-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Напівбрикет торф’яний
Завершена
1 467 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 337.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 337.00 UAH
Період уточнення:
28.07.2025 15:40 - 02.08.2025 00:00
Відповідь надана
порушення закону
Номер:
a689bc50b53248609d8d4269a6f8ff99
Дата опублікування:
31.07.2025 10:09
Опис:
Виключення для твердого палива (торфобрикет — це тверде паливо)
Згідно з пунктом 29 «Особливостей» Кабміну № 1178 (дiють під час воєнного стану і 90 днів після його завершення):для відкритих торгів на закупівлю твердого палива заборонено застосовувати пункти 1 і 2 частини 2 ст. 16:тобто замовник НЕ може вимагати наявність обладнання, матеріально-технічної бази/технологій та працівників відповідної кваліфікації
Висновок
При закупівлі твердого палива у процедурі відкритих торгів під час дії воєнного стану:
Не можна вимагати від учасників наявність обладнання або кваліфікованих працівників — це заборонено законом . Просимо Вас усунути порушення Закону.Дякуємо.
Відповідь:
Шановний учасник, Замовником розглянуто Ваше звернення та будуть внесені відповідні зміни в ТД
Дата відповіді:
31.07.2025 15:03
Відповідь надана
дискримінаційна вимога
Номер:
3f08679fdb854875b99254f8a9284862
Дата опублікування:
31.07.2025 08:36
Опис:
Шановний Замовнику,
Дякуємо за надану відповідь. Проте змушені висловити свою незгоду, оскільки викладені у відповіді твердження не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України, а також є такими, що можуть обмежувати конкуренцію та містити ознаки дискримінаційного підходу до учасників процедури закупівлі.
Щодо обов’язковості сертифіката саме від "Укрінспаливо"
РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф’яні. Технічні умови» справді не передбачає виключного повноваження лише інспекції «Укрінспаливо» на видачу сертифікатів якості. Стандарт визначає вимоги до продукції, але не регламентує монопольного статусу жодної установи як єдиного органу сертифікації. Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», будь-який акредитований орган має право видавати документи про відповідність продукції вимогам стандарту. Встановлення вимоги щодо обов’язковості документа лише від одного конкретного органу суперечить ч. 4 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", яка прямо забороняє дискримінацію учасників.
Щодо ГОСТ 13674 та РСТ 1294-82
Зазначені документи регламентують порядок приймання продукції у виробника, але не встановлюють вимоги до складання тендерних пропозицій або до форми документів, що подаються учасниками. Крім того, зазначені стандарти не мають статусу обов’язкових нормативно-правових актів, а відтак не можуть бути підставою для обмеження кола учасників.
Щодо строку дії сертифіката
Якщо Замовник вимагає надання документа з обмеженим строком дії (1 місяць), але строк дії торфобрикету становить 12 місяців (згідно з тим самим стандартом), то вимога щодо надання лише "свіжого" сертифіката (тільки від «Укрінспаливо») є такою, що не підтверджується логікою гарантійного зберігання продукції і може вважатися необґрунтованим звуженням конкуренції.
Щодо дискримінаційності вимог
Згідно з ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник повинен забезпечити добросовісну конкуренцію та рівне ставлення до всіх учасників. Встановлення вимоги надання документа лише від одного органу (без альтернатив) є ознакою дискримінаційного підходу, що вже неодноразово підтверджувалося рішеннями Антимонопольного комітету України (зокрема, у справах № 10/2021-рп, № 1188-р/пк-пз від 2020 року тощо).
Висновок:
Просимо Вас:
переглянути тендерну вимогу щодо обов’язкового надання сертифіката якості виключно від інспекції «Укрінспаливо»;
надати можливість учасникам підтверджувати якість продукції будь-якими чинними документами, виданими акредитованими органами, що відповідають вимогам ДСТУ, РСТ УРСР 1297-82 або іншим чинним технічним умовам;
дотримуватись принципів недискримінації, добросовісної конкуренції та прозорості під час проведення закупівлі.
Відповідь:
Дякуємо за Ваше звернення та зауваження щодо вимоги надання паспорта якості, виданого Українською інспекцією по контролю якості торф’яної продукції та паливних брикетів «Укрінспаливо».
