-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Відлов безпритульних тварин
Завершена
200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період уточнення:
14.08.2025 16:12 - 19.08.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо незаконної вимоги стосовно пункту ветеринарної медицини. (Відлов безпритульних тварин) за кодом ДК
Номер:
eb3bd24df13b498bacb4272e5b78b4e3
Дата опублікування:
15.08.2025 18:26
Опис:
Замовник у п. 1.2 Додатку 4 до тендерної документації на підтвердження наявності клініки ветеринарної медицини, амбулаторії або пункту ветеринарної медицини (стаціонарний або мобільний), учасник надає:
- скановані оригінали/скановані завірені копії документів на право власності або договір оренди/суборенди, та сканований оригінал/скановану завірену копію техпаспорта на мобільний пункт ветеринарної медицини та сертифіката відповідності.
В закупівлі встановлені умови та вимоги до надання послуг з відлову і стерилізації безпритульних тварин, які суперечать Ліцензійним умовам провадження ветеринарної практики, затвердженим постановою КМУ від 04.11.2015 № 896 (далі – Ліцензійні умови) .
Відповідно до пункту 15 Ліцензійних умов, діяльність з ветеринарної практики може здійснюватися тільки у стаціонарних приміщеннях (клініках, амбулаторіях, пунктах ветеринарної медицини), які мають відповідати визначеним матеріально-технічним вимогам.
Відповідно до частини першої статті 9 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», ліцензіат зобов’язаний виконувати вимоги ліцензійних умов відповідного виду господарської діяльності. Це базовий обов’язок, і його невиконання є підставою для анулювання ліцензії.
Згідно з пунктом 4 Ліцензійних умов, господарську діяльність з ветеринарної практики можуть провадити юридичні особи або фізичні особи-підприємці – спеціалісти ветеринарної медицини на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, що відповідає встановленим вимогам.
У пункті 15 Ліцензійних умов передбачено, що діяльність з ветеринарної практики провадиться у приміщеннях, які мають відповідати певному типу: клініка, амбулаторія або пункт ветеринарної медицини.
- Клініка ветеринарної медицини — це окрема будівля, що не належить до житлового фонду (пункт 25 Ліцензійних умов).
- Амбулаторія ветеринарної медицини — це приміщення для надання послуг у межах населеного пункту, що може бути вбудованим (прибудованим) на першому поверсі з окремим виходом (пункт 25).
- Пункт ветеринарної медицини (за абзацом 2 пункту 18 Ліцензійних умов) – це приміщення для надання лікувально-профілактичної допомоги тваринам в умовах господарств різної форми власності. Він має бути стаціонарним, ізольованим, з чітким зонуванням, і відповідною інфраструктурою.
Згідно з пунктом 20 Ліцензійних умов, пункт ветеринарної медицини повинен обов’язково мати: робоче місце спеціаліста; місце для зберігання медикаментів, біопрепаратів та медичних інструментів із урахуванням фізико-хімічних властивостей; місце для стерилізації спецодягу, інструментів і матеріалів; місце для зберігання побутового інвентарю. Таким чином пункт ветеринарної медицини не включає в себе приміщення для проведення хірургічних операцій з біостерилізаціїї тварин, а також приміщення для післяопераційної перетримки тварин.
Приміщення операційних мають виключно амбулаторії та ветеринарні клініки, а приміщення для післяопераційної перетримки тварин – взагалі розміщуються тільки у ветклініках. (Пункти 19 та 20 Ліцензійних умов щодо зонування виробничих приміщень).
У зв’язку з тим, що послуга включає обов’язкове проведення хірургічних операцій з біостерилізації тварин та їх післяопераційну перетримку, просимо привести вимоги тендерної документації у відповідність до законодавства шляхом виключення з тендерної документації та додатків до неї, «пункт ветеринарної медицини».
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дійсно, пункт 15 Ліцензійних умов передбачає, що діяльність з ветеринарної практики провадиться у відповідних приміщеннях: клініках, амбулаторіях або пунктах ветеринарної медицини. Водночас зазначені Ліцензійні умови не містять заборони щодо надання ветеринарних послуг (у тому числі хірургічних втручань) у пункті ветеринарної медицини за умови, що такий пункт відповідає визначеним вимогам та має належну матеріально-технічну базу.
Вимога Замовника щодо можливості підтвердження наявності клініки, амбулаторії або пункту ветеринарної медицини є такою, що розширює коло потенційних учасників закупівлі, створює конкурентне середовище та не обмежує прав суб’єктів господарювання, які мають ліцензію на провадження ветеринарної практики.
