-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Послуги їдалень у закладах освіти (аутсорсинг)
Торги відмінено
8 526 595.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 2 138.68 UAH
мін. крок: 0% або 2 138.68 UAH
Період оскарження:
08.08.2025 17:32 - 01.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Номер:
dd6fa444bc214c9fa3ab9d1cf0ae0fcb
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-08-010703-a.b1
Назва:
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2.2. Лист-відгук (Договір №01 - 2024).pdf 12.08.2025 17:59
- 2.1. Договір № 01 (2024 рік).pdf 12.08.2025 17:59
- 1.1. Договір №27 (2022 рік).pdf 12.08.2025 17:59
- Скарга_Старокостянтинів_UA-2025-08-08-010703-a.pdf 12.08.2025 17:59
- 1.2. Лист-відгук (Договір №27 - 2022).pdf 12.08.2025 17:59
- sign.p7s 12.08.2025 18:00
- рішення від 14.08.2025 №12543.pdf 14.08.2025 15:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.08.2025 №12968.pdf 25.08.2025 16:04
- рішення від 22.08.2025 №12968.pdf 26.08.2025 18:35
- Пояснення по суті скарги.pdf 18.08.2025 16:38
- Пояснення.docx 18.08.2025 16:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.08.2025 18:09
Дата розгляду скарги:
22.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.08.2025 15:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.08.2025 18:35
Дата виконання рішення Замовником:
28.08.2025 21:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:
РІШЕННЯ №12968-р/пк-пз від 22.08.2025 виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7c3f72d56d1946a5b16250137cff51a0
Заголовок пункту скарги:
Після ознайомлення з тендерною документацією (в т.ч. додатками до неї) в чинній редакції від 08.08.2025 (надалі – Документація, а також - ТД), Скаржник вважає, що Документація складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі та Особливостей, що, серед іншого, порушує права та інтереси Скаржника як потенційного учасника Процедури закупівл
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Згідно ч. 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній, а саме:
• інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, згідно додатку 1;
• інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у п. 47 Особливостей, згідно додатку 2;
• інформацією про відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, згідно додатку 3;
• інформацією субпідрядника/субпідрядників, яких Учасник планує залучити для надання послуг, згідно додатку 4;
• документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
• іншими документами, які передбачені тендерною документацією та додатками до неї.
Згідно п. 3 Додатку 6 до ТД, який містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції:
Для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму Учаснику необхідно, в період звернення за роз’ясненнями, особисто відвідати та оглянути місця надання послуг, оцінити свої можливості надання послуг, їх види та обсяги. Виконання цієї вимоги повинно бути документально зафіксовано, для чого надати у складі тендерної пропозиції підписаний Замовником (керівником закладу освіти) та представником учасника Акт огляду об’єктів надання послуг.
Однак вищезгадані умови (вимоги) п. 3 Додатку 6 до ТД про необхідність Учаснику особисто відвідати та оглянути місця надання послуг, оцінити свої можливості надання послуг, їх види та обсяги, що повинно бути документально зафіксовано, для чого надати у складі тендерної пропозиції підписаний Замовником (керівником закладу освіти) та представником учасника Акт огляду об’єктів надання послуг, входять у пряме протиріччя з приписами закону щодо недискримінації учасників та про заборону вимог, що обмежують конкуренцію, оскільки безпосередньо встановлюють дискримінаційні обмеження до учасників, в т.ч. Скаржника, що також порушує право Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
При цьому, такі вимоги самі по собі є безпідставними, надмірними, штучними, невиправданими тощо.
Так, згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону про закупівлі у тендерній документації зазначається, серед іншого, такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно ст. 23 Закону про закупівлі технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Таким чином, усю необхідну інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі повинна містити саме тендерна документація, зокрема, технічна специфікація.
Отже, ані законодавство в сфері публічних закупівель, ані законодавство в сфері організації харчування здобувачів освіти не передбачає такої процедури, як особисте відвідання та огляд місця надання послуг, з наступним документальним оформленням (документальною фіксацією) такої процедури, зокрема, шляхом складання Акту огляду об’єктів надання послуг та підписання його Замовником (керівником закладу освіти) та представником учасника.
Відповідно, відсутній нормативно-правовий акт, який би встановлював регламент (окрему процедуру) проведення таких оглядів (напр., порядок узгодження огляду, графік оглядів, тощо), а так само їх документальної фіксації (форма акту, порядок підписання, тощо), що може призвести до суперечливості та двозначності у розумінні (та/або порядку виконання) цих оскаржуваних вимог Документації як Замовником, так і учасниками, в т.ч. Скаржником, при підготовці та розгляді тендерних пропозицій, та може стати підставою для встановлення неточностей у пропозиції учасника, в т.ч. Скаржника, чи її відхилення з незалежних від нього причин, що є дискримінаційним по відношенню до учасників, в т.ч. Скаржника.
При цьому, в будь-якому випадку як проведення такого огляду, так і його документальне оформлення (підписання Акту огляду об’єктів надання послуг) не залежить від волі лише самого Скаржника, а навпаки, знаходиться у безпосередній залежності від волі (дій) третіх осіб, в даному випадку - самого Замовника та керівників закладів освіти. Таким чином для Скаржника виникає потенційний ризик недопущення до огляду, непідписання Акту огляду об’єктів надання послуг тощо, з причин, які не залежать від Скаржника, чим порушується право Скаржника на участь у відкритих торгах та на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, а так само порушуються ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі.
Не зайвим буде звернути увагу, що оголошення про Закупівлю оприлюднено 08.08.2025, в п’ятницю, при цьому період звернення за роз’ясненням закінчується 13.08.2025, отже, в будь-якому випадку надається неправомірна перевага учасникам, які мають можливість направити своїх представників у такі стислі терміни, порівняно з тими, хто такої можливості не має, до яких відноситься і Скаржник, при цьому встановлюється додатковий тягар по вчиненню додаткових дій (огляд місця надання послуг), який не передбачений законодавством та є абсолютно безпідставним.
В той же час, Скаржник має багаторічний досвід надання послуг, аналогічних до предмету даної Закупівлі (на підтвердження надаються скан-копії окремих виконаних аналогічних договорів та відгуків щодо їх виконання).
Таким чином, зазначені вище вимоги (умови) п. 3 Додатку 6 до ТД про те, що: Для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму Учаснику необхідно, в період звернення за роз’ясненнями, особисто відвідати та оглянути місця надання послуг, оцінити свої можливості надання послуг, їх види та обсяги. Виконання цієї вимоги повинно бути документально зафіксовано, для чого надати у складі тендерної пропозиції підписаний Замовником (керівником закладу освіти) та представником учасника Акт огляду об’єктів надання послуг, з одного боку, є неправильними (неоднозначними, суперечливими), надмірними, необґрунтованими та такими, що суперечать приписам закону, як зазначено вище, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
Враховуючи викладене вище, встановлені Замовником вищезазначені вимоги (умови), в т.ч. дискримінаційні та суперечливі (неднозначні), порушують права та інтереси Скаржника, в т.ч. прийняти участь у Процедурі закупівлі на засадах об’єктивності, визначеності та недискримінації.
В той же час Скаржник має намір та можливість надати послуги, що є предметом Закупівлі, на належному рівні та може надати дійсно конкурентоспроможну пропозицію.
• інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, згідно додатку 1;
• інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у п. 47 Особливостей, згідно додатку 2;
• інформацією про відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, згідно додатку 3;
• інформацією субпідрядника/субпідрядників, яких Учасник планує залучити для надання послуг, згідно додатку 4;
• документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
• іншими документами, які передбачені тендерною документацією та додатками до неї.
Згідно п. 3 Додатку 6 до ТД, який містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції:
Для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму Учаснику необхідно, в період звернення за роз’ясненнями, особисто відвідати та оглянути місця надання послуг, оцінити свої можливості надання послуг, їх види та обсяги. Виконання цієї вимоги повинно бути документально зафіксовано, для чого надати у складі тендерної пропозиції підписаний Замовником (керівником закладу освіти) та представником учасника Акт огляду об’єктів надання послуг.
Однак вищезгадані умови (вимоги) п. 3 Додатку 6 до ТД про необхідність Учаснику особисто відвідати та оглянути місця надання послуг, оцінити свої можливості надання послуг, їх види та обсяги, що повинно бути документально зафіксовано, для чого надати у складі тендерної пропозиції підписаний Замовником (керівником закладу освіти) та представником учасника Акт огляду об’єктів надання послуг, входять у пряме протиріччя з приписами закону щодо недискримінації учасників та про заборону вимог, що обмежують конкуренцію, оскільки безпосередньо встановлюють дискримінаційні обмеження до учасників, в т.ч. Скаржника, що також порушує право Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
При цьому, такі вимоги самі по собі є безпідставними, надмірними, штучними, невиправданими тощо.
Так, згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону про закупівлі у тендерній документації зазначається, серед іншого, такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно ст. 23 Закону про закупівлі технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Таким чином, усю необхідну інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі повинна містити саме тендерна документація, зокрема, технічна специфікація.
Отже, ані законодавство в сфері публічних закупівель, ані законодавство в сфері організації харчування здобувачів освіти не передбачає такої процедури, як особисте відвідання та огляд місця надання послуг, з наступним документальним оформленням (документальною фіксацією) такої процедури, зокрема, шляхом складання Акту огляду об’єктів надання послуг та підписання його Замовником (керівником закладу освіти) та представником учасника.
Відповідно, відсутній нормативно-правовий акт, який би встановлював регламент (окрему процедуру) проведення таких оглядів (напр., порядок узгодження огляду, графік оглядів, тощо), а так само їх документальної фіксації (форма акту, порядок підписання, тощо), що може призвести до суперечливості та двозначності у розумінні (та/або порядку виконання) цих оскаржуваних вимог Документації як Замовником, так і учасниками, в т.ч. Скаржником, при підготовці та розгляді тендерних пропозицій, та може стати підставою для встановлення неточностей у пропозиції учасника, в т.ч. Скаржника, чи її відхилення з незалежних від нього причин, що є дискримінаційним по відношенню до учасників, в т.ч. Скаржника.
При цьому, в будь-якому випадку як проведення такого огляду, так і його документальне оформлення (підписання Акту огляду об’єктів надання послуг) не залежить від волі лише самого Скаржника, а навпаки, знаходиться у безпосередній залежності від волі (дій) третіх осіб, в даному випадку - самого Замовника та керівників закладів освіти. Таким чином для Скаржника виникає потенційний ризик недопущення до огляду, непідписання Акту огляду об’єктів надання послуг тощо, з причин, які не залежать від Скаржника, чим порушується право Скаржника на участь у відкритих торгах та на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, а так само порушуються ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі.
Не зайвим буде звернути увагу, що оголошення про Закупівлю оприлюднено 08.08.2025, в п’ятницю, при цьому період звернення за роз’ясненням закінчується 13.08.2025, отже, в будь-якому випадку надається неправомірна перевага учасникам, які мають можливість направити своїх представників у такі стислі терміни, порівняно з тими, хто такої можливості не має, до яких відноситься і Скаржник, при цьому встановлюється додатковий тягар по вчиненню додаткових дій (огляд місця надання послуг), який не передбачений законодавством та є абсолютно безпідставним.
В той же час, Скаржник має багаторічний досвід надання послуг, аналогічних до предмету даної Закупівлі (на підтвердження надаються скан-копії окремих виконаних аналогічних договорів та відгуків щодо їх виконання).
Таким чином, зазначені вище вимоги (умови) п. 3 Додатку 6 до ТД про те, що: Для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму Учаснику необхідно, в період звернення за роз’ясненнями, особисто відвідати та оглянути місця надання послуг, оцінити свої можливості надання послуг, їх види та обсяги. Виконання цієї вимоги повинно бути документально зафіксовано, для чого надати у складі тендерної пропозиції підписаний Замовником (керівником закладу освіти) та представником учасника Акт огляду об’єктів надання послуг, з одного боку, є неправильними (неоднозначними, суперечливими), надмірними, необґрунтованими та такими, що суперечать приписам закону, як зазначено вище, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
Враховуючи викладене вище, встановлені Замовником вищезазначені вимоги (умови), в т.ч. дискримінаційні та суперечливі (неднозначні), порушують права та інтереси Скаржника, в т.ч. прийняти участь у Процедурі закупівлі на засадах об’єктивності, визначеності та недискримінації.
В той же час Скаржник має намір та можливість надати послуги, що є предметом Закупівлі, на належному рівні та може надати дійсно конкурентоспроможну пропозицію.
×
-
Назва доказу:
2.2. Лист-відгук (Договір №01 - 2024)
-
Повʼязаний документ:
2.2. Лист-відгук (Договір №01 - 2024).pdf
-
-
Назва доказу:
2.1. Договір № 01 (2024 рік)
-
Повʼязаний документ:
2.1. Договір № 01 (2024 рік).pdf
-
-
Назва доказу:
1.2. Лист-відгук (Договір №27 - 2022)
-
Повʼязаний документ:
1.2. Лист-відгук (Договір №27 - 2022).pdf
-
-
Назва доказу:
1.1. Договір №27 (2022 рік)
-
Повʼязаний документ:
1.1. Договір №27 (2022 рік).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене вище, керуючись пунктами 55 – 67 Особливостей, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Встановити факт порушення Управлінням освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради Процедури закупівлі Послуг їдалень у закладах освіти (аутсорсинг), оголошення UA-2025-08-08-010703-a, у вигляді встановлення в тендерній документації умов, що не відповідають вимогам законодавства, зокрема, дискримінаційних умов. 3. Зобов'язати Управління освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради Процедури закупівлі Послуг їдалень у закладах освіти (аутсорсинг), оголошення UA-2025-08-08-010703-a, у відповідність із вимогами законодавства, в т.ч. усунути дискримінаційні умови та вимоги. Додатки: 1. Договір про закупівлю послуг № 27 від 20.09.2022. 2. Лист-відгук до договору про закупівлю послуг № 27 від 20.09.2022. 3. Договір про закупівлю послуг № 01 від 10.01.2024. 4. Лист-відгук до договору про закупівлю послуг № 01 від 10.01.2024.