-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Напівпричіп паливозаправник тривісний
Спрощена закупівля застосовується відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275.
Торги відмінено
8 430 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 42 150.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 42 150.00 UAH
Період оскарження:
19.08.2025 19:20 - 23.08.2025 00:00
Вимога
Відхилено
Військова частина А4118
Номер:
6f6f9d01698d4ff6b4222cc8eba0c232
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-19-012204-a.a1
Назва:
Військова частина А4118
Вимога:
Шановний замовнику,
У межах закупівлі UA-2025-08-19-012204-a («Напівпричіп паливозаправник тривісний») ТОВ «ЕВЕРЛАСТ» було проінформоване про те, що його пропозицію було дискваліфіковано.
Причиною дискваліфікації зазначено: невідповідність пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
ТОВ «ЕВЕРЛАСТ» не погоджується з таким рішенням Замовника та буде його оскаржувати у всіх можливих інстанціях, оскільки його пропозиція повністю відповідає як встановленим Замовником умовам так і визначеним вимогам до предмету закупівлі.
Відповідно до ч.14 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Єдиною підставою для дискваліфікації, ймовірно стало те, що Замовником в технічних вимогах зазначений виріб бренду «HARSAN», а ТОВ «ЕВЕРЛАСТ» запропонував напівпричепи власного (українського) виробництва під торгівельною маркою «EVERLAST», які за технічними та якісними характеристиками повністю відповідають вимогам, визначеним Замовникам при оголошенні закупівлі. Проведе співставлення (таблиця додається) встановлених Замовником вимог до напівпричепів та характеристик напівпричепів «EVERLAST» вказує, що ЄДИНОЮ невідповідністю є назва бренду. Всі інші показники, характеристики повністю відповідають потребам Замовника.
Крім того, ТОВ «ЕВЕРЛАСТ» запропонувало ціну, яка на 675 400,00 гривень нижча, ніж пропозиція іншого учасника, що відповідає критерію оцінки «ціна — 100%».
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги, зокрема щодо конкретного виробника, якщо технічні характеристики товару відповідають потребам.
Також, згідно з п. 8 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1275 (правомірність застосування Особливостей у даній закупівлі товару не оборонного призначення ТОВ «ЕВЕРЛАСТ» ставить під сумнів), замовник зобов’язаний забезпечити об’єктивність, прозорість та недискримінаційність при розгляді пропозицій.
В той же час, сподіваємось ненавмисні, дії Замовника порушують законодавчо встановлені принципи публічних закупівель, обмежують конкуренцію, ставлять учасників у нерівне становище та призводять до перевитрат коштів державного бюджету під час війни з росією.
Враховуючи викладене, ТОВ «ЕВЕРЛАСТ» вимагає:
1. Усунути порушення законодавства про публічні закупівлі.
2. Скасувати рішення про дискваліфікацію (відхилення) пропозиції ТОВ «ЕВЕРЛАСТ».
3. Повторно розглянути її з урахуванням відповідності технічним вимогам та економічної вигоди.
4. Надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності нашої пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам.
Додатково надаємо порівняльну таблицю вимог Замовника та запропонованої продукції «EVERLAST»
Пов'язані документи:
Учасник
- Найменування характеристики.docx 03.09.2025 17:33
Дата подачі:
03.09.2025 17:33
Вирішення:
Шановний Учаснику! За результатами розгляду вимоги ТОВ «ЕВЕРЛАСТ» додатково наводимо невідповідності вашої пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам:
Замовник проводить закупівлю UA-2025-08-19-012204-a відповідно до постанови КМУ 1275: «3.8 Спрощена закупівля застосовується відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.11. 2022 №1275.».
Відповідно до пункту 8 даної постанови Замовник проводить спрощену закупівлю: «2) у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями;».
Стаття 13 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закону) вказує на те, що закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог. Водночас, в цьому переліку відсутня спрощена закупівля.
В той же час відповідно до ст. 14 Закону, при проведенні спрощеної закупівлі замовник має право самостійно визначати вимоги до предмета закупівлі, зокрема зазначати конкретну торгову марку чи виробника. На такі закупівлі не поширюються обмеження ч. 4 ст. 23 Закону, оскільки, як зазначалося вище, спрощена закупівля не є процедурою закупівлі у розумінні Закону та не зазначається законодавцем серед конкурентних процедур.
Відповідно до положень пункту 4 статті 14 Закону: «4. Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Тобто при формуванні технічного завдання (технічної специфікації, технічних вимог) Замовнику надається право, а не обов’язок (як наприклад при проведенні відкритих торгів) зазначати та допускати пропозиції учасників з еквівалентним товаром, і у випадку коли право надання еквівалентного товару не зазначене, учасники можуть подавати свої пропозиції тільки у відповідності до Технічних вимог Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Звертаємо увагу на те, що у п. 1.8. Технічних вимог до предмета закупівлі: «Напівпричіп паливозаправник тривісний» за кодом ДК 021:2015:34220000-5 - Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери (Додаток №1 до документації для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель), Замовником вказано:
У зв’язку з вимогою внутрішнього замовника та з метою уніфікації товару (так як експлуатація саме такого товару задовольняє потреби замовника за технічними та якісними характеристиками) еквіваленти не розглядатимуться. Оскільки еквіваленти до товару не розглядаються замовником, то в разі їх пропозицій буде вважатись, що товар не відповідає вимогам до предмета закупівлі.
Таким чином, оскільки пропозиція ТОВ «ЕВЕРЛАСТ» не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, вона була відхилена на підставі п. 1) ч. 13 ст. 14 Закону.
При проведенні спрощеної закупівлі UA-2025-08-19-012204-a та у вимогах до предмета закупівлі не містяться жодні вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги:
Відхилено