-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 2 робочих дні
38 945 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 194 725.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 194 725.00 UAH
Період уточнення:
14.08.2025 17:44 - 10.09.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо МТВ
Номер:
f4dfc8f529bb492386a6a6e8ac9bd20a
Дата опублікування:
18.08.2025 21:50
Опис:
Шановний Замовнику! Ми як учасник ринку та потенційний постачальник, бажаємо взяти участь в закупівлі Система рентгенівської комп'ютерної томографії всього тіла згідно ДК 021:2015- 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (33115000-9-Томографічне обладнання) (НК 024:2023- 37618 Система рентгенівської комп'ютерної томографії всього тіла) Але уважно вивчивши умови тендерної документації та Медико-технічні вимоги, що викладені в Додатку 3 тендерної документації, ми дійшли висновку, що написані вимоги обмежують коло учасників та нас в тому числі, які можуть запропонувати сучасне обладнання. Зауважимо, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), проводять закупівлі з урахуванням особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Для забезпечення добросовісної конкуренції серед учасників та збільшення кола учасників у тендері, що в подальшому надасть максимальної економії, просимо Замовника внести зміни до наступних пунктів Медико-технічні вимоги предмета закупівлі: Пункт 2.1 “Діаметр апертури гентрі” Поточна вимога: Не менше 75 см. Пропозиція: Змінити на «Не менше 70 см». Обґрунтування: Встановлення значення вимоги 75 см обмежує кількість учасників і штучно звужує конкуренцію в процедурі закупівлі, оскільки більшість моделей аналогічного обладнання інших виробників має значення 70 см. Значення параметру не є суттєво значимим і не впливає на інші параметри і характеристики обладнання. Значення параметру 70 см збільшить кількість потенційних учасників у процедурі закупівлі, що забезпечить найбільшу економію державних коштів. Пункт 4.2 “ Максимальне анатомічне покриття детектора за одне обертання гентрі в режимі аксіального сканування (ширина детектора по осі” Поточна вимога: Не менше 40 мм. Пропозиція: Змінити на «Не менше 38 мм». Обґрунтування: Встановлення значення вимоги 40 мм обмежує кількість учасників і штучно звужує конкуренцію в процедурі закупівлі. Значення параметру не є суттєво значимим і не впливає на інші параметри і характеристики обладнання та збільшить кількість потенційних учасників у процедурі закупівлі, що забезпечить найбільшу економію державних коштів.
Пункт 6.2 “ Максимальне значення спірального пітчу” Поточна вимога: Не менше 1,58 : 1. Пропозиція: Змінити на «Не менше 1,5 : 1». Обґрунтування: Встановлення значення вимоги 1,58 : 1 обмежує кількість учасників і штучно звужує конкуренцію в процедурі закупівлі. Значення параметру не є суттєво значимим і не впливає на інші параметри і характеристики обладнання та збільшить кількість потенційних учасників у процедурі закупівлі, що забезпечить найбільшу економію державних коштів.
Пункт 7.1 “Мінімальне значення низькоконтрастної розподільчої здатності при контрастній різниці 3 одиниці Хаунсфілда” Поточна вимога: Не більше 3 мм. Пропозиція: Змінити на «Не більше 5 мм». Обґрунтування: Встановлене значення вимоги 3 мм обмежує кількість учасників і штучно звужує конкуренцію в процедурі закупівлі. Значення параметру не є суттєво значимим і не впливає на інші параметри і характеристики обладнання. Зміна значення параметру збільшить кількість потенційних учасників у процедурі закупівлі, що забезпечить найбільшу економію державних коштів.
Пункт 7.2 “Максимальна просторова розподільча здатність” Поточна вимога: Не менше 19,7 пар. Пропозиція: Змінити на «Не менше 15 пар». Обґрунтування: Встановлення значення вимоги 19,7 пар ліній/см. обмежує кількість учасників і штучно звужує конкуренцію в процедурі закупівлі. . Різниця у запропонованій зміні значення параметру не є суттєво значимим і не впливає на інші параметри і характеристики обладнання. Зміна значення параметру збільшить кількість потенційних учасників у процедурі закупівлі, що забезпечить найбільшу економію державних коштів.
Просимо Вас розглянути наші пропозиції та внести відповідні зміни до технічного завдання. Ці коригування дозволять розширити коло учасників, зберігши при цьому високу якість та функціональність обладнання.
Відповідь:
Шановний учаснику!
Після уважного розгляду Вашого звернення та пропозицій щодо внесення змін до медико-технічних вимог, повідомляємо наступне.
Медико-технічні вимоги, викладені в Додатку 3 тендерної документації, були визначені з урахуванням реальних клінічних потреб закладу охорони здоров’я, специфіки надання медичної допомоги пацієнтам та вимог сучасних протоколів. Крім того, медико-технічні вимоги були сформовані на підставі консультацій із профільними спеціалістами та лікарями-рентгенологами.
Щодо конкретних параметрів зазначаємо наступне.
Діаметр апертури гентрі не менше 75 см забезпечує якісне обстеження пацієнтів із надмірною вагою. КТ-сканери із ширшою апертурою (75 см і більше) краще підходять для процедур з втручанням під контролем КТ, наприклад біопсії, дренування, проведення катетеризації. Більший простір дозволяє лікарю комфортніше працювати в зоні сканування. Ширша апертура зменшує психологічний дискомфорт, особливо у тривожних пацієнтів, на що ми звертаємо увагу в умовах війни. Більший отвір дозволяє краще розміщувати пацієнта всередині гентрі, з урахуванням специфіки клінічного завдання (наприклад, обстеження в нестандартному положенні або з обладнанням). Тому, ми не погоджуємося, що значення цього параметру не є суттєво значимим і не впливає на інші параметри і характеристики обладнання.
Ширина детектора не менше 40 мм дозволяє зменшити час сканування, зменшити дозу опромінення та підвищити якість зображення у динамічних обстеженнях. Чим більша ширина детектора, тим менше обертів потрібно для повного обстеження тіла. Це особливо важливо для тяжкохворих, пацієнтів у реанімації, людей похилого віку або тих, хто не може довго лежати нерухомо. Також, ширина детектора впливає на якість зображення при динамічних обстеженнях. Наприклад, при дослідженні органів грудної клітки в динаміці велика ширина детектора дозволяє "зловити" фазу руху серця або судин з високою точністю, уникаючи артефактів. Додатково ми враховуємо, що більший розмір ширини детектора дозволяє обстежити більше пацієнтів за одиницю часу, що критично для лікарень з великим потоком пацієнтів.
Вимога щодо пітчу не менше 1,58:1 відповідає вимогам щодо швидкості сканування при великому анатомічному покритті, що є критично важливим при обстеженні тяжких хворих. Вказана вимога означає, що томограф повинен мати можливість працювати на високій швидкості сканування. Зменшення параметра з 1,58 до 1,5 є регресом у швидкодії та ефективності, особливо для лікарень, які мають високий потік пацієнтів або працюють з ургентною патологією.
Таким чином вважаємо, що параметр 1,58:1 не завищений, а навпаки - оптимальний для сучасної клініки, яка прагне до максимальної швидкості, точності та безпеки обстежень. Його зменшення не відповідає клінічним інтересам пацієнтів і вимогам сучасної медичної практики.
Параметр "низькоконтрастна розподільча здатність при контрастній різниці 3 одиниці Хаунсфілда" є критично важливим для оцінки діагностичної ефективності КТ-сканера при виявленні малоконтрастних утворень (наприклад, пухлин, інфільтратів, кіст, запальних змін). Цей параметр дозволяє виявити найменший розмір об'єкта, який КТ-сканер здатен відрізнити від навколишніх тканин, якщо різниця у щільності між ними — лише 3 одиниці Хаунсфілда (HU). Тобто, мається за потребу мати таке обладнання, яке буде здатне виявляти ледь помітні зміни у щільності, які характерні для початкових або малопомітних патологічних процесів. Багато злоякісних новоутворень мають щільність, дуже близьку до навколишніх тканин. Їх видно тільки при високій низькоконтрастній роздільній здатності. Натомість, 3 мм — це оптимальний стандарт їх діагностики.
Крім того, цей параметр має значення для діагностики у легенях, печінці, головному мозку. Малоконтрастні патології (інфільтрація, ішемія, кісти, набряки) потребують саме такого рівня чутливості. Зменшення вимоги до 5 мм означає зниження рівня діагностичної точності.
Отже, вимога "не більше 3 мм" обґрунтована клінічно. Зниження цієї вимоги потенційно погіршить якість надання медичної допомоги.
Щодо вимоги Пункт 7.2 “Максимальна просторова розподільча здатність”. Ви просите знизити до «не менше 15 пар». Вважаємо це не обґрунтованим. Зниження параметру може негативно впливати на виявлення дрібних патологічних змін (наприклад кальцинати у судинах, тріщини у кістках, зміни у дрібних бронхах, судинні аномалії; з просторовою роздільною здатністю 15 пар такі деталі можуть бути втрачені або спотворені).
У закладі охорони здоров’я рівня Замовника висока деталізація зображення критично необхідна для проведення точних діагностичних висновків та планування хірургічного втручання. Враховуючи викладене, не можемо погодитися із запропонованими вами змінами.
Додатково хочемо зазначити, що встановлені медико-технічні вимоги відповідають сучасним клінічним потребам та не обмежують коло потенційних учасників. Зокрема, вони дозволяють подати свої пропозиції щонайменше двом виробникам, продукція яких відповідає заявленим характеристикам, а тому Замовник не обмежив конкуренцію жодним чином.
При формуванні тендерної документації замовник виходив із принципів добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та максимального забезпечення потреб закладу охорони здоров’я.
Дата відповіді:
20.08.2025 11:10
Відповідь надана
Дискримінаційні умови тендеру
Номер:
dab8cb00e4214311b76f8a16b76d4830
Дата опублікування:
16.08.2025 10:33
Опис:
Шановний Замовнику! Уважно вивчивши технічні умови, було виявлено що вони відповідають технічним показникам Томографу комп’ютерного на 128 зрізів виробництва General Electric Healthcare, а саме модель Revolution. Так, як зараз поставити обладнання General Electric Healthcare може лише одна компанія в Україні, відповідно на даний тендер вийде компанія ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ Україна» (ЄДРПОУ 36519759). Дана компанія вже була не одноразово помічена в корупційних схемах. Зокрема, Замовник, планує закупити товар у компанії, яка фігурує у кримінальних справах № 303/2706/24, 592/7830/25, 344/20431/24 тощо.
Також звертаємо увагу, що вказані апарати компанія реалізовувала за значно нижчими цінами, а саме в вересні 2022 року було продано 6 таких апаратів по ціні 15 млн за одиницю з гарантією 3 роки (https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2022-09-27-011887-a). Навіть враховуючи різницю в курсі (на 09.2022 - 36 грн за 1 євро, на 08.2025 - 49 грн за 1 євро) зараз ціна мала б складати 20 млн грн.
Також звертаємо увагу, що кінцеві бенефіціари компанії, а саме Микола Кузьма та Наталія Тугай, не одноразово були помічені у завищенні вартості обладнання, узгоджених діях з іншими учасниками торгів, та навіть купівля обладнання і виведення коштів через компанії з російськими бенефіціарами.
Закупівля за місцеві кошти повинна бути максимально прозора, відкрита. Дана процедура закупівлі має характер змови, що є очевидним, та вказує на можливі корупційні ризики. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Тендерна документація розроблена під одного виробника General Electric Healthcare. Якщо ж Ви дійсно плануєте провести закупівлю чесно і прозоро, без дискримінації інших учасників, та із залученням великого кола постачальників, що гарантуватиме здорову конкуренцію. Крім того, відповідно до ч1 статті 5 цього Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. З відповідним зверненням ми вимушені звернутись до Антимонопольного комітету України, з проханням перевірки даної закупівлі на предмет змови Замовника та «Потенційного Учасника» Пропонуємо Вам внести зміни до Тендерної документації або, у разі неможливості, відмінити цю процедуру закупівлі. Провести по всім постачальникам запит комерційної пропозиції (аудит ринку) та опублікувати нову закупівлю з такими медико-технічними вимогами, які дадуть змогу запропонувати медичне обладнання різним виробникам, а не лише компанії General Electric Healthcare. Звертаємо Вашу увагу, що зміна медико-технічних вимог , яким наразі відповідає лише товар General Electric Healthcare , сприятиме більш гнучкому й економічно доцільному вибору техніки без шкоди для якості та безпеки обстежень. Вважаємо, що медико-технічні вимоги, які прописані лише під одного виробника General Electric Healthcare.
Відповідь:
Шановний учасник! Ваше твердження про те, що медико-технічні вимоги у процедурі закупівлі прописані лише під одного виробника General Electric Healthcare – не відповідають дійсності. Замовник провів дослідження ринку та сформував вимоги з урахуванням потреб закладу охорони здоров’я, з метою надання якісних медичних послуг пацієнтам з використанням медичного обладнання високого класу, а також з урахуванням наявних у різних виробників технічних рішень.
Встановлені медико-технічні вимоги відповідають сучасним клінічним потребам та не обмежують коло потенційних учасників. Зокрема, вони дозволяють подати свої пропозиції щонайменше двом виробникам, продукція яких відповідає заявленим характеристикам, а тому Замовник не обмежив конкуренцію жодним чином.
При формуванні тендерної документації замовник виходив із принципів добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та максимального забезпечення потреб закладу охорони здоров’я.
Додатково інформуємо, що законодавством України, а саме пунктом 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування від 12 жовтня 2022 р. № 1178, передбачено випадки відміни процедури закупівлі і ними є:
1) відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
Оскільки, Ваша вимога не містить обґрунтованої інформації, що дає підставу замовнику для відміни процедури закупівлі, тому, вона не підлягає задоволенню.
Дата відповіді:
19.08.2025 14:31