• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:35730000-0 Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту – Система РЕБ Шелтер 10АМ або еквівалент

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 12 днів назад

2 350 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 750.00 UAH
Період оскарження: 21.08.2025 15:13 - 29.08.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга щодо порушення ДЕПАРТАМЕНТОМ РЕСУРСНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА УПРАВЛІННЯ МАЙНОМ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: f30b669812c64bb48d14fd2625ac04d6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-21-007771-a.c1
Назва: Скарга щодо порушення ДЕПАРТАМЕНТОМ РЕСУРСНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА УПРАВЛІННЯ МАЙНОМ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.09.2025 15:58
Автор: ТОВ "ДЕЛЬТА-ТЕК", Віталій Припін +380988399410 support@deltatec.store

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f8905378583b4a95912e6d67311b90cd
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірноно рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 21 серпня 2025 року ДЕПАРТАМЕНТОМ РЕСУРСНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА УПРАВЛІННЯ МАЙНОМ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (надалі – Замовник), оголошено закупівлю UA-2025-08-21-007771-a
про проведення відкритих торгів (з особливостями) за предметом ДК 021:2015:35730000-0 Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту – Система РЕБ Шелтер 10 АМ – 10 комплектів.

ТОВ «ДЕЛЬТА-ТЕК» (надалі – Учасник, Скаржник) є учасником закупівлі UA-2025-08-21-007771-a за предметом ¬ «ДК 021:2015:35730000-0 Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту – Система РЕБ Шелтер 10 АМ – 10 комплектів».

Відповідно з вимогами пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Нашим товариством подано тендерну пропозицію у повній відповідності з вимогами та умовами тендерної документації цієї закупівлі.
Однак, рішенням уповноваженої особи Замовника, відповідно до протоколу від 03 вересня 2025 № 322 (надалі – Протокол), пропозиція Скаржника була відхилена з наступних підстав:
«1. Відповідно до пункту 3.3 додатку №3 до тендерної документації (Додаток з Технічна специфікація нова редакція від 26.08.2025.docx) передбачено - Інформація щодо конкретних показників у разі якщо пропонується еквівалент, додатно підтверджується шляхом надання копії акта та/або протоколу випробувань запропонованого виробу як еквіваленту, який проведений уповноваженою випробувальною лабораторією чи органом, що має право на проведення таких випробувань згідно з чинним законодавством України. Також відповідно до додатку №3 до тендерної документації передбачено найменування товару, що закуповується - Система РЕБ Шелтер 10АМ або еквівалент.
Відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕЛЬТА-ТЕК" форми «Цінова пропозиція учасником пропонується Технічний засіб протидії безпілотним повітряним суднам «DELTA-TEC LOLIS», що є еквівалентом системи РЕБ Шелтер 10АМ.
Таким чином, товариство з обмеженою відповідальністю "ДЕЛЬТА-ТЕК" повинне було надати у складі тендерної пропозиції акт та/або протокол випробувань запропонованого виробу як еквіваленту, який проведений уповноваженою випробувальною лабораторією чи органом, що має право на проведення таких випробувань згідно з чинним законодавством України, щодо конкретних показників запропонованого товару.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ДЕЛЬТА-ТЕК" у складі тендерної пропозиції надало:
- акт про результати випробувань технічного засобу протидії безпілотним повітряним суднам «DELTA-TEC LOLI», затверджений начальником 5 прикордонного загону;
- протокол випробувань технічного засобу протидії безпілотним повітряним суднам «DELTA-TEC LOLI», виданого та підписаного ТОВ "ДЕЛЬТА-ТЕК".
Відповідно до статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачено: випробувальна лабораторія - орган з оцінки відповідності, який проводить випробування.
Також, відповідно до статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»: орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування.
Згідно з наявною інформацією ні 5-ий прикордонний загін ні ТОВ "ДЕЛЬТА-ТЕК" не є ні випробувальною лабораторією ні органом з оцінки відповідності.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції випробувань замовнику надано ТОВ "ДЕЛЬТА-ТЕК" відсутній акт та/або протокол випробувань запропонованого виробу як еквіваленту, який проведений уповноваженою випробувальною лабораторією чи органом, що має право на проведення таких випробувань згідно з чинним законодавством України, щодо конкретних показників запропонованого товару.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей - Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності інформації щодо документів, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕЛЬТА-ТЕК" підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.»
Разом з тим, рішенням уповноваженої особи Замовника, відповідно до протоколу кваліфікації тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДронХаб» від 05.09.2025 № 327 було встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «ДронХаб» відповідає вимогам тендерної документації.
З наведеним рішенням Замовника не можливо погодитись з підстав наступного.
Відповідно до Додатку 7 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Розділу 3 п. 3.3 Замовником встановлено вимоги на відповідність технічних вимог «…Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільні формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. У разі, якщо учасник пропонує еквівалент і характеристика по позиції відрізняється, то надати підтвердження з описом, що пропоноване значення не погіршує технічних властивостей товару. Інформація щодо конкретних показників у разі якщо пропонується еквівалент, додатково підтверджується шляхом надання копії акту та/або протоколу випробувань запропонованого виробу як еквіваленту, який проведений уповноваженою випробувальною лабораторією чи органом, що має право на проведення таких випробувань згідно з чинним законодавством України».

У складі тендерної пропозиції ТОВ “ДЕЛЬТА-ТЕК”, як виробник, запропонував еквівалентний виріб Технічний засіб протидії безпілотним повітряним суднам «DELTA-TEC LOLI», що відповідає технічним, якісним характеристикам Замовника.
На виконання вимог тендерної документації ТОВ «ДЕЛЬТА-ТЕК» у складі пропозиції надало Акт випробувань технічного засобу протидії БпЛА DELTA-TEC LOLI , затверджений начальником 5-го прикордонного загону та Протокол випробувань технічного засобу, проведений виробником – ТОВ «ДЕЛЬТА-ТЕК» що, на нашу думку, повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Однак рішенням Замовника (Протокол №322 від 03.09.2025) пропозицію Скаржника було відхилено з підстави, що надані документи не є протоколами акредитованої випробувальної лабораторії чи органу з оцінки відповідності.
Разом з тим, у тендерній документації відсутня вимога, що акт/протокол має бути виданий саме акредитованою лабораторією чи органом сертифікації. Замовник зазначив лише: «…акт/протокол випробувань, виданий органом, що має право проводити випробування згідно з чинним законодавством України». Водночас не було встановлено у документації вимоги, що випробування мають бути проведені саме органом з оцінки відповідності, як це зазначив Замовник у Протоколі про відхилення.
Скаржник виконав цю вимогу, надавши Акт випробувань від військової частини, яка є органом ЗСУ та уповноважена проводити відповідні випробування а також Протокол випробувань виробника, що підтверджує проведення заводських випробувань.
Згідно з чинним законодавством України, військові частини мають право проводити випробування запропонованих товарів, зокрема озброєння та військової техніки, на підставі нормативно-правових актів: Закону України «Про оборонні закупівлі», який визначає правові та організаційні засади здійснення оборонних закупівель, включаючи порядок проведення випробувань зразків озброєння та військової техніки, Постанови Кабінету Міністрів України № 159 від 17 лютого 2021 року, що затверджує Порядок проведення випробувань зразків озброєння та військової техніки, які розробляються, виготовляються, модернізуються або ремонтуються для потреб оборони. Цей порядок визначає механізм організації та проведення випробувань таких зразків, Наказу Міністерства оборони України № 576 від 27 серпня 2024 року про затвердження Інструкції з організації проведення випробувань дослідних зразків озброєння та військової техніки, визначаючи загальний порядок організації заходів з підготовки та проведення таких випробувань.
Зазначені нормативно-правові акти регламентують порядок проведення випробувань запропонованих товарів у військових частинах, зокрема озброєння та військової техніки.
Водночас, виробники засобів радіоелектронної боротьби мають також право проводити випробування своїх розробок на підставі вищезазначених нормативно-правових актів, що регулюють порядок випробувань озброєння та військової техніки. Тому, ТОВ «ДЕЛЬТА-ТЕК» має право проводити заводські випробування виготовлених нами засобів.
Згідно з цими нормативними актами, виробники засобів радіоелектронної боротьби можуть проводити випробування своїх розробок у рамках державних контрактів або за окремими погодженнями з державними замовниками. Випробування можуть включати функційні, експлуатаційні та визначальні відомчі випробування, що проводяться відповідно до затверджених програм і методик.
Так, випробування Технічного засобу протидії безпілотним повітряним суднам «DELTA-TEC LOLI» проведено на підставі наказу начальника 5 прикордонного загону №2856-АГ від 07.10.2024 «Про призначення комісії та проведення випробувань» та відповідно до вимог «Типової програми та методики виконання випробувань засобів протидії безпілотним повітряним суднам» тобто органом, що має право проводити такі випробування.

