• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт покрівлі адміністративної будівлі за адресою: вул. Республіканська, 73а, місто Запоріжжя

Завершена

2 048 544.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 242.72 UAH
Період оскарження: 25.07.2025 08:58 - 08.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення та неправомірні дії замовника від 19 серпня 2025 щодо визначення переможця закупівлі ТОВ «ІН-ТРАС» (UA-2025-07-25-000356-a)

Номер: 0a88d75795c1480a8cf8fab00339180a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-25-000356-a.a1
Назва: СКАРГА на рішення та неправомірні дії замовника від 19 серпня 2025 щодо визначення переможця закупівлі ТОВ «ІН-ТРАС» (UA-2025-07-25-000356-a)
Скарга:
25 липня 2025 року Замовником (Запорізьким науково-дослідним експертно-криміналістичним центром МВС України) було опубліковано відкриті торги з особливостями: «Капітальний ремонт покрівлі адміністративної будівлі за адресою: вул. Республіканська, 73а, місто Запоріжжя» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), ідентифікатор закупівлі: № UA-2025-07-25-000356-a. За результатами розгляду пропозицій Замовником було обрано переможцем закупівлі – ТОВ «ІН-ТРАС» згідно з протоколом уповноваженої особи від 19.08.2025 р., також, Замовник висував вимогу щодо усунення невідповідностей Учаснику ТОВ «ІН-ТРАС», а саме: «…Вимога про усунення невідповідностей: 1. Немає дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки (п.3 Додаток1 до ТД). 2. Позитивний відгук про виконання всіх договорів, які зазначені в довідці за формою 1.4 Додатку 1, лист-відгук має бути оформлений на фірмовому бланку Замовника (у разі наявності такого бланка) з обов’язковим посиланням на № та дату договору. Лист відгуку відсутній. 3. В довідці за формою 1.2 Додатку 1 не зазначається перелік МТБ, яке необхідне та достатнє для виконання робіт Мінімально установлений перелік МТБ, а саме : Крани на автомобільному ходу- не менше 1 одиниці; Екскаватор - не менше 1 одиниці; Кран маніпулятор - не менше 1 одиниці. (п. 6 Додаток 1). Якщо у тендерній документації міститься мінімально установлений перелік МТБ із зазначенням конкретної торговельної марки чи фірми, патенту, конструкції або типу техніки, джерела її походження або виробника, то таке посилання вважається із вказівкою «або еквівалент». 4. На підтвердження наявності в учасника сертифікованого згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 інженера з охорони праці в будівництві учасниками у складі тендерних пропозицій надається чинний сертифікат фахівця будівельної галузі, що засвідчує сертифікацію згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 інженера з охорони праці в будівництві не нижче другої категорії, виданий органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), компетентність якого підтверджена Національним агентством з акредитації України шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством, а також документ, що підтверджує акредитацію або інший спосіб, визначений законодавством, органу сертифікації (або органу з оцінки відповідності), що видав сертифікат фахівця будівельної галузі (п. 7 Додаток1.). Учасник має право надати лист пояснення враховуючи законодавство України. Це означає, що в разі відсутності такого сертифіката- Учасник має право подати інший еквівалентний документ чи пояснення». І. Учасник ТОВ «ІН-ТРАС» надав у складі пропозиції Договори оренди техніки(обладнання) (Договір б/н від 01.07.2023 р. та Договір № 1/25 від 04.06.2025 р.). Разом з тим, зазначені договори укладені з контрагентами (ТОВ «ФЕМ - ЗАПОРІЖЖЯ» та ТОВ «БК «ЄВРОБУДГРУП»), у яких відсутні передбачені законодавством України відповідні види економічної діяльності (КВЕДи), а саме 77.12 “Надання в оренду вантажних автомобілів”, 77.32 “Надання в оренду будівельних машин і устатковання” чи інші аналогічні КВЕДи, що прямо передбачають можливість здійснення господарської діяльності у сфері оренди вантажного транспорту або спеціалізованої техніки. Таким чином, контрагенти-орендодавці фактично не мають законного права надавати послуги з оренди транспортних засобів чи техніки, що робить зазначені договори такими, що не відповідають вимогам законодавства та є нікчемними у розумінні статті 203, 215 Цивільного кодексу України. Більше того, надання учасником у складі пропозиції документів, що не мають юридичної сили та містять завідомо неправдиві відомості, може містити ознаки кримінального правопорушення, передбаченого статтею 358 Кримінального кодексу України (підроблення документів, їх використання). Відповідно до абз.2 п.п.1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель (Постанова КМУ від 12.10.2022 №1178 із змінами), пропозиція учасника підлягає відхиленню у зв’язку з тим, що не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію щодо наявності матеріально-технічної бази та технологій, де зазначена техніка є необхідною для виконання робіт і визначена у ТОВ «ІН-ТРАС» у частині кошторисної документації для її використання та виходить так, що коли Учасник ТОВ «ІН-ТРАС» буде виконувати роботу – це буде порушенням технічних вимог, саме: «…Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо». Тобто, Замовник мав би відхилити Учасника ТОВ «ІН-ТРАС» так, як технічні вимоги не можуть бути виконані, адже Договори оренди цього ж Учасника є нікчемними. Також, керуючись п.44 Постанови КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами, а саме: «…44. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;». Керуючись абз2 п.42: «…У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.» Дане підтвердження щодо невідповідності буде додано до Скарги з ресурсу Opendata, що є у відкритому доступі. ІІ. Щодо фактичних обставин є порушення у назві предмета закупівлі відсутній код ДК 021:2015 – 45453000-7, що суперечить вимогам тендерної документації та положенням Закону. У складі пропозиції ТОВ «ІН-ТРАС» надало відомість ресурсів, яка містить істотні розбіжності із технічним завданням, а саме: - п.21,22: кількість бруса не відповідає технічному завданню (п.64,65); - п.26: вогнебіозахисна суміш – зазначено 280,4 кг, тоді як у технічному завданні (п.35) – 168,24 кг; - п.47: кутик алюмінієвий 40х40 – у підрядника 10,6 м, у технічному завданні (п.55) – 106 шт; - п.78,79: цвяхи оцинковані – одиниці виміру та кількість не відповідають (у підрядника 100 шт, у технічному завданні п.28,29 – шт.); - п.85: кронштейн водостічної труби – у підрядника 100 шт, тоді як у технічному завданні (п.45) – 24 шт. (вартість штучно зменшена). Крім того, у відомості відсутні позиції, які прямо визначені технічним завданням: - п.44 – планка примикання нижня – 12,6 м; - п.50 – стрічка бутилкаучукова двостороння ALENOR БК К2, 50мм – 380,5 м; - п.48 – гідроізоляційна мембрана «Shadow» 105 г/м2 – 644,92 м2; - п.61 – рейка 10х50 мм – 0,0053 м3; - п.62 – рейка 50х50 мм – 4,1212 м3. Також, наявні невідповідності у кількості: - п.60 – лісоматеріали круглі (брус діаметром 140 мм): технічне завдання – 0,508 м3, у підрядника – 0,5664 м3. Додатково, у пропозиції ТОВ «ІН-ТРАС» включені матеріали (п.43, 63, 64, 66, 68), які взагалі відсутні у технічному завданні, що є грубим порушенням. У відомості ресурсів «Механізми» у ТОВ «ІН-ТРАС» відсутні позиції у повному обсязі, що також не відповідає технічному завданню. ІІІ. Ознайомившись з листом поясненням Вих. № 5 від 15.08.2025р.(що додається) даного Товариства, ТОВ «ІН-ТРАС» не надало у складі своєї пропозиції документи щодо мінімальних вимог з Охорони праці на тимчасових або будівельно-мобільних майданчиках згідно до п. 2.1 Глави 2 та п. 4 Глави 4, також виходячи з даного пояснення можна зробити висновок, що ТОВ «ІН-ТРАС» - не надало у складі пропозиції на Інженера з охорони праці підтвердження навчання з Охорони праці, де він по працевлаштуванню сумісництва на інше підприємство – не пройшов навчання та перевірку знань з питань Охорони праці, як новоприйнятий працівник, що передбачено згідно норм ДБН та нормам п.3.14 Типового положення «Про порядок проведення навчання». Таким чином, Учасником ТОВ «ІН-ТРАС» не було виконано вимогу Замовника відповідно до п. 7. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Додатку 1 Перелік документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції до Тендерної документації, а саме: «…Учасник надає підтвердження наявності Сертифіката «Інженера з охорони праці (будівництво)» На підтвердження наявності в учасника сертифікованого згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 інженера з охорони праці в будівництві учасниками у складі тендерних пропозицій надається чинний сертифікат фахівця будівельної галузі, що засвідчує сертифікацію згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 інженера з охорони праці в будівництві не нижче другої категорії, виданий органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), компетентність якого підтверджена Національним агентством з акредитації України шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством, а також документ, що підтверджує акредитацію або інший спосіб, визначений законодавством, органу сертифікації (або органу з оцінки відповідності), що видав сертифікат фахівця будівельної галузі. На підтвердження наявності працівників, які мають відповідну кваліфікацію, необхідні знання та досвід Учасник надає: - посвідчення та протокол (або витяг з протоколу) засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці щодо законодавства з охорони праці, Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті, Правил пожежної безпеки в Україні, Правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями, основ пожежної безпеки.» Замовник, всупереч вимогам п. 42 та п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель (Постанова КМУ №1178 від 12.10.2022 із змінами): - не перевірив достовірність наданих учасником документів; - не відхилив пропозицію, яка містить істотні невідповідності та недостовірну інформацію; - допустив визначення переможцем учасника, який не підтвердив кваліфікаційні критерії та не відповідає вимогам тендерної документації. Це свідчить про дії та бездіяльність Замовника у частині належної перевірки документів та про прийняття неправомірного рішення, що порушує принципи публічних закупівель, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, тендерна пропозиція учасника не відповідає встановленим замовником кваліфікаційним та технічним вимогам, включаючи технічні, якісні та кількісні характеристики та підлягає відхиленню. Тож, керуючись нормами чинного законодавства України, ПРОСИМО: 1. Скасувати рішення Замовника, оформлене протоколом від 19.08.2025, щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ «ІН-ТРАС». 2. Визнати, що тендерна пропозиція ТОВ «ІН-ТРАС» не відповідає кваліфікаційним та технічним вимогам Замовника. 3. Зобов’язати Замовника відхилити пропозицію ТОВ «ІН-ТРАС» як таку, що містить істотні порушення та недостовірні відомості.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.08.2025 17:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.09.2025 11:56
Дата виконання рішення Замовником: 08.09.2025 13:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України виконано. 03.09.2025 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення № 13578-р/пк- пз, згідно з яким, за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "МАСШТАБТЕХСТРОЙ" (код ЄДРПОУ: 40974577) від 22 серпня 2025 № UA-2025-07-25-000356-a.a1, Комісія постановила зобов'язати Запорізький науково- дослідний експертно-криміналістичний центр МВС України (код ЄДРПОУ: 25573056) скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ІН-ТРАС" (код ЄДРПОУ: 40465269) переможцем процедури закупівлі — "Капітальний ремонт покрівлі адміністративної будівлі за адресою: вул. Республіканська, 73а, місто Запоріжжя", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-25-000356-a. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Рішення протокол від 19.08.2025 № 189. щодо визначення Переможця відкритих торгів з особливостями ТОВ «ІН-ТРАС» Закупівлі за кодом ДК 021:2015-45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт покрівлі адміністративної будівлі за адресою: вул. Республіканська, 73а, місто Запоріжжя) ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-25-000356-a скасовано.
Автор: ТОВ "МАСШТАБТЕХСТРОЙ", Пронь Андрій Васильович +380631416700 m.tehststroy@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: be882471dc3a4b19a054bb3499c02111
Заголовок пункту скарги: неправомірні дії замовника від 19 серпня 2025 щодо визначення переможця закупівлі ТОВ «ІН-ТРАС» (UA-2025-07-25-000356-a)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: І. Учасник ТОВ «ІН-ТРАС» надав у складі пропозиції Договори оренди техніки(обладнання) (Договір б/н від 01.07.2023 р. та Договір № 1/25 від 04.06.2025 р.). Разом з тим, зазначені договори укладені з контрагентами (ТОВ «ФЕМ - ЗАПОРІЖЖЯ» та ТОВ «БК «ЄВРОБУДГРУП»), у яких відсутні передбачені законодавством України відповідні види економічної діяльності (КВЕДи), а саме 77.12 “Надання в оренду вантажних автомобілів”, 77.32 “Надання в оренду будівельних машин і устатковання” чи інші аналогічні КВЕДи, що прямо передбачають можливість здійснення господарської діяльності у сфері оренди вантажного транспорту або спеціалізованої техніки.
ІІ. Щодо фактичних обставин є порушення у назві предмета закупівлі відсутній код ДК 021:2015 – 45453000-7, що суперечить вимогам тендерної документації та положенням Закону. У складі пропозиції ТОВ «ІН-ТРАС» надало відомість ресурсів, яка містить істотні розбіжності із технічним завданням, а саме:
- п.21,22: кількість бруса не відповідає технічному завданню (п.64,65);
- п.26: вогнебіозахисна суміш – зазначено 280,4 кг, тоді як у технічному завданні (п.35) – 168,24 кг;
- п.47: кутик алюмінієвий 40х40 – у підрядника 10,6 м, у технічному завданні (п.55) – 106 шт;
- п.78,79: цвяхи оцинковані – одиниці виміру та кількість не відповідають (у підрядника 100 шт, у технічному завданні п.28,29 – шт.);
- п.85: кронштейн водостічної труби – у підрядника 100 шт, тоді як у технічному завданні (п.45) – 24 шт. (вартість штучно зменшена).
Крім того, у відомості відсутні позиції, які прямо визначені технічним завданням:
- п.44 – планка примикання нижня – 12,6 м;
- п.50 – стрічка бутилкаучукова двостороння ALENOR БК К2, 50мм – 380,5 м;
- п.48 – гідроізоляційна мембрана «Shadow» 105 г/м2 – 644,92 м2;
- п.61 – рейка 10х50 мм – 0,0053 м3;
- п.62 – рейка 50х50 мм – 4,1212 м3.
Також, наявні невідповідності у кількості:
- п.60 – лісоматеріали круглі (брус діаметром 140 мм): технічне завдання – 0,508 м3, у підрядника – 0,5664 м3.
ІІІ. ТОВ «ІН-ТРАС» - не надало у складі пропозиції на Інженера з охорони праці підтвердження навчання з Охорони праці, де він по працевлаштуванню сумісництва на інше підприємство – не пройшов навчання та перевірку знань з питань Охорони праці, як новоприйнятий працівник, що передбачено згідно норм ДБН та нормам п.3.14 Типового положення «Про порядок проведення навчання».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір