• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Р-72 Контрольно-пропускний пункт "Старокозаче" - Білгород-Дністровський на ділянці км 0+000 - км 10+527

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 5 днів назад

196 438 790.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 964 387.90 UAH
Період оскарження: 31.07.2025 16:44 - 22.08.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: a91de83238cb442b82626ba2739509d5
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-31-008374-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
Про порушення законодавства у сфері публічних закупівель /оскарження рішення замовника про визначення переможця в порядку частини другої статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі"/
Пов'язані документи: Учасник
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПАРИТЕТБУДІНВЕСТ", Соболєв Артем 380503990595 PARITETBUDINVEST@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 29ca06bbabba419ab7af9d9b3114626c
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Пропозиція ТОВ "АВТОМАГІСТРАЛЬ-ПІВДЕНЬ" не відповідає вимогам встановленим Тендерної документації з огляду на таке:

У відповідності до першого, другого та четвертого абзаців пункту 1.1 розділу 3 тендерної документації у редакції від 20.08.2025 (файл "ТД ЗМІНИ_ Р-72 0-10 КР_20.08.2025.docx" у розділі "Тендерна документація" веб-сторінки закупівлі) (далі - Тендерної документація): "1.1. Тендерні пропозиції подаються в порядку, передбаченому пунктом 31 Особливостей. Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота). Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, зазначені в до додатку 1 та додатку 2 відповідно до тендерної документації".
У відповідності до абзацу першого та одинадцятого пункту 1.1.2 Додатку 1 до тендерної документації (файл "ЗМІНИ_ДОДАТОК_1_20.08.2025.docx" у розділі "Тендерна документація" веб-сторінки закупівлі): "1.1.2. Учасник надає у складі тендерної пропозиції інформаційну довідку про наявність 1 (одного) асфальтобетонного заводу, ґрунтозмішувальної установки за формою, наведеною в таблиці 1.1.2. Асфальтобетонний(ні) завод(и) (виробництво) повинен бути атестований на виготовлення асфальтобетонних сумішей відповідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 та ДСТУ 9290-5:2024, про що Учасником додатково надаються підтверджуючі документи (посвідчена копія атестату виробництва та посвідчена копія договору на проведення атестації з усіма додатками, які є невід’ємною частиною договору). Виробнича потужність АБЗ – не менше 250 т/год.".

У складі тендерної пропозиції Переможця містяться:
- довідка № 20/08/2025/1.1.3 від 20 серпня 2025 року "ІНФОРМАЦІЯ про наявність асфальтобетонного (их) заводу (ів), ґрунтозмішувальної (их) установок" (аркуш 57 файлу "Наявність МТБ.pdf" у розділі "Реєстр пропозицій" підрозділ учасник ТОВ "Автомагістраль-Південь" веб-сторінки закупівлі), у якій вказано про наявність не одного асфальтобетонного заводу потужністю 250т/год, а двох заводів, а саме: "Стаціонарний АБЗ «ДС-16837» потужністю 160 т/год" та "Стаціонарний АБЗ «MARINI BE TOWER ECO 2000P» потужністю 160 т/год";
- дозвіл № 5123755200-17 від 11 липня 2018 року на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, виданий Департаментом екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації (аркуш 72-80 файлу "Наявність МТБ.pdf" у розділі "Реєстр пропозицій" учасник ТОВ "Автомагістраль-Південь" веб-сторінки закупівлі), у пункті 3.2 розділу 3 якого вказано: "Примітка: Карта-схема підприємства, з нанесеними джерелами викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а також інформація з їх характеристиками і параметрами приводиться у заяві на отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря і є складовою частиною дозволу, що надається" (аркуш 79 файлу "Наявність МТБ.pdf"), але дозвіл не містить обов’язкового додатку "Карта-схема";
- дозвіл № 5121082401-11 від 26 жовтня 2020 року на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, виданий Одеською обласною державною адміністрацією (аркуші 98-105 файлу "Наявність МТБ.pdf" у розділі "Реєстр пропозицій" учасник ТОВ "Автомагістраль-Південь" веб-сторінки закупівлі), у пункті 3.2 розділу 3 якого вказано: "Примітка: Карта-схема підприємства, з нанесеними джерелами викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а також інформація з їх характеристиками і параметрами приводиться у заяві на отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря і є складовою частиною дозволу, що надається" (аркуш 104 файлу "Наявність МТБ.pdf"), але дозвіл не містить обов’язкового додатку "Карта-схема".

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначає Закон України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII "Про публічні закупівлі" (далі – Закон).
Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості).
Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом (пункт 3 Особливостей).
Основні вимоги до змісту та складу тендерної документації визначено частиною другою статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація, серед іншого, повинна містити, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв, передбачених статтею 16 Закону, а також інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
У відповідності до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Таким чином, вимоги викладені у пункті 1.1.2 Додатку 1 до тендерної документації за відсилкою пункту 1.1 розділу 1 тендерної документації стосуються інформації про відповідність учасника такому кваліфікаційному критерію, як "наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій".
Оскільки тендерна документація вимагає наявність в учасника "1 (одного) асфальтобетонного заводу" із "Виробнича потужність АБЗ – не менше 250 т/год.", то Учасники для підтвердження вищенаведеного кваліфікаційного критерію мають надати один асфальтобетонний завод виробничою потужністю 250 т/год., а не два і більше асфальтобетонних заводів з сумарною виробничою потужністю заводів у 250 т/год.
Враховуючи наведене, пропозиція Переможця закупівлі ТОВ "АВТОМАГІСТРАЛЬ-ПІВДЕНЬ" не відповідає вимогам Замовника встановленим у тендерній документації, адже тендерна пропозиція не містить інформації про наявність у Переможця одного асфальтобетонного заводу виробничою потужністю 250 т/год., а дозволи (уповноваженого органу) на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами надані учасником (переможцем) не містять обов’язкового додатку "Карта-схема" (є неповними, з недоліками).

У відповідності до пункту першого частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Згідно із абзацом другим підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
У відповідності до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.

05 вересня 2025 року Замовник опублікував веб-порталі Уповноваженого органу на веб-сторінці закупівлі UA-2025-07-31-008374-a вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин (до 06 вересня 2025 року), у якій не зазначив про те, що учасник ТОВ "АВТОМАГІСТРАЛЬ-ПІВДЕНЬ" у складі тендерної пропозиції не надав інформацію та документи про наявність у нього 1 (одного) асфальтобетонного заводу потужністю 250 т/годин та не надав разом із дозволами на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами обов’язкового додатку "Карта-схема".
Замовник не виявив невідповідність в інформації та документах, що подані учасником ТОВ "АВТОМАГІСТРАЛЬ-ПІВДЕНЬ" у тендерній пропозиції, подання яких передбачалося тендерною документацією та не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в системі Прозорро у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, як визначає пункт 43 Постанови № 1178.
Таким чином з огляду на приписи до абзацу третього пункту 43 Особливостей вищевказані невідповідності тендерної пропозиції Переможця не можуть бути усунені (у майбутньому) відповідно до пункту 43 Особливостей.

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
У відповідності до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Таким чином, права та законні інтереси скаржника можуть бути захищені Антимонопольним комітетом України (органом оскарження) шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення переможця відкритих торгів.

Враховуючи усі вищевикладені обставини, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування".
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір