• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 код 55520000-1 - Кейтерингові послуги (Послуги із організації та забезпечення харчування пацієнтів стаціонарних відділень лікувально-профілактичного закладу)

Торги не відбулися

4 645 800.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 229.00 UAH
Період оскарження: 16.07.2025 13:41 - 07.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця закупівлі

Номер: 290df2efc08f49e5a2a5a291af5f7be7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-16-005584-a.a2
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 01.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.08.2025 15:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.09.2025 10:48
Дата виконання рішення Замовником: 04.09.2025 15:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: Комунальне некомерційне медичне підприємство «Кременчуцька міська лікарня планового лікування» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (КНМП «Кременчуцька міська лікарня планового лікування») ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) 02.09.2025 м.Кременчук №150 (місце складання) уповноваженої особи Редченко Світлани Анатоліївни Порядок денний: 1. Про скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі «Послуги із організації та забезпечення харчування пацієнтів стаціонарних відділень лікувально-профілактичного закладу» за ДК 021:2015 код 55520000-1 Кейтерингові послуги (далі – Закупівля), на підставі частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2025-07-16-005584-a. Під час розгляду першого питання порядку денного: 1. Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 14.08.2025 №141 (далі – Рішення), згідно з яким Визначено Учасника ТОВ "КИЇВПРОМСЕРВІС 1" переможцем Закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір на суму 3 995 771 грн. без ПДВ. 01.09.2025 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення № 13403-р/пкпз, згідно з яким, за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "СНС КЕЙТЕРИНГ" (код ЄДРПОУ: 41609092) від 19 серпня 2025 № UA-2025-07-16-005584-a.a2, Комісія постановила зобов'язати комунальне некомерційне медичне підприємство "Кременчуцька міська лікарня планового лікування" Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (код ЄДРПОУ: 01999342) скасувати рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "КИЇВПРОМСЕРВІС 1" (код ЄДРПОУ: 39796819) переможцем процедури закупівлі — "ДК 021:2015 код 55520000-1 - Кейтерингові послуги (Послуги із організації та забезпечення харчування пацієнтів стаціонарних відділень лікувально-профілактичного закладу)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-16-005584-a.. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. ВИРІШЕНО: Скасувати рішення від 14.08.2025 №141 про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ "КИЇВПРОМСЕРВІС 1".
Автор: ТОВ "СНС КЕЙТЕРИНГ", Панчук Тетяна +380951042766 pontem@meta.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f8c8e51eec54412587ce4cca3ca62c57
Заголовок пункту скарги: Відсутність карток-розкладок на всі страви тижневого меню з триразовим харчуванням
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: І. 12.08.25 р. Замовником було оприлюднено ПОВІДОМЛЕННЯ з вимогою про усунення невідповідностей:
«1. Перелік виявлених невідповідностей:
Під час розгляду документів тендерної пропозиції Учасника було виявлено:

Учасник ТОВ "КИЇВПРОМСЕРВІС 1" у складі тендерної пропозиції завантажив необхідні документи, що вимагалися Замовником згідно з пунктом п. 14.2. розділу 14 ДОДАТКУ 5 до тендерної документації (в новій редакції від 05.08.2025) «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі згідно з Додатком 2 до тендерної документації», а саме: підписані Учасником
Примірне тижневе меню № 1 – дієтичне харчування дорослих на одного пацієнта на день. (файл pdf «Примірне тижневе меню № 1»)
Примірне тижневе меню № 2 – дієтичне харчування дорослих, при цукровому діабеті на одного пацієнта на день. (файл pdf «Примірне тижневе меню № 2»)
Примірне тижневе меню № 3 – покращене харчування пацієнтів за нормою №5 – лікувальна на одного пацієнта на день. (файл pdf «Примірне тижневе меню № 3»)

Пунктом 22.3.9. Інформації про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі (ДОДАТОК 2 до тендерної документації) передбачалось надати: «Картки розкладки за формою, наведеною у Таблиці № 3 до Додатку № 2 до Тендерної документації (вимога Інструкції НАЦІОНАЛЬНОГО ВІЙСЬКОВО-МЕДИЧНОГО КЛІНІЧНОГО ЦЕНТРУ “ГОЛОВНИЙ ВІЙСЬКОВИЙ КЛІНІЧНИЙ ГОСПІТАЛЬ» щодо застосування норми №5 – лікувальна) з інформацію щодо найменування страв; найменування продуктів та маси їх в грамах на одну особу, необхідних для приготування окремої порції страви; загальної маси готової страви в грамах; маси м’ясних та рибних порцій в грамах; загальної маси продуктів на один день, яка повинна відповідати Нормі № 5 – лікувальна надаються Учасником у складі тендерної пропозиції на всі страви тижневого меню з триразовим харчуванням.»

При цьому Учасником ТОВ "КИЇВПРОМСЕРВІС 1" у складі тендерної пропозиції завантажено не заповнений файл pdf «Таблиця №3 до Додатку 2 до тендерної документації Картки розкладки».

2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності:

Пунктом 22.3.9. Інформації про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі (ДОДАТОК 2 до тендерної документації) передбачалось: «Картки розкладки за формою, наведеною у Таблиці № 3 до Додатку № 2 до Тендерної документації (вимога Інструкції НАЦІОНАЛЬНОГО ВІЙСЬКОВО-МЕДИЧНОГО КЛІНІЧНОГО ЦЕНТРУ “ГОЛОВНИЙ ВІЙСЬКОВИЙ КЛІНІЧНИЙ ГОСПІТАЛЬ» щодо застосування норми №5 – лікувальна) з інформацію щодо найменування страв; найменування продуктів та маси їх в грамах на одну особу, необхідних для приготування окремої порції страви; загальної маси готової страви в грамах; маси м’ясних та рибних порцій в грамах; загальної маси продуктів на один день, яка повинна відповідати Нормі № 5 – лікувальна надаються Учасником у складі тендерної пропозиції на всі страви тижневого меню з триразовим харчуванням.»

3. Перелік документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей:
Картки розкладки за формою, наведеною у Таблиці № 3 до Додатку № 2 до Тендерної документації з інформацію щодо найменування страв; найменування продуктів та маси їх в грамах на одну особу, необхідних для приготування окремої порції страви; загальної маси готової страви в грамах; маси м’ясних та рибних порцій в грамах; загальної маси продуктів на один день, яка повинна відповідати Нормі № 5 – лікувальна.

Вважаємо, що наданням строку для усунення невідповідностей тендерної пропозиції технічним вимогам тендерної документації, Замовником порушено вимоги абзаца другого ч. 2 ст. 44 Особливостей:
«ст. 44 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;»
Вважаємо, що інформація, яка зазначається в картках-розкладках, а саме: найменування страв; найменування продуктів та маси їх в грамах на одну особу, необхідних для приготування окремої порції страви; загальної маси готової страви в грамах; маси м’ясних та рибних порцій в грамах; загальної маси продуктів на один день, яка повинна відповідати Нормі № 5 – не може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей у зв’язку з тим, що її виправлення може призвести до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції.
Неможливо після проведення цінового аукціону надавати строк для усунення недоліків щодо інформації, яка впливає на вартість пропозиції, що була запропонована учасником перед аукціоном.
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної та повинна була бути відхилена Замовником.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f8bb2194af1944d0824036ea8950cec9
Заголовок пункту скарги: Надана картка-розкладка "Меню-розкладка №5 лікувальна "ТОВ "КИЇВПРОМСЕРВІС 1" не відповідає меню, наданому переможцем в складі тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ІІ. Пунктом п. 22.3.9 вимагалося надати Картки розкладки за формою, наведеною у Таблиці № 3 до Додатку № 2 до Тендерної документації (вимога Інструкції НАЦІОНАЛЬНОГО ВІЙСЬКОВО-МЕДИЧНОГО КЛІНІЧНОГО ЦЕНТРУ “ГОЛОВНИЙ ВІЙСЬКОВИЙ КЛІНІЧНИЙ ГОСПІТАЛЬ» щодо застосування норми №5 – лікувальна.
Надана картка-розкладка "Меню-розкладка №5 лікувальна "ТОВ "КИЇВПРОМСЕРВІС 1" не відповідає меню, наданому переможцем в складі тендерної документації, а саме: значно завищена норма масла порційного (понеділок зазначене: 15 грам; вівторок: 20 грам; середа: 15 грам; четверг: 20 грам), тоді як в наданому меню - масло порційне - 10 грам).
Таким чином, тендерна пропозиція "ТОВ "КИЇВПРОМСЕРВІС 1" не відповідає вимогам тендерної документації Замовника (технічній специфікації) та повинна бути відхилена.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: f814e36f86614a5582f78146ec0c407f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-16-005584-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.07.2025 17:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.08.2025 15:56
Дата виконання рішення Замовником: 05.08.2025 16:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель№ 11819-р/пк-пз від 30.07.2025 по результатах розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "ПОНТЕМ ПЛЮС.УА" (код ЄДРПОУ: 41609092) від 19 липня 2025 № UA-2025-07-16-005584-a.b1 щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі Замовником 05.08.2025 року 1. Внесено зміни до тендерної документації оприлюдненої в електронній системі закупівель у процедурі закупівлі «Послуги із організації та забезпечення харчування пацієнтів стаціонарних відділень лікувально-профілактичного закладу» за ДК 021:2015 код 55520000-1 Кейтерингові послуги, а саме кваліфікаційні вимоги щодо документального підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) викладено в наступній редакції: "Вимога щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів Для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку у довільній формі, яка повинна містити інформацію про досвід виконання щонайменше двох договорів, аналогічних за предметом закупівлі, із зазначенням: • предмета договору; • обсягу наданих послуг; • періоду надання послуг; • найменування замовника, якому надавались послуги, із зазначенням ідентифікаційного коду замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Аналогічним договором вважається договір, предмет закупівлі за яким співпадає з предметом закупівлі за кодом ДК 021:2015 – 55520000-1 «Кейтерингові послуги або ж за загальною назвою. До довідки обов’язково мають бути додані такі документи: 1. Скановані копії повністю виконаних договорів, зазначених у довідці, з усіма додатками, специфікаціями та укладеними додатковими угодами. 2. Документи, що підтверджують повне виконання зазначених договорів, а саме: - оформлені відповідним чином видаткові накладні та/або акти здачі-приймання наданих послуг (відповідно до умов договору). Якщо договори були укладені в рамках публічних закупівель, учасник повинен надати опубліковані звіти про виконання договорів в електронній системі закупівель (за наявності таких звітів в системі). У разі якщо учасник виконував аналогічні договори, що не були укладені в рамках публічних закупівель (наприклад, з приватними компаніями, благодійними фондами, міжнародними організаціями), учасник може надати інші документи, що підтверджують виконання зобов’язань за такими договорами. Це можуть бути: o акти виконаних робіт; o листи-підтвердження від замовників про виконання договору; o інші документи, що підтверджують виконання аналогічних послуг. 2. Оприлюднено 05.08.2025 року нову редакцію тендерної документації та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель
Автор: ТОВ "ПОНТЕМ ПЛЮС.УА", Панчук Тетяна +380951042766 pontem@meta.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 562f9afccfbb465787c8113786476dca
Заголовок пункту скарги: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 16 липня 2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів на Процедуру закупівлі.
ТОВ «ПОНТЕМ ПЛЮС.УА» має намір прийняти участь у даній закупівлі.
Вважаємо дії Замовника щодо вимог, встановлених у тендерній документації порушують принципи здійснення закупівель, а саме вимоги ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.»
Питання №1 по даній Скарзі.
Тендерна документація містить умови, що є дискримінаційними щодо Скаржника, інших учасників, а саме:
«пункт 3.1. Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі»:
Вимога щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів
Для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку у довільній формі, яка повинна містити інформацію щонайменше про три (3) повністю виконані договори в період 2023-2025 років, аналогічні за предметом закупівлі, із зазначенням:
• предмета договору;
• обсягу наданих послуг;
• періоду надання послуг;
• найменування замовника, якому надавались послуги, із зазначенням ідентифікаційного коду замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Аналогічним договором вважається договір, предмет закупівлі за яким співпадає з предметом закупівлі за кодом ДК 021:2015-55520000-1 «Кейтерингові послуги або ж за загальною назвою.
До довідки обов’язково мають бути додані такі документи:
1. Скановані копії не менше ніж трьох (3) повністю виконаних договорів, зазначених у довідці, з усіма додатками, специфікаціями та укладеними додатковими угодами.
2. Документи, що підтверджують повне виконання зазначених договорів, а саме:
o оформлені відповідним чином видаткові накладні та/або акти здачі-приймання наданих послуг (відповідно до умов договору).
o оприлюднені в електронній системі закупівель звіти про виконання договорів.

Скаржником 17.07.25 з дотриманням встановленого часового періоду в електронній системі закупівель було сформовано звернення до Замовника та отримано відповідь, текст звернення та відповіді:
« Звернення Скаржника:
Вимогами пункту 3.1. Додатку 1 до тендерної документації передбачено надати 3 (три) Аналогічні договори за предметом закупівлі для того, щоб взяти участь в закупівлі, в такому випадку що потрібно робити Учаснику, який має бажання взяти участь, але не має відповідної кількості договорів тим, паче завершених та з оприлюдненим звітом про виконання в електронній системі закупівель? Чи не буде доцільно для того, щоб перевірити Учасника закупівлі на предмет наявності досвіду та виконання Договорів аналогічних предмету закупівлі надати один Договір, що відповідає предмету закупівлі та чи обов’язковий тільки Договір, що складено по результатам державних закупівель, тоді як Учасник має бажання взяти участь у торгах, але має досвід надання послуг у цій сфері тільки з комерційними структурами, благодійними організаціями, фондами та інше? Вищевизначена вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, які тільки почали свою діяльність або мають активні та діючі Договори по наданню послуг, що відповідають предмету закупівлі та мають бажання прийняти участь в даній закупівлі. Просимо з розумінням віднестися по формуванню вимог та внести зміни до документації, в іншому випадку будемо змушені звернутися до відповідного органу зі скаргою.
18.07.25 опубліковано відповідь Замовника:
Шановний Учаснику, розглянувши Ваше звернення щодо вимоги пункту 3.1 Додатку 1 до тендерної документації, повідомляємо наступне: Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг. Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”. Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Щодо встановлення вимоги надати 3 (три) аналогічні договори: Організація та забезпечення харчування пацієнтів стаціонарних відділень є відповідальним завданням, яке вимагає спеціалізованого підходу, належного контролю якості та виконання стандартів. Задля забезпечення належного рівня послуг і безпеки здоров’я пацієнтів, замовник вимагає підтвердження досвіду учасників закупівлі. Замовником при формуванні тендерної документації було передбачено зазначену вимогу з метою об'єктивного оцінювання досвіду учасників, які мають підтверджену спроможність належно виконати предмет закупівлі. Наявність досвіду у вигляді трьох аналогічних договорів свідчить про сталість діяльності та відповідний рівень компетенції виконавця. Наявність трьох аналогічних договорів дозволяє оцінити, чи має учасник досвід виконання подібних послуг у кількох різних умовах (наприклад, для різних закладів чи обсягів). Це є підтвердженням того, що учасник здатний надати послуги високої якості в рамках поставлених вимог. Три аналогічні договори підтверджують не лише досвід, а й стабільність постачальника у виконанні обов’язків. У випадку, коли учасник має такий досвід, це дає замовнику впевненість у здатності постачальника витримати вимоги специфікації та обсягів у рамках даної закупівлі. Кейтерингові послуги для медичних установ - це послуги, що безпосередньо впливають на здоров’я пацієнтів. Умови організації харчування мають бути безпечними та відповідати високим стандартам. Замовник має право вимагати підтвердження того, що учасник має досвід у виконанні подібних робіт з високим рівнем відповідальності та безпеки, щоб уникнути негативних наслідків для здоров’я пацієнтів, таких як харчові отруєння чи порушення дієтичних вимог. Встановлення саме трьох договорів як мінімальної кількості є обґрунтованим способом перевірки системності виконання аналогічних зобов’язань. Один договір не дає достатніх підстав для об'єктивної оцінки спроможності учасника належно виконати предмет закупівлі в повному обсязі. З огляду на викладене, вимога щодо надання трьох аналогічних договорів є такою, що відповідає принципам добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", та не має ознак дискримінації. Звіт про виконання договору - це документ, який замовник публікує після завершення виконання договору, що засвідчує факт виконання зобов’язань. Вимога щодо наявності оприлюдненого звіту про виконання договору: - є легітимним способом перевірки, оскільки такі звіти публікуються замовниками в Prozorro згідно з вимогами законодавства; - дозволяє переконатися, що договір не лише укладено, а й фактично виконано; - підвищує прозорість і достовірність поданих документів. Така вимога не суперечить закону і відповідає принципам публічних закупівель, визначеним у ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема: добросовісної конкуренції; відкритості та прозорості; недискримінації учасників. Вимога є однаковою для всіх учасників, не вимагає договорів з конкретними організаціями чи на певну суму, а лише — аналогічності предмета та підтвердженого виконання. Тому вона: не створює бар'єрів для участі суб’єктів господарювання; не є дискримінаційною; Така вимога дозволяє: - залучити учасників, які реально мають досвід виконання аналогічних договорів; - знизити ризики неякісного або несвоєчасного виконання майбутнього договору; - забезпечити належне використання бюджетних коштів. Це відповідає принципу ефективності та пропорційності, визначеному в Законі. Встановлення кваліфікаційної вимоги щодо надання трьох завершених аналогічних договорів, підтверджених оприлюдненими звітами про виконання у Prozorro, є: • законним (відповідає ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»); • обґрунтованим (враховує складність предмета закупівлі); • прозорим та недискримінаційним; • спрямованим на досягнення ефективності закупівель. Таким чином, дії замовника при встановленні цієї вимоги є правомірними, обґрунтованими та такими, що відповідають принципам публічних закупівель. Дякуємо за звернення та конструктивну позицію. Замовник завжди відкритий до діалогу, однак на даному етапі не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації. »

За текстом даної відповіді Замовника не надано вагомі обґрунтування та пояснення підстав формування даної вимоги, невідомо чим керувався Замовник (чинним законодавствам, власними домислами, особистим принципом), тому вважаємо дану вимогу такою, що безпідставно звужує коло потенційних учасників та є дискримінуючою з підстав наявності відповідної кількості договорів, укладених із замовниками конкретного типу - бюджетними установами по результатам проведення державних закупівель в електронній системі та надання звітів оприлюднених на веб-порталі Уповноваженого органу.

На підтвердження відповідності виконання умов по аналогічним договорам, предмет яких співпадає з предметом закупівлі за кодом ДК 021:2015-55520000-1 «Кейтерингові послуги» надаємо скан копії Договорів та Листів-відгуків:

1. Договір ТОВ ПОНТЕМПЛЮС_УА аналогічний досвід (харчування дітей СОЛОМЕНКА) 25 рік;
2. Договір ТОВ ПОНТЕМПЛЮС_УА аналогічний досвід (виготовлення страв Благодійний фонд) 24 рік;
3. Лист-відгук Договір №01_01-25 (Соломенка);
4. Відгук БФ Фонд Мерклє.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7fa0270a597e4cefa102a675caf754c8
Заголовок пункту скарги: Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Питання №2 по даній Скарзі.
Тендерна документація містить умови, що є дискримінаційними щодо Скаржника, інших учасників, а саме вимога:
«підпункт 4.1. Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі»:
Наявність фінансової спроможності учасника юридичної особи, підтверджується наступними документами:
- завірені учасником копії балансу та звіту про фінансові результати за останній звітний період (податкову декларацію – для ФОПів).
Зазначені документи повинні містити підтвердження їх отримання відповідними уповноваженими органами (штамп, електронна квитанція тощо).
Учасник повинен підтвердити обсяг доходу (виручки) у розмірі не менше очікуваної вартості предмета даної закупівлі.

Скаржником 18.07.25 з дотриманням встановленого часового періоду в електронній системі закупівель було сформовано звернення до Замовника та отримано відповідь, текст звернення та відповіді:
« Звернення Скаржника:
Вимога пункту 4.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовника зазначає надати документи фінансової спроможності Учасника, що підтверджується наступними документами: - завірені учасником копії балансу та звіту про фінансові результати за останній звітний період. Зазначені документи повинні містити підтвердження їх отримання відповідними уповноваженими органами (штамп, електронна квитанція тощо). Учасник повинен підтвердити обсяг доходу (виручки) у розмірі не менше очікуваної вартості предмета даної закупівлі (очікувана вартість предмета закупівлі - 4 645 800,00 грн. без врахування ПДВ). Вимагаючи від Учасників торгів надати фінансову звітність на підтвердження фінансової спроможності, Замовник має врахувати, що не всі суб’єкти господарювання мають такий обсяг доходу (виручки) в повному обсязі та відповідно не мають змогу надати такий документ в тендерній пропозиції на підставі зазначених меж та встановлених розмірів, що обмежують принципи закупівлі та відкриту конкуренцію. Замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини), що є дискримінацією по відношенню до інших учасників, що мають намір прийняти участь в закупівлі та обмежує коло конкурентів. Просимо виявлене порушення взяти до уваги та внести відповідні зміни до вимог, в іншому випадку будемо вимушені звернутися зі скаргою до відповідного органу.»
«18.07.25 опубліковано відповідь Замовника:
Щодо вимоги пункту 4.1 Додатку 1 до тендерної документації Шановний Учаснику! Розглянувши Ваше звернення щодо вимоги пункту 4.1 Додатку 1 до тендерної документації, повідомляємо наступне. Відповідно до частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право встановити один або кілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема щодо фінансової спроможності учасника. Закон надає Замовнику право самостійно визначати зміст та обсяг документів, якими підтверджується відповідність цим критеріям, з урахуванням предмета закупівлі, його очікуваної вартості, складності та інших особливостей. Ураховуючи обсяг, вартість та специфіку предмета закупівлі — організація харчування для пацієнтів стаціонарних відділень — Замовником встановлено вимогу щодо надання фінансової звітності за останній звітний період (баланс та звіт про фінансові результати), які підтверджують дохід (виручку) Учасника на рівні не менше очікуваної вартості закупівлі (4 645 800,00 грн без ПДВ). Зазначена вимога: • є пропорційною очікуваній вартості предмета закупівлі; • відповідає законодавству, зокрема ст. 16 Закону; • є обґрунтованою, оскільки підтверджує, що Учасник має необхідні ресурси для виконання договору в повному обсязі; • застосовується однаково до всіх учасників, незалежно від форми власності, розміру чи інших характеристик; • не перевищує очікувану вартість закупівлі. Документи, які вимагаються (баланс і звіт про фінансові результати), є типовими формами фінансової звітності відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» і подаються усіма суб’єктами господарювання, які ведуть облік. Вимога щодо підтвердження подання звітності (штамп контролюючого органу, електронна квитанція) запроваджена виключно з метою перевірки достовірності даних і не створює бар’єрів для участі. Вимога пункту 4.1 Додатку 1 до тендерної документації: • відповідає Закону України «Про публічні закупівлі»; • є правомірною, обґрунтованою, недискримінаційною та пропорційною; • не обмежує коло учасників, а забезпечує належне виконання майбутнього договору. У зв’язку з цим Замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації. Дякуємо за звернення.

Ознайомившись з текстом даної відповіді Замовника доцільно вважати, що самим Замовником не надано вагомі обґрунтування та пояснення підстав формування даної вимоги, невідомо чим керувався Замовник (чинним законодавствам, власними домислами, особистим принципом), тому вважаємо дану вимогу такою, що безпідставно звужує коло потенційних учасників та є дискримінуючою з підстав наявності ресурсів для виконання договорів в повному обсязі. Вимагаючи від учасників торгів надати фінансову звітність на підтвердження фінансової спроможності, Замовник має врахувати, що не всі суб’єкти господарювання мають багаторічний досвід, подають її в повному обсязі за певний період, та мають встановлений Замовником обсяг доходів (виручки) за певний період, наголошуємо вимога стосується обсягу, що не повинен бути меншим за очікувану вартість предмета закупівлі, а це - 4 645 800,00 грн. ( чотири мільйона шістсот сорок п’ять вісімсот грн., 00 коп. ) без врахування ПДВ, також можуть надати відповідний вимозі документ по фінансовій спроможності. Особливість подання фінансової звітності в тому, що вона формується за період в залежності від належності суб’єкта підприємства чи то раз на рік або щоквартально. В нашому випадку звітність формувалася за 2024 рік, керуючись статтею 13. Звітний період Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», оголошення про закупівлю в електронній системі відбулося 16 липня 2025 року, взявши це до уваги то Замовником вимагається підтвердження фінансових надходжень за період 2024 року, вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника так, як за період 2024 року Скаржник не мав обсягу доходів (виручки) відповідного вимогам в тендерній документації Замовника.
Також Замовником не передбачено в тендерній документації таку можливість як надати відповідні фінансові гарантії від фінансових установ, банків-гарантів та інше.
На підтвердження надаємо :
1. S1499201 Квитанція №2
2. S0110014 1-м, 2-м. Фінансова звітність малого підприємства244631
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації