Номер:
afd6f089fb3541b89a9f1cd63959afb5
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
12.08.2025 15:48
Опис:
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Однак, тендерна документація, що затверджена рішенням уповноваженої особи від 06.08.2025 №67, містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Замовник порушує норму законодавства, а саме вимогу ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
1. Відповідно до пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції наступні документи та/або інформацію:
- видану виробником декларацію про відповідність на запропоновані квадрокоптери DJI Mavic 3 Pro (або еквівалент) щодо відповідності зазначеного продукту застосовним вимогам наступних директив та регламентів, а саме: Директиви Європейського Парламенту та Ради 2014/53/ЄС від 16 квітня 2014 року, Директиви Європейського Парламенту та Ради 2011/65/ЄС від 8 червня 2011 року із змінами, внесеними Делегованою директивою Комісії (ЄС) 2015/863 від 31 березня 2015 року, Директиви Європейського Парламенту та Ради 2012/19/ЄС від 4 липня 2012 року, Регламенту (ЄС) № 1907/2006 Європейського Парламенту та Ради від 18 грудня 2006 року, Директиви Європейського Парламенту та Ради 2006/66/ЄС від 6 вересня 2006 року із змінами, внесеними Директивою Європейського Парламенту та Ради 2013/56/ЄС від 20 листопада 2013 року, Делегованого регламенту Комісії (ЄС) 2019/945 від 12 березня 2019 року із змінами, внесеними Делегованим регламентом Комісії (ЄС) 2020/1058 від 27 квітня 2020 року.
Зазначена декларація про відповідність має бути видана у поточному календарному році, повинна містити інформацію про марку, модель (номер моделі) товару, клас безпілотної авіаційної системи (БПЛА), гарантований рівень звукової потужності, найменування та адресу виробника. При цьому вказівка номеру партії та серійного номеру виробу не є обов’язковою;
- видану виробником декларацію про відповідність на запропоновані квадрокоптери DJI Mavic 3 Enterprise (або еквівалент) щодо відповідності зазначеного продукту застосовним вимогам наступних директив та регламентів, а саме: Директиви Європейського Парламенту та Ради 2014/53/ЄС від 16 квітня 2014 року, Директиви Європейського Парламенту та Ради 2011/65/ЄС від 8 червня 2011 року із змінами, внесеними Делегованою директивою Комісії (ЄС) 2015/863 від 31 березня 2015 року, Директиви Європейського Парламенту та Ради 2012/19/ЄС від 4 липня 2012 року, Регламенту (ЄС) № 1907/2006 Європейського Парламенту та Ради від 18 грудня 2006 року, Регламенту (ЄС) 2023/1542 Європейського Парламенту та Ради від 12 липня 2023 року, Делегованого регламенту Комісії (ЄС) 2019/945 від 12 березня 2019 року із змінами, внесеними Делегованим регламентом Комісії (ЄС) 2020/1058 від 27 квітня 2020 року.
Зазначена декларація про відповідність має бути видана не раніше 2024 календарного року, повинна містити інформацію про марку, модель (номер моделі) товару, клас безпілотної авіаційної системи (БПЛА), гарантований рівень звукової потужності, найменування та адресу виробника. При цьому вказівка номеру партії та серійного номеру виробу не є обов’язковою;
- видану виробником декларацію про відповідність на комплектуючі до запропонованих квадрокоптерів DJI Mavic 3 Pro (або еквівалент), DJI Mavic 3 Thermal (або еквівалент), DJI Mavic 3 Enterprise (або еквівалент) пульти дистанційного керування, акумулятори, адаптери живлення;
- зразок ідентифікаційної етикетки продукту на запропоновані квадрокоптери DJI Mavic 3 Pro (або еквівалент), яка повинна містити щонайменше інформацію про марку, модель (номер моделі) продукту, найменування та адресу виробника, країну виробництва, маркування CE;
- зразок ідентифікаційної етикетки продукту на запропоновані квадрокоптери DJI Mavic 3 Thermal (або еквівалент), DJI Mavic 3 Enterprise (або еквівалент), яка повинна містити щонайменше інформацію про марку продукту, найменування та адресу виробника, країну виробництва, маркування CE;
- кольорові зображення або фото запропонованих учасником квадрокоптерів DJI Mavic 3 Pro (або еквівалент), DJI Mavic 3 Thermal (або еквівалент), DJI Mavic 3 Enterprise (або еквівалент). Кольорові зображення або фото повинні бути чіткими, належного рівня зображення та достатньої роздільної здатності, необхідної для ідентифікації продукту;
Не погоджуємось з вищенаведеними вимогами тендерної документації та вважаємо їх дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо дискримінаційними вказані умови документації.
Встановлення вищенаведеного підтвердження унеможливлює участь учасників в даній процедурі закупівлі.
Вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства та усунути дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.
У випадку незадоволення вимоги вимушені буде звернутися до АМКУ.
Відповідь:
На ваше звернення від 12.08.2025, 15:48 «дискримінаційні умови документації» повідомляємо, що обвинувачення Замовника в тому, що він висунув дискримінаційні вимоги до Учасника є необґрунтованим і безпідставним.
Документи, викладені в пункті 3 додатку №1 до тендерної документації вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
Замовник не погоджується з Вашим твердженням щодо того, що тендерна документація, начебто, містить дискримінаційні вимоги та обмежує конкуренцію з огляду на наступне. Посилання на пункт 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» є необґрунтованим, оскільки Вами не зазначено та не надано посилання на джерела , що підтверджують, що запитувана інформація є публічною та/або вона міститься у відкритих ЄДР, доступ до яких є вільним.
З огляду на зазначене, заперечуємо щодо задоволення Вашого звернення.
Крім того, в разі надання Вами доказів , зокрема, посилань на джерела, які містять запитувану інформацію (українською мовою), Ваше звернення може бути розглянуто повторно.
Дата відповіді:
13.08.2025 17:10