЕБ та проаналізувавши системи РЕБ, які пропонуються до продажу на ринку України постачальниками різноманітних торгівельних марок різних виробників, встановлено, що технічні характеристики жодної торгівельної марки РЕБ не відповідають у сукупності всім вимогам, які встановлені Замовником у Документації до системи РЕБ Шелтер 10АМ, окрім як виробника РЕБ Шелтер.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, а саме виробника системи РЕБ Шелтер 10АМ, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі щодо нас, як учасника, який є також безпосереднім виробником системи РЕБ та бажає взяти участь у даній закупівлі.
Зокрема, вимогами, які обмежують конкуренцію є вимоги Замовника, що встановлені в Додатку №3 до тендерної документації щодо конкретного розміру корпусу, а саме: 450*300*150мм та матеріалу корпусу -Метал та алюміній під кулерами, а також вимоги щодо охолодження, а саме: активне у вигляді зовнішніх кулерів 120*120мм вкритих захистом з перфорованого металу у кількості не менше 6 (шести) шт.
З приводу вказаних вимог, варто зазначити, що вимога щодо надання товару з конкретними габаритними розмірами прописана під конкретний товар та суттєво звужує коло учасників які можуть прийняти участь у тендері. Розмір еквівалентного товару жодним чином не впливає на технічні характеристики пристрою.
Відтак, просимо внести зміни до тендерної документації вказавши розміри корпусу не більше 450*300*150мм, а не конкретні розміри.
Корпус менших розмірів може бути встановлений у будь-якому місці, адже має відповідні кріплення і використання приладу жодним чином не впливає на розмір корпусу, хіба що навпаки, його використання в такому випадку може бути зручнішим, адже пристрій є меншим і легшим, що жодним чином не впливає на його тактико-технічні характеристики і використання його за функціональним призначенням.
Щодо матеріалу корпусу, то варто зазначити, що корпус зі спеціального пластику, який є меншим та міцним, забезпечує високу ударостійкість (до 200 кг), при цьому є значно легшим (14 кг) ніж стальний корпус (до 25 кг).
У зв’язку із наведеним, для недискримінації учасників, просимо внести зміни до тендерної документації вказавши матеріал корпусу – метал або пластик та алюміній під кулерами.
Щодо вимоги охолодження, а саме кількості зовнішніх кулерів не менше 6 (шести) шт. то така вимога, прописана під конкретний товар і також суттєво звужує коло учасників які можуть прийняти участь у тендері. Для підтримання робочого режиму РЕБу охолодження є: пасивне та активне у вигляді вмонтованих захищених кулерів. Їх кількість, в тому числі менша чи більша, а це залежить від моделі РЕБу кожного виробника, забезпечуватиме рівень охолодження в межах допустимих норм. Просимо у цій частині внести зміни до тендерної документації вказавши охолодження – активне у вигляді зовнішніх кулерів.
Згідно з частиною першою статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Встановлення замовниками в тендерній документації характеристик предмета закупівлі в частині надання / підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, яким відповідає продукція лише одного виробника та/або встановлення замовником таких вимог, за яких відсутня можливість для учасників запропонувати еквівалент продукції є дискримінаційними вимогами щодо Учасників та інших суб’єктів господарювання. Такої думки дотримується і Антимонопольний комітет України, що неодноразово було викладено у їх рішеннях.
Враховуючи викладене, оскільки зазначені вимоги порушують права учасників на чесні прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері закупівель, у тому числі принципів здійснення закупівель – просимо внести вказані вище зміни до тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Замовником розглянуто Ваше звернення та повідомляємо, що закупівля здійснюється для забезпечення нагальних потреб Збройних Сил України на їх запит з подальшою передачею товару на облік запитувача.
Водночас умовами Тендерної документації передбачено надання еквіваленту. Еквівалентом вважатиметься товар, який за характеристиками та своїм призначенням відповідає вимогам, встановленим Замовником, та не є гіршим по технічних параметрах.
З огляду на викладене та наявну можливість подачі у складі пропозиції еквівалентного товару, у тому числі який відрізнятиметься за тактико-технічними характеристиками, внесення змін до Тендерної документації унеможливлюється.
