-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 2 робочих дні
38 945 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 194 725.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 194 725.00 UAH
Період оскарження:
14.08.2025 17:44 - 10.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
5d8ff4d575084afe9e9f3031d07b9416
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-14-012330-a.b1
Назва:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
14.08.2025 року Замовником, КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №1" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі ДК 021:2015:33110000-4 – Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини, ідентифікатор закупівлі UA-2025-08-14-012330-a (далі – Процедура закупівлі).
Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації Замовником передбачені Медико-технічні вимоги (надалі – МТВ) до предмета закупівлі.
Скаржник є суб'єктом господарювання, що спеціалізується на постачанні медичного обладнання. Ми маємо намір взяти участь у вищезазначеній закупівлі, однак вважаємо, що тендерна документація (ТД) Замовника містить дискримінаційні та незаконні вимоги, що обмежують конкуренцію та порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Скаржник, ознайомившись із МТВ, вважає, що вони сукупно розроблені під конкретну модель обладнання одного та конкретного виробника, а саме Комп’ютерний томограф Revolution Ascend виробництва GE Medical Systems. Такі медико-технічні вимоги обмежують конкуренцію інших виробників медичного обладнання та позбавляють Скаржника права взяти участь у процедурі закупівлі, запропонувавши товар іншого виробника.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 18.08.2025 16:58
- Скарга.docx 18.08.2025 16:58
- Revolution Ascend (GE)___Технічна частина___UA-2025-03-03-001037-a.pdf 18.08.2025 16:58
- sign.p7s 18.08.2025 16:59
- Додаткові пояснення на скаргу 27.08.2025.docx 28.08.2025 09:13
- Додаткові пояснення на скаргу 27.08.2025.pdf 28.08.2025 09:13
- sign.p7s 28.08.2025 09:14
- рішення від 20.08.2025 № 12822.pdf 20.08.2025 14:17
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.08.2025 № 13278.pdf 29.08.2025 14:24
- рішення від 28.08.2025 № 13278.pdf 02.09.2025 10:45
- Пояснення на скаргу.docx 22.08.2025 15:00
- Техн〓чнии〓 опис Комп'ютернии〓 томограф Revolution Ascend.pdf 22.08.2025 15:00
- Брошура Комп'ютернии〓 томограф uCT-820.pdf 22.08.2025 15:00
- додаткова інформація.docx 27.08.2025 12:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.08.2025 17:15
Дата розгляду скарги:
28.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.08.2025 14:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.09.2025 10:45
Дата виконання рішення Замовником:
08.09.2025 16:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесені відповідні зміни до ТД
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3377e7cf014c474aacec2b2729996644
Заголовок пункту скарги:
технічні вимоги
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Зокрема, технічні вимоги, викладені у Додатку 3, сформовані таким чином, що відповідають характеристикам лише одного виробника – компанії GE Medical Systems, що є прямим порушенням абзацу другого пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Попри наявність фрази «або еквівалент», це посилання є фіктивним, оскільки жорстко задані параметри виключають можливість пропозиції еквівалентних товарів від інших виробників.
Необґрунтоване завищення технічних вимог та звуження конкуренції. Зокрема, комбінація нижчезазначених надмірних та специфічних технічних вимог вказує на те, що ТД розроблена для конкретної моделі виробника компанії GE Medical Systems, що є прямим порушенням принципів добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та запобігання корупційним діям і зловживанням, передбачених статтею 5 Закону.
Медико-технічні вимоги (додаток 3 до тендерної документації), які є дискримінаційними, та яким сукупно відповідає обладнання одного виробника GE Medical Systems, та характер змін, які просить Скаржник внести до тендерної документації:
№ з/п Найменування характеристик Потрібне значення характеристик Вимога внести зміни до тендерної документації: Обґрунтування
2.1 Діаметр апертури гентрі Не менше 75 см Не менше 70 см
Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
2.3 Кут нахилу гентрі (фізичний) Не менше ±30 º Не менше ніж
від -24º до +30º Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
3.6 Розмір малої фокусної плями у відповідності зі стандартом IEC Не більше 0,9×0,8 мм Не більше 0,9×1,0 мм Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
4.6 Загальна кількість елементів детектора Не менше 54 000 Не менше 43 000 Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
5.2 Точність позиціонування деки стола Не гірше 0,25 мм Не гірше 1,0 мм Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
5.3 Максимальне навантаження на стіл Не менше 225 кг Не менше 200 кг Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
6.2 Максимальне значення спірального пітчу Не менше 1,58 : 1 Дану вимогу видалити Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
7.1 Мінімальне значення низькоконтрастної розподільчої здатності при контрастній різниці 3 одиниці Хаунсфілда Не більше 3 мм Не більше 4 мм Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
7.2 Максимальна просторова розподільча здатність Не менше 19,7 пар ліній / см Не менше 16 пар ліній / см Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
10.11 Програмний пакет Perfusion 4D Neuro Наявність Дану вимогу видалити Дискримінаційна вимога.
