• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з монтажу, пусконалагоджування системи охоронної та пожежної сигналізації

Під місцем надання послуг слід розуміти: 79008, Україна, Львівська обл., Львів, вулиця Гуцульська, 9 79008, Україна, Львівська обл., Львів, вулиця Лисенка, 21 Під обсягом 1 послуга слід розуміти: обсяг послуг відповідно до технічної специфікації (згідно із Додатком 2).

Торги відмінено

172 982.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 864.91 UAH
Період уточнення: 22.07.2025 18:29 - 13.08.2025 00:00
Відповідь надана

Щодо незаконних вимог тендерної документації

Номер: bb32ed48406149578a75b62e20486521
Дата опублікування: 26.07.2025 21:19
Опис: ВИМОГА про усунення дискримінаційних вимог тендерної документації Замовник: ЛЬВІВСЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АДМІНІСТРАТОР ПОСЛУГИ З УПРАВЛІННЯ ПОБУТОВИМИ ВІДХОДАМИ" (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-22-011767-a) Класифікатор ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи Найменування предмета закупівлі: «Послуги з монтажу, пусконалагоджування системи охоронної та пожежної сигналізації» Суть порушення Ознайомившись з умовами тендерної документації, розміщеної Замовником у системі Prozorro, виявлено ряд вимог, які є дискримінаційними, надмірними та такими, що не відповідають чинному законодавству, а саме: 1. Вимога щодо надання сертифікатів відповідності системи управління (ISO 9001, ISO 45001) та атестатів акредитації Тендерною документацією (п. 4 Додатку 2) передбачено обов’язок учасників надати у складі пропозиції копії сертифікатів ISO 9001:2018, ISO 45001:2019, а також копії чинного атестату акредитації органу сертифікації. Дана вимога є незаконною і дискримінаційною, оскільки: Для монтажу систем охоронної та пожежної сигналізації законодавством України не передбачено обов’язкової наявності таких сертифікатів. Сертифікація ISO в Україні є добровільною (ст. 27 Закону України «Про стандартизацію»), а її відсутність не може бути підставою для відмови у допуску до участі в процедурі закупівлі. Надмірні вимоги щодо сертифікатів призводять до звуження кола учасників, що суперечить ст. 5, 16, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та практиці АМКУ (рішення № 8809-р/пк-пз, № 11323-р/пк-пз, № 5706-р/пк-пз). 2. Вимога щодо надання сертифікатів відповідності послуг вимогам ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014 та ДБН В.2.5-56:2014 Тендерною документацією (п. 3 Додатку 2) передбачено обов’язок надати копії сертифікатів відповідності послуг вказаним нормативам. Дана вимога незаконна та необґрунтована з огляду на наступне: Законодавством не передбачено обов’язкової сертифікації саме послуг з монтажу охоронних та пожежних сигналізацій на відповідність цим стандартам. В Україні сертифікації підлягає продукція (обладнання), а не самі послуги, що підтверджується наказом Держстандарту № 191. ДБН В.2.5-56:2014 та ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014 регулюють вимоги до продукції/проєктів, але не передбачають сертифікації послуг як виду робіт. Аналогічні вимоги визнано дискримінаційними у практиці АМКУ (рішення № 1310-р/пк-пз, № 14931-р/пк-пз). 3. Вимога щодо обов’язкової наявності у персоналу посвідчень і протоколів про присвоєння III групи з електробезпеки до 1000В Тендерною документацією (п. 2.2 Додатку 1) вимагається надати посвідчення і протоколи присвоєння III групи з електробезпеки для всіх працівників, залучених до робіт. Дана вимога є надмірною і необґрунтованою, оскільки: Монтаж та налаштування систем охоронної та пожежної сигналізації (особливо бездротових систем, які працюють на напрузі 12–24 В) не потребує обов’язкового залучення працівників із III групою електробезпеки. Вимоги до кваліфікації монтажників сигналізацій визначені ліцензійними умовами (Постанова КМУ № 852 від 23.11.2016, Ліцензійні умови ДСНС), які не містять вимог щодо III групи електробезпеки для такого типу робіт. НПАОП 40.1-1.21-98 вимагає III групу для роботи зі стаціонарними електроустановками до 1000 В, проте більшість сучасних систем сигналізації працюють у слабкострумових мережах, де така вимога не застосовується. Всі наведені вимоги: Призводять до штучного звуження кола учасників, що порушує принципи рівності, відкритості та добросовісної конкуренції (ст. 3, 5, 16, 22 Закону). Не передбачені чинним законодавством та є дискримінаційними. Порушують частину 11 статті 26 Закону: «документи, не передбачені законодавством для учасників, не подаються у складі тендерної пропозиції». Враховуючи викладене, ПРОШУ: Внести зміни до тендерної документації відкритих торгів UA-2025-07-22-011767-a, а саме: Виключити вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікатів відповідності системи управління (ISO 9001, ISO 45001) та атестатів акредитації. Виключити вимоги щодо надання сертифікатів відповідності послуг ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014 та ДБН В.2.5-56:2014. Виключити вимоги щодо обов’язкової наявності у працівників III групи з електробезпеки для монтажу систем охоронної та пожежної сигналізації. Привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства, забезпечити рівний, недискримінаційний доступ усіх потенційних учасників. Повідомити про прийняте рішення у встановлені законом строки через електронну систему закупівель.
Відповідь: Шановний Учаснику, розглянувши Ваші вимоги повідомляємо наступне: Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відтак, чинним законодавством України не встановлено заборони щодо зазначення в тендерній документації даної вимоги. Сертифікація на відповідність стандартам ДСТУ EN 50131, хоч і має добровільний характер, є інструментом перевірки компетентності учасника та гарантією якості наданих послуг. Замовник має законне право вимагати підтвердження якості у формі сертифікату, виданого уповноваженим органом. Це не є втручанням у господарську діяльність суб’єктів, а лише вимогою до підтвердження певного рівня професійності та відповідності послуг. Щодо вимоги надання сертифікатів ISO 9001 та ISO 45001. Вимоги до системи управління якістю та охороною праці встановлені з метою підтвердження спроможності учасника надавати послуги належної якості, відповідно до визнаних стандартів. Щодо вимоги наявності у працівників III групи з електробезпеки. Під час монтажу систем охоронної та пожежної сигналізації працівники здійснюють підключення обладнання до електромереж об’єкта, що потребує відповідного рівня знань та допусків з електробезпеки. НПАОП 40.1-1.21-98 встановлює вимоги до працівників, що працюють з електроустановками до 1000 В, і замовник, враховуючи можливість роботи з такими мережами під час монтажу, має право встановлювати вимогу III групи електробезпеки для запобігання аварійним ситуаціям та ризикам. Відтак, всі зазначені вимоги: • пов’язані з предметом закупівлі та мають на меті забезпечити належну якість та безпеку виконання робіт, • не є дискримінаційними, оскільки доступними для виконання всіма учасниками, що здійснюють аналогічну діяльність, Таким чином, дані вимоги жодним чином не суперечить нормам чинного законодавства та не носять дискримінаційних характер.
Дата відповіді: 27.07.2025 20:53
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: a757a28e299f4b52bad1bfb874705acf
Дата опублікування: 24.07.2025 12:24
Опис: Шановний замовнику. Оголошена Вами закупівля за предметом: " Послуги з монтажу, пусконалагоджування системи охоронної та пожежної сигналізації" суперичить Закону України "Про публічні закупівлі" та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі». Мета Закону та Особливостей полягає у запобіганні проявам корупції у сфері публічних закупівель, а ст. 5 Закону прямо передбачає принципи на яких ґрунтується припципи їх здійснення: ч. 6 запобігання корупційним діям і зловживанням. Послуги з монтажу системи охоронної сигналізації не підпадають під ліцензування, тому можуть надаватися суб'єктами господарювання без ліцензії. А послуги з монтажу пожежної сигналізації - підпадають під ліцензування. З огляду на це, потенційні учасники , які не мають ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення позбавлені права прийняти участь у даній закупівлі. Просимо врахувати дані зауваження та внести зміни до тендерної документації.
Відповідь: Шановний Учаснику, розглянувши Ваші вимоги повідомляємо наступне: Закупівля оголошена Замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі Особливості)(зі змінами) та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708. Відповідно до цього Порядку, предмет закупівлі послуг визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника (CPV). Таким чином, об’єднання послуг з монтажу системи охоронної та пожежної сигналізації в одну закупівлю з єдиним кодом ДК не суперечить законодавству. Таким чином, підстав для внесення змін до тендерної документації немає
Дата відповіді: 27.07.2025 20:48
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 50a9a9141acd4714acb6d2a7e48cad14
Дата опублікування: 24.07.2025 12:05
Опис: Шановний Замовнику, повідомляємо, що сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватися суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. Слід зазначити, що послуги із добровільної сертифікації на комерційних засадах пропонуються Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони. Так, на сайті ДЦСЗОП ДПО зазначено, що в системі поліції охорони запроваджені переклади Національних стандартів України ДСТУ EN 50518-1:2014, ДСТУ EN 50518-2:2014, ДСТУ EN 50518-3:2014, затверджені Наказом Департаменту поліції охорони від 30.12.2015 №45. Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони ПРОПОНУЄ державним та приватним організаціям провести сертифікацію, що викладені в стандартах серії ДСТУ EN 50131.». Дану сертифікацію проводить виключно Департамент поліції охорони, що на нашу думку є пов’язаною особою із Управлінням поліції охорони. Замовником встановлено дану вимогу, з метою лобіювання інтересів завідомо відомого переможця, а саме: Управління поліції охорони, оскільки лише вони мають даний сертифікат. Оскільки сертифікація є необов’язковою, то вважаємо, що кожен потенційний учасник в праві самостійно приймати рішення, щодо яких саме стандартів проводити ДОБРОВІЛЬНУ сертифікацію. Замовники не повинні втручатися в господарську діяльність підприємств. Згідно з ч.11 ст.26 Закону, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Просимо внести зміни до тендерної документації та видалити дані дискримінаційні вимоги.
Відповідь: Шановний Учаснику, розглянувши Ваші вимоги повідомляємо наступне: Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відтак, чинним законодавством України не встановлено заборони щодо зазначення в тендерній документації даної вимоги. Сертифікація на відповідність стандартам ДСТУ EN 50131, хоч і має добровільний характер, є інструментом перевірки компетентності учасника та гарантією якості наданих послуг. Замовник має законне право вимагати підтвердження якості у формі сертифікату, виданого уповноваженим органом. Це не є втручанням у господарську діяльність суб’єктів, а лише вимогою до підтвердження певного рівня професійності та відповідності послуг. Щодо твердження про дискримінаційність: вимога про наявність сертифікації не обмежує коло учасників, оскільки будь-який суб’єкт господарювання має можливість пройти добровільну сертифікацію в уповноваженому органі. Законодавством не заборонено замовнику встановлювати такі критерії, якщо вони об’єктивно пов’язані з предметом закупівлі та обґрунтовані потребами замовника. Таким чином, дана вимога жодним чином не суперечить нормам чинного законодавства та не носить дискримінаційних характер.
Дата відповіді: 27.07.2025 20:45