-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Р-72 Контрольно-пропускний пункт "Старокозаче" - Білгород-Дністровський на ділянці км 0+000 - км 10+527
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 6 днів назад
196 438 790.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 964 387.90 UAH
мін. крок: 1% або 1 964 387.90 UAH
Період уточнення:
31.07.2025 16:44 - 22.08.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо надання сертифікатів ISO
Номер:
1552d1b595534e1aa71cd5c8ea18fea5
Дата опублікування:
21.08.2025 20:26
Опис:
Під час внесення змін до тендерної документації замовник виклав у новій редакції Додаток 1 до тендерної документації. Зокрема, було додано вимогу, що Учасник процедури закупівлі у складі пропозиції надає: «…- Скан-копію чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника закупівлі НА СИСТЕМУ ЕКОЛОГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ, ДСТУ ISO 14031:2016 (ISO 14031:2013, IDT) «Екологічне управління, Оцінювання екологічної дієвості. Настанови»».
Під час проведення оцінки відповідності та сертифікації було виявлено, що на сьогоднішній день ЖОДНИЙ ОРГАН З ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ НЕ АКРЕДИТОВАНИЙ ТА НЕ ВИДАЄ ОКРЕМІ СЕРТИФІКАТИ НА ВІДПОВІДНІСТЬ СТАНДАРТУ ДСТУ ISO 14031:2016 (ISO 14031:2013, IDT), оскільки цей стандарт не містить у собі вимог, не охоплює всю СИСТЕМУ ЕКОЛОГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ (лише містить настанови щодо оцінки екологічної дієвсті) та є доповненням до стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT). Згідно з чинним законодавством України та інформацією від органу з сертифікації, оцінка відповідності СИСТЕМИ ЕКОЛОГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ проводиться на відповідність вимогам «ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» З УРАХУВАННЯМ ВИМОГ ДСТУ ISO 14031:2016 (ISO 14031:2013, IDT) «Екологічне управління. Оцінювання екологічної дієвості. Настанови». БУДЬ-ЯКІ ІНШІ ФОРМУЛЮВАННЯ НЕ ВІДПОВІДАЮТЬ НОРМАМ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ У СФЕРІ ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ СТАНДАРТАМ ISO. Національне агентство з акредитації України контролює та перевіряє діяльність органів з оцінки відповідності щодо видачі сертифікатів на відповідність стандартам ISO. У разі допущення порушень, орган з оцінки відповідності може бути позбавлений акредитації в НААУ.
Враховуючи вищевикладене, просимо замовника врахувати вищезазначений факт при розгляді тендерних пропозицій учасників та ПІДТВЕРДИТИ, що вищезазначене формулювання в наданому Учасником сертифікаті, а саме, щодо відповідності СИСТЕМИ ЕКОЛОГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ вимогам «ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» З УРАХУВАННЯМ ВИМОГ ДСТУ ISO 14031:2016 (ISO 14031:2013, IDT) «ЕКОЛОГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ. ОЦІНЮВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ ДІЄВОСТІ. НАСТАНОВИ», БУДЕ НАЛЕЖНИМ ПІДТВЕРДЖЕННЯМ стосовно відповідності Учасника вимозі тендерної документації щодо надання «Скан-копії чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника закупівлі НА СИСТЕМУ ЕКОЛОГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ, ДСТУ ISO 14031:2016 (ISO 14031:2013, IDT) «Екологічне управління, Оцінювання екологічної дієвості. Настанови».
Відповідь:
ISO 14031 є міжнародно визнаним стандартом. Його призначення - встановлення системного підходу до оцінки екологічної результативності діяльності організації, формування достовірних даних про вплив на довкілля та ефективність природоохоронних заходів.
Сертифікація за ISO 14031 підтверджує, що підприємство:
веде регулярний моніторинг екологічних аспектів своєї діяльності;
має систему показників контролю впливу на довкілля;
демонструє прозорість та відповідальність перед партнерами, суспільством та контролюючими органами;
знижує екологічні ризики, що особливо важливо за довгострокової співпраці.
Цей стандарт тісно пов'язаний із вимогами законодавства у сфері охорони навколишнього середовища, а також зі стратегією сталого розвитку, яка стає ключовим критерієм у міжнародних ланцюжках постачання.
Включення вимоги про наявність сертифіката ISO 14031 до умов тендеру продиктовано необхідністю:
забезпечення екологічної безпеки процесів та продукції;
вибору підрядників, які реально впроваджують систему екологічного менеджменту, а не обмежуються формальними деклараціями;
впровадження практик підтверджую дотримання законодавчих та інших вимог, запобіганню забруднення;
відповідності сучасним практикам корпоративної та екологічної відповідальності.
Таким чином, умова про наявність сертифікату ДСТУ ISO 14031 не є надмірною, а спрямована на підвищення якості та надійності послуг, що закуповуються, мінімізацію ризиків, а також відповідність нашої компанії міжнародним вимогам в галузі екологічного менеджменту.
Також підтвердження дотримання настанов цього стандарта відповідає принципам Європейського Зеленого курсу та адаптації екологічного законодавства України до права ЄС.
Також слід врахувати, що поняття ISO 14001 та ISO 14031 різні. Різниця полягає в їхньому призначенні. ISO 14001 – це стандарт для системи екологічного менеджменту (EMS), який визначає вимоги до управління екологічними аспектами, тоді як ISO 14031 – це посібник з оцінки екологічної ефективності (ESA), який допомагає оцінити ефективність цієї системи. Тому ототожнювати ці поняття невірно.
Дата відповіді:
22.08.2025 16:31
Відповідь надана
АБЗ
Номер:
fafba7b1487d4609a1a044f64699b820
Дата опублікування:
15.08.2025 19:59
Опис:
Просимо внести зміни до ТД, надавши можливість замість одного АБЗ потужністю 250 тон/год, надати два заводи сукупною потужністю 250 т/год.
Відповідь:
Шановний Учасник! Умовами тендерної документації не передбачено обмеження щодо кількості асфальтобетонних заводів, Учасник може надати документальне підтвердження щодо одного або більше заводів за умови, щоб потужність АБЗ становила 250 т/год. Тому тендерна документація не потребує внесення таких змін.
Дата відповіді:
18.08.2025 15:02
Відповідь надана
Шановний Замовник!
Номер:
d9aa2a6eeaa44efa85f2e3ad353cdfd6
Дата опублікування:
15.08.2025 18:32
Опис:
В зверненні від 11.08.2025 потенційний учасник звернувся до Вас з проханням розширити період, за який можна надати підтвердження виконання аналогічного договору, що Вами й було виконано всупереч Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 17.08.2020 № 1572, а також обмежено підтвердження досвіду виконанням у 90% (в попередній редакції було 50%).
Скориставшись нагодою, Ви також додали до тендерної документації «заточки», відповідати яким зможе лише певний учасник, який вже маєвідповідні підтверджуючі документи.
По-перше:
1. Пункт 1.2., яким передбачалась інформація про наявність асфальтобетонного заводу, змінено і тепер вимагається наявність асфальтобетонного заводу з виробничою потужністю не менше 250 т/год. і грунтозмішувальної (их) установки(ок).
АБЗ такої потужності в регіоні в межах 150 км і 3 годин має лише один учасник, що є ознакою дискримінації.
Крім того, постає питання: «Навіщо Замовнику такий потужний завод, якщо виконання робіт передбачено до 31 грудня 2026 року?».
Вважаємо, що зайвим є надання для Вас підрахунку скільки потрібно часу для виготовлення асфальтобетону заводом найменшою потужністю 50 тон на годину для виготовлення приблизно 11 000 тон за період у півтори року.
Практика Антимонопольного комітету України в рішенні від 12.05.2017 № 2851.
По-друге:
2. До пункту 1.2. додана вимога щодо надання на керівника та/або особу, що здійснює технічне керівництво документів про проходження навчання з питань охорони праці:
- «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників» (НПАОП 0.00-7.11-12);
- «Вимоги безпеки та захисту здоров’я під час використання виробничого обладнання працівниками» (НПАОП 0.00-7.14-17);
- «Правил охорони праці під час будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг» (НПАОП 63.21-1.01-09);
- «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями» (НПАОП.00-1.71-13);
- «ССБП. Охорона праці і промислової безпеки у будівництві» ДБН А.3.2-2-2009 (НПАОП 45.2-7.02-12);
- «Мінімальні вимоги безпеки і охорони здоров’я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці» (НПАОП 0.00-7.17-18);
- «Правила охорони праці на автомобільному транспорті» (НПАОП 0.00-1.62-12).
Відповідні документи (посвідчення про проходження перевірки знань по вищеперелічених нормативних актах) наявні у головного інженера того ж учасника, який має «унікальний» АБЗ
Рішення АМКУ від 01.08.2023 № 11846-р/пк-пз з приводу означеного питання дає відповідь.
По-третє:
3. Пунктом 7.1. встановлено вимогу щодо надання скан-копій чинних на кінцеву дату подання пропозиції сертифікатів:
- ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) /система управління якості/;
- ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) /система екологічного управління/;
- ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) // система управління охороною здоров’я та безпеки праці;
- ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) /система управління щодо протидії корупції/.