Дане формулювання програмного пакету притаманне лише виробнику GE Medical Systems. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
Необґрунтоване завищення технічних вимог та звуження конкуренції. Зокрема, комбінація нижчезазначених надмірних та специфічних технічних вимог вказує на те, що ТД розроблена для конкретної моделі виробника компанії GE Medical Systems, що є прямим порушенням принципів добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та запобігання корупційним діям і зловживанням, передбачених статтею 5 Закону.
Медико-технічні вимоги (додаток 3 до тендерної документації), які є дискримінаційними, та яким сукупно відповідає обладнання одного виробника GE Medical Systems, та характер змін, які просить Скаржник внести до тендерної документації:
№ з/п Найменування характеристик Потрібне значення характеристик Вимога внести зміни до тендерної документації: Обґрунтування
2.1 Діаметр апертури гентрі Не менше 75 см Не менше 70 см
Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
2.3 Кут нахилу гентрі (фізичний) Не менше ±30 º Не менше ніж
від -24º до +30º Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
3.6 Розмір малої фокусної плями у відповідності зі стандартом IEC Не більше 0,9×0,8 мм Не більше 0,9×1,0 мм Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
4.6 Загальна кількість елементів детектора Не менше 54 000 Не менше 43 000 Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
5.2 Точність позиціонування деки стола Не гірше 0,25 мм Не гірше 1,0 мм Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
5.3 Максимальне навантаження на стіл Не менше 225 кг Не менше 200 кг Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
6.2 Максимальне значення спірального пітчу Не менше 1,58 : 1 Дану вимогу видалити Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
7.1 Мінімальне значення низькоконтрастної розподільчої здатності при контрастній різниці 3 одиниці Хаунсфілда Не більше 3 мм Не більше 4 мм Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
7.2 Максимальна просторова розподільча здатність Не менше 19,7 пар ліній / см Не менше 16 пар ліній / см Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
10.11 Програмний пакет Perfusion 4D Neuro Наявність Дану вимогу видалити Дискримінаційна вимога.
Дане формулювання програмного пакету притаманне лише виробнику GE Medical Systems. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №1" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) під час проведення процедури відкритих торгів на закупівлю за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 33110000-4 – Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини, ідентифікатор закупівлі UA-2025-08-14-012330-a). 3. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №1" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) внести зміни до тендерної документації за процедурою відкритих торгів на закупівлю за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 33110000-4 – Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини, ідентифікатор закупівлі UA-2025-08-14-012330-a) ЩОДО ВКАЗАНИХ ПУНКТІВ. 4. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №1" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) надати інформацію щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції щонайменше двох виробників у вигляді порівняльної таблиці (з посиланням на відповідні пункти підтверджуючих документів) з наданням підтверджуючих документів. 5. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №1" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) привести тендерну документацію у повну відповідність до принципів здійснення публічних закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, вільної конкуренції та максимальної економії, щоб забезпечити справедливі умови для всіх потенційних постачальників. Додатки: 1) Revolution Ascend (GE)___Технічна частина___UA-2025-03-03-001037-a.pdf.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Обґрунтування порушення прав та інтересів Скаржника: Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), закупівлі здійснюються за принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник, розробивши тендерну документацію та включивши до неї медико-технічні вимоги (Додаток 3), яким сукупно відповідає товар лише одного виробника, порушив зазначені принципи та вимоги законодавства. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону та пункту 27 Особливостей, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того, технічні вимоги мають бути обґрунтованими та відповідати потребам замовника. Встановлення дискримінаційних вимог та обмеження кола потенційних учасників призводить до зниження конкуренції. Це, у свою чергу, може призвести до укладення договору за вищою ціною, ніж могла б бути в умовах чесної конкуренції, що прямо суперечить принципу максимальної економії та ефективності, передбаченому статтею 5 Закону. Застосувавши дискримінаційний підхід до формулювання МТВ, Замовник порушив право Скаржника на участь у процедурі закупівлі, та не дотримався принципів недискримінації, прозорості, об’єктивності та неупередженості. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. На підставі викладеного та керуючись пунктом 55 Особливостей, ст. 5, 18, 21, 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Дискримінаційна вимога, яка звужує коло потенційних учасників. Запропоновані зміни не вплинуть на технічні характеристики обладнання, його клінічне застосування. Зміна параметру дозволять розширити коло потенційних учасників та збільшить конкурентне середовище, забезпечити добросовісну конкуренцію та максимальну економію, ефективність та пропорційність.