-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Папір для друку А4
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 40 робочих днів
1 005 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 025.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 025.00 UAH
Період уточнення:
16.07.2025 16:42 - 21.07.2025 00:00
Відповідь надана
Додаток 1.1 «Технічна специфікація до предмета закупівлі», пункт 2
Номер:
7d81626ea7a64734b218b906db0beb4e
Дата опублікування:
18.07.2025 12:25
Опис:
ЗВЕРНЕННЯ
Щодо необхідності виключення з вимог тендерної документації можливості надання документів від офіційного представника виробника в Україні
Шановні члени тендерного комітету!
Уважно ознайомившись із тендерною документацією, зокрема з Додатком 1.1 «Технічна специфікація до предмета закупівлі», пунктом 2, в якому зазначено наступне:
«Копію документа* від виробника та/або офіційного представника виробника в Україні з обов’язковим зазначенням фактичних технічних характеристик товару згідно вимог замовника до товару».
*Під документом Замовник розуміє та приймає до розгляду декларацію відповідності або сертифікат відповідності або сертифікат якості або паспорт якості або технічний паспорт чи інший документ від виробника та/або офіційного представника виробника в Україні, в якому зазначена інформація про фактичні технічні характеристики товару»,
просимо внести зміни до тендерної документації та передбачити можливість надання виключно документів **від виробника**.
Обґрунтування:
1. Гарантія достовірності технічної інформації
Документи, видані саме виробником, є єдиним джерелом, що гарантує справжність та повну відповідність зазначених технічних характеристик фактичним властивостям продукції. Офіційні представники можуть діяти від імені декількох брендів одночасно, що потенційно створює ризик подання недостовірної або частково коригованої інформації, адаптованої до тендерних умов.
2. Захист Замовника від можливих недостовірних документів
У випадках, коли документи подаються офіційним представником, складно перевірити, чи дійсно ці документи були видані за погодженням із виробником, чи вони містять саме ті характеристики, які задекларовані у виробничій документації. Вилучення можливості подавати документи від представника дозволить уникнути маніпуляцій.
3. Міжнародна практика
У практиці державних закупівель, зокрема в ЄС, широко застосовується вимога надання документів саме від виробника, особливо коли мова йде про сертифікати, технічні паспорти або декларації відповідності. Це забезпечує вищий рівень прозорості та унеможливлює втручання у зміст технічної документації третіх сторін.
У зв’язку з викладеним, з метою захисту інтересів Замовника та підвищення достовірності наданих документів, пропонуємо викласти пункт 2 Додатку 1.1 до тендерної документації у наступній редакції:
«Копію документа* від виробника з обов’язковим зазначенням усіх фактичних технічних характеристик товару згідно вимог Замовника до товару.
*Під документом Замовник розуміє та приймає до розгляду декларацію відповідності, сертифікат відповідності, сертифікат якості, паспорт якості, технічний паспорт або інший документ, який містить країну походження товару , та який містить печатку виробника і підписаний уповноваженою особою виробника ,та містить підтвердження усіх технічних характеристик товару згідно вимог Замовника до товару.»
Відповідь:
Вимоги до учасників сформовані відповідно до принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників (ст. 5 ЗУ Про публічні закупівлі)
Дата відповіді:
18.07.2025 16:17
Відповідь надана
дискримінація у Додаток 1.1 до тендерної документації
Номер:
f55ebdc11b0848568d14acf41e00bad4
Дата опублікування:
17.07.2025 10:50
Опис:
Добрий день, пунктом 3 Додатка 1.1 вимагається від учасників: Копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на заявлений в тендерній пропозиції папір.
Ще раз нагадуємо про те, що: з 01 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення нового Закону про систему громадського здоров'я №2573-IX, посилання: https://ips.ligazakon.net/document/view/T222573?an=1
які скасують необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами НЕХАРЧОВОЇ ПРОДУКЦІЇ, і відповідно замовники не мають права вимагати від учасників висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товари нехарчової продукції для подання їх у складі своїх пропозицій.
Правова основа:
1. Закон України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності»
- у 2016 році цим Законом було виключено вимогу щодо обов’язкового висновку санітарно-епідеміологічної експертизи для більшості видів діяльності.
2. Постанова КМУ від 28.08.2013 № 553 (в редакціях після 2016 року)
- чітко вказано перелік дозволів, серед яких висновок СЕЕ більше не входить до обов’язкових дозвільних документів.
Вимога Замовника щодо надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи суперечить положенням чинного законодавства, а саме:
- абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою тендерна документація не повинна містити дискримінаційних вимог;
- п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», де чітко зазначено, що орган державної влади не має права вимагати документи, не передбачені законом;
- Постанова КМУ № 553 від 28.08.2013 (зі змінами), відповідно до якої висновок СЕЕ виключено з переліку обов’язкових документів.
Антимонопольний комітет України неодноразово зазначав, що вимоги щодо надання висновку СЕЕ є дискримінаційними, якщо такий документ не є обов’язковим згідно із законом.
Зокрема, у Рішенні № 13546-р/пк-пз від 07.12.2021 Комітет дійшов висновку, що вимога надати висновок СЕЕ у сфері закупівлі офісного паперу є дискримінаційною, оскільки такий документ не є передбаченим нормативно-правовими актами як обов’язковий для подання, а у Рішенні №170-р/пк-пз від 03.01.2024 року прийнято наступне: «За таких умов, вимога Документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.»
Чергове рішення АМКУ стосовно вимог надання учасниками державних висновків санітарно-епідеміологічної експертизи, викладене у Рішенні № 10797-р/пк-пз від 09.07.2025 року, де замовника зобов'язано зробити наступне: За таких умов, вимога Документації в частині надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
На підставі вищевказаного, наполегливо просимо прибрати дискримінаційні вимоги, які викладені у пункті 3 Додатка 1.1
Відповідь:
Пункт 3 Додатка 1.1 - видалено
Дата відповіді:
17.07.2025 15:38