Дата відповіді:
25.08.2025 15:41
Відповідь надана
Сертифікат
Номер:
4900676ac6f346b585e44f7a46126ed5
Дата опублікування:
23.08.2025 10:52
Опис:
Просимо розширити вимогу про надання ISO 9001:2018 зі сферою сертифікації «Виробництво засобів радіоелектронної боротьби (засобів виявлення, протидії та блокування звʼязку безпілотних літальних апаратів)»та/або «Виробництва електронних компонентів» внісши зміни до тендерної документації
Відповідь:
Шановний Учаснику! Замовником розглянуто Ваше звернення та повідомляємо, що предметом закупівлі є Система радіоелектронної боротьби, згідно ДК 021:2015:35730000-0 Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту. Відповідно сфера сертифікації має відповідати предмету закупівлі, що унеможливлює внесення змін до умов Тендерної документації. ( Додаток 3 Технічна специфікація нова редакція від 26.08.2025.docx)
Дата відповіді:
26.08.2025 14:34
Відповідь надана
Протокол
Номер:
579708a52da44bef88daadf38aa6bee0
Дата опублікування:
23.08.2025 10:51
Опис:
У Додатку 3 до Тендерної документації встановлена наступна вимога.
Якщо Учасником пропонується еквівалент товару, для підтвердження відповідності запропонованого Учасником товару технічним вимогам до предмета закупівлі, Учасник подає у складі пропозиції протокол випробувань виданим сертифікованою за ДСТУ 10012:2005 лабораторією.
Вважаємо, що вимога про надання протоколу випробувань, виданим НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ ISO 10012 2005 лабораторією є дискримінаційною щодо інших учасників процедури закупівлі. Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме принцип недискримінації учасників. Крім того, просимо взяти до уваги, що учасник не зобов’язаний мати в наявності готовий товар на етапі подання пропозицій. А відповідно за таких умов і не має змоги провести їх випробування. Статтею 3 вказаного закону визначено, що закупівлі здійснюються за принципом недискримінації, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч.3 ст. 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частина 4 ст. 22 закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дискримінаційність вимоги підтверджується Рішенням Антимонопольного комітету 8125-р/пк-пз від 21.05.2025 р.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме — вилучити вимогу щодо протоколу випробувань, виданим НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ ISO 10012 2005 лабораторією для еквівалентного товару.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Замовником розглянуто Ваше звернення та повідомляємо, що відповідні зміни будуть внесені до умов Тендерної документації.
Дата відповіді:
25.08.2025 16:22
Відповідь надана
Фото
Номер:
f22e066f54ce4e24ba26a9b00afe6682
Дата опублікування:
23.08.2025 10:51
Опис:
У Додатку 3 до Тендерної документації встановлена наступна вимога.
«Якщо Учасником пропонується еквівалент товару, для підтвердження технічних характеристик запропонованого Учасником товару у складі тендерної пропозиції надати:
- фото з вимірами габаритів пристрою де в реальному часі вказані розміри цільного корпусу (моноблоку з модулями подавлення), що становлять 450*300*150мм у зв’язку із специфічним місцем встановлення та використання приладу;
- фото щодо наявності захищеного корпусу засобу обов’язково металевого з алюмінієм;
- фото щодо наявності з'ємних антен;
- фото щодо наявності підключення кабелів з розʼємами з фіксацією;
- фото щодо наявності пульта керування з вбудованим індикатором заряду;
- фото кріплення на магнітах;
- Загальний вигляд виробу з усіх боків;
- Детальний вигляд основних компонентів;
- Фото комплекту поставки в розкладеному вигляді;
- Упаковку товару (оригінальну, непошкоджену).
Ненадання або надання неякісних фото, які не дозволяють ідентифікувати товар, може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції з підстав невідповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі.»
