• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Технічне переоснащення систем протипожежного захисту будівель Національного банку України в м. Київ - 45310000-3

Обсяг щодо технічного переоснащення систем протипожежного захисту будівель Національного банку України в м. Київ відображений у Додатку 2 “Зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва” до тендерної документації. Технічне переоснащення включає демонтаж існуючої системи протипожежного захисту, поставку обладнання, монтаж та пусконалагоджування нової системи протипожежного захисту, з дотриманням чинних будівельних норм і правил та здійснення навчання персоналу Національного банку з експлуатації та обслуговування системи протипожежного захисту. Місце здійснення технічного переоснащення: - м. Київ, вул. Пухівська, 5, корпус № 39/1; - м. Київ, вул. Пухівська, 5, корпус № 39/2; - м. Київ, вул. Пухівська, 5, корпус № 39/3; - м. Київ, вул. Пухівська, 5, корпус № 39/4; - м. Київ, вул. Пухівська, 5, корпус № 39/5; - м. Київ, вул. Пухівська, 5, корпус № 39/6. Строк здійснення технічного переоснащення у повному обсязі - протягом 12 календарних місяців з дати підписання Договору уповноваженими особами Сторін. Контактні особи: - з технічних питань: Анатолій СИНЯВСЬКИЙ, заступник начальника Відділу організації охорони праці, пожежної та екологічної безпеки Національного банку України, телефон: (096) 725-55-06, електронна адреса: Anatolii.Syniavskyi@bank.gov.ua Сергій БЛАГОДАРНИЙ, старший фахівець Відділу організації охорони праці, пожежної та екологічної безпеки Національного банку України, телефон: (050) 458-40-23, електронна адреса: Serhii.Blahodarnyi@bank.gov.ua - з організаційних питань: Катерина СПІВАК, старший менеджер управління публічних закупівель Департаменту закупівель, телефон: (050) 313-45-94, електронна адреса: Kateryna.Spivak@bank.gov.ua

Завершена

14 694 171.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.7% або 100 000.00 UAH
Період оскарження: 04.07.2025 16:22 - 25.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: bdd1edc91b1b486899c5ae2a763367f6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-04-010043-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга на неправомірні дії Замовника щодо визначення переможця процедури закупівлі «Технічне переоснащення систем протипожежного захисту будівель Національного банку України в м. Київ – 45310000-3», за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника «45310000-3 – «Електромонтажні роботи»
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.08.2025 15:43
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 29.08.2025 10:47
Автор: ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», Артамонов Володимир Вадимович +380509998069 fireprotectsis@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fdbc8fb815424053af415f54ffd70379
Заголовок пункту скарги: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис заперечення: 1.1. Відповідно до вимог підпункту 2.1 пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації, Учасник повинен підтвердити відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема:

«2.1) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
а) довідка учасника у довільній формі про наявність в учасника достатньої кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору (з урахуванням інформації по субпідрядним організаціям (у разі залучення*)), що зможуть забезпечити виконання учасником вимог Замовника, відповідно до тендерної документації.
б) скановані копії документів безпосередніх виконавців (надавачів) послуг з технічного переоснащення систем протипожежного захисту учасника та/або субпідрядника/співвиконавця (у разі залучення*), які залучаються для здійснення технічного переоснащення систем протипожежного захисту будівель НБУ, з інформацією про проходження навчання працівників (скановані копії посвідчень), а саме:
• електрозварника ручного зварювання (газозварник) - не нижче 4-го розряду,
• монтажника санітарно-технічного устатковання - не нижче 4-го розряду,
• електромонтер ОПС - не нижче 3-го розряду,
• налагоджувальник приладів апаратури та систем автоматичного контролю регулювання та керування - не нижче 4-го розряду
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1. Відповідно до вимог підпункту 2.1 пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації, Учасник повинен підтвердити відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема:

«2.1) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
а) довідка учасника у довільній формі про наявність в учасника достатньої кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору (з урахуванням інформації по субпідрядним організаціям (у разі залучення*)), що зможуть забезпечити виконання учасником вимог Замовника, відповідно до тендерної документації.
б) скановані копії документів безпосередніх виконавців (надавачів) послуг з технічного переоснащення систем протипожежного захисту учасника та/або субпідрядника/співвиконавця (у разі залучення*), які залучаються для здійснення технічного переоснащення систем протипожежного захисту будівель НБУ, з інформацією про проходження навчання працівників (скановані копії посвідчень), а саме:
• електрозварника ручного зварювання (газозварник) - не нижче 4-го розряду,
• монтажника санітарно-технічного устатковання - не нижче 4-го розряду,
• електромонтер ОПС - не нижче 3-го розряду,
• налагоджувальник приладів апаратури та систем автоматичного контролю регулювання та керування - не нижче 4-го розряду

*Учасник може для підтвердження своєї відповідності критерію “Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід” залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців (у такому випадку учасник повинен надати на субпідрядників/співвиконавців для вищезазначених критеріїв довідки у довільній формі, завірені підписом уповноваженої особи учасника, з відповідною інформацією, та документи, як і для учасника, зазначені у підпункті 2.1) цього пункту).».
СУТЬ ПОРУШЕННЯ:
ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» надано документ «Довідка про наявність в учасника достатньої кількості працівників відповідної кваліфікації», в якій перелічено трьох осіб, які перебувають з ТОВ у цивільно-правових відносинах
В даному випадку, невідповідність кваліфікаційному критерію полягає в тому, що Замовник вимагає від Учасника надати відомості саме про наявність працівників, а не осіб залучених по ЦПХ.
Національне законодавство визначає термін ПРАЦІВНИК в низці нормативно-правових актів, зокрема:
1) Працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону. ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ (ст.14) м. Київ, 2 грудня 2010 року N 2755-VІ.
2) Працівник - особа, яка працює на підприємстві, в організації, установі та виконує обов'язки або функції згідно з трудовим договором (контрактом). ЗАКОН УКРАЇНИ Про охорону праці (ст.1) м. Київ, 14 жовтня 1992 року N 2694-XІІ.
3) Працівник - фізична особа, яка працює на підставі трудового договору на підприємстві, в установі, організації чи у фізичної особи, яка використовує найману працю. ЗАКОН УКРАЇНИ Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності (ст.1) м. Київ, 15 вересня 1999 року N 1045-XIV.
4) Працівник - фізична особа, яка працює за трудовим договором (контрактом) на підприємстві, в установі та організації незалежно від форми власності та виду діяльності або у фізичної особи, яка відповідно до законодавства використовує найману працю. ЗАКОН УКРАЇНИ Про професійний розвиток працівників (ст.1) м. Київ, 12 січня 2012 року № 4312-VІ.
5) Працівник- особа, яка працює на підприємстві, в організації, установі та виконує обов'язки або функції згідно з трудовим договором (контрактом). МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ НАКАЗ Про затвердження Мінімальних вимог безпеки і охорони здоров'я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці (Мінімальні вимоги безпеки і охорони здоров'я, розд.1, п.4) 29.11.2018 N 1804.
6) Працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з колекторською компанією або заявником трудовим договором (контрактом). ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ Постанова Про затвердження Положення про кваліфікаційні вимоги до працівників колекторських компаній (Положення, розд.1, п.3) 09.07.2021 № 77.
З аналізу наведеного, вбачається, що працівник, це особа, яка перебуває з роботодавцем саме у трудових відносинах, а не цивільно-правових.
Разом з цим, відповідно до відомостей підсистеми ligazakon, яка має модуль обміну інформацією, зокрема й з податковими органами, ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» станом на 2025 рык має лише 1 працевлаштовану особу (довідка додається), що також є й порушенням ліцензійних умов визначених Постановою КМУ «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» від 23 листопада 2016 р. №852, щодо недотримання мінімальної кількості працевлаштованих осіб.
Таким чином вбачається, що ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» не відповідає кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника достатньої кількості працівників відповідної кваліфікації на момент розкриття тендерних пропозицій.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 3516fa36ccf44999a98123bcd32acc4a
Заголовок пункту скарги: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Опис заперечення: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
а) довідку учасника з інформацією про наявність аналогічного (аналогічних) договору(ів) з монтажу та налагоджування систем пожежної сигналізації, пожежогасіння (порошкового, водяного) та оповіщення про пожежу.

У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у пункті 47 Особливостей.
У разі участі об’єднання учасників, підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
а) довідку учасника з інформацією про наявність аналогічного (аналогічних) договору(ів) з монтажу та налагоджування систем пожежної сигналізації, пожежогасіння (порошкового, водяного) та оповіщення про пожежу.

У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у пункті 47 Особливостей.
У разі участі об’єднання учасників, підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.».

СУТЬ ПОРУШЕННЯ:
ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» надало Довідку про наявність аналогічного (аналогічних) договору(ів), в якій відображено наступну інформацію:
Однак, інформація наведена у довідці не відповідає дійсності, а запропоновані договори не відповідають предмету закупівлі.
Так, в п. 1 ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» вказує Договір № 24-81-390, який ним було укладено з Національним Банком України. Вказане не відповідає дійсності. ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» був учасником процедури закупівлі UA-2024-10-24-004536-a, та в подальшому був визначений, як Переможець.
По-перше, Замовником даної процедури закупівлі був не Національний Банк України (ЄДРПОУ 00032106), а Банкнотно-монетний двір Національного банку України (ЄДРПОУ 21575489). Підтверджуючи відповідність в тому числі, й даному кваліфікаційному критерію, шляхом визначення ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» переможцем, Замовник суперечить власній позиції викладеній у відповіді на звернення «Щодо переліку обладнання», а саме:
«Наголошуємо, що Національний банк України під час проведення процедур закупівель дотримується принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, та забезпечує добросовісну конкуренцію серед учасників; максимальну економію, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінацію учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.».
Скаржник вважає, що вказані дії Замовника та Учасника, є узгодженими між собою діями, що є окремою підставою для скасування рішення Замовника, що оскаржується. А визнання Замовником виконаною вимоги щодо критерію про досвід, окрім прояву суб’єктивного відношення до ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ», також створює небезпеку щодо якості робіт, оскільки Переможець не довів та не підтвердив, що має досвід в тому числі введення обладнання в експлуатацію (пусконалагоджувальні роботи) та проведення навчання персоналу НБУ.
Таким чином вбачається, що ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» не відповідає кваліфікаційному критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) на момент розкриття тендерних пропозицій.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 26f8983e18aa47adbf55d1e7a49967bc
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо наявності/відсутності підстав, установлених у пункті 47 Особливостей
Опис заперечення: 2. Щодо наявності/відсутності підстав, установлених у пункті 47 Особливостей.
2.1. Відповідно до вимог пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації, Учасник повинен надати інформацію щодо наявності/відсутності підстав, установлених у пункті 47 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Щодо наявності/відсутності підстав, установлених у пункті 47 Особливостей.
2.1. Відповідно до вимог пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації, Учасник повинен надати інформацію щодо наявності/відсутності підстав, установлених у пункті 47 Особливостей.
СУТЬ ПОРУШЕННЯ:
ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» окрім заповнення електронних полів, надано окрему довідку, в якій зазначено, що «Ми, ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» (далі - Учасник), в особі директора Лейченко Сергій Володимирович підтверджуємо, що Замовник не має жодної з підстав для відмови нам в участі у процедурі закупівлі, визначених у пункті 47 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості),…».
Скаржник вважає, що в даному випадку ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» надається, а Замовником затверджується, недостовірна інформація, зокрема в частині підтвердження: «7) Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, не є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника (підпункт 7 пункту 47 Особливостей);..».
Як було вказано в підпункті 1.2. даної Скарги, Скаржник вбачає в діях Замовника та ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» узгодженість дій, ще є проявом порушення Замовником принципів об’єктивного та неупередженого визначення переможця. Порушення вказаних принципів, окрім зауважень визначених в п. 1 даної Скарги вбачаються в наступному.
Так, Національний банк України та його структурні підрозділи є постійними Замовниками публічних закупівель, в свою чергу ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» є фактично постійним та одноособовим переможцем таких закупівель. Вказане підтверджується аналітикою до наданих системою аналізу публічних закупівель BI Prozorro даних (https://bi.prozorro.org/hub/stream/aaec8d41-5201-43ab-809f-3063750dfafd) (додаються окремими файлами).
Так, в складі ТП ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» надано Довідку щодо підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.

За інформацією Переможця, до ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» протягом останніх трьох років було застосовано оперативно-господарську санкцію - у вигляді відмови від встановлення на майбутнє господарських відносин строком на 12 місяців до 15.02.2025 (лист вих. № 65-0008/11966 від 15.02.2024) за порушення умов договору № 104419 від 29.12.2021.

Також, до ТП ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» надано лист Уповноваженої особи НБУ № 65-0006/55660 від 18.07.2025, який є відповіддю на звернення Переможця № 07/16 від 16.07.2025. В даному випадку слід звернути увагу на дати письмового листування між Замовником та ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» та дати звернень/надання відповідей на звернення в електронній системі. Скаржник вважає, що звернення до Замовника в електронній системі щодо продовження термінів подання тендерних пропозицій було пов’язано не з необхідністю опрацювання великого обсягу інформації, а саме з метою очікування відповіді від НБУ, щодо застосованих до Переможця раніше оперативно-господарських санкції - у вигляді відмови від встановлення на майбутнє господарських відносин строком на 12 місяців до 15.02.2025 (лист вих. № 65-0008/11966 від 15.02.2024) за порушення умов договору № 104419 від 29.12.2021.

Важливо звернути увагу, на саму підставу застосування оперативно-господарської санкцію - 27.10.2023 Національним банком складено дефектний акт (акт про виявлені недоліки), в якому значено наступне: зниження тиску в 4-ох балонах системи газового пожежогасіння. Контрагент був зобов’язаний усунути недоліки протягом 5-ти робочих днів з дати складення дефектного акту, але не усунув їх.

Тобто, маючи досвід отримання не якісних послуг від ТОВ “СПЕЦСЕРВІС КИЇВ”, та повне ігнорування Виконавцем свого обов’язку щодо усунення допущених недоліків, Замовник порушує принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця, добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, та визначає ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» переможцем даної закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 37e14a162e364d609db3f6eee757d96d
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Опис заперечення: Відповідно до вимог підпунктів 4.1. та 4.2 пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації, Учасник повинен надати Інформацію про наявність в учасника та/або субпідрядника(ів)/ співвиконавця(ів) (у разі залучення чинної(их) ліцензії(ій), виданої(их) відповідним державним органом на право провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, та Скановану(і) копію(ї) дозволу(ів), виданого(их) уповноваженими державними органами та/або декларації(й) відповідності матеріально-технічної бази, зареєстрованих територіальним органом Держпраці, учасника або субпідрядника/співвиконавця (у разі залучення) на виконання робіт підвищеної небезпеки яким дозволяється:- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог підпунктів 4.1. та 4.2 пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації, Учасник повинен надати Інформацію про наявність в учасника та/або субпідрядника(ів)/ співвиконавця(ів) (у разі залучення чинної(их) ліцензії(ій), виданої(их) відповідним державним органом на право провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, та Скановану(і) копію(ї) дозволу(ів), виданого(их) уповноваженими державними органами та/або декларації(й) відповідності матеріально-технічної бази, зареєстрованих територіальним органом Держпраці, учасника або субпідрядника/співвиконавця (у разі залучення) на виконання робіт підвищеної небезпеки яким дозволяється:- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.

СУТЬ ПОРУШЕННЯ:
Повертаючись до зауважень викладених в підпункті 1.1. даної Скарги щодо недотримання кваліфікаційного критерію – достатня кількість працівників необхідної кваліфікації, звертаємо увагу, що це прямо пов’язано з документами, які надаються на виконання вимог підпунктів 4.1. та 4.2 пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації.
Так, питання ліцензування на право провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення врегульовано, зокрема, але не виключно ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності», ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», Постановою КМУ «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» від 26.20.2011 № 1107, Постановою КМУ «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» № 852 від 23.11.2016, тощо.
У складі ТП ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» надає Ліцензію серії АЕ № 522928 видану 09.02.2015 Державною службою України з надзвичайних ситуацій, та Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 28.10.2020, зареєстровану у Держпраці 02.11.2020 за № 32-20-5608.
Вимогами тендерної документації Замовника встановлено «Усі документи, які подаються учасником, мають бути чинними на момент розкриття тендерних пропозицій».
Аналізуючи подані ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» документи та інформацію, в частині їх відповідності нормативно-правовим актам, Скаржник вважає, що Переможець в цій частині також не виконав вимог тендерної документації.
Відповідно до предмета Проєкта договору даної закупівлі, Учасник за наслідком укладення договору буде надавати послуги і виконувати роботи протипожежного призначення щодо яких встановлені окремі вимоги у Постанові КМУ № 852 від 23.11.2016, зокрема:
1) Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних)
Кадрові вимоги
10. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних) повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”; стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
11. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних) повинні відповідати таким вимогам:
1) водяних, пінних, газових, порошкових систем пожежогасіння: електрозварник ручного зварювання (газозварник) - не нижче 4-го розряду; монтажник санітарно-технічного устатковання (монтажник санітарно-технічних систем і устатковання) - не нижче 4-го розряду; електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду; налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду;
2) аерозольних систем пожежогасіння: електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду; налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) водяних, пінних, газових, порошкових систем пожежогасіння повинна становити не менше чотирьох осіб, а аерозольних систем пожежогасіння - не менше двох осіб.
Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази
12. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність: приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер); обладнання для проведення гідро- і пневмовипробувань на міцність та герметичність елементів систем пожежогасіння (крім аерозольних систем пожежогасіння); промислових приладів для визначення кількості вогнегасної речовини (для газових, порошкових систем пожежогасіння); електро- або газозварювального обладнання (крім аерозольних систем пожежогасіння); необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.
Організаційні вимоги
13. Ліцензіат зобов’язаний листом повідомляти органу ліцензування про всі зміни даних, що зазначені у його документах, які додавалися до заяви про отримання ліцензії, у місячний строк після виникнення таких змін.
Ліцензіат протягом строку дії ліцензії забезпечує зберігання у паперовому та/або електронному вигляді документів: які використовувалися (складалися) під час надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення; копії яких подавалися органу ліцензування; які підтверджують достовірність даних, що зазначалися здобувачем ліцензії у документах, які подавалися органу ліцензування.
Ліцензіат зобов’язаний забезпечити присутність керівника ліцензіата, його заступника або іншої уповноваженої особи під час проведення органом ліцензування перевірки додержання ліцензіатом вимог цих Ліцензійних умов.
2) Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень
Кадрові вимоги
14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”; стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам: електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду; налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.
Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази
16. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність: приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер); пристрою для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму); необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.
Організаційні вимоги
17. Ліцензіат зобов’язаний листом повідомляти органу ліцензування про всі зміни даних, що зазначені у його документах, які додавалися до заяви про отримання ліцензії, у місячний строк після виникнення таких змін.
Ліцензіат протягом строку дії ліцензії забезпечує зберігання у паперовому та/або електронному вигляді документів: які використовувалися (складалися) під час надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення; копії яких подавалися органу ліцензування; які підтверджують достовірність даних, що зазначалися здобувачем ліцензії у документах, які подавалися органу ліцензування.
Ліцензіат зобов’язаний забезпечити присутність керівника ліцензіата, його заступника або іншої уповноваженої особи під час проведення органом ліцензування перевірки додержання ліцензіатом вимог цих Ліцензійних умов.
Даною Постановою КМУ № 852 від 23.11.2016 встановлено також форми Заяв, які подаються ліцензіатом для отримання ліцензії на певні види провадження господарської діяльності, а також форми відомостей, що є додатками таких заяви.Аналізуючи процитовані вище Вимоги щодо виконання робіт та затверджену форму «Відомості про наявність мінімальної кількості працівників (керівників та виконавців) за окремими посадами» прямо вбачається, що Ліцензіат, щоб відповідати умовам надання ліцензії та мати змогу виконувати роботи та надавати послуги, повинен визначити необхідну мінімальну кількість працівників у штатному розкладі суб’єкта господарювання, а відтак перебувати з такими особами саме у трудових відносинах. Як було повідомлено у підпункті 1.1 даної Скарги, ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» не має необхідної кількості працевлаштованих осіб, а особи яких вказано у Довідці про наявність в учасника достатньої кількості працівників відповідної кваліфікації, не є працівниками Переможця.

Скаржник вважає, що Замовник повинен був більш уважно вивчити документацію ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ», зокрема на наявність ризиків щодо неможливості виконати умови Договору даної закупівлі, у випадку вжиття заходів відповідальності органом ліцензування до ліцензіата за порушення положень Постанови КМУ № 852 від 23.11.2016.
Також, окремої уваги заслуговує Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 28.10.2020, зареєстрована у Держпраці 02.11.2020 за № 32-20-5608.

Скаржник зауважує, що в даному випадку, Замовником знов порушено принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця, зокрема створено ризики допуску до виконання робіт та послуг суб’єкта господарювання, без дотримання встановлених вимог щодо охорони праці.

З аналізу Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 28.10.2020 наданої ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ» вбачається, що її було складено та зареєстровано ще у 2020 році, яка відображає осіб, що станом на момент розкриття тендерних пропозицій не мають жодного відношення до Переможця.

Також, вказана декларація містить недостовірні відомості щодо місцязнаходження роботодавця згідно з ЄДРПОУ, що є підставою для подання оновлену декларацію протягом семи робочих днів. Відповідно до відкритих відомостей ЄДР у липні 2024 року адресу компанії змінено: попередня адреса — 04080, КИЇВ,ВУЛИЦЯ КИРИЛІВСЬКА,буд. 69, ЛІТЕРА "А",ОФІС 4, нова адреса