• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів, спеціальних автомобілів, спеціалізованих автомобілів, мікроавтобусів

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 2 робочих дні

2 754 510.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 27 545.10 UAH
Період уточнення: 18.08.2025 20:47 - 11.09.2025 00:00
Відповідь надана

Кваліфікаційні критерії

Номер: 67ebd6b0b97a4025bb8ba426942bb690
Дата опублікування: 21.08.2025 17:33
Опис: Шановний Замовнику, у кваліфікаційних вимогах до учасників, які встановлено Вами в тендерній документації, є така що суттєво звужує коло учасників, які мають можливість приймати участь, а саме: "Місце надання послуг: станція технічного обслуговування (СТО), розташованого на відстані не більше 15 км від місця розташування техніки Замовника за адресою: 62301, Україна, Харківська область, Харківський район, за межами міста Дергачі, Комплекс з переробки твердих побутових відходів з системою збору, утилізації полігонного газу та виробництва електроенергії". Даною вимогою щодо відстані СТО Вами виключено можливість участі у закупівлі учасників, які мають СТО в межах м. Харків. Якою нормою Закону Замовник керується при висуванні таких вимог? Просимо Вас з метою дотримання законного принципу добросовісної конкуренції серед учасників та їх недискримінації, внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу яка обмежує участь потенційних учасників, СТО яких розташовані в м. Харків або змінити її розширивши відстань до СТО в межах м. Харків. Просимо оперативної реакції та внесення змін до тендерної документації з врахуванням вимог потенційних учасників протягом 22.08.2025 року. В разі відсутності реакції та реальних дій з Вашого боку будемо вимушені завернутись до АМКУ зі скаргою, що може привести не тільки до блокування закупівлі, а й спричини накладення штрафів відповідно до Закону на відповідальних осіб Замовника.
Відповідь: Доброго дня, шановний Учаснику! КП «Муніципальна компанія поводження з відходами» ХМР розглянуло Ваше звернення щодо умов тендерної документації та повідомляє. 1) Правові підстави встановлених вимог • Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) Замовник має право визначати у тендерній документації один чи кілька кваліфікаційних критеріїв згідно зі ст. 16 Закону та спосіб їх підтвердження. Закон України • Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону, документація може містити іншу інформацію, яку Замовник вважає за необхідне включити та яка не суперечить законодавству. Закон України • При цьому Замовник діє в межах принципів Закону (ст. 5): максимальна економія та пропорційність, недискримінація, об’єктивність. Саме принцип пропорційності вимагає зв’язку й балансу між потребами закупівлі та встановленими умовами. 2) Чому встановлено відстань до СТО «не більше 15 км» Обмеження відстані до сервісного центру (СТО) продиктоване технологічною потребою безперервної роботи Комплексу з переробки ТПВ за межами м. Дергачі та мінімізацією ризиків екологічних наслідків у разі простоїв спецтехніки. Ключові аргументи: 1. Оперативність реагування = безперервність виробництва. Простій компактору, бульдозерів, навантажувачів та сміттєвозів безпосередньо впливає на безпеку полігону та стабільність вивезення/оброблення відходів. Близьке СТО знижує час логістики на діагностику/ремонт до мінімуму, що відповідає принципу економії і пропорційності (ст. 5 Закону). 2. Мобільної бригади не завжди достатньо. Виїзні роботи покривають поточні та дрібні ремонти. Однак повноцінні та/або складні ремонти (агрегатні, відновлення ходових/гідравлічних вузлів, стендові випробування, кузовні/рамні роботи) можливі лише в умовах майстерні, обладнаної підйомними механізмами, стендами та ін. Саме тому вимога щодо СТО в радіусі 15 км є функціонально необхідною, а не формальною. (Додатково: надавачі послуг ТО/ремонту мають діяти за галузевими правилами надання послуг, що передбачають належну матеріально-технічну базу і безпечні умови робіт.) 3. Вартість і складність транспортування великогабаритної техніки. Для компактору/бульдозерів потрібен трал (низькорамний напівпричіп), інколи - дозвільні процедури як для великогабаритних/великовагових перевезень. На значні відстані такі перевезення є економічно обтяжливими і збільшують простої, що суперечить принципам економії та ефективності (ст. 5 Закону). 4. Конкуренція збережена. У радіусі до 15 км від місця дислокації техніки фактично функціонують СТО (щонайменше дві), що мають технічну можливість обслуговувати відповідну техніку. Отже, вимога не звужує конкуренцію до одного суб’єкта, а забезпечує баланс між потребою оперативності та наявністю вибору. (Це узгоджується з підходом АМКУ: відстань як умова може бути правомірною, якщо вона прямо випливає з технологічної необхідності, не є надмірною і не нівелює конкуренцію.) Висновок по «15 км». Умова пропорційна предмету закупівлі (ремонт і ТО важкої спецтехніки полігону), націлена на безперервність і економію витрат, не встановлює переваг для конкретних осіб і не унеможливлює участь інших постачальників, які можуть підтвердити доступ до СТО у відповідному радіусі (власне/орендоване/на підставі договорів співпраці), як це передбачено ст. 16, 22 Закону. Закон України З урахуванням наведеного Замовник дійшов висновку, що: • умова наявності СТО в радіусі не більше 15 км є обґрунтованою, пропорційною і спрямованою на безперервність критичних виробничих процесів та економію коштів; • конкуренція не обмежується штучно, оскільки допускається підтвердження доступу до СТО/транспорту на будь-яких правових підставах (власність/оренда/лізинг/договір співпраці), а в межах 15 км фактично наявні СТО, здатні виконувати предмет закупівлі. Отже, підстав для внесення змін до тендерної документації не вбачається. Разом з тим, задля розширення конкуренції ми відкриті до участі Учасників, які забезпечать відповідність зазначеним вимогам будь-яким законним способом (у т.ч. через партнерство/оренду потужностей у межах встановленого радіуса).
Дата відповіді: 24.08.2025 11:22