Повідомляємо, що у своїй відповіді Ви посилаєтеся на положення законодавства щодо сертифікатів відповідності, однак у тендерній документації Замовником не вимагається сертифікат відповідності або інший документ, виданий акредитованим органом з оцінки відповідності згідно із Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Предметом вимоги є саме «паспорт якості», передбачений положеннями п. 2.1 та 2.2 розділу 2 «Правила приймання» стандарту РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф’яні. Технічні умови».
Відповідно до абзацу 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Враховуючи вищевикладене, замовником правомірно встановлену дану вимогу так як вона дослівно взята з РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф’яні. Технічні умови», а тому у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Щодо ГОСТ 13674 та РСТ 1294-82
Зазначені документи дійсно регламентують порядок приймання продукції у виробника, що Ви справедливо зазначили. Проте варто наголосити, що ГОСТ 13674 та РСТ 1294-82 прямо передбачені у чинному національному стандарті РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф’яні. Технічні умови», який встановлює технічні вимоги до продукції, що є предметом закупівлі. Таким чином, ці нормативні документи хоч і не є самостійною основою для тендерної вимоги, але є частиною комплексного підходу до підтвердження відповідності продукції РСТ 1297-82, який прямо застосовується в закупівлі. Посилання на них у тендерній документації є логічним та технічно обґрунтованим продовженням положень чинного стандарту. З огляду на те, що підтвердження відповідності продукції здійснюється саме за РСТ 1297-82, застосування передбачених ним процедур, у тому числі методик контролю за ГОСТ 13674, є необхідною складовою процедури закупівлі — виключно з технічною метою підтвердження якості продукції, а не як спосіб обмеження участі.
Щодо строку дії сертифіката. В тендерній документації не вимагається сертифікат якості – до чого тут строк дії сертифіката?
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з статтею 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, як, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Водночас замовник у тендерній документації установлює спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством.
При цьому тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Дата відповіді:
31.07.2025 16:29
Відповідь надана
дискреминаційна вимога
Номер:
870998d8796a471fbfd02bf02ce090d3
Дата опублікування:
30.07.2025 09:42
Опис:
Шановний Замовник. У випадку закупівлі твердого палива (торфобрикети), вимога надати інформацію про кваліфікований персонал не є обґрунтованою, оскільки:
Закупівля не передбачає складного технологічного процесу
Постачання твердого палива (в т.ч. торфобрикетів) — це товарна позиція, а не складна послуга чи будівництво.
Для її постачання не потрібні спеціалізовані інженери, сертифіковані техніки або технологи, тобто вимога про працівників із досвідом — є надмірною.
АМКУ неодноразово визнавав вимоги щодо персоналу в таких випадках дискримінаційними, оскільки вони не мають причинно-наслідкового зв’язку з предметом закупівлі.
У рішенні №12540-р/пк-пз від 2023 року АМКУ зазначив:
«Встановлення вимог щодо персоналу при закупівлі твердого палива без обґрунтування — є дискримінацією учасників».
Постанова КМУ №1178 (воєнний стан)
Хоч Постанова і дозволяє замовнику вимагати кваліфікацію персоналу, але тільки у випадках, коли це прямо обґрунтовано характером предмета закупівлі.
Вимога надати довідку про кваліфікованих працівників при закупівлі твердого палива (торфобрикета) — є незаконною, дискримінаційною та може бути оскаржена до АМКУ. Просимо прибрати дану вимогу.
Відповідь:
Шановний Учасник. Під час здійснення закупівлі товарів замовник на власний розсуд вирішує до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата відповіді:
31.07.2025 08:30
Відповідь надана
дискримінаційна вимога
Номер:
a9e58078d5fc4c68a277f61d0755c51b
Дата опублікування:
30.07.2025 08:45
Опис:
Шановний Замовнику! У тендерній документації ви вимагаєте. На підтвердження пунктів 2.1. та 2.2. Розділу 2 «Правила приймання» РСТ 1297-82 "Напівбрикети торф’яні. Технічні умови" Учасник у складі пропозиції на напівбрикет торф’яний надає паспорт якості виданий Українською інспекцією «Укрінспаливо» відповідно до діючого в Україні РСТ 1297-82 «Напівбрикети торфові. Технічні умови ». Паспорт якості, що надається учасником процедури закупівлі у складі пропозиції має бути підписаний керівником інспекції «Укрінспаливо» та пропечатаний печаткою інспекції «Укрінспаливо».Національний стандарт РСТ УРСР 1297‑82 дійсно передбачає, що на кожну партію напівбрикетів торф’яних повинен видаватися паспорт якості (або документ відповідної форми) відповідно до п. 2.1 і п. 2.2 Розділу 2 «Правила приймання»
Однак сам стандарт не містить жодної вимоги, що паспорт якості обов’язково має бути виданий саме Українською інспекцією «Укрінспаливо», і тим більше що цей документ повинен бути чинним саме на дату подання тендерної пропозиції
У контексті публічних закупівель (особливо в період воєнного стану чи в рамках вимог Постанови №1178), замовник не має права встановлювати вимоги, які не передбачені національним стандартом, якщо такий стандарт існує. Аналогічно, навіть якщо вимагаєте сертифікат від певної організації (наприклад, Укрінспаливо), цього не передбачено стандартом, і така вимога неправомірна, якщо не врівноважена словом «або еквівалент» та відповідним обґрунтуванням
.
Вимога про паспорт якості на кожну партію — обґрунтована і законна, оскільки це прямо передбачено РСТ УРСР 1297‑82. Вимога ж про обов’язкове оформлення цього паспорта Укрінспаливо (підпис, печатка, дійсність на момент подачі) не відповідає самому стандарту. Тому просимо Вас внести зміни, з наступною інформацією Учасник повинен надати паспорт якості на кожну партію або протокол випробувань або сертифікат якості, або інший документ який підтверджує якість товару. Дякуємо.
Відповідь:
Доброго дня. Дякуємо за Ваше запитання.
Дійсно, РСТУРСР 1297-82 «Напівбрикети торфяні. Технічні умови» не містить вимоги, що паспорт якості має бути виданий саме Українською інспекцією «Укрінспаливо». Проте, станом на сьогодні в Україні для виробництва напівбрикетів торф’яних діє стандарт РСТУРСР 1297-82 "Напівбрикети торф’яні. Технічні умови". Згідно пункту 2.1. розділу 2 "Правила приймання" РСТ 1294-82 "Напівбрикети торф’яні. Технічні умови" передбачено, що приймальний контроль брикетів у виробника здійснює інспекція "Укрінспаливо" партіями згідно ГОСТ 13674. На кожну партію продукції видається документ про якість. Документом про якість який видає Українська інспекція по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів "Укрінспаливо" за результатами інспекції (перевірки ) якості торфобрикету та/або напівбрикетів у виробників або замовників є - Сертифікат якості. Тобто інспекція створена з метою забезпечення контролю за якістю паливних брикетів і напівфабрикатів, кускового і фрезерного торфу, торфу для потреб сільського господарства, горщечків торф’яних та всіх видів торф’яних та сапропелевих добрив, які виробляються підприємствами і брикетними заводами, що входять до складу концерну «Укрторф», що досягається шляхом проведення оцінки якості сировини та продукції, що відвантажується споживачам, видачі сертифікатів, паспортів, посвідчень, довідок про якість продукції у відповідності з діючими стандартами. В разі відповідності продукції державним стандартам та нормам Українською інспекцією по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів «Укрінспаливо» видається сертифікат якості зразок якого затверджений та розміщений на офіційному сайті Українського концерну торф’яної промисловості “Укрторф”. Крім того, при підтвердженні якості та відповідності продукції стандартам якості, Українською інспекцією по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів «Укрінспаливо» видається сертифікат якості на напівбрикет торф’яний зі строком дії 1 календарний місяць. Разом з тим, згідно Розділу 5 РСТ УРСР 1297-82 «Технічні Умови» гарантійний строк зберігання напівбрикету торф’яного складає 12 місяців з дня видачі паспорта.
Враховуючи вищевикладене, Замовником повністю дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників визначених Законом України «Про Публічні закупівлі» та Особливостями, так як вимоги до учасників визначені в тендерній документації однакові для всіх.
Дата відповіді:
31.07.2025 08:25