• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Комплекс виміру та аналізу ЕПР-спектрів на базі спектрометру ЕПР із програмно-апаратним забезпеченням

Виробник предмета закупівлі має бути країна-партнер НАТО відповідно вимогам Комітету НАТО з партнерства та співпраці у сфері безпеки згідно листа Комітету НАТО з партнерства та співпраці у сфері безпеки № ESC(2023)0021/(SPS.MYP.G5980) від 16.01.2023 р.

Завершена

3 568 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 840.00 UAH
Період уточнення: 09.07.2025 09:51 - 19.07.2025 00:00
Відповідь надана

Застосування до закупівлі звільнення від сплати ПДВ

Номер: 69e780cfe45b416cb2de5720373e4c5c
Дата опублікування: 17.07.2025 21:15
Опис: Шановний Замовнику! Звертаємо Вашу Увагу на те, що в Україні закупівлі, які здійснюється за кошти проєкту, схваленоого Комітетом НАТО з питань партнерства та співпраці в рамках Програми «Наука заради миру та безпеки» (SPS), звільняється від сплати ПДВ згідно з нормами законодавства: статті 7, 25 та 26 УГОДи МІЖ УРЯДОМ УКРАЇНИ ТА ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПІВНІЧНОАТЛАНТИЧНОГО ДОГОВОРУ ПРО СТАТУС ПРЕДСТАВНИЦТВА НАТО В УКРАЇНІ , ратифікованої Законом № 989-VIII від 04.02.2016. Рішення про оголошення закупівлі зі сплатою ПДВ не можуть прийматися всупереч чинного законодавства, а базуючись на результатах моніторингу ринка пропозицій де всі виявлені потенційні постачальники предмету закупівлі від оплати ПДВ, при поставці товару Покупцю-льготнику, від сплати ПДВ не звільняються. Окрім того, що застосування ПДВ в закупівлях за програмами НАТО неправомірне, звертаємо вашу увагу на те , що моніторинг ринку і процедура закупівлі - це 2 абсолютно різні процедури. Учасником закупівель може бути не лише компанія, яка ввійшла до моніторингу ринку на етапі до оголошення закупівлі, але будь-яка компанія, резидент і нерезидент, яка відповідає кваліфікаціqним і законодавчо встановленим критеріям відбору. Лист Комітету НАТО з партнерства та співпраці у сфері безпеки № ESC(2023)0021/(SPS.MYP.G5980) від 16.01.2023, адресованого учаснику проєкту - Інституту Йозефа Стефана, який діє в рамках законодавства Словенії, також не може бути використаний як обгрунтування рішення провести закупівлю зі сплатою ПДВ. Окрім цього, звертаємо Вашу увагу на закупівлю UA-2025-04-01-012748-a, проведену ІНСТИТУТ ФІЗИКИ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ, джерелом фінансування якої є проєкт по програмі НАТО «Наука заради миру та безпеки» (SPS), грант G5980 «Гнучкі наносегнетоелектрики для швидкого охолодження бойової електроніки (FRAPCOM)». Це той же проєкт, в рамках якого проводиться ця закупівля ЕПР Спектрометра. Інститут фізики проводив закупівлю без сплати ПДВ, як цього вимагає законодавство. Аналіз безлічі інших публічних закупівель, джерелом фінансування яких програма SPS NATO, також підтверджує проведення закупівель з фінансуванням в рамках програм співпраці з НАТО без сплати ПДВ. Також звертаємо вашу увагу на закупівлю UA-2024-08-31-000084-a, проведену вашим інститутом, зі звільненням від сплати ПДВ на підставі законодавства, яке стосується співпраці України з НАТО (SPS). Вимагаємо усунути порушення норм законодавства та внести зміни в ТД стосовно застосування до оголошеної закупівлі звільнення від сплати ПДВ.
Відповідь: Шановнй Учанику, відповідь на едентичне звернення було надано Замовником 17-07-2025, 17:28.
Дата відповіді: 18.07.2025 12:27
Відповідь надана

Неправимірні вимоги ТД щодо виробника предмета закупівлі

Номер: b957bdf3891e4dd9a4069f7bead45d27
Дата опублікування: 17.07.2025 20:49
Опис: Шановний Замовнику! Вимагаємо вилучити неправомірну вимогу ТД щодо належності країни виробника предмету закупівлі до країни-партнер НАТО. Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є необґрунтованою, трактованою субʼєктивним чином, і також - неправомірною (незаконною). Лист Комітету НАТО з партнерства та співпраці у сфері безпеки № ESC(2023)0021/(SPS.MYP.G5980) від 16.01.2023, не містить жодної вимоги щодо країни виробництва предмета закупівель чи щодо країни походження робіт, які мають бути виконані для безпосередньо виготовлення предмета закупівлі. Вимога стосується виключно країн, які можуть виступати учасниками закупівель, Також, звертаємо вашу увагу на те, що наведений в ТД як обгрунування лист адресований Інституту Йозефа Стефана, який веде співпрацю з НАТО та господарську діяльність у відповідності до законодавства Словенії. Лист не адресований безпосередньо Інститут проблем матеріалознавства ім.І.М.Францевича НАН України, який діє в рамках українського законодавства, і не може застосовуватися для встановлення і обгрунтування умов проведення закупівель в Україні. Окрім цього, звертаємо Вашу увагу на закупівлю UA-2025-04-01-012748-a, проведену ІНСТИТУТ ФІЗИКИ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ, джерелом фінансування якої є проєкт по програмі НАТО «Наука заради миру та безпеки» (SPS), грант G5980 «Гнучкі наносегнетоелектрики для швидкого охолодження бойової електроніки (FRAPCOM)». Це той же проєкт, в рамках якого проводиться ця закупівля ЕПР Спектрометра. При проведенні закупівлі Інститутом фізики не встановлювалося вимог до належності виробника предмета закупівлі до країна-партнер НАТО, і був укладений договір на поставку товарів походженням з США (член НАТО, а не країна-партнер НАТО) та КНР (не член НАТО, і не країна-партнер НАТО). Аналіз безлічі інших публічних закупівель, джерелом фінансування яких програма SPS NATO, також вказує на відсутність вимог до належності виробника предмета закупівлі до країни-партнера НАТО чи країни-члена НАТО. Таким чином, вимагаємо вилучити з ТД вимогу “Виробник предмета закупівлі має бути країна-партнер НАТО відповідно вимогам Комітету НАТО з партнерства та співпраці у сфері безпеки згідно листа Комітету НАТО з партнерства та співпраці у сфері безпеки № ESC(2023)0021/(SPS.MYP.G5980) від 16.01.2023 р.” враховуючи її безпідставність, неправомірність та дискримінаційний характер.
Відповідь: Шановний учасник, зауваження, що лист НАТО стосується «виключно країн, які можуть виступати учасниками закупівель» є таким, що не відповідає дійсності, в письмі відсутнє таке формулювання. Щодо зауваження, що лист адресовано Інституту Йозефа Стефана, то мусимо зазначити, що Інститут Йозефа Стефана є головним співвиконавцем по даному проекту. В письмі НАТО однозначно вказано, що закупівлі по проекту можуть відбуватись лише в Країнах НАТО та країнах партнерах (procurement from NATO and eligible Partner countries only). Стосовно закупівель виконаних Інститутом фізики, то наш Інститут не надає правову оцінку їх діяльності та не несе відповідальність за їх дії. Вимога стосовно закупівлі у країни НАТО є обов’язковою. Намагання змінити цю вимогу, протирічить прямим вимогам НАТО, яке фінансує цю закупівлю, є несумісним з духом партнерства України та НАТО.
Дата відповіді: 18.07.2025 12:17
Відповідь надана

Уточнення щодо ПДВ

Номер: fc544d6d61b0438caf1e5bfea632b68b
Дата опублікування: 16.07.2025 18:28
Опис: Шановний Замовнику, просимо надати уточнення щодо розміру бюджету закупівлі. Відповідно до інформації, розміщеної у системі, орієнтовна вартість закупівлі - 3 568 000,00 грн з ПДВ (без ПДВ у разі, коли суб’єкт господарювання звільнений від сплати ПДВ згідно з чинним законодавством України). Разом з тим, відповідно до чинного законодавства України (ст. 197 ПКУ) вартість товарів не має включати ПДВ оскільки джерелом фінансування коштів на здійснення закупівлі є грант НАТО. У листі Комітету НАТО з партнерства та співпраці у сфері безпеки № ESC(2023)0021/(SPS.MYP.G5980) від 16.01.2023 зазначено, що оскільки SPS офіс може більше не видавати сертифікати про звільнення від ПДВ, то у таких випадках ПДВ має бути покритий з коштів Проекту або інших коштів. Просимо надати уточнення стосовно того, чи означає те, що встановлена сума бюджету 3 568 000,00 грн включає ПДВ, що закупівля не має звільнення від ПДВ.
Відповідь: Шановний Учасник, Замовник дійсно має льготи відповідно ст.197 ПКУ (код льготи 14060528), але після моніторингу ринка пропозицій де всі постачальники предмету закупівлі від оплати ПДВ, при поставці товару Покупцю-льготнику, від сплати ПДВ не звільняються та відповідно Особливим умовам зазначених в листі Комітету НАТО з партнерства та співпраці у сфері безпеки № ESC(2023)0021/(SPS.MYP.G5980) від 16.01.2023, а саме: «Зверніть увагу, що ПДВ має бути покритий з коштів проекту або інших коштів, оскільки Офіс SPS більше не може видавати сертифікати про звільнення від ПДВ», Замовник прийняв рішення оприлюднити очікувану вартість Закупівлі «з ПДВ» з урахуванням ведення в установі бухгалтерського та податкового обліку згідно чинного законодавства України.
Дата відповіді: 17.07.2025 17:28
Відповідь надана

Вимогии технічної специфікації

Номер: c05f7d3d65e849209d316039e76ef328
Дата опублікування: 16.07.2025 18:03
Опис: Шановний Замовнику! Встановлена у ТД вимога щодо підтвердження параметрів предмета закупівлі при інсталяції шляхом виконання тестових вимірів на сертифікованих зразках «WeakPitch» з використанням універсальної процедури тестування, встановленої NIEHS, є такою, що стосується процедури тестування продуктивності EPR-спектрометрів виробництва Bruker (The following information describes procedures for testing the performance of the Bruker EPR spectrometer, https://www.niehs.nih.gov/research/resources/epresr/performance), і тобто - застосовна до EPR-спектрометрів виробництва Bruker. Крім того, хочемо зауважити, що сертифікованих зразків «WeakPitch» та універсальної процедури не існує. Кожен виробник EPR-спектрометрів використовує для тестування параметрів обладнання власні калібрувальні зразки і процедуру, які надаються в комплекті обладнанням. Також не існує універсальної процедури тестування, яка встановлена NIEHS. NIEHS не має відповідної акредитації та статусу організації, що встановлює процедури тестування параметрів EPR-спектрометрів. Процедура, описана на веб сайті NIEHS, на яку надано посилання до вимоги ТД щодо тестування спектрометра, не є універсальною процедурою, яка застосовна для підтвердження параметрів EPR-спектрометрів будь-яких виробників, а лише описує процедури тестування продуктивності EPR-спектрометра Bruker, і розроблена як ХОРОШИЙ КРИТЕРІЙ для ПОРІВНЯННЯ ЧУТЛИВОСТІ РІЗНИХ СПЕКТРОМЕТРІВ, а не для універсального стандартизованого підтвердження параметрів спектрометра, як зазначено у вимогах ТД: “The following information describes procedures for testing the performance of the Bruker EPR spectrometer. The Signal to Noise Ratio Test measures the spectrometer's sensitivity. The procedure is especially designed to test as many of the components of the spectrometer as possible with one simple test. Therefore, it provides a good criterion for comparing the sensitivity of different spectrometers. The Cavity Background Signal Test measures the background signal of the cavity / Наведена нижче інформація описує процедури тестування продуктивності EPR-спектрометра Bruker. Тест співвідношення сигнал/шум вимірює чутливість спектрометра. Процедура спеціально розроблена для тестування якомога більшої кількості компонентів спектрометра за допомогою одного простого тесту. Таким чином, вона забезпечує хороший критерій для порівняння чутливості різних спектрометрів. Тест фонового сигналу резонатора вимірює фоновий сигнал резонатора”. Таким чином, зауважуємо, що встановлена вимога ТД щодо щодо підтвердження параметрів предмета закупівлі при інсталяції шляхом виконання тестових вимірів на сертифікованих зразках «WeakPitch» з використанням універсальної процедури тестування, розробленої NIEHS, є неправомірною для застосування до будь-яких виробників EPR-спектрометра, оскільки розроблена для застосування до EPR-спектрометрів Bruker, і є дискримінаційною. Вимагаємо вилучити таку вимогу з технічної специфікації, або викласти іі наступним чином : “ Після поставки предмета закупівлі на адресу Замовника Учасник повинен провести інсталяцію прилад та підтвердити його параметри виконавши тестові виміри на калібрувальних зразках, які мають бути включені до комплекту поставки”
Відповідь: Шановний Участник, Ваші зауваження враховані в тендерну документацію внесено відповідні зміни
Дата відповіді: 17.07.2025 17:23
Відповідь надана

Неправомірні Вимоги до предмета закупівлі

Номер: 9d0fe8d328de4828b085fc82abdff21e
Дата опублікування: 16.07.2025 17:21
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до наданого листа від Комітету НАТО з партнерства та співпраці у сфері безпеки № ESC(2023)0021/(SPS.MYP.G5980) від 16.01.2023, встановлені особливі умови щодо використанні фінансування, а саме: “NATO funds must be used for project-specific costs with procurement from NATO and eligible Partner countries only/Кошти НАТО повинні використовуватися для покриття витрат, пов'язаних з конкретними проектами, а закупівлі здійснюватися лише у країн НАТО та країн-партнерів, які відповідають вимогам” стосуються не країни походження предмета закупівлі, а країни учасника закупівлі. Зазначена вимога у листі вказує на те, що в закупівлях, джерелом фінансування яких є грантова підтримка в рамках Програми НАТО «Наука заради миру та безпеки», учасниками можуть бути компанії із країн-члени НАТО і партнери НАТО. Лист Комітету НАТО, на який наведено посилання у тендерній документації як обгрунтування вимоги щодо того, що Виробник предмета закупівлі має бути країна-партнер НАТО, не містить такої вимоги. Таким чином, вимагаємо вилучити з тендерної документації неправомірну та дискримінаційну вимогу "Виробник предмета закупівлі має бути країна-партнер НАТО”, яку внесено до Розділу I пп. 4.5 Тендерної документації в нової редакції від 15.07.2025 (ПЕРЕЛІК ЗМІН № 15-07-2025/01 )
Відповідь: «Шановний Учасник! На Ваше звернення повідомляємо: 1. Закупівля проходить в межах діючого проекту № G5980, тому кошти спрямовані на Закупівлю саме для цього проекту. 2. Замовник розглядає процес закупівлі в двох складових, а саме: – Роботи, які фінансуються, за кошти Замовника закупівлі (кошти саме цього проекту НАТО), щодо безпосередньо виготовлення предмета закупівлі – роботи, які мають бути виконані «…НАТО та країн-партнерів…»; – Роботи/послуги (відповідно до п.7. Додатку 2) щодо постачання предмета закупівлі на адресу Замовника в Україні – роботи/послуги, які мають бути виконані «…НАТО та країн-партнерів…»; Тобто, враховуючи викладене, вимога в тендерній документації: "Виробник предмета закупівлі має бути країна-партнер НАТО” – це вимога Замовника пов’язана з виконанням обов’язків виконавця договору в межах проекту Комітету НАТО з партнерства та співпраці у сфері безпеки, що зазначена в листі № ESC(2023)0021/(SPS.MYP.G5980) від 16.01.2023».
Дата відповіді: 17.07.2025 17:21
Відповідь надана

Запит про надалння інформації.

Номер: 0397dc4547304f3fab917ed707a72b13
Дата опублікування: 15.07.2025 12:04
Опис: Шановний Замовнику, просимо надати копію листа Комітету НАТО з партнерства та співпраці у сфері безпеки № ESC(2023)0021/(SPS.MYP.G5980) від 16.01.2023 або надати дослівний витяг з листа з інформацією, де йдеться про те, що "Виробник предмета закупівлі має бути країна-партнер НАТО".
Відповідь: Шановний Участник, скан-копію листа додаємо в систему.
Дата відповіді: 16.07.2025 14:23
Відповідь надана

Внесення змін до технічних характеристик

Номер: 733f5b5558fb4fabbf7b4e6d543d13a7
Дата опублікування: 10.07.2025 18:46
Опис: Шановні організатори закупівлі! Наша компанія бажає взати участь у тендері і може запропонувати обладнання, що за всіма харктеристиками задовольняє або навіть переважає вимоги технічного завдання закупівлі. Зокрема, ширший діапазон частот (9,2-9,9ГГц), більше співвідношення сигнал/шум (800:1), більший набір частот модуляції (10, 50, та 100кГц) і ширший діапазон магнітного поля (-1000..6500G). Однак має іншу розрядність сигнального АЦП (24 біт), що формально не відповідає вимогам ТЗ. Хоча навіть роздільна здатність у 24біт з великим запасом покриває потенційні характеристики сигналу при співвідношенні сигнал/шум 600:1 чи навіть 800:1. Зважаючи на те, що основні робочі характеристики нашої пропозиції є переважаючими, конкретне значення розрядності сигнального АЦП саме по собі не може бути визначальним параметром, а є конструктивною особливістю конкретного технічного рішення. З огляду на вищенаведене, а також з метою розширення потенційного кола учасників і забезпечення можливості створення недискримінаційного і конкурентного середовища та обрати краще рішення з оптимальним використанням бюджетних коштів просимо внести зміни до ТЗ в частині вимог до роздільної здатності сигнального каналу, включивши до цієї вимоги також 24 біт.
Відповідь: Шановний Учасник, Ваше звернення розглянуто та до тендерної документації, а саме в таблицю п.3 Додатку 2 тендерної документації, було внесено зміни.
Дата відповіді: 14.07.2025 13:36