Відтак, випробування Технічного засобу протидії безпілотним повітряним суднам «DELTA-TEC LOLI» було проведено ТОВ «ДЕЛЬТА-ТЕК» та 5 прикордонним загоном, як органами, що мають право проводити випробування згідно чинного законодавства України.
Тому, ТОВ «ДЕЛЬТА-ТЕК» виконало усі вимоги тендерної документації.


Відхилення нашої пропозиції є неправомірним виходячи з наступного.
Згідно з частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація має містити чіткі та однозначні вимоги. Якщо Замовник вважає, що документи повинні надаватися виключно акредитованими лабораторіями чи органом відповідності, він був зобов’язаний прямо зазначити це у документації. ТОВ «ДЕЛЬТА-ТЕК» надало у складі документи, які підтверджують проведення випробувань. Замовник не прийняв ці документи лише на підставі свого власного, розширеного тлумачення вимоги, порушивши ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та застосував до учасника вимоги, які не були зазначені в тендерній документації, що є дискримінаційним та таким, що порушує принцип рівного ставлення до учасників.
Визнання пропозиції ТОВ «ДронХаб» такою, що відповідає умовам закупівлі, є неправомірним рішенням Замовника, яке прийняте з порушенням положень Закону України «Про публічні закупівлі» виходячи з наступного.
Тендерною документацією, а саме Додатком №3 Технічні , якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі встановлена вимога: засіб повинен мати вагу до 25 кг.
У складі своєї пропозиції ТОВ «ДронХаб» запропонував виріб, який просив Замовник «Система радіоелектронної боротьби Шелтер 10АМ». Проте надав характеристики засобу, вага якого становить 25 кг.( файл «06. Технічний паспорт Шелтер 10АМ.pdf», файл «05. Додаток 3 заповнений.pdf»).
Таким чином, учасник ТОВ «ДронХаб», який запропонував засіб із вагою 25 кг, не відповідає встановленим умовам тендерної документації.
Зазначена вимога означає, що вага товару має бути меншою ніж 25 кг., оскільки вживання формулювання «до» не включає верхню межу. Формулювання «до 25 кг» у діловому та юридичному обігу означає менше ніж 25 кг. (24,99 кг) . Якби замовник допускав значення «25 кг» як граничне значення ,то вимога мала би звучати «до 25 кг включно» або «не більше ніж 25 кг».
Попри очевидну невідповідність вимогам тендерної документації, замовник визнав пропозицію ТОВ «ДронХаб» такою, що відповідає умовам закупівлі, та визнав переможцем закупі. Визнання пропозиції ТОВ «ДронХаб» такою, що відповідає умовам закупівлі, є неправомірним рішенням замовника, прийнятим із порушенням положень Закону України «Про публічні закупівлі». Відтак, дії замовника суперечать принципам здійснення публічних закупівель, визначеним у ст. 5 Закону, а саме: недискримінація учасників;об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження