-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Реконструкція ЗОШ І-ІІІ ступенів по вул. Соборна, 150, с. Гореничі Києво-Святошинського району, Київської області. Коригування» (код ДК 021:2015 45454000-4 Реконструкція)
Торги відмінено
199 190 482.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 995 952.41 UAH
мін. крок: 0.5% або 995 952.41 UAH
Період уточнення:
08.07.2025 16:49 - 30.07.2025 00:00
Відповідь надана
Наявність фінансової спроможності протягом 5 останніх календарних років
Номер:
ca765efb25b34cbc91bf7c67bd4e03ea
Дата опублікування:
29.07.2025 21:37
Опис:
Ми, як потенційний учасник даного тендеру (далі – Заявник), реалізуючи своє право, передбачене пунктом 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), звертаємось через електронну систему закупівель до замовника – Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області (далі – Замовник) з вимогою щодо усунення порушення під час проведення ним тендеру (далі – Звернення) на закупівлю: «Реконструкція ЗОШ І-ІІІ ступенів по вул. Соборна, 150, с. Гореничі Києво-Святошинського району, Київської області. Коригування (код ДК 021:2015 45454000-4 Реконструкція)», оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-08-010848-a (надалі – Процедура закупівлі).
Двадцять восьмого липня 2025 року Замовником були внесені зміни до тендерної документації і викладено її в редакції, затвердженій протокольним рішенням уповноваженої особи від 28 липня 2025 року (далі – Документація).
Нами виявлено, що умови Документації містять дискримінаційні та антиконкурентні умови, чи порушуються наші права та законні інтереси.
Так, Замовником у підпункті 5.4 пункту 5 розділу ІІІ Документації визначені наступні вимоги: "Наявність фінансової спроможності протягом 5 останніх календарних років, що підтверджується наданням фінансової звітності (в залежності від організаційно-правової форми Учасника):
5.4.1. Копії балансів Учасника (форма № 1) *.
*Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 1-м).
5.4.2. Для Учасників торгів – юридичних осіб — копії звітів про фінансові результати Учасника (форма № 2).*
*Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансових звітів Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) .
5.4.3. Копії звітів про рух грошових коштів. з.
*У разі, якщо учасник торгів є юридична чи фізична особа, яка відповідно до норм чинного законодавства не складає документи, зазначені у цьому підпункті, такий учасник подає у складі пропозиції копії тих документів, які є документами фінансової звітності для нього
Фінансова спроможність учасника закупівлі відповідає критерію, за умови, якщо середньорічний оборот (середнє арифметичне значення річних оборотів) протягом 5 останніх календарних років (загальний досвід роботи не менше 4 років) становить не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, вказаної Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Під річним оборотом (тотожним обсягу річного доходу) розуміються всі доходи учасника протягом року: 1) для учасника юридичної особи: чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) + Інші операційні доходи + Інші доходи; 2) для учасника фізичної особи-підприємця: обсяг доходу за звітний податковий період (рік).".
Відповідно до статті 16 Закону: "1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини)".
Отже, Законом чітко визначено, що кваліфікаційний критерій фінансової спроможності може стосуватись виключно річного доходу (виручки) (а не п'ятирічного, як вимагає Замовник).
Таким чином, Замовником звужено коло учасників виключно до тих, хто річну звітність за останні п'ять звітних періодів – років (та має загальний досвід роботи не менше 4 років), та створені штучні перешкоди для участі в тендері тих учасників (у тому числі, Заявника), які можуть запропонувати виконати роботи, що є предметом закупівлі, якісно та високоефективно, що повністю задовольнить потребу Замовника, але при цьому не мають загального досвіду роботи не менше 4 років із надання відповідної фінансової звітності за п'ятирічку, як цього бажає Замовник.
Враховуючи викладене вище, з метою уникнення порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, таких як максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживання тощо, а також створення належного рівня конкурентного середовища, просимо внести зміни до Документації в цій частині.
Відповідь:
Шановний учаснику! Пунктом 1 Розділу 1 тендерної документації передбачено, що у тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови), встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації: Програми з відновлення України (далі – ПВУ,, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX) , та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель.
Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Умова щодо наявності фінансової спроможності яка вказана в тендерній документації визначено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації: Програми з відновлення України та описана у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель
Дата відповіді:
01.08.2025 16:02
Відповідь надана
Вимоги про наявність Учасника торгів обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі, а також до самого документального підтвердження учасником його відповідності вказаному кваліфікаційному критерію.
Номер:
d8f905ad298744ecaf99ebaccc0eecef
Дата опублікування:
29.07.2025 21:37
Опис:
Ми, як потенційний учасник даного тендеру (далі – Заявник), реалізуючи своє право, передбачене пунктом 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), звертаємось через електронну систему закупівель до замовника – Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області (далі – Замовник) з вимогою щодо усунення порушення під час проведення ним тендеру (далі – Звернення) на закупівлю: «Реконструкція ЗОШ І-ІІІ ступенів по вул. Соборна, 150, с. Гореничі Києво-Святошинського району, Київської області. Коригування (код ДК 021:2015 45454000-4 Реконструкція)», оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-08-010848-a (надалі – Процедура закупівлі).
Двадцять восьмого липня 2025 року Замовником були внесені зміни до тендерної документації і викладено її в редакції, затвердженій протокольним рішенням уповноваженої особи від 28 липня 2025 року (далі – Документація).
Нами виявлено, що умови Документації містять дискримінаційні та антиконкурентні умови, чи порушуються наші права та законні інтереси.
Так, Замовником у додатку 5 Документації визначені вимоги до Довідки про наявність Учасника торгів обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі, а також до самого документального підтвердження учасником його відповідності вказаному кваліфікаційному критерію.
Згідно з додатком 5 Документації "Для підтвердження наявності власного обладнання, зазначеного в Довідці, -- на кожну одиницю такого обладнання учасник надає копії технічних паспортів або копії свідоцтв про реєстрацію обладнання або інший документ, який підтверджує право власності. Для підтвердження наявності власної матеріально-технічної бази, зазначеного в Довідці, учасник надає витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно або інший документ, який підтверджує право власності.
Якщо Учасник НЕ є власником обладнання та матеріально-технічної бази, крім документів, що підтверджують право власності відповідного власника, додатково, необхідно надати договір оренди, або договір надання послуг, або лізингу або документ, який підтверджує інше право використання на весь термін виконання послуг.
У разі залучення обладнання та матеріально-технічної бази субпідрядника – надається відповідний договір, зокрема договір про наміри.
*** У разі, якщо у учасника наявні технології, які він планує застосувати для виконання Договору про закупівлю, такий учасник має надати довідку у довільній формі з відповідним поясненням".
Замовником не враховано, що такі учасники, як Заявник, можуть залучати обладнання та матеріально-технічну базу, "не на іншому праві використання", а шляхом залучення стороннього суб'єкта господарювання як оператора певних машин/механізмів, який, в свою чергу не є їх власником, або експедитора техніки тощо.
Таким чином, Замовником звужено коло учасників виключно до тих, хто може запропонувати матеріально-технічну базу, наявну у власності або в оренді/користуванні, та створені штучні перешкоди для участі в тендері тих учасників (у тому числі, Заявника), які можуть запропонувати виконати роботи, що є предметом закупівлі, якісно та високоефективно, що повністю задовольнить потребу Замовника, із застосуванням матеріально-технічної бази, наявної в учасника на інших, ніж передбачено Документацією, правочинних документах.
Враховуючи викладене вище, з метою уникнення порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, таких як максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживання тощо, а також створення належного рівня конкурентного середовища, просимо внести зміни до Документації в цій частині.
Відповідь:
Шановний учаснику. Абзацом 2 пункту 48 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування передбачено, що у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону. Статтею 16 Закону передбачено, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема такому як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Слід зазначити, що законодавством не встановлено вимоги до документів, які мають бути надані для підтвердження відповідному кваліфікаційному критерію. Вимоги щодо документів, які повинні бути надані визначаються замовником.
Дата відповіді:
01.08.2025 16:02
Відповідь надана
Технічне завдання на закупівлю по предмету "Реконструкція ЗОШ І-ІІІ ступенів по вул. Соборна, 150, с. Гореничі Києво-Святошинського району, Київської області. Коригування (код ДК 021:2015 45454000-4 Реконструкція)".
Номер:
635764f8613f47e2961882035364e559
Дата опублікування:
29.07.2025 21:36
Опис:
Ми, як потенційний учасник даного тендеру (далі – Заявник), реалізуючи своє право, передбачене пунктом 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), звертаємось через електронну систему закупівель до замовника – Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області (далі – Замовник) з вимогою щодо усунення порушення під час проведення ним тендеру (далі – Звернення) на закупівлю: «Реконструкція ЗОШ І-ІІІ ступенів по вул. Соборна, 150, с. Гореничі Києво-Святошинського району, Київської області. Коригування (код ДК 021:2015 45454000-4 Реконструкція)», оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-08-010848-a (надалі – Процедура закупівлі).
Двадцять восьмого липня 2025 року Замовником були внесені зміни до тендерної документації і викладено її в редакції, затвердженій протокольним рішенням уповноваженої особи від 28 липня 2025 року (далі – Документація).
Нами виявлено, що умови Документації містять дискримінаційні та антиконкурентні умови, чи порушуються наші права та законні інтереси.
Так, Замовником у додатку 3 Документації визначене технічне завдання на закупівлю по предмету "Реконструкція ЗОШ І-ІІІ ступенів по вул. Соборна, 150, с. Гореничі Києво-Святошинського району, Київської області. Коригування (код ДК 021:2015 45454000-4 Реконструкція)".
Згідно з додатком 3 Документації Замовником встановлені чіткі та надто деталізовані умови щодо матеріалів, які мають бути використані учасником під час виконання робіт, зокрема:
- "Утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 100 мм з опорядженням декоротивним розчином за технологією "CEREZIT". Стіни гладкі";
- "Склохолст СХ, Техноніколь";
- "Плитка "Рваний камінь";
- "Улаштування теплоізоляції вертикальних будівельних конструкцій з дрібноштучних стінових матеріалів із застосуванням системи утеплення CERESIT MB при товщині мінераловатної плити від 50 мм до 120 мм, фінішний шар - штукатурка декоратина (стіни)";
- "Суміш суха Церезіт СЕ33";
- "Ялина звичайна Нідіформіс (Nidiformis) 80-100 см";
- "Ялина звичайна Will’s Zwerg 60-80 см".
Отже, у технічному завданні наведені посилання на конкретну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип товару, разом з цим, Замовником не встановленого чіткого порядку оформлення документально підтвердження еквівалентності матеріалів, запропонованих учасником тендеру, що в подальшому призведе до неоднозначності тлумачень відповідних вимог технічного завдання та неможливості визначення переможця Процедури закупівлі із дотриманням вимог законодавства.
Таким чином, Замовником звужено коло учасників виключно до тих, хто не буде пропонувати еквівалент визначеним Замовником у технічному завданні матеріалів, та створені штучні перешкоди для участі в тендері тих учасників (у тому числі, Заявника), які можуть запропонувати виконати роботи, що є предметом закупівлі, якісно та високоефективно, що повністю задовольнить потребу Замовника, із застосуванням еквівалентних матеріалів.
Враховуючи викладене вище, з метою уникнення порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, таких як максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживання тощо, а також створення належного рівня конкурентного середовища, просимо внести зміни до Документації в цій частині.
Відповідь:
Шановний учаснику! Перелік робіт та матеріалів визначений відповідно до кошторисної документації. Замовник не має права вносити зміни в кошторисну документацію на свій розсуд, оскільки дана кошторисна документація є частиною проектної документації яка захищена правом інтелектуальної власності на твір. Крім того пунктом 6 розділу 3 тендерної документації передбачено, що Учасник повинен розуміти, що у випадку зазначення у Додатку 3 конкретної марки чи виробника або конкретного процесу, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи торгову марку, патент, тип або конкретне місце походження чи спосіб виробництва– необхідно розуміти зазначене, як можливість використання еквіваленту. Також Додатком 3 до тендерної документації передбачено, що У разі, якщо у даному технічному завданні йде посилання на конкретну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип товару, то вважається, що технічне завдання містить вираз (або еквівалент). Таким чином Замовником не порушено вимоги законодавства.
Дата відповіді:
01.08.2025 16:02
Відповідь надана
У разі якщо учасником відкритих торгів є консорціум
Номер:
8eabc7b5522646ca8ecd398556e5671c
Дата опублікування:
29.07.2025 21:36
Опис:
Ми, як потенційний учасник даного тендеру (далі – Заявник), реалізуючи своє право, передбачене пунктом 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), звертаємось через електронну систему закупівель до замовника – Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області (далі – Замовник) з вимогою щодо усунення порушення під час проведення ним тендеру (далі – Звернення) на закупівлю: «Реконструкція ЗОШ І-ІІІ ступенів по вул. Соборна, 150, с. Гореничі Києво-Святошинського району, Київської області. Коригування (код ДК 021:2015 45454000-4 Реконструкція)», оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-08-010848-a (надалі – Процедура закупівлі).
Двадцять восьмого липня 2025 року Замовником були внесені зміни до тендерної документації і викладено її в редакції, затвердженій протокольним рішенням уповноваженої особи від 28 липня 2025 року (далі – Документація).
Нами виявлено, що умови Документації містять дискримінаційні та антиконкурентні умови, чи порушуються наші права та законні інтереси.
Так, Замовником встановлені наступні умови: "У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним
критеріям у цьому п.5 здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації. У такому випадку документальне підтвердження відповідності одному або декільком
кваліфікаційним критеріям може бути надане щодо безпосередньо щодо об’єднання
учасників вцілому (як сума кваліфікаційних даних учасників об’єднання) та/або окремо щодо учасників такого об’єднання (кваліфікаційні дані того чи іншого учасника відповідають параметрам встановленого кваліфікаційного критерію). При цьому за сукупністю наданої інформації, згідно способу документального підтвердження передбаченого цією тендерною документацією, учасник процедури закупівлі в цілому має відповідати кваліфікаційним критеріям, установленим замовником згідно п. 5 цієї Тендерної Документації.
У разі якщо учасником відкритих торгів є консорціум, як зареєстрована юридична особа, то документальне підтвердження інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям має бути надане від імені консорціуму як учасника торгів".
Члени консорціуму Заявника мають відповідну кваліфікацію: досвід виконання аналогічних договорів, матеріально-технічну базу, персонал, фінансові обороти. Однак, через вказану дискримінаційну умову Документації, яка прямо протирічить чинному законодавству у сфері закупівель, не маємо змоги взяти участь в даній закупівлі.
Дана вимога протирічить нормам Закону України "Про публічні закупівлі". Так, відповідно до пункту 37 статті 1 Закону Для цілей цього Закону до об’єднання учасників належать: окрема юридична особа, створена шляхом об’єднання юридичних осіб - резидентів; окрема юридична особа, створена шляхом об’єднання юридичних осіб (резидентів та нерезидентів); об’єднання юридичних осіб - нерезидентів із створенням або без створення окремої юридичної особи. Тобто, всі об’єднання учасників рівні в розумінні Закону. Відповідно до частини 5 статті 16 Закону У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.
Тобто, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» всі об'єднання учасників, в тому числі і консорціуми, створені як юридичні особи, мають право підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.
Таким чином, Замовником звужено коло учасників виключно до тих, форма організації яких заздалегідь визначена Замовником, та створені штучні перешкоди для участі в тендері тих учасників (у тому числі, Заявника), які можуть запропонувати виконати роботи, що є предметом закупівлі, якісно та високоефективно, що повністю задовольнить потребу Замовника.
Враховуючи викладене вище, з метою уникнення порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, таких як максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживання тощо, а також створення належного рівня конкурентного середовища, просимо внести зміни до Документації в цій частині.
Відповідь:
Шановний учаснику! Подання від імені консорціуму, який зареєстрований як юридична особа, документального підтвердження інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям означає, що документи тендерної пропозиції (і не лише кваліфікаційні, а всі документи тендерної пропозиції) мають бути подані за підписом уповноваженої особи та від імені саме консорціуму і лише у разі якщо консорціум створений як юридична особа.
Тобто ця вимога стосується лише форми подання, а не змісту кваліфікаційної частини тендерної пропозиції консорціуму.
Кваліфікаційні вимоги для об'єднань учасників (у тому числі і для консорціумів, які зареєстровані як юридичні особи) виконуються узагальненими показниками всіх учасників консорціуму, які входять до його складу, як це визначено і у ТД, а саме - у абзаці першому п.5.5.2:
У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям у цьому п.5 здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації. У такому випадку документальне підтвердження відповідності одному або декільком кваліфікаційним критеріям може бути надане щодо безпосередньо щодо об’єднання учасників вцілому (як сума кваліфікаційних даних учасників об’єднання) та/або окремо щодо учасників такого об’єднання (кваліфікаційні дані того чи іншого учасника відповідають параметрам встановленого кваліфікаційного критерію). При цьому за сукупністю наданої інформації, згідно способу документального підтвердження передбаченого цією тендерною документацією, учасник процедури закупівлі в цілому має відповідати кваліфікаційним критеріям, установленим замовником згідно п. 5 цієї Тендерної Документації.
Дата відповіді:
01.08.2025 16:01
Відповідь надана
Забезпечення тендерної пропозиції
Номер:
0d07abe433384b70b992e9888aabe9a9
Дата опублікування:
29.07.2025 21:35
Опис:
Ми, як потенційний учасник даного тендеру (далі – Заявник), реалізуючи своє право, передбачене пунктом 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), звертаємось через електронну систему закупівель до замовника – Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області (далі – Замовник) з вимогою щодо усунення порушення під час проведення ним тендеру (далі – Звернення) на закупівлю: «Реконструкція ЗОШ І-ІІІ ступенів по вул. Соборна, 150, с. Гореничі Києво-Святошинського району, Київської області. Коригування (код ДК 021:2015 45454000-4 Реконструкція)», оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-08-010848-a (надалі – Процедура закупівлі).
Двадцять восьмого липня 2025 року Замовником були внесені зміни до тендерної документації і викладено її в редакції, затвердженій протокольним рішенням уповноваженої особи від 28 липня 2025 року (далі – Документація).
Нами виявлено, що умови Документації містять дискримінаційні та антиконкурентні умови, чи порушуються наші права та законні інтереси.
Так, Замовником встановлені наступні умови: "Вимоги та умови до забезпечення тендерної пропозиції зазначаються відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 "Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції" і Закону (далі — Вимоги).
Забезпечення тендерної пропозиції надається за з урахуванням умов, викладених в даному пункті.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 995952,41 грн. (дев’ятсот дев’яносто п’ять тисяч дев’ятсот п’ятдесят дві гривні 41 копійка),
Вид забезпечення тендерної пропозиції: банківська гарантія (скан-копія паперового оригіналу документу – файл у форматі PDF або Word з накладанням ЕЦП гаранта) або електронна банківська гарантія, яка надається одночасно з поданням тендерної пропозиції. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 (дев’яносто) календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій".
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника, оскільки Замовник не обґрунтував необхідність встановлення в Документації вимог щодо забезпечення пропозиції, виключно у формі банківської гарантії. Тим самим Замовник обмежує Скаржника у виборі гаранта по забезпеченню ТП.
Разом з тим відповідно до статті 560 Цивільного кодексу України:
- за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов'язку (абзац перший частини першої);
- гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов'язання боржником (абзац другий частини першої).
Частиною першою статті 200 Господарського кодексу України передбачено, що гарантія є специфічним засобом забезпечення виконання господарських зобов'язань шляхом письмового підтвердження (гарантійного листа) банком, іншою кредитною установою, страховою організацією (банківська гарантія) про задоволення вимог управненої сторони у розмірі повної грошової суми, зазначеної у письмовому підтвердженні, якщо третя особа (зобов'язана сторона) не виконає вказане у ньому певне зобов'язання, або настануть інші умови, передбачені у відповідному підтвердженні.
Загальний порядок, умови надання й отримання банками гарантій / контргарантій та їх виконання регулюються Положенням про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, яке затверджено постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (далі – Положення про гарантії).
Положенням про гарантії передбачено, зокрема:
– банк-гарант - банк, який надає гарантію на користь бенефіціара (підпункт 4 пункту 3 розділу І);
– гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк гарант бере на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку. Зобов'язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від базових відносин, які забезпечуються такою гарантією (їх припинення або недійсності), зокрема й тоді, коли посилання на такі базові відносини безпосередньо міститься в тексті гарантії (підпункт 9 пункту 3 розділу І); – реквізити гарантії банку, наданої як забезпечення тендерної пропозиції відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", повинні відповідати вимогам до забезпечення тендерної пропозиції, установленим нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель (абзац дев’ятнадцятий пункту 26 розділу ІІІ).
Пунктом 1 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за № 275/35897, передбачено, що ці вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону, банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями.
Тобто, нормами чинного законодавства не обмежено перелік суб’єктів господарювання, які можуть надати гарантію, лише банками. Гарантія, яка надається як забезпечення Пропозиції, може бути також надана іншими фінансовими установами та страховими компаніями.
Зауважуємо, що згідно з рекомендаціями Антимонопольного комітету України № 24 від 11.11.2021: «Не допускати встановлення в тендерній документації на закупівлю товарів / робіт / послуг вимог до забезпечення тендерної пропозиції, яке надається у формі гарантії, що обмежують учасникам процедури закупівлі вибір суб’єкта господарювання, який може надати гарантію».
Відповідно до пунктів 9 та 10 частини першої статті 1 Закону у цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
«9) забезпечення виконання договору про закупівлю - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником за договором про закупівлю;
10) забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія».
На даний тендер, враховуючи його важливість в економічному значенні для Держави, а також, зважаючи на спеціалізований характер предмета закупівлі тощо, Заявник, планував забезпечити свою пропозицію гарантією страхової компанії (страхової організації), проте, через вищевказані вимоги ТД не може подати свою ТП.
Зауважуємо, що Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть виключно суб’єкти господарювання, які нададуть саме банківську гарантію, видану саме банками, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Заявника.
Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Заявник внести відповідні зміни до Документації.
Заявник має більш вигідні умови отримання страхової гарантії, ніж банківської. Крім того, страхова установа, в якій має намір взяти гарантію
Заявник, має вищу репутацію в ділових відносинах із Заявником в плані повного і безумовного виконання зобов'язань за гарантією, у тому числі й у випадку якщо забезпечення буде підлягати перерахуванню Замовнику.
Звертаємо увагу, що із зазначеного питання існує практика органу оскарження, зокрема, висвітлена в рішеннях Комісії від 17.10.2024
№17020 -р/пк-пз, від 10.04.2024 № 6401-р/пк-пз тощо.
Відповідь:
Шановний учаснику! Пунктом 9 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантії. Абзацом 2 частини 1 статті 25 Закону передбачено, що у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Таким чином Замовником визначено, що забезпечення тендерної пропозиції має бути надане саме у вигляді банківської гарантії, а не гарантії виданої іншим органом
Дата відповіді:
01.08.2025 16:00
Відповідь надана
незаконна умова щодо надання посвідчення та протоколу навчання з: НПАОП 0.00-1.76-15 «Правила безпеки систем газопостачання»
Номер:
1abb230c6f0c46e1bfd1612f4df88574
Дата опублікування:
29.07.2025 12:18
Опис:
повідомляємо, що технічне завдання не містить робіт, пов'язаних з системами газопостачання. Враховуючи викладене, просимо вилучити з Документації умову щодо надання посвідчення та протоколу навчання з питань охорони праці керівного складу підприємства учасника надаються для підтвердження можливості створення комісії з перевірки знань з питань охорони праці працівників підприємства (не менше як на 3-х чоловік, обов’язково працевлаштованих за основним місцем роботи або за сумісництвом), а саме надати підтверджуючі документи щодо проходження навчання з: НПАОП 0.00-1.76-15 «Правила безпеки систем газопостачання».
Відповідь:
Шановний учаснику! Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. Пунктом 48 Особливостей передбачено, що у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону. Відповідно до даних вимог Замовником встановлено вимоги про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Вимога стосовно надання посвідчення та протоколу навчання з питань охорони праці керівного складу підприємства учасника надаються для підтвердження можливості створення комісії з перевірки знань з питань охорони праці працівників підприємства (не менше як на 3-х чоловік, обов’язково працевлаштованих за основним місцем роботи або за сумісництвом), а саме надати підтверджуючі документи щодо проходження навчання з: НПАОП 0.00-1.76-15 «Правила безпеки систем газопостачання» необхідна для можливості виконання робіт передбачених даною закупівлею. Таким чином вимоги є правомірними та не можуть бути вилучені із тендерної документації.
Дата відповіді:
01.08.2025 16:00
Відповідь надана
щодо відгуків, що "адресовані замовнику".
Номер:
0a7d8b1f917d44d1b13406607bf18f3f
Дата опублікування:
29.07.2025 11:47
Опис:
Шановник Замовник! Вважаємо умову щодо надання відгуків "адресованих замовнику" дискримінаційною для учасників, які з різних причин не мають можливості взяти такі відгуки у попередніх замовників (реорганізація або ліквідація установи тощо). Просимо вилучити з документації умову про те, що відгуки, які надає учасник, мають бути "адресовані замовнику".
Відповідь:
Шановний учаснику. Абзацом 2 пункту 48 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування передбачено, що у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону. Статтею 16 Закону передбачено, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Слід зазначити, що законодавством не встановлено вимоги до документів, які мають бути надані для підтвердження відповідному кваліфікаційному критерію. Вимоги щодо документів, які повинні бути надані визначаються замовником
Дата відповіді:
01.08.2025 15:59
Відповідь надана
окремі додатки
Номер:
a3756ddea13d43ce809649a0769a482b
Дата опублікування:
25.07.2025 11:29
Опис:
шановний замовник, на вимогу абз.10 п. 28 Особливостей визначено "Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації." {Пункт 28 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 782 від 05.07.2024}. З практики повідомляємо, що органи ДАСУ вважають порушенням у разі, якщо такі додатки не надані Замовником ОКРЕМИМИ ФАЙЛАМИ до Документації. Просимо надати перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі ОКРЕМИМИ ФАЙЛАМИ.
Відповідь:
Шановний учаснику! Дякуємо за звернення. Інформація буде врахована.
Дата відповіді:
28.07.2025 17:20
Відповідь надана
Устаткування
Номер:
3f3bcd58859749a69f73070b22473d50
Дата опублікування:
24.07.2025 17:44
Опис:
Шановний Замовнику. Відповідно до Підсумкової відомості ресурсів, а саме Розділу 4. УСТАТКУВАННЯ, просимо Вас надати інформацію яке із вказаного устаткування підлягає монтування, а яке не підлягає монтуванню. Також, яке із устаткувань відноситься до медичних виробів.
Відповідь:
Шановний учаснику! Для можливості надання відповіді на Ваш запит за роз’ясненням Замовник звернувся до розробника проектно-кошторисної документації та отримав наступну відповідь: «Все устаткування яке підлягає монтажу відображене в «Локальних кошторисах» даної кошторисної документації, устаткування якого немає в «Локальних кошторисах», а відображається в підсумковій відомості ресурсів, просто поставляється на об’єкт за рахунок підрядника.
Стосовно устаткування яке відноситься чи не відноситься до медичних виробів, для визначення даної приналежності, існує Класифікатор медичних виробів НК 024:2023, дане питання проектною організацією не розроблялося, відповідно до «Завдання на проектування». Тому, якщо у потенційних підрядників, виникають такі запитання, рекомендуємо звернутися до даного посібника та отримати відповідь». Дана відповідь вважається відповіддю на Ваш запит.
Дата відповіді:
27.07.2025 12:53
Відповідь надана
Аналогічний договір
Номер:
ab15a3b07c0d49ec81223170d0e2203c
Дата опублікування:
22.07.2025 14:23
Опис:
У відповідності до додатку 7 до тендерної документації Учасники повинні надати Довідку про наявність у Учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. Окрім того повинно бути надано До цієї довідки додаються скан-копії підтвердних документів:
-- аналогічних договорів з додатковими угодами (за наявності) та підтвердження виконаних робіт на всю суму договору станом на час завершення виконання робіт (Форма КБ-2в або Форма КБ-3 або підготовлені самостійно та підписані замовником робіт форми актів приймання-передачі виконаних підрядних робіт у будівництві, , а у разі міжнародних контрактів -- інших нормативно допустимих документів про обсяги виконаних робіт та їх вартість) .
-- листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, адресованих замовнику даної закупівлі, із зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію завершених об’єктів будівництва.
Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів (у тому числі договорів субпідряду) протягом останніх 5 років з урахуванням, що клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків об’єкта за предметом закупівлі.
Просимо надати роз’яснення та внести зміни до документації з метою конкретизації вимог, який саме договір буде вважатись аналогічним в розумінні Замовника, а саме Капітальний ремонт, Реконструкція чи Нове будівництво? Сума договору відсоток виконання?
Відповідь:
Шановний учаснику! Умовами тендерної документації чітко встановлено вимоги про те, що учасник в складі пропозиції повинен надати не менше 2-х виконаних аналогічних договори, які укладені протягом останніх 5 років та клас наслідків повинен бути не нижчим ніж в даній закупівлі. Вказання в тендерній документації обмеження стосовно того, що аналогічним договором може бути тільки договір наприклад з реконструкції чи нового будівництва, а також обмеження по сумі аналогічного договору може призвести до дискримінації та обмеження кількості учасників, які зможуть взяти участь у даній закупівлі. Таким чином аналогічним договором відповідно до вимог тендерної документації є договір (у тому числі договір субпідряду) укладений протягом останніх 5 років з урахуванням, що клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків об’єкта за предметом закупівлі.
Дата відповіді:
24.07.2025 13:59