Сертифікат має бути виданий акредитованими НААУ органами з сертифікації з відповідними повноваженнями в цій сфері акредитації.
Тут питань не виникає, ці ISO саме цей замовник вимагає протягом декілька років, і учасники, які приймають участь в оголошених ним закупівлях, вже мають такі сертифікати.
Але викликає подив вимога щодо наявності скан-копій чинних на кінцеву дату подання пропозиції сертифікатів Учасника закупівлі:
- на інжиніринг пожежної безпеки ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT);
- на систему управління безпекою дорожнього руху ДСТУ ISO 39001:2015 (ISO 39001:2012, IDT);
- на систему екологічного управління, ДСТУ ISO 14031:2016 (ISO 14031:2013, IDT) «Екологічне управління, Оцінювання екологічної дієвості. Настанови»!!!
Тут два питання:
1. Чим відрізняється ДСТУ ISO 14031:2016 (ISO 14031:2013, IDT) від ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT)?
2. Чому ці три сертифікати НЕ МАЮТЬ бути виданими акредитованими НААУ органами з сертифікації з відповідними повноваженнями в цій сфері акредитації? Тому що той же самий «унікальний» учасник отримав їх не там і не зможе відповідати цій вимозі?
Даємо Вам посилання на Рішення АМКУ від 22.04.2025 № 6380 -р/пк-пз з відповідним висновком:
«Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.»
Враховуючи викладене, вимагаємо приведення тендерної документації до вимог діючого законодавства.
Сподіваємось на розуміння та державницьку позицію, спрямовану на створення сприятливого конкурентного середовища.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
1. Умовами тендерної документації не передбачено обмеження щодо кількості асфальтобетонних заводів, Учасник може надати документальне підтвердження щодо одного або більше заводів за умови, щоб потужність АБЗ становила 250 т/год.
2. Вимога щодо надання на керівника та/або особу, що здійснює технічне керівництво документів про проходження навчання з питань охорони праці: - «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників» (НПАОП 0.00-7.11-12); - «Вимоги безпеки та захисту здоров’я під час використання виробничого обладнання працівниками» (НПАОП 0.00-7.14-17); - «Правил охорони праці під час будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг» (НПАОП 63.21-1.01-09); - «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями» (НПАОП.00-1.71-13); - «ССБП. Охорона праці і промислової безпеки у будівництві» ДБН А.3.2-2-2009 (НПАОП 45.2-7.02-12); - «Мінімальні вимоги безпеки і охорони здоров’я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці» (НПАОП 0.00-7.17-18); - «Правила охорони праці на автомобільному транспорті» (НПАОП 0.00-1.62-12) є вимогою, що показує рівень відповідальності Учасника і необхідно для якісного виконання робіт при сучасних умовах праці. Підприємство, яке серйозно відноситься до питань з охорони праці має змогу забезпечити безпечне та безперебійне виконання робіт. Тому дана вимога, не є дискримінаційною, та тільки підтверджує професійний підхід Учасника.
Замовник вимагає від учасників наявності наступних сертифікатів:
- Скан-копію чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника закупівлі на систему управління якості ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT;
ISO 9001:2015, IDT).
- Скан-копію чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника закупівлі на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT).
- Скан-копію чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника закупівлі на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019
(ISO 45001:2018, IDT).
- Скан-копію чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника закупівлі системи управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018
(ISO 37001:2016, IDT).
- Скан-копію чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікат Учасника закупівлі на інжиніринг пожежної безпеки ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT).6, IDT).
- Скан-копію чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікат Учасника закупівлі на систему управління безпекою дорожнього руху ДСТУ ISO 39001:2015
(ISO 39001:2012, IDT).
Як визначено частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
З огляду на викладене Замовнику важлива наявність наступних сертифікацій, як:
ISO 9001 – це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001 на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процес та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції (робіт, послуг).
ISO 14001 – сертифікат міжнародного рівня, який видається з метою зведення до мінімуму шкідливого впливу діяльності виробництва на навколишнє середовище. Іншими словами, він передбачає на підприємстві застосування методики та засоби, які дозволять ефективно використовувати ресурси і скоротити відходи (раціональне використання ресурсів; захист екосистеми; запобігання забруднень навколишнього середовища).
ISO 37001 – сертифікат системи менеджменту протидії корупції (ABMS). Його наявність дозволяє впевнитись у тому, що на підприємстві діє порядок визначення ризиків корупції та їх протидії, знизити ризик судового переслідування за недотримання місцевих чи міжнародних антикорупційних законів; демонструє наміри активно протидіяти виникненню корупційного інциденту, що є особливо важливим у взаємовідносинах з органами державної влади та місцевого самоврядування.