Вимоги тендерної документації не підміняють і не скасовують вимоги Ліцензійних умов. Кожен учасник, подаючи пропозицію, зобов’язаний діяти у відповідності до законодавства України, у тому числі забезпечити наявність матеріально-технічної бази, необхідної для проведення операцій зі стерилізації та післяопераційної перетримки тварин.
Також повідомляємо, що відповідно до статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Таким чином, формулювання тендерної документації не суперечить вимогам законодавства, оскільки Замовник не визначає внутрішнє зонування або конкретний перелік приміщень учасника, а лише вимагає підтвердження факту наявності об’єкта ветеринарної медицини та належних правових підстав для його використання.
Дякуємо за звернення!
Дата відповіді:
18.08.2025 16:29
Відповідь надана
Щодо незаконної вимоги стосовно «улаштування карантинного посту…». Закупівлі (Відлов безпритульних тварин за кодом ДК 77610000-9 Послуги з відлову тварин
Номер:
5d52bc6c6d4b4c5e93135a418a0bb4dc
Дата опублікування:
15.08.2025 18:25
Опис:
В технічному завданні (Додаток 2 до тендерної документації) в розділі «Особливості послуги» зазначено улаштування карантинного посту, спеціально облаштованого для проведення обстеження, вакцинації від сказу та ветеринарної обробки, де тварини (собаки) відповідно їх біологічним, видовим та індивідуальним особливостям утримуються в ізоляції, для запобігання виникненню і поширенню інфекційних хвороб небезпечних для людини і тварини. Також аналогічна вимога є в пункті 5.3.1 проекту договору (Додаток 5 до тендерної документації).
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про ветеринарну медицину»:
- карантинна станція (пост) - місце (ділянка місцевості), що перебуває під контролем державних органів ветеринарної медицини, де групи тварин утримуються в ізоляції, без прямого або опосередкованого контакту з іншими тваринами, спеціально облаштоване для проведення обстеження протягом визначеного періоду часу і в разі необхідності - експертизи або лікування;
- карантинний ветеринарний пост - тимчасове спеціально облаштоване місце на межі неблагополучного пункту, зони захисту, зони спостереження, буферної зони, встановлене за рішенням державної надзвичайної протиепізоотичної комісії відповідного рівня з метою локалізації та недопущення поширення хвороб тварин, що підлягають повідомленню.
Згідно з ч. 1. ст. 44 Закону України «Про ветеринарну медицину» Державна надзвичайна протиепізоотична комісія при Кабінеті Міністрів України, відповідні місцеві державні надзвичайні протиепізоотичні комісії, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування відповідно до характеру хвороби, що підлягає повідомленню, про спалах якої було оголошено, та рівня ризику в інфікованій, буферній зонах, а якщо необхідно - у зоні спостереження може прийняти рішення про вжиття заходів, що вважаються доцільними для локалізації, контролю та ліквідації хвороби, що підлягає повідомленню:
1) проведення термометрії, відокремлення здорових тварин від хворих та здійснення діагностичних досліджень;
2) ізоляція хворих тварин та закриття потужностей (об’єктів), де виявлено присутність хвороби, що підлягає повідомленню;
3) заборона або обмеження переміщення тварин;
4) заборона переміщення за межі інфікованих потужностей (об’єктів) будь-яких товарів, засобів догляду за тваринами, супутніх об’єктів та гною;
5) застосування заходів стемпінг-ауту професійним та гуманним шляхом;
6) вилучення і безпечне знищення туш тварин, які загинули або були вбиті, та інших товарів або гною у разі неможливості їх знешкодження звичайними методами очистки та дезінфекції;
7) здійснення спеціальних ветеринарно-санітарних заходів в інфікованій, буферній зонах та зоні спостереження;
8) заборона організації ярмарків, ринків, виставок, аукціонів, публічних або інших заходів із залученням тварин, а також функціонування майданчиків для торгівлі тваринами;
9) зміна режиму роботи потужностей (об’єктів), що використовуються для розведення племінних тварин, вирощування, тренування, змагання, утримання, виставок (огляду), конкурсу, продажу, забою або вилову тварин, для виробництва та обігу продуктів тваринного походження;
10) заборона або обмеження здійснення злучки тварин, а також збирання, обробки, зберігання та використання сперми для штучного запліднення тварин, запліднених яйцеклітин та ембріонів, що походять з інфікованої, буферної зон або зони спостереження;
11) вакцинація, клінічні обстеження та лікування тварин;
12) обмеження переміщення осіб, які були в контакті з інфікованими тваринами та тваринами, щодо яких є підозра, що вони інфіковані, або з іншими товарами чи гноєм від інфікованих тварин;
13) закриття та блокування підходів до інфікованих зон, встановлення на цих підходах знаків, що попереджають про присутність особливо небезпечної хвороби, занесеної до списку МЕБ, та організація відповідного контролю;
14) дезінфекція, дератизація, дезінсекція тваринницьких приміщень, загонів для худоби, дворів, пасовиськ, місць водопою та інших місць, де утримуються інфіковані тварини або тварини, щодо яких є підозра, що вони інфіковані, а також супутніх об’єктів, які перебували в контакті з такими тваринами;
15) надійна ізоляція котів і собак, власники яких відомі, та знищення бродячих котів і собак гуманними методами;
16) спостереження за тваринами, включаючи відбір зразків крові або патологічного матеріалу для проведення досліджень, та доступ до записів, що велися тваринницькими господарствами в інфікованій, буферній зонах, зоні спостереження та на інших потужностях (об’єктах), за якими ведеться спостереження, за межами цих зон;
17) залучення поліцейських та у встановленому порядку військовослужбовців, якщо це є необхідним та доцільним, для надання допомоги відповідним державним надзвичайним протиепізоотичним комісіям у запровадженні та здійсненні заходів щодо локалізації та ліквідації особливо небезпечної хвороби, занесеної до списку МЕБ.
Згідно з ч. 3 ст. 44 Закону України «Про ветеринарну медицину» при в’їзді в інфіковану та буферну зони виставляються охорона, карантинні ветеринарні пости та знаки, які вказують на обов’язковий об’їзд карантинної зони, а за рішенням місцевої державної надзвичайної протиепізоотичної комісії - і при в’їзді в зону спостереження.
Таким чином, улаштування карантинного посту здійснюється виключно за рішенням Державної надзвичайна протиепізоотична комісія при Кабінеті Міністрів України, відповідної місцевої державної надзвичайної протиепізоотичної комісії, у разі спалаху хвороби, що підлягає повідомленню (наприклад – сказу). При цьому, заходи, що визначаються для локалізації, контролю та ліквідації такої хвороби, не включають стерилізацію безпритульних тварин та повернення їх на місце вилову, що суперечить предмету закупівлі та вимогам законодавства.
Разом з тим, для суб’єктів господарювання, що мають приміщення ветеринарної клініки, в яких можливе проведення обстеження, вакцинації від сказу та ветеринарної обробки, де тварини (собаки) відповідно їх біологічним, видовим та індивідуальним особливостям утримуються в ізоляції, для запобігання виникненню і поширенню інфекційних хвороб небезпечних для людини і тварини, улаштування карантинного посту не потрібне.
У зв’язку з викладеним, просимо привести вимоги тендерної документації у відповідність до законодавства шляхом виключення з тендерної документації та додатків формулювання «Улаштування карантинного посту, спеціально облаштованого для проведення обстеження, вакцинації від сказу та ветеринарної обробки, де тварини (собаки) відповідно їх біологічним, видовим та індивідуальним особливостям утримуються в ізоляції, для запобігання виникненню і поширенню інфекційних хвороб небезпечних для людини і тварини.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Додатком 2 тендерної документації (Особливості послуги) передбачено:
Улаштування карантинного посту, спеціально облаштованого для проведення обстеження, вакцинації від сказу та ветеринарної обробки, де тварини (собаки) відповідно їх біологічним, видовим та індивідуальним особливостям утримуються в ізоляції, для запобігання виникненню і поширенню інфекційних хвороб небезпечних для людини і тварини.
Дана вимога вказана без посилання на Закон України «Про ветеринарну медицину» та інші нормативно-правові акти, а отже її слід тлумачити, як облаштування спеціально відведеного місця для тимчасового перебування безпритульних тварин (собак) в ізоляції, що забезпечує проведення обстеження, вакцинації та ветеринарної обробки. Тобто йдеться не про карантинний пост у розумінні Закону України «Про ветеринарну медицину», а про необхідні умови для безпечного надання послуг відповідно до предмета закупівлі. Вимога про наявність спеціально облаштованого місця для ізоляції тварин під час проведення ветеринарних процедур є обґрунтованою та такою, що відповідає меті закупівлі — забезпечення безпеки людей та тварин, попередження виникнення та поширення інфекційних хвороб. Відсутність належно облаштованого місця для тимчасової ізоляції може призвести до порушення ветеринарно-санітарних правил та унеможливити якісне і безпечне надання послуг.
Також повідомляємо, що відповідно до статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Вимога в Додатку 2, зазначено задля забезпечення належних умов тимчасового утримання тварин, без посилань на законодавство, вказане Вами у зверненні.
Дякуємо за звернення!
Дата відповіді:
18.08.2025 16:28