-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 55520000-1 - Кейтерингові послуги (Послуги із організації та забезпечення харчування пацієнтів стаціонарних відділень лікувально-профілактичного закладу)
Торги не відбулися
4 645 800.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 229.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 229.00 UAH
Період уточнення:
16.07.2025 13:41 - 07.08.2025 00:00
Відповідь надана
Вимоги тендерної документації Замовника
Номер:
060dc95fc9a84a78b35954e9ded14fe7
Дата опублікування:
18.07.2025 10:36
Опис:
Вимога пункту 4.1. Додатку 1до тендерної документації Замовника зазначає надати документи фінансової спроможності Учасника, що підтверджується наступними документами: - завірені учасником копії балансу та звіту про фінансові результати за останній звітний період.
Зазначені документи повинні містити підтвердження їх отримання відповідними уповноваженими органами (штамп, електронна квитанція тощо).
Учасник повинен підтвердити обсяг доходу (виручки) у розмірі не менше очікуваної вартості предмета даної закупівлі (очікувана вартість предмета закупівлі - 4 645 800,00 грн. без врахування ПДВ).
Вимагаючи від Учасників торгів надати фінансову звітність на підтвердження фінансової спроможності, Замовник має врахувати, що не всі суб’єкти господарювання мають такий обсяг доходу (виручки) в повному обсязі та відповідно не мають змогу надати такий документ в тендерній пропозиції на підставі зазначених меж та встановлених розмірів, що обмежують принципи закупівлі та відкриту конкуренцію.
Замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини), що є дискримінацією по відношенню до інших учасників, що мають намір прийняти участь в закупівлі та обмежує коло конкурентів.
Просимо виявлене порушення взяти до уваги та внести відповідні зміни до вимог, в іншому випадку будемо вимушені звернутися зі скаргою до відповідного органу.
Відповідь:
Щодо вимоги пункту 4.1 Додатку 1 до тендерної документації
Шановний Учаснику!
Розглянувши Ваше звернення щодо вимоги пункту 4.1 Додатку 1 до тендерної документації, повідомляємо наступне.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право встановити один або кілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема щодо фінансової спроможності учасника. Закон надає Замовнику право самостійно визначати зміст та обсяг документів, якими підтверджується відповідність цим критеріям, з урахуванням предмета закупівлі, його очікуваної вартості, складності та інших особливостей.
Ураховуючи обсяг, вартість та специфіку предмета закупівлі — організація харчування для пацієнтів стаціонарних відділень — Замовником встановлено вимогу щодо надання фінансової звітності за останній звітний період (баланс та звіт про фінансові результати), які підтверджують дохід (виручку) Учасника на рівні не менше очікуваної вартості закупівлі (4 645 800,00 грн без ПДВ).
Зазначена вимога:
• є пропорційною очікуваній вартості предмета закупівлі;
• відповідає законодавству, зокрема ст. 16 Закону;
• є обґрунтованою, оскільки підтверджує, що Учасник має необхідні ресурси для виконання договору в повному обсязі;
• застосовується однаково до всіх учасників, незалежно від форми власності, розміру чи інших характеристик;
• не перевищує очікувану вартість закупівлі.
Документи, які вимагаються (баланс і звіт про фінансові результати), є типовими формами фінансової звітності відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» і подаються усіма суб’єктами господарювання, які ведуть облік.
Вимога щодо підтвердження подання звітності (штамп контролюючого органу, електронна квитанція) запроваджена виключно з метою перевірки достовірності даних і не створює бар’єрів для участі.
Вимога пункту 4.1 Додатку 1 до тендерної документації:
• відповідає Закону України «Про публічні закупівлі»;
• є правомірною, обґрунтованою, недискримінаційною та пропорційною;
• не обмежує коло учасників, а забезпечує належне виконання майбутнього договору.
У зв’язку з цим Замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації.
Дякуємо за звернення.
Дата відповіді:
18.07.2025 12:03
Відповідь надана
Вимоги тендерної документації Замовника
Номер:
6bf6f2d7c7a14fcfa0e3ea04f3d57b43
Дата опублікування:
17.07.2025 13:28
Опис:
Вимогами пункту 3.1. Додатку 1 до тендерної документації передбачено надати 3 (три) Аналогічні договори за предметом закупівлі для того, щоб взяти участь в закупівлі, в такому випадку що потрібно робити Учаснику, який має бажання взяти участь, але не має відповідної кількості договорів тим, паче завершених та з оприлюдненим звітом про виконання в електронній системі закупівель?
Чи не буде доцільно для того, щоб перевірити Учасника закупівлі на предмет наявності досвіду та виконання Договорів аналогічних предмету закупівлі надати один Договір, що відповідає предмету закупівлі та чи обов’язковий тільки Договір, що складено по результатам державних закупівель, тоді як Учасник має бажання взяти участь у торгах, але має досвід надання послуг у цій сфері тільки з комерційними структурами, благодійними організаціями, фондами та інше?
Вищевизначена вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, які тільки почали свою діяльність або мають активні та діючі Договори по наданню послуг, що відповідають предмету закупівлі та мають бажання прийняти участь в даній закупівлі. Просимо з розумінням віднестися по формуванню вимог та внести зміни до документації, в іншому випадку будемо змушені звернутися до відповідного органу зі скаргою.
Відповідь:
Шановний Учаснику,
розглянувши Ваше звернення щодо вимоги пункту 3.1 Додатку 1 до тендерної документації, повідомляємо наступне:
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”.
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Щодо встановлення вимоги надати 3 (три) аналогічні договори:
Організація та забезпечення харчування пацієнтів стаціонарних відділень є відповідальним завданням, яке вимагає спеціалізованого підходу, належного контролю якості та виконання стандартів. Задля забезпечення належного рівня послуг і безпеки здоров’я пацієнтів, замовник вимагає підтвердження досвіду учасників закупівлі.
Замовником при формуванні тендерної документації було передбачено зазначену вимогу з метою об'єктивного оцінювання досвіду учасників, які мають підтверджену спроможність належно виконати предмет закупівлі. Наявність досвіду у вигляді трьох аналогічних договорів свідчить про сталість діяльності та відповідний рівень компетенції виконавця.
Наявність трьох аналогічних договорів дозволяє оцінити, чи має учасник досвід виконання подібних послуг у кількох різних умовах (наприклад, для різних закладів чи обсягів). Це є підтвердженням того, що учасник здатний надати послуги високої якості в рамках поставлених вимог.
Три аналогічні договори підтверджують не лише досвід, а й стабільність постачальника у виконанні обов’язків. У випадку, коли учасник має такий досвід, це дає замовнику впевненість у здатності постачальника витримати вимоги специфікації та обсягів у рамках даної закупівлі.
Кейтерингові послуги для медичних установ — це послуги, що безпосередньо впливають на здоров’я пацієнтів. Умови організації харчування мають бути безпечними та відповідати високим стандартам. Замовник має право вимагати підтвердження того, що учасник має досвід у виконанні подібних робіт з високим рівнем відповідальності та безпеки, щоб уникнути негативних наслідків для здоров’я пацієнтів, таких як харчові отруєння чи порушення дієтичних вимог.
Встановлення саме трьох договорів як мінімальної кількості є обґрунтованим способом перевірки системності виконання аналогічних зобов’язань. Один договір не дає достатніх підстав для об'єктивної оцінки спроможності учасника належно виконати предмет закупівлі в повному обсязі.
З огляду на викладене, вимога щодо надання трьох аналогічних договорів є такою, що відповідає принципам добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", та не має ознак дискримінації.
Звіт про виконання договору - це документ, який замовник публікує після завершення виконання договору, що засвідчує факт виконання зобов’язань.
Вимога щодо наявності оприлюдненого звіту про виконання договору:
- є легітимним способом перевірки, оскільки такі звіти публікуються замовниками в Prozorro згідно з вимогами законодавства;
- дозволяє переконатися, що договір не лише укладено, а й фактично виконано;
- підвищує прозорість і достовірність поданих документів.
Така вимога не суперечить закону і відповідає принципам публічних закупівель, визначеним у ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема: добросовісної конкуренції; відкритості та прозорості; недискримінації учасників.
Вимога є однаковою для всіх учасників, не вимагає договорів з конкретними організаціями чи на певну суму, а лише — аналогічності предмета та підтвердженого виконання. Тому вона: не створює бар'єрів для участі суб’єктів господарювання; не є дискримінаційною;
Така вимога дозволяє:
- залучити учасників, які реально мають досвід виконання аналогічних договорів;
- знизити ризики неякісного або несвоєчасного виконання майбутнього договору;
- забезпечити належне використання бюджетних коштів.
Це відповідає принципу ефективності та пропорційності, визначеному в Законі.
Встановлення кваліфікаційної вимоги щодо надання трьох завершених аналогічних договорів, підтверджених оприлюдненими звітами про виконання у Prozorro, є:
• законним (відповідає ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»);
• обґрунтованим (враховує складність предмета закупівлі);
• прозорим та недискримінаційним;
• спрямованим на досягнення ефективності закупівель.
Таким чином, дії замовника при встановленні цієї вимоги є правомірними, обґрунтованими та такими, що відповідають принципам публічних закупівель.
Дякуємо за звернення та конструктивну позицію. Замовник завжди відкритий до діалогу, однак на даному етапі не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації.
З повагою,
Редченко Світлана Анатоліївна, заступник директора
з економічних питань, уповноважена особа з питань
проведення закупівель КНМП «Кременчуцька міська
лікарня планового лікування»
18.07.2025
Дата відповіді:
18.07.2025 10:20