• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуга з розроблення проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж території об’єкта природно-заповідного фонду: гідрологічний заказник місцевого значення «Куп’євате-Тимошенкове» загальною площею близько 303,0 га, що розташований на території Дроздівського та Орлівського старостинського округу Куликівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області площею близько 143 га та на території Смолянського старостинського округу Олишівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області площею близько 160 га (код за ЄЗС ДК 021:2015:71350000-6-Науково-технічні послуги в галузі інженерії

Проєкт землеустрою повинен включати інформацію згідно ст. 47 ЗУ «Про землеустрій»

Завершена

151 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 515.00 UAH
Період уточнення: 10.07.2025 11:06 - 18.07.2025 00:00
Відповідь надана

щодо дискримінаційних вимог

Номер: 2a81941bc60d4025929b8c4770549baa
Дата опублікування: 17.07.2025 20:45
Опис: Під час аналізу тендерної документації виявлено вимогу, яка, на нашу думку, порушує принцип недискримінації учасників. Зокрема, умовами документації визначено, що: «Аналогічним договором(ами)... є договір(и) про надання послуг з розробки землеустрою щодо організації і встановлення меж території об’єкта природно-заповідного фонду - гідрологічного заказника місцевого значення». Зазначена вимога є надмірно звуженою і дискримінаційною, оскільки суттєво обмежує коло потенційних учасників, які мають досвід виконання аналогічних (по суті) робіт у сфері землеустрою, так як відповідно статті 25 Закону України «Про землеустрій» існують наступні види документації із землеустрою: а) схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць; а-1) проекти землеустрою щодо встановлення меж територій територіальних громад; б) проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць; б-1) містобудівна документація, яка одночасно є документацією із землеустрою (комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, генеральні плани населених пунктів, детальні плани територій); в) проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів; г) проекти землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; ґ) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок; д) проекти землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб; е) проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь; є) проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів; ж) проекти землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв); з) робочі проекти землеустрою; і) технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); ї) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту; й) технічна документація із землеустрою щодо поділу та об’єднання земельних ділянок; к) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель; л) технічна документація із землеустрою щодо резервування цінних для заповідання територій та об’єктів; м) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж режимоутворюючих об’єктів культурної спадщини. Види документації із землеустрою та їх склад встановлюються виключно цим Законом. Вважаємо, що така вимога є дискримінаційною, суттєво обмежує коло потенційних учасників та не відповідає нормам Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема ч. 3 ст. 5 та ч. 3 ст. 16 щодо недискримінаційного підходу та розумного визначення аналогічного досвіду. Просимо внести зміни до тендерної документації та викласти вимогу щодо аналогічного договору у відповідності до п. в ст.25 ЗУ «Про землеустрій, а саме: «Аналогічним договором є договір на розробку проєктів землеустрою щодо організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду».
Відповідь: Дякуємо за звернення та висловлену позицію щодо умов тендерної документації. Повідомляємо, що визначення в тендерній документації конкретного виду аналогічного договору, а саме — договору на надання послуг з розробки проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж території об’єкта природно-заповідного фонду гідрологічного заказника місцевого значення, обумовлено специфікою предмета закупівлі, його суспільним значенням та підвищеною вимогою до якості й профільного досвіду виконавця. Зазначена вимога не є дискримінаційною, а повністю відповідає принципам, закріпленим у частині 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо об’єктивності, недискримінаційного підходу та добросовісної конкуренції, оскільки: Замовник має право визначати чіткі, обґрунтовані вимоги до аналогічного досвіду учасників, виходячи з предмета закупівлі та складності майбутніх робіт, відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи, що об’єктом робіт є гідрологічний заказник місцевого значення, надзвичайно важливо, щоб виконавець мав практичний досвід саме у сфері розробки проєктів землеустрою щодо організації і встановлення меж подібних об’єктів природно-заповідного фонду, а не лише загальний досвід у сфері землеустрою. Згідно з п. «в» ч. 1 ст. 25 Закону України «Про землеустрій», проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду є окремим видом землеустрою, який, у свою чергу, включає розробку проектів саме для гідрологічних заказників. Більше того, ст. 47 Закону України «Про землеустрій» прямо передбачає необхідність врахування екологічних, гідрологічних, санітарно-гігієнічних, водоохоронних, природоохоронних та інших вимог при розробці таких проєктів, що підтверджує специфічність і складність цього виду документації. Результатом виконання таких робіт є внесення відповідних обмежень до Національної кадастрової системи, що накладає додаткові вимоги до якості виконання та досвіду виконавця. Таким чином, вимога щодо надання саме договору(ів) на розробку проектів землеустрою з організації і встановлення меж територій об’єктів природно-заповідного фонду, зокрема гідрологічного заказника місцевого значення, є обґрунтованою, доцільною та відповідає положенням чинного законодавства. Зважаючи на вищезазначене, Замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації у частині вимог до аналогічного досвіду.
Дата відповіді: 18.07.2025 14:28
Відповідь надана

Щодо дискримінаційних умов замовника

Номер: 2a12fb9e923f4000bd78b99950e181a6
Дата опублікування: 16.07.2025 12:20
Опис: Добрий день, шановний Замовнику. Вивчивши умови тендерної документації за предметом закупівлі: «Послуга з розроблення проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж території об’єкта природно-заповідного фонду: гідрологічний заказник місцевого значення «Куп’євате-Тимошенкове» загальною площею близько 303,0 га, що розташований на території Дроздівського та Орлівського старостинського округу Куликівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області площею близько 143 га та на території Смолянського старостинського округу Олишівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області площею близько 160 га», зауважимо про наявність ознак дискримінації учасників. Зокрема, одним із критеріїв для участі передбачена вимога - наявність «документа (протокол або витяг з протоколу та посвідчення), що підтверджує проходження навчання з охорони праці інженера-землевпорядника, що зазначений у довідці, а саме: НПАОП 74.2-5.01-84. (Інструкція з техніки безпеки при проведенні капітальних маркшейдерських та спеціальних топографо-геодезичних робіт)». Звертаємо увагу Замовника, що відповідна Інструкція Головного управління геодезії та картографії при Раді Міністрів СРСР визначає спеціальними топографо-геодезичними роботами виключно роботи на «промплощадках» та роботи по нагляду за рухом земної поверхні. Дані види робіт не пов’язані з наданням послуг, передбачених предметом закупівлі. Вважаємо, що зазначена вимога є надмірною та необґрунтованою для предмета закупівлі, обмежує коло учасників, суперечить принципам публічних закупівель, оскільки: 1. Не передбачена чинним законодавством, зокрема Законом України «Про землеустрій»; 2. Вимога обмежує коло потенційних учасників, штучно звужує конкуренцію; 3. Не передбачена чинним законодавством, зокрема Законом України «Про землеустрій»; 4. Вимога обмежує коло потенційних учасників, штучно звужує конкуренцію: 5. Така умова суперечить принципам публічних закупівель, визначених ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципам добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. У зв’язку з тим, що дана вимога не впливає на якість робіт у сфері землеустрою ( не пов’язаними зі спеціальними топографо-геодезичними роботами), не має прямого зв’язку із предметом закупівлі, є штучною перешкодою для участі у закупівлі, просимо внести зміни до тендерної документації шляхом виключення вимоги щодо наявності «документа (протокол або витяг з протоколу та посвідчення), що підтверджує проходження навчання з охорони праці інженера-землевпорядника, що зазначений у довідці, а саме: НПАОП 74.2-5.01-84. (Інструкція з техніки безпеки при проведенні капітальних маркшейдерських та спеціальних топографо-геодезичних робіт)». У разі невжиття заходів щодо усунення зазначених порушень ми залишаємо за собою право звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України (Органу оскарження)
Відповідь: Добрий день! У відповідь на Ваше звернення щодо наявності у тендерній документації вимоги про надання документа (протоколу або витягу з протоколу та посвідчення), що підтверджує проходження навчання з охорони праці інженером-землевпорядником згідно з НПАОП 74.2-5.01-84, повідомляємо наступне. Дана вимога не є дискримінаційною і повністю відповідає чинному законодавству України, зокрема: 1. Відповідність Закону України «Про охорону праці». Згідно зі ст. 13 та 18 Закону України «Про охорону праці», роботодавець зобов’язаний забезпечити проходження працівниками відповідного навчання та перевірки знань з охорони праці, якщо вони виконують роботи в умовах підвищеної небезпеки або із застосуванням технічних приладів. Відповідно до вимог Статті 14 Закону України «Про охорону праці», працівник зобов’язаний дбати про особисту безпеку і здоров'я, а також про безпеку і здоров'я оточуючих людей в процесі виконання будь-яких робіт чи під час перебування на території підприємства, а також знати і виконувати вимоги нормативно-правових актів з охорони праці, правила поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту. 2. Реальні умови виконання робіт У межах надання послуг, передбачених технічним завданням тендерної документації, інженером-землевпорядником виконуються топографо-геодезичні роботи в полі, зокрема: використання GPS-приймачів, тахеометрів, лазерних нівелірів та іншого вимірювального обладнання; проведення робіт на пересіченій місцевості, в тому числі: на узбіччях доріг та біля транспортних артерій; поблизу ЛЕП; на схилах, у ярах, заболочених, лісистих ділянках; у складних погодних умовах, де є ризики для життя та здоров’я. Зазначене чітко відповідає положенням НПАОП 74.2-5.01-84, яка регулює питання безпеки при виконанні саме таких топографо-геодезичних робіт. 3. Нормативна відповідність Посилання заявника на те, що Інструкція НПАОП 74.2-5.01-84 нібито стосується лише «промплощадок» або маркшейдерських робіт, є неповним трактуванням. Вказана Інструкція також регулює «спеціальні топографо-геодезичні роботи», які виконуються в складних та небезпечних умовах, незалежно від приналежності місцевості до промислових майданчиків. 4. Необхідність гарантування безпеки працівників Оскільки зазначені роботи: здійснюються поза офісом (на місцевості); передбачають технічну складність; мають ризики травматизму; Вимога про підтвердження проходження навчання з охорони праці є виправданою та обґрунтованою. Вона спрямована не на обмеження учасників, а на забезпечення дотримання законодавства і гарантування безпеки залучених працівників. 5. Згідно з п. 1.2. Інструкції з техніки безпеки при проведенні капітальних маркшейдерських та спеціальних топографо-геодезичних робіт (далі - Інструкція) (НПАОП 74.2-5.01-84) є обов’язковою для всіх спеціалістів що проектують та виконують топографо-геодезичні роботи. До того ж, Інструкцією законодавчо затверджено дотримання норм та правил безпеки при виконання топографічних на геодезичних робіт. Висновок: Вимога про наявність документа, що підтверджує проходження навчання з охорони праці відповідно до НПАОП 74.2-5.01-84, є: такою, що відповідає ст. 13, 18 Закону України "Про охорону праці"; обґрунтованою фактичними умовами виконання робіт; не дискримінаційною та не порушує ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки встановлюється з метою охорони праці та техніки безпеки, а не обмеження конкуренції. У зв’язку з наведеним, підстав для внесення змін до тендерної документації в частині виключення цієї вимоги немає.
Дата відповіді: 17.07.2025 14:36
Відповідь надана

Щодо дискримінаційних умов замовника

Номер: 20d1b79d1572468bbe205431b843ebce
Дата опублікування: 14.07.2025 15:36
Опис: Відповідно до вимог пункту 1.3. Додатку 1 Замовником передбачено, що «Не може вважатись аналогічним договором такий, яким не підтверджуються повністю виконані обов’язки за цим договором.» Проте, пунктом 3 частини 2 Статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено лише наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), без будь-яких додаткових вимог. Таким чином, наявністю досвіду виконання аналогічного договору може бути як вже повністю виконаний договір, так і договір, що знаходиться в стадії виконання. Вимога Замовника щодо наявності повністю виконаного договору порушує основний принцип Закону, оскільки є дискримінаційною та обмежує добросовісну конкуренцію та коло потенційних учасників, які виявили бажання прийняти участь у процедурі закупівлі. Просимо Вас внести відповідні зміни до змісту тендерної документації,з метою приведення її до вимог Закону.
Відповідь: Доброго дня!!! Примемо Ваше звернення до уваги.
Дата відповіді: 16.07.2025 09:38