• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Засіб радіоелектронної боротьби

Торги не відбулися

674 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 6 740.00 UAH
Період уточнення: 01.08.2025 15:42 - 06.08.2025 00:00
Відповідь надана

Щодо надання фото

Номер: adcbe22275dc4a5e851abfe33bb4b5f1
Дата опублікування: 04.08.2025 10:47
Опис: Фото мають бути інформативними, чіткими, кольоровими, зробленими в реальних умовах (не рендер або схема), та демонструвати наступне: – габарити пристрою з видимими розмірами: не менше 660×370×120 мм (моноблок з модулями подавлення); – наявність знімних антен відповідного типу; – наявність штатного зручного кріплення на штатив; – наявність фіксованих роз’ємів для підключення кабелів; – наявність ручки для транспортування; – наявність двох відкритих радіаторів (зверху та знизу пристрою); – наявність активного охолодження (зовнішні два кулери на корпусі); – наявність металевого корпусу (із загальним виглядом); – наявність зовнішнього інвертора 12V → 24–28V; – наявність ніжок для можливості магнітного кріплення; – акумулятор 60Аг у захисному кейсі; – зарядний пристрій 10А; – пульт керування з можливістю приведення в “бойове положення” одним натисканням. Вимоги до фотоматеріалів: Кожне фото має чітко відображати відповідний елемент або функцію, бути зробленим із остатньою роздільною здатністю для візуальної перевірки. Мінімальний набір фото повинен включати: – загальний вигляд виробу з усіх боків; – деталі основних компонентів (зблизька); – комплектацію в розкладеному вигляді; – упаковку (оригінальна, непошкоджена). Наше підприємство має на меті запропонувати еквівалент засобу радіоелектронної боротьби - система РЕБ «Sagribs», що повністю відповідає вимогам тендерної документації. Проте, вищевказані вимоги ставлять нашу компанію у заздалегідь дискримінаційне становище по відношенню до учасників, що планують запропонувати Засоби радіоелектронної боротьби «Синиця 3.5К» оскільки у такому випадку вимогами документації не передбачено надання у складі пропозиції фото товару. Щодо вимоги надати фото запропонованого Учасником товару, оскільки саме по собі фото є зразком товару в певному розумінні, відповідно воно не може бути складовою тендерної пропозиції учасника в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». Вимога надати фото товару є дискримінаційною щодо Учасників та інших суб’єктів господарювання. Такої думки дотримується і колегія Антимонопольного комітету в своєму рішенні № 13149-р/пк-пз від 10.06.21 висновком якого є наявність у Замовника усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації. Фото товару, не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже ненадання фото не може бути підставою відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог пунктів 44, 45 та 47 Особливостей. Відповідно до п. 32 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) тендерна пропозиція — пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Учасник не зобов’язаний мати в наявності готовий товар на етапі подання пропозицій. Крім того, кожен товар який замовляється замовниками під час закупівель є в певному розумінні унікальним, тобто має свої окремі вимоги щодо технічних характеристик чи зовнішнього вигляду, а тому наявність готових товарів з відповідними технічними параметрами на складах учасників є неможливою, крім випадків, коли Замовник цілеспрямовано створює тендерну закупівлі під конкретного учасника, що є грубим порушенням вимог чинного законодавства та прав інших учасників. Ст. 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч. 3 ст.5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, Законом не передбачено надання учасниками фото товару та вимогу щодо його наявності в будь-якій кількості на етапі подання заявки Учасником. Встановлюючи наведену вимогу, замовник порушує принципи публічних закупівель, а саме принцип об’єктивності і неупередженості прийняття рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі, що може порушити наші права та інтереси, зокрема стати переможцем процедури закупівлі, укласти договір, виконати свої зобов’язання та отримати прибуток. Відповідно до п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Крім того, враховуючи практику органу оскарження, зокрема, рішення № 8125 -р/пк-пз від 21.05.2025 за процедурою закупівлі № UA-2025-05-06-004782-a дана вимога була виключена. Зауважимо, що згідно з частиною другою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Також відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції/пропозиції всім особам на рівних умовах. Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції.Тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електр онною системою закупівель. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Чинне законодавство не передбачає надання учасниками чи переможцями процедури закупівлі будь-якого фото товару. Крім того, умова документації знову ж таки стосується виключно учасників, що пропонують еквівалент продукції, що відповідно тягне додаткові витрати для участі в тендері для таких учасників, у порівнянні з учасником, який запропонує предмет закупівлі, визначений оголошенням. Аналогічної позиції дотримується також і АМКУ у своєму рішенні № 3002-р/пк-пз від 26.02.2025 за процедурою закупівлі № UA-2025-02-11-014546-a Враховуючи викладене, фото товару, не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже невідповідність наданих фото чи їх ненадання не може бути підставою відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог пунктів 44, 45 та 47 Особливостей. Крім того, враховуючи практику органу оскарження, зокрема, рішення № 8125 -р/пк-пз від 21.05.2025 за процедурою закупівлі № UA-2025-05-06-004782-a дана вимога була виключена Враховуючи викладене, оскільки зазначені вимоги порушують права учасників на чесні прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері закупівель, у тому числі принципів здійснення закупівель – просимо виключити з тендерної документації вимоги щодо надання фото товару.
Відповідь: Шановний потенційний учаснику! Дякуємо за Ваше звернення та зацікавленість у даній процедурі закупівлі. Після розгляду Ваших зауважень щодо вимоги надати фотоматеріали у складі тендерної пропозиції повідомляємо наступне. У тендерній документації вимагається, що для підтвердження технічних характеристик засобу радіоелектронної боротьби, Учасник зобов’язаний надати фотоматеріали, що підтверджують відповідність товару вимогам Технічної специфікації. Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), у тендерній документації обов’язково зазначаються технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі — у формі планів, креслень, малюнків або опису предмета закупівлі. Надання фотоматеріалів є формою візуалізованого технічного опису запропонованого товару, що входить до складу технічної частини пропозиції. Вимога надати фото для перевірки підтвердження відповідності певним візуальним і конструктивним критеріям є частиною технічної специфікації. Опис у текстовій формі не дозволяє повноцінно оцінити відповідність усім елементам, які мають бути чітко ідентифіковані візуально. Фотоматеріали є єдиним ефективним способом підтвердження комплектації та відповідності геометричних і конструктивних особливостей виробу. Замовник не вимагає наявності готового виробу у фізичному володінні Учасника. Допускається подання фотографій дослідного зразка, попередніх модифікацій продукції, демонстраційного зразка або раніше реалізованого аналогічного товару тощо. Тобто, фактично - це не підтвердження постачання — це лише візуальне підтвердження того, що Ви маєте можливість виготовити товар з потрібними характеристиками. Зауважуємо, що вимога щодо надання фото поширюється однаково на всіх Учасників, незалежно від того, пропонують вони товар конкретного найменування чи еквівалент. Жодних виключень у тендерній документації не встановлено. Якщо учасник пропонує інший товар - еквівалент — тим більше доцільним є підтвердження, що цей товар дійсно відповідає всім конструктивним вимогам, а не лише задекларованим параметрам у тендерній документації. Це забезпечує рівні умови участі, а не створює переваги для окремих виробників, постачальників тощо. Посилання Учасника на рішення АМКУ (наприклад, № 13149-р/пк-пз від 10.06.2021 або № 8125-р/пк-пз від 21.05.2025) є некоректним узагальненням і не має відношення до даного випадку і даної процедури закупівлі. Практика органу оскарження формується у контексті конкретної закупівлі, з урахуванням специфіки предмета, формулювань документації в цілому, ринку продукції, реальних обмежень і впливу на конкуренцію. У випадку із закупівлею системи РЕБ, технічне завдання вимагає оцінки не лише функціоналу, а й конструктивних і візуальних параметрів, тому саме тут фото має вагоме і технічно обґрунтоване значення. Таким чином, вимога щодо надання фотоматеріалів є законною, технічно обґрунтованою та такою, що не порушує норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель, що забезпечує належний рівень перевірки відповідності продукції, з урахуванням складності предмета закупівлі. Оскільки дана вимога стосується всіх потенційних учасників без винятку - це відповідає принципам рівності, відкритості та недискримінації і жодним чином не обмежує в участі всіх бажаючих учасників, оскільки допускає подання фото зразків без вимоги фактичної наявності товару на складі. У зв’язку з викладеним, підстав для внесення змін до тендерної документації — немає.
Дата відповіді: 05.08.2025 18:31