• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Сіль технічна (для посипання доріг)

Завершена

3 777 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 885.00 UAH
Період уточнення: 10.07.2025 08:41 - 16.07.2025 00:00
Відповідь надана

ДИСКРИМІНАЦІЙНІ вимоги щодо підтвердження якості товару

Номер: 9f36bcfbf6d54dc8a556c664265ebb63
Дата опублікування: 14.07.2025 14:22
Опис: Доброго дня, шановний Замовнику! згідно Додатку 1 до ТД, а саме, п. 10.8 та п. 10.9 учасник має надати . Копію сертифікату якості на запропонований товар та Копію паспорту якості на запропонований товар. Хочемо звернути Вашу увагу на те, що це один і той самий документ, різні виробники називають документ про якість по різному сертифікат якості/паспорт якості/технічний паспот і т.д. Замовником було надано відповідь: рдження відповідності технічній специфікації прямо передбачена Законом, відтак не є дискримінаційною чи протиправною. Сертифікат якості на продукцію та паспорт якості на продукцію - це два різні документи. Сертифікат якості видається органом з сертифікації і підтверджує відповідність продукції встановленим вимогам, стандартам або технічним умовам. Паспорт якості - це документ, що видається виробником і містить дані про назву продукції, дату виготовлення, технічні характеристики, результати випробувань, тощо. Хочемо звернути Вашу увагу на те, що органом сертифікації видається виключно сертифікат ВІДПОВІДНОСТІ товару та протокол випробувань товару, орган сертифікації не має повноважень видавати сертифікати ЯКОСТІ оскільки не якляються ВИРОБНИКОМ ТОВАРУ. СЕРТИФІКАТ ЯКОСТІ ТА/АБО ПАСПОРТ ЯКОСТІ це тотожні документи які видаються виключно ВИРОБНИКОМ товару. Просимо внести зміни в тендерну документацію для уникнення дискримінаційних вимог.
Відповідь: Шановний Учаснику! По суті звернення надаємо наступне роз’яснення. По суті наданого питання повідомляємо, що сертифікат якості та паспорт якості не є тотожними документами, а мають різне призначення та походження. Сертифікат якості (часто вживається як синонім сертифіката відповідності) — це документ, який може видаватися як виробником, так і незалежним органом з сертифікації, що підтверджує відповідність продукції встановленим вимогам (ДСТУ, ISO, технічним умовам тощо). У тендерній практиці та законодавстві сертифікат якості відіграє роль засобу незалежного підтвердження характеристик продукції. Паспорт якості, своєю чергою, є внутрішнім документом виробника, який містить технічні характеристики конкретної партії товару, її найменування, дату виготовлення, результати випробувань тощо. Це документ, який надає виробник і який не є підтвердженням відповідності незалежною стороною. З урахуванням зазначеного вимога надання обох документів не є дискримінаційною, а передбачає підтвердження і відповідності товару стандартам, і характеристик Товару, що пропонується до постачання. Водночас інформуємо, що за наявності в учасника одного документа, який містить інформацію, еквівалентну змісту обох документів, такий документ може бути прийнятий до розгляду, за умови чіткого викладення в ньому усіх необхідних даних. Але для уточнення інформації, згідно з чинним законодавством, буде внесено відповідні зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 14.07.2025 16:39
Відповідь надана

Уточнення щодо надання необхідних документів

Номер: 5374051634cf4c27bcc30bf4b58d4b7e
Дата опублікування: 14.07.2025 11:36
Опис: Чи допускається надання Витягу з ЄДР за допомогою онлайн-сервісу Opendatabot ?
Відповідь: Шановний Учаснику! По суті звернення надаємо наступне роз’яснення. Додатком 1 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі, яким, зокрема, передбачено надання наступного документу: «Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань*, який повинен містити останню інформацію щодо реєстрації / діяльності учасника торгів, яка є дійсною на момент подачі пропозиції (оригінал або копія документу, або безкоштовний запит з сайту https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch) при відкритому доступі до реєстру.». Особливості надання відомостей з Єдиного державного реєстру в умовах воєнного стану та протягом одного місяця з дня його припинення або скасування визначено постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2022 № 209 «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану» (зі змінами) (далі – Постанова). Так, підпунктом 11 пункту 1 Постанови передбачено, що відомості з Єдиного державного реєстру за зверненнями фізичних та юридичних осіб надаються виключно державними реєстраторами, посадовими особами, включеними до переліку, а також адміністраторами центрів надання адміністративних послуг суб’єктів державної реєстрації, державні реєстратори яких включені до переліку, нотаріусами, робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що не включена до переліку адміністративно-територіальних одиниць, затвердженого відповідно до пункту 1-2 Постанови. Крім того, підпунктом 12 пункту 1 Постанови визначено, що доступ користувачів до Єдиного державного реєстру для отримання відомостей з нього надається технічним адміністратором Реєстру у порядку, визначеному законодавством: за допомогою прикладного програмного інтерфейсу Реєстру; шляхом надання ідентифікаторів доступу суб’єктам, визначеним в частині сьомій статті 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон), місцезнаходження, робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що не включена до переліку адміністративно-територіальних одиниць, затвердженого відповідно до пункту 1-2 Постанови, за їх зверненнями до технічного адміністратора Реєстру. Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 31.05.2016 № 1565/5 «Питання адміністрування Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб ‒ підприємців та громадських формувань» технічним адміністратором Єдиного державного реєстру визначено державне підприємство «Національні інформаційні системи» (далі – ДП «НАІС»). При цьому повідомляємо, що процедура надання відомостей з Єдиного державного реєстру визначається відповідно до Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016 № 1657/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 10.06.2016 за № 839/28969 (зі змінами) (далі – Порядок). Так, порядок надання витягу з Єдиного державного реєстру за зверненнями фізичних та юридичних осіб передбачений розділом ІІ Порядку. Водночас доступ державних органів та їх посадових осіб до відомостей Єдиного державного реєстру забезпечується через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, у тому числі шляхом автоматизованого доступу з використанням програмних засобів ведення інформаційно-телекомунікаційних систем відповідних державних органів за допомогою прикладного програмного інтерфейсу Єдиного державного реєстру, шляхом отримання витягу з Єдиного державного реєстру в електронній формі, а також до документів, що містяться в реєстраційній справі, в електронній формі. Доступ до Єдиного державного реєстру за допомогою прикладного програмного інтерфейсу надається виключно посадовим особам державних органів. Таким чином, порядок отримання відомостей з Єдиного державного реєстру визначений Законом та Порядком, з урахуванням особливостей, передбачених Постановою. Дана позиція висловлена в листі Міністерства юстиції України № 38570/44897-36-22/19.1.3 від 24.05.2022. Враховуючи зазначене, надання Витягу з ЄДР за допомогою онлайн-сервісу Opendatabot не допускається.
Дата відповіді: 14.07.2025 15:19
Відповідь надана

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: c19226c43cab462a93791a0d9203fcb5
Дата опублікування: 13.07.2025 15:31
Опис: Шановний Замовнику! Вивчивши тендерну документацію, зокрема вимогу щодо надання гарантійного листа, в якому Учасник повинен погодитись оплатити вартість лабораторних досліджень якості солі у разі виникнення сумнівів у Замовника щодо її відповідності ДСТУ 4246:2003, ДСТУ 8853:2019, ГН 6.6.1.1-130-2006 та НРБУ-97, вважаємо цю умову такою, що порушує принципи публічних закупівель та є дискримінаційною. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», одним з основоположних принципів проведення закупівель є: максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників, пропорційність вимог до учасників. При поданні тендерної пропозиції Учасники вже надають: чинні сертифікати відповідності/паспорти якості, які підтверджують відповідність товару встановленим стандартам (ДСТУ 4246:2003, ДСТУ 8853:2019, ГН 6.6.1.1-130-2006 та НРБУ-97). Отже, повторна вимога щодо сплати за лабораторні дослідження (у разі сумніву Замовника) є необґрунтованим покладанням фінансового ризику на Учасника і прямим відхиленням від принципу пропорційності. Більше того, вимога про сплату коштів за лабораторні дослідження в майбутньому випадку, який не є обов’язковим або чітко визначеним, є формою завуальованого фінансового зобов’язання, яке не має прямого зв’язку із поданням пропозиції, і може стати бар’єром для мікро- та малого бізнесу, зменшуючи рівень конкуренції. Наявність паспортів якості та сертифікатів відповідності вже забезпечує Замовнику механізм контролю за якістю товару, а ініціатива щодо проведення незалежних досліджень (за власний рахунок) має належати стороні, яка висуває сумніви, тобто Замовнику, а вже якщо дані незалежні дослідження виявлять невідповідність якості товару, то Замовник може зобов’язати Постачальника замінити неякісний товар на якісний за рахунок Постачальника. Просимо Вас привести умови документації у відповідність до норм Закону України «Про публічні закупівлі», виключити з тендерної документації вимогу про надання гарантійного листа про безумовну оплату лабораторних досліджень якості товару Постачальником у разі сумнівів з боку Замовника, та забезпечити дотримання принципів законності, рівності учасників, відкритості та справедливості при здійсненні закупівлі.
Відповідь: Шановний Учаснику! По суті звернення надаємо наступне роз’яснення. Відповідно до п. 28 Особливостей, 28. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону, 2. У тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. При цьому, відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону, 5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними, якісними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних, якісних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Таким чином, можливість Замовника встановлювати у тендерній документації вимоги до технічних та якісних характеристик товару прямо передбачена Законом, відтак не є дискримінаційною чи протиправною. Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та офіційні документи для їх підтвердження виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. У підпункті 5 пункту 1 статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено що, Споживачі під час укладення, зміни, виконання та припинення договорів щодо отримання (придбання, замовлення тощо) продукції, а також при використанні продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на: відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону. Дякуючи за ваші зауваження щодо відшкодування вартості понесених витрат замовником досліджено деякі деталі та відповідні зміни до тендерної документації буде внесено згідно чинного законодавства.
Дата відповіді: 14.07.2025 13:42
Відповідь надана

вимоги щодо підтвердження якості товару

Номер: 06c00bd3177e45609f3df761b339cd56
Дата опублікування: 10.07.2025 16:02
Опис: Доброго дня, шановний Замовнику! згідно Додатку 1 до ТД, а саме, п. 10.8 та п. 10.9 учасник має надати . Копію сертифікату якості на запропонований товар та Копію паспорту якості на запропонований товар. Хочемо звернути Вашу увагу на те, що це один і той самий документ, різні виробники називають документ про якість по різному сертифікат якості/паспорт якості/технічний паспот і т.д. Просимо внести зміни в тендерну документацію для уникнення дискримінаційних вимог
Відповідь: Шановний Учаснику! По суті звернення надаємо наступне роз’яснення. Відповідно до п. 28 Особливостей, 28. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону, 2. У тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. При цьому, відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону, 5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Таким чином, можливість Замовника встановлювати у тендерній документації вимоги в частині сертифікатів на підтвердження відповідності технічній специфікації прямо передбачена Законом, відтак не є дискримінаційною чи протиправною. Сертифікат якості на продукцію та паспорт якості на продукцію - це два різні документи. Сертифікат якості видається органом з сертифікації і підтверджує відповідність продукції встановленим вимогам, стандартам або технічним умовам. Паспорт якості - це документ, що видається виробником і містить дані про назву продукції, дату виготовлення, технічні характеристики, результати випробувань, тощо. Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні характеристики предмета закупівлі та офіційні документи для їх підтвердження виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Відповідно Замовником в жодному разі не порушено умов щодо дискримінаційних умов до Закупівлі.
Дата відповіді: 11.07.2025 13:42