• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Послуги їдалень у закладах освіти (аутсорсинг)

Торги відмінено

8 526 595.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 2 138.68 UAH
Період уточнення: 08.08.2025 17:32 - 01.09.2025 00:00
Відповідь надана

п. 3 Додатку 6 до ТД

Номер: 5713fdf956c94b34afeb2de8d7622403
Дата опублікування: 11.08.2025 14:13
Опис: Шановний Замовнику! Згідно п. 3 Додатку 6 до тендерної документації для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму Учаснику необхідно, в період звернення за роз’ясненнями, особисто відвідати та оглянути місця надання послуг, оцінити свої можливості надання послуг, їх види та обсяги. Виконання цієї вимоги повинно бути документально зафіксовано, для чого надати у складі тендерної пропозиції підписаний Замовником (керівником закладу освіти) та представником учасника Акт огляду об’єктів надання послуг. Жоден нормативний акт в сфері публічних закупівель, а так само в сфері організації харчування здобувачів освіти не передбачає такої процедури, як особисте відвідання та огляд місця надання послуг, з наступним документальним оформленням (документальною фіксацією) такої процедури. Відзначимо, що згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається, серед іншого, такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Згідно ч. 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Отже, усі необхідні відомості про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі повинна містити саме тендерна документація, зокрема, технічна специфікація. В той же час вищезгадана вимога є нечіткою, неоднозначною, більше того – виконання такої вимоги ставиться у залежність від волі третіх осіб (самого Замовника, керівників закладів освіти), при цьому відсутня будь-яка унормована процедура проведення таких оглядів (напр., порядок узгодження, графік оглядів, тощо), а так само їх документальної фіксації (форма акту, порядок підписання, зобов’язання щодо його підписання, тощо), що тягне за собою можливий ризик упередженості в реалізації такої умови. Отже, зазначена вимога (умова), з одного боку, є надмірною, зайвою та необґрунтованою, а з іншого - призводить до можливості як її неоднозначного (неоднакового) трактування Замовником та учасниками, так і вибіркового застосування, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників. Просимо виключити згадану дискримінаційну вимогу (умову).
Відповідь: Добрий день. Замовник не вважає відповідну вимогу дискримінаційною. Вимога є відкритою, зрозумілою та доступною для всіх учасників, а її наявність у двох розділах документації виключає будь-які припущення про прихованість або нечіткість. Мета вимоги – забезпечити належне розуміння учасником обсягу та специфіки робіт, а також його готовність виконувати послуги з урахуванням матеріально-технічної бази закладів освіти. У випадку організації харчування дітей ця процедура безпосередньо пов’язана із забезпеченням безпеки, якості та відповідності санітарним нормам. В аутсорсингу харчування в закладах освіти матеріальна база замовника (школи/садка) зазвичай надається виконавцю, але якщо вона неповна або застаріла, це впливає на здатність учасника виконати послугу. Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право встановлювати вимоги, необхідні для належного виконання предмета закупівлі, за умови, що вони є об’єктивно обґрунтованими та однаковими для всіх учасників. Запропонований механізм огляду та підписання акту передбачає : рівний доступ усім охочим провести огляд у визначені строки; не створює жодних перепон для участі; є звичайною практикою для закупівель, де важливі технічні умови на місці виконання послуг; привезення власного обладнання (плити, холодильники, м’ясорубки тощо) — тоді учасник закладає це у вартість тендерної пропозиції;не брати участь, якщо витрати на довезення або оренду обладнання роблять послугу нерентабельною. А Для Замовника уникнення ризику зриву харчування через технічну неспроможність Дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Замовником розглянуте ваше звернення та у разі необхідності буде внесено зміни у тендерну документацію.
Дата відповіді: 14.08.2025 16:09