Номер:
1dbbced0005746cead1afb7b94c7a34e
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
09.07.2025 14:52
Опис:
Шановний Замовник! Предмет закупівлі «Технічне переоснащення систем протипожежного захисту будівель Національного банку України в м. Київ - 45310000-3”, код ДК 021:2015: 45310000-3 – «Електромонтажні роботи». Згідно Додатку 2 до тендерної документації: «Технічна документація не оприлюднюється». Тобто для отримання інформації для здійснення розрахунку тендерної пропозиції Учасник повинен здійснити виїзд для ознайомлення з технічною документацією за адресою: м. Київ, вул. Інститутська, 9, корпус 2, кімн. 2.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон»), закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Абзацом 3 пункту 5.1 Настанови визначення вартості будівництва передбачено "Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію."
Дана вимога тендерної документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників даної процедури закупівлі. Замовник має можливість надати технічну документацію лише обраним безпосередньо ним учасникам, та встановити, таким чином додаткові бар'єри для участі у процедурі закупівлі.
Замовник порушує право Учасника на конфіденційність інформації. Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері Учаснику необхідно прибути за зазначену адресу і Замовнику вже будуть відомі потенційні Учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує права Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після ознайомлення інформація про те, які Учасники будуть брати участь у закупівлі стає не конфіденційною. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Відповідно до частини першої статті 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про Учасників і їхніх тендерних пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Дана вимога тендерної документації порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні Учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для нас, як для Учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло Учасників, штучно створюючи нерівні умови для Учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси Учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
З цього приводу є рішення АМКУ, якими скасована дана вимога, наприклад: рішення від 26.06.2023 № 9320, рішення від 12.08.2021 № 1852.
Шановний Замовник для коректного розрахунку вартості надання послуг просимо Вас надати інформацію, яке саме обладнання повинно бути встановлено на об’єктах, кількість встановленого обладнання, якого виробника, визначеного проектною документацією та встановлення на об’єктах.
Відповідь:
Доброго дня, шановний Учаснику!
У відповідь на Ваше звернення повідомляємо наступне.
У зв'язку зі збройною агресією рф та введенням воєнного стану в Україні, з метою забезпечення захисту об’єктів Національного банку України (далі – об’єкти НБУ), які відносяться до категорії режимних об’єктів критичної інфраструктури, та задля уникнення висвітлення конфіденційної інформації щодо об’єктів НБУ, на яких планується здійснити технічне переоснащення систем протипожежного захисту, плани та технічна специфікація не можуть бути оприлюднені.
Конфіденційна інформація буде надаватися переможцю разом із підписанням зобов’язання щодо конфіденційності/NDA.
Жодним чином це не впливає на формування цін учасників, оскільки обсяг послуг з технічного переоснащення систем протипожежного захисту будівель НБУ в м. Київ відображений у Додатку 2 “Зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва” до тендерної документації.
Учаснику закупівлі для формування ціни тендерної пропозиції достатньо опублікованої Замовником інформації, що міститься у Додатку 2, а саме:
1. кошторисні розрахунки;
2. відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку з переліком матеріалів, будівельних машин та механізмів;
3. перелік систем які підлягають переоснащенню;
4. відомість обсягів робіт та локальні кошториси з обсягами та переліком демонтажних робіт по кожній системі окремо;
5. відомість ресурсів до об’єктного кошторису системи пожежної сигналізації, системи евакуації людей в частині системи оповіщення про пожежу, систем пожежогасіння з переліком матеріалів та устаткування;
6. локальні кошториси на пусконалагоджувальні та монтажні роботи системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу, системи пожежогасіння (автоматична та технологічна частина), система диспетчеризації з переліком робіт, кількісними показниками та найменуванням матеріалів та обладнання.
Замовник не вбачає жодних ознак щодо порушення принципів недискримінації учасників закупівлі, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Відповіді та роз’яснення надаються Замовником через електронну систему закупівель, є можливість отримати консультацію за телефонами відповідальних осіб (контакти осіб з технічних та організаційних питань зазначені у тендерній документації та в оголошенні), також, за необхідності можливо ознайомитися з планами та технічною специфікацію, отримати проєкт на перегляд в присутності наших фахівців без фотофіксації.
Наголошуємо, що Національний банк України під час проведення процедур закупівель дотримується принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, та забезпечує добросовісну конкуренцію серед учасників; максимальну економію, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінацію учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Дата відповіді:
11.07.2025 10:43