Вимога надати фото товару є дискримінаційною щодо Учасників та інших суб’єктів господарювання. Такої думки дотримується і колегія Антимонопольного комітету в своєму рішенні № 13149-р/пк-пз від 10.06.21 висновком якого є наявність у Замовника усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації. Фото товару, не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже ненадання фото не може бути підставою відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог пунктів 44, 45 та 47 Особливостей. Відповідно до п. 32 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) тендерна пропозиція — пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Учасник не зобов’язаний мати в наявності готовий товар на етапі подання пропозицій. Крім того, кожен товар який замовляється замовниками під час закупівель є в певному розумінні унікальним, тобто має свої окремі вимоги щодо технічних характеристик чи зовнішнього вигляду, а тому наявність готових товарів з відповідними технічними параметрами на складах учасників є неможливою, крім випадків, коли Замовник цілеспрямовано створює тендерну закупівлі під конкретного учасника, що є грубим порушенням вимог чинного законодавства та прав інших учасників. Ст. 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч. 3 ст.5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, Законом не передбачено надання учасниками зразка товару та вимогу щодо його наявності в будь-якій кількості на етапі подання заявки Учасником. Встановлюючи наведену вимогу, замовник порушує принципи публічних закупівель, а саме принцип об’єктивності і неупередженості прийняття рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі, що може порушити наші права та інтереси, зокрема стати переможцем процедури закупівлі, укласти договір, виконати свої зобов’язання та отримати прибуток. Відповідно до п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи викладене, оскільки зазначена вимога порушує права учасників на чесні прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері закупівель, у тому числі принципів здійснення закупівель – просимо виключити з тендерної документації вимоги щодо надання фото для еквівалентного товару.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Замовником розглянуто Ваше звернення та повідомляємо, що Замовником виключено з тендерної документації вимоги щодо надання фото для еквівалентного товару. Додаток 3 Технічна специфікація нова редакція від 26.08.2025.docx)
Дата відповіді:
26.08.2025 14:42
Відповідь надана
Щодо корпусу та системи охолодження
Номер:
c0dd9a42d9ea44a7b42d132840b74809
Дата опублікування:
22.08.2025 14:56
Опис:
Доброго дня! ому улої Шановний Замовнику, чи можна пропонувати до постачання РЕБ із корпусом зі спеціального пластику, який є меншим та міцним, забезпечує високу ударостійкість(до 200 кг), при цьому є значно легшим(14 кг) ніж стальний корпус(до 25 кг)? Для підтримання робочого режиму РЕБу наша модель має охолодження: пасивне(алюмінієві радіатори) та активне у вигляді вмонтованих захищених кулерів у кількості 4 (чотирьох) шт., які забезпечуватимуть рівень охолодження в межах допустимих норм? Якщо так, то просимо внести відповідні зміни до тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Замовником розглянуто Ваше звернення та повідомляємо наступне.
Закупівля здійснюється для забезпечення нагальних потреб Збройних Сил України на їх запит з подальшою передачею товару на облік запитувача.
Вичерпний перелік тактико-технічних характеристик, у тому числі щодо корпусу засобу РЕБ, системи охолодження тощо, надано та обґрунтовано кінцевим споживачем.
Водночас умовами Тендерної документації передбачено надання еквіваленту. Еквівалентом вважатиметься товар, який за характеристиками та своїм призначенням відповідає вимогам, встановленим Замовником, та не є гіршим по технічних параметрах.
З огляду на викладене та наявну можливість подачі у складі пропозиції еквівалентного товару, у тому числі який відрізнятиметься за тактико-технічними характеристиками, внесення змін до Тендерної документації унеможливлюється.
Дата відповіді:
24.08.2025 11:38
Відповідь надана
Щодо фото товару, протоколу випробувань, ISO 9001:2018
Номер:
97247dad6e784ae984decf393c777dce
Дата опублікування:
21.08.2025 22:45
Опис:
Шановний Замовнику.
1. У Додатку 3 до Тендерної документації встановлена наступна вимога.
«Якщо Учасником пропонується еквівалент товару, для підтвердження технічних характеристик запропонованого Учасником товару у складі тендерної пропозиції надати:
- фото з вимірами габаритів пристрою де в реальному часі вказані розміри цільного корпусу (моноблоку з модулями подавлення), що становлять 450*300*150мм у зв’язку із специфічним місцем встановлення та використання приладу;
- фото щодо наявності захищеного корпусу засобу обов’язково металевого з алюмінієм;
- фото щодо наявності з'ємних антен;
- фото щодо наявності підключення кабелів з розʼємами з фіксацією;
- фото щодо наявності пульта керування з вбудованим індикатором заряду;
- фото кріплення на магнітах;
- Загальний вигляд виробу з усіх боків;
- Детальний вигляд основних компонентів;
- Фото комплекту поставки в розкладеному вигляді;
- Упаковку товару (оригінальну, непошкоджену).
Ненадання або надання неякісних фото, які не дозволяють ідентифікувати товар, може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції з підстав невідповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі.»
Вимога надати фото товару є дискримінаційною щодо Учасників та інших суб’єктів господарювання. Такої думки дотримується і колегія Антимонопольного комітету в своєму рішенні № 13149-р/пк-пз від 10.06.21 висновком якого є наявність у Замовника усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації. Фото товару, не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже ненадання фото не може бути підставою відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог пунктів 44, 45 та 47 Особливостей. Відповідно до п. 32 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) тендерна пропозиція — пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Учасник не зобов’язаний мати в наявності готовий товар на етапі подання пропозицій. Крім того, кожен товар який замовляється замовниками під час закупівель є в певному розумінні унікальним, тобто має свої окремі вимоги щодо технічних характеристик чи зовнішнього вигляду, а тому наявність готових товарів з відповідними технічними параметрами на складах учасників є неможливою, крім випадків, коли Замовник цілеспрямовано створює тендерну закупівлі під конкретного учасника, що є грубим порушенням вимог чинного законодавства та прав інших учасників. Ст. 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч. 3 ст.5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, Законом не передбачено надання учасниками зразка товару та вимогу щодо його наявності в будь-якій кількості на етапі подання заявки Учасником. Встановлюючи наведену вимогу, замовник порушує принципи публічних закупівель, а саме принцип об’єктивності і неупередженості прийняття рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі, що може порушити наші права та інтереси, зокрема стати переможцем процедури закупівлі, укласти договір, виконати свої зобов’язання та отримати прибуток. Відповідно до п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи викладене, оскільки зазначена вимога порушує права учасників на чесні прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері закупівель, у тому числі принципів здійснення закупівель – просимо виключити з тендерної документації вимоги щодо надання фото для еквівалентного товару.
2. У Додатку 3 до Тендерної документації встановлена наступна вимога.
Якщо Учасником пропонується еквівалент товару, для підтвердження відповідності запропонованого Учасником товару технічним вимогам до предмета закупівлі, Учасник подає у складі пропозиції протокол випробувань виданим сертифікованою за ДСТУ 10012:2005 лабораторією.
Вважаємо, що вимога про надання протоколу випробувань, виданим НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ ISO 10012 2005 лабораторією є дискримінаційною щодо інших учасників процедури закупівлі. Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме принцип недискримінації учасників. Крім того, просимо взяти до уваги, що учасник не зобов’язаний мати в наявності готовий товар на етапі подання пропозицій. А відповідно за таких умов і не має змоги провести їх випробування. Статтею 3 вказаного закону визначено, що закупівлі здійснюються за принципом недискримінації, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч.3 ст. 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частина 4 ст. 22 закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дискримінаційність вимоги підтверджується Рішенням Антимонопольного комітету 8125-р/пк-пз від 21.05.2025 р.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме — вилучити вимогу щодо протоколу випробувань, виданим НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ ISO 10012 2005 лабораторією для еквівалентного товару.
3.Просимо розширити вимогу про надання ISO 9001:2018 зі сферою сертифікації «Виробництво засобів радіоелектронної боротьби (засобів виявлення, протидії та блокування звʼязку безпілотних літальних апаратів)»та/або «Виробництва електронних компонентів» внісши зміни до тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Замовником розглянуто Ваше звернення та повідомляємо про те, що Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації в частині еквівалентного товару
Дата відповіді:
22.08.2025 14:52