• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт покрівлі адміністративної будівлі за адресою: вул. Республіканська, 73а, місто Запоріжжя

Завершена

2 048 544.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 242.72 UAH
Період уточнення: 25.07.2025 08:58 - 08.08.2025 00:00
Відповідь надана

Вимога

Номер: 1c15c91f899b44769161d95f605916b0
Дата опублікування: 04.08.2025 14:39
Опис: Шановний Замовнику! 04.08.2025р. ви внесли зміни в Тендерну документацію, а саме додали велику кількість матеріально-технічної бази, яку вимагаєте від Учасників, а саме: Мінімально установлений перелік МТБ: -Кран переносний, вантажопідйомність 1 т - не меньше 1 одиниці; -Крани на автомобільному ходу- не меньше 1 одиниці;, -вантажопідйомність 10 т- не меньше 1 одиниці; -Підіймачі щоглові будівельні вантажопідйомність 0,5 т- не меньше 1 одиниці; -Підіймачі вантажопасажирські, вантажопідйомність 0,8 т- не меньше 1 одиниці; -Навантажувачі одноковшеві універсальні, фронтальні, пневмоколісні, вантажопідйомність 2т - не меньше 1 одиниці; -Екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25м3- не меньше 1 одиниці; -Машини свердлильні електричні- не меньше 1 одиниці. Яким чином складався саме мінімально встановлений перелік мтб для майбутніх учасників та яким нормативно-правовим актом він зазначений? звідки взялись 3 крани на одному об'єкті та як ви собі уявляєте їх одночасну роботу на майданчику? Таким чином, ви обмежуєте коло Учасників та очевидно бажаєте бачити тільки одного учасника за цією Закупівлею. А це є порушенням одного із принципів публічних закупівель. Вимагаємо не обмежувати коло Учасників, та надати іншим учасникам можливість прийняти участь у цій закупівлі, та видалити жорсткі вимоги щодо наявності конкретного виду техніки, яка ймовірно є тільки у одного майбутнього учасника.
Відповідь: Дякуємо за Ваше звернення та уважне ознайомлення з тендерною документацією. Зміни до тендерної документації від 04.08.2025 р., зокрема щодо переліку необхідної матеріально-технічної бази (МТБ), були внесені з метою забезпечення належного, безпечного та якісного виконання робіт з урахуванням специфіки об’єкта, умов його експлуатації та обсягів передбачених робіт. Щодо обґрунтування переліку МТБ: Мінімальний перелік техніки визначено на підставі: • вимог чинного законодавства України у сфері будівництва та охорони праці; • ДБН, ДСТУ, зокрема щодо безпечного виконання робіт на висоті, навантажувально-розвантажувальних робіт, підйому будівельних матеріалів тощо; • технічного завдання та обстеження об’єкта (якщо воно проводилось); • практичного досвіду виконання аналогічних робіт на подібних об’єктах. Щодо кількості кранів та іншої техніки: Замовником визначено мінімальну кількість техніки, необхідну не для одночасного використання, а для підтвердження спроможності Учасника організувати виконання робіт у відповідні строки, з дотриманням вимог безпеки. Одночасна робота всієї техніки на одному майданчику не передбачається. Щодо потенційного обмеження конкуренції: Звертаємо увагу, що відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право самостійно визначати технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також умови виконання договору, враховуючи власні потреби, за умови дотримання принципів добросовісної конкуренції. Замовник не переслідує мети обмеження кола потенційних Учасників. Вимоги сформульовані виключно з міркувань ефективного та безпечного виконання робіт у межах запланованих строків. Водночас, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до ст. 16 та 17 Закону, Учасник має право залучити техніку на умовах оренди, лізингу або договорів співпраці, що не обмежує його можливості брати участь у закупівлі, навіть якщо в нього відсутнє повне власне оснащення. Дякуємо за Вашу активну позицію.
Дата відповіді: 04.08.2025 16:27
Відповідь надана

СОУ-С-001:2016

Номер: 0112e8c0e6974b52bd5a18057a9ec704
Дата опублікування: 30.07.2025 15:47
Опис: Шановний Замовнику! Додатком 1 до Тендерної Документації вимагається від Учасника наступне: "На підтвердження наявності в учасника сертифікованого згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 інженера з охорони праці в будівництві учасниками у складі тендерних пропозицій надається чинний сертифікат фахівця будівельної галузі, що засвідчує сертифікацію згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 інженера з охорони праці в будівництві не нижче другої категорії, виданий органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), компетентність якого підтверджена Національним агентством з акредитації України шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством, а також документ, що підтверджує акредитацію або інший спосіб, визначений законодавством, органу сертифікації (або органу з оцінки відповідності), що видав сертифікат фахівця будівельної галузі.". Вважаємо цю вимогу дискримінаційною, з огляду на те, що дана сертифікація є добровільною, її може отримати будь-яка особа, і складається враження, що дана вимога прописана під якогось «конкретного» підрядника, якого Замовник вже обрав. В той же час, обов’язкових документів для інженера по охороні праці Ви вимагаєте тільки один, а саме: посвідчення про перевірку знань з охорони праці, яке передбачене Типовим положенням про проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затверджене наказом Держкомітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15. Підсумуємо: Ви вимагаєте чинний сертифікат, виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ, хоча дана акредитація не є обов’язковою згідно з законодавством. Вбачаємо тут пряму дискримінацію учасників, порушення принципів публічних закупівель і вимагаємо внесення змін у тендерну документацію у наступній редакції: «Довідка повинна містити інформацію про інженерно-технічних працівників та кваліфікованих робітників, серед яких обов'язково має бути: - інженер з охорони праці (будівництво) або особа, що виконує його функції – не менше 1особи; Інженер з охорони праці або особа, що виконує його функції повинна мати знання з охорони праці, на підтвердження чого надається його посвідчення, видані уповноваженими органами (підприємствами), встановленого зразка.». У разі відсутності реакції на нашу вимогу, ми будемо змушені звернутися до відповідних контролюючих органів.
Відповідь: Шановний Учаснику! Закупівля проводиться відповідно до Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами) та враховуючи Закон України «Про публічні закупівлі». Відповідно до чинного законодавства України - Замовник має право встановлювати в тендерній документації вимоги, які не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», зокрема: – додаткові вимоги до предмета закупівлі та учасників; – вимоги щодо подання документів, не передбачених законом, якщо такі вимоги обґрунтовані специфікою предмета закупівлі, умовами безпеки чи особливостями виконання робіт. Таким чином, Замовник законно встановив вимогу про надання сертифіката інженера з охорони праці в будівництві, виданого відповідно до СОУ-С-001:2016, не нижче другої категорії. Додатково Замовник прямо вказав у тендерній документації: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників, не подаються ними у складі тендерних пропозицій. Відсутність таких документів не є підставою для відхилення». Учасник має право надати лист пояснення враховуючи законодавство України. Це означає, що в разі відсутності такого сертифіката Учасник має право подати інший еквівалентний документ чи пояснення, і не буде відхилений. Щодо доцільності залучення інженера з охорони праці другої категорії Роботи з капітального ремонту покрівлі адміністративної будівлі відносяться до робіт підвищеної небезпеки, оскільки передбачають: - перебування працівників на висоті, - використання вантажопідіймальної техніки, - роботу з електроінструментом на відкритих ділянках, - підвищені ризики для життя в умовах повітряних тривог і воєнного стану. Згідно зі ст. 13 Закону України «Про охорону праці», роботодавець зобов’язаний: «вжити заходів для забезпечення здорових і безпечних умов праці, у тому числі шляхом залучення кваліфікованих фахівців з охорони праці». Наявність у такого фахівця сертифіката другої категорії (відповідно до СОУ-С-001:2016) є підтвердженням відповідного рівня компетенції, зокрема: - знання законодавства в частині будівельної галузі; - практичний досвід в організації безпеки на будівельному майданчику; - здатність реагувати на надзвичайні ситуації в умовах воєнного стану. Щодо недискримінаційної вимоги. В тендерній документації передбачено, що: «Сертифікат може бути виданий органом з оцінки відповідності, «компетентність якого підтверджена Національним агентством з акредитації України або іншим способом, визначеним законодавством». Таким чином, Замовник не обмежує перелік органів сертифікації, і вимога не спрямована на просування конкретного учасника, що виключає порушення принципів рівного доступу (відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови №1178). Усі учасники, які не мають сертифіката за СОУ-С-001:2016, мають право подати: - лист-пояснення з описом рівня кваліфікації залученого фахівця, - посвідчення про перевірку знань з охорони праці, - інші документи, які, на думку учасника, підтверджують компетентність. Така альтернатива прямо передбачена тендерною документацією і відповідає принципу доступності та недискримінації. Вимога щодо сертифіката інженера з охорони праці другої категорії є законною, обґрунтованою і пропорційною. Вона встановлена з урахуванням Постанови КМУ №1178, воєнного стану, характеру робіт та безпекової ситуації в місті Запоріжжя. Учасник не підлягає відхиленню, якщо надасть пояснення або інший підтверджувальний документ, якщо це прямо передбачено законодавством України.
Дата відповіді: 31.07.2025 09:10