ISO 45001 – стосується охорони праці. Сертифікат веде до оптимальної роботи системи охорони здоров’я та безпеки праці в організації шляхом вирішення таких питань, як запобігання травмам і визначення чітких обов’язків працівників.
ISO 23932 (ДСТУ ISO 23932:2018) є міжнародним стандартом, що регулює основні вимоги до пожежної безпеки та управління ризиками. Він допомагає організаціям триматися належного рівня захисту будівель, споруд, персоналу та активів від пожеж. Використання ISO 23932 є важливим для підприємств, які прагнуть мінімізувати ризики виникнення пожеж та їхні негативні наслідки.
Один із ключових аспектів сертифікації — незалежний аудит пожежної безпеки. Він дозволяє перевірити відповідність об'єкта вимогам стандарту. Аудит пожежної безпеки включає перевірку систем протипожежного захисту, планів евакуації та інших заходів. Проведення аудиту за ДСТУ ISO 23932 допомагає своєчасно виявити недоліки та усунути їх до того, як вони можуть призвести до серйозних наслідків.
ISO 39001 — це міжнародний стандарт, який визначає вимоги до систем управління безпекою дорожнього руху. Він підходить для організацій, які впливають на рух транспорту, таких як будівництво, туризм, освіта або будь-який інший сектор.
Мета атестації — знизити ризик аварій та покращити дорожню безпеку. Сертифікація ISO 39001 допомагає організаціям втілювати ефективні заходи для мінімізації дорожніх інцидентів. Це стосується не тільки транспортних компаній, а й будь-яких підприємств, що мають відношення до дорожньої інфраструктури.
ISO 14031:2016 – Стандарт спрямований на те, щоб допомогти організаціям оцінювати свою екологічну результативність, виявляти галузі для покращення та відслідковувати прогрес у досягненні екологічних цілей. Впровадження ISO 14031 може допомогти організаціям знизити вплив на довкілля, підвищити ефективність використання ресурсів, знизити витрати, покращити свою репутацію та відповідати вимогам законодавства.
Сертифікати ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT), ДСТУ ISO 39001:2015 (ISO 39001:2012, IDT) та ДСТУ ISO 14031:2016 (ISO 14031:2013, IDT) можуть бути не акредитовані НААУ, у зв’язку з відсутністю такої потреби.
З огляду на вищевикладені обставини вимоги скарги є необґрунтованими.
Кваліфікаційні критерії, що визначені тендерною документацією, понад усе, передбачають максимально чітко гарантувати залучення добросовісних і кваліфікованих підрядних організацій з метою ефективного використання бюджетних коштів виділених на закупівлю.
Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити, зокрема, іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Щодо досвіду виконання аналогічних робіт - вказана вимога тендерної документації надає змогу Замовнику пересвідчитись у виконанні аналогічного предмету закупівлі виду робіт. Слід зауважити, що Наказ МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 17.08.2020 № 1572 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства» не носить імперативний характер.
Зазначені вимоги тендерної документації не звужують конкуренцію, обґрунтовані технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі, визначеними в технічному завданні, та не суперечать вимогам діючих нормативних документів законодавства України.
Дата відповіді:
18.08.2025 18:47
Відповідь надана
Щодо досвіду виконання аналогічного договору
Номер:
09f4530ce48d44ce89bb54fd3dfbd0d2
Дата опублікування:
11.08.2025 12:44
Опис:
Шановний Замовнику, відповідно до умов тендерної документації: аналогічним договором вважається договір на виконання робіт з будівництва/реконструкції/капітального ремонту автомобільних доріг загального користування, укладений протягом останніх 5-ти років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи:
- копiю(ї) аналогічного(их) договору(ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору;
- акт(-ти) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довiдка (-ки) про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3).
Маємо необхідний досвід виконання аналогічного договору, проте його було укладено раніше ніж за 5 років до дати, що передує даті оголошення закупівлі. Водночас виконання робіт за цим договором здійснювалося в межах останніх 5 років від зазначеної дати, що підтверджується актами приймання виконаних робіт (форма КБ-2в) та довідками про вартість виконаних робіт і витрати (форма КБ-3).
З метою забезпечення можливості нашої участі у закупівлі, просимо внести відповідні зміни до умов тендерної документації, передбачивши, щоб підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів здійснювалося на підставі періоду виконання робіт, а не лише дати укладення договору.
Заздалегідь вдячні!
Відповідь:
Доброго дня! До тендерної документації будуть внесені зміни.
Дата відповіді:
13.08.2025 11:43