-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Напівпричіп паливозаправник тривісний
Спрощена закупівля застосовується відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275.
Торги відмінено
8 430 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 42 150.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 42 150.00 UAH
Період уточнення:
19.08.2025 19:20 - 23.08.2025 00:00
Відповідь надана
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації
Номер:
fb18092e16194df2be59548bfe5f538f
Дата опублікування:
22.08.2025 15:27
Опис:
Шановний Замвонику!
Керуючись ч.1.ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємось до вас з вимогою внести зміни до тендерної документації з підстав наступного.
Уважно ознайомившись із тендерною документацією до процедури закупівлі «Напівпричіп паливозаправник тривісний» (код ДК 021:2015:34220000-5 – Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери), очікуваною вартістю 8 430 000,00 грн з ПДВ зауважимо наступне:
У додатку №1 до документації проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель Технічні вимоги до предмета закупівлі: «Напівпричіп паливозаправник тривісний» (код ДК 021:2015:34220000-5 – Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери), розділ 2 технічні вимоги до предмета закупівлі в найменуванні характеристики зазначено: бренд «HARSAN»
Однак, це порушує вимоги частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», у технічній специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації:
1. Замінити характеристику «Бренд: HARSAN» на «Бренд: HARSAN або еквівалент»;
2. Чітко визначити технічні параметри предмета закупівлі, яким повинен відповідати еквівалент, з метою забезпечення добросовісної конкуренції між учасниками.
Звертаємо увагу, що відсутність формулювання «або еквівалент» фактично обмежує конкуренцію, що є порушенням норм чинного законодавства. У разі невнесення відповідних змін ми будемо змушені звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Дякуємо за звернення. Щодо застосування вимог ст. 23 Закону.
Частина 4 статті 23 Розділу IV "Відкриті Торги" Закону України «Про публічні закупівлі» дійсно встановлює, що у процедурі закупівель (відкритих торгів, торгів з обмеженою участю тощо) у технічній специфікації не допускається посилання на конкретні марки чи виробників, за винятком випадків із формулюванням «або еквівалент».
Разом з тим, відповідно до ст. 14 Закону, при проведенні спрощеної закупівлі замовник має право самостійно визначати вимоги до предмета закупівлі, зокрема зазначати конкретну торгову марку чи виробника. На такі закупівлі не поширюються обмеження ч. 4 ст. 23 Закону, оскільки спрощена закупівля взагалі не є процедурою закупівлі у розумінні Закону.
Відповідно до статті 13 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі Закон) є наступний вичерпний перелік процедур закупівель, а саме:
«1. Закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог.», а отже спрощена закупівля дійсно не є процедурою закупівлі у розумінні Закону.
Відповідно до положень пункту 4 статті 14 Закону: «4. Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.». Тобто при формуванні технічних вимог Замовнику надається право, а не обов’язок (як наприклад при проведенні відкритих торгів) зазначати еквівалент та допускати пропозиції учасників з еквівалентним товаром.
І у випадку коли право надання еквівалентного товару не зазначене замовником, учасники можуть подавати свої пропозиції тільки у відповідності до Технічних вимог Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Вказання замовником у документації до спрощеної закупівлі бренду «HARSAN» жодним чином не обмежкє будь-якого учасника (постачальника) постачати такий товар та запропонувати його у даній закупівлі, а тому замовник не порушує принципів конкурентності.
Таким чином, підстав для внесення змін до документації спрощеної закупівлі немає.
Дата відповіді:
22.08.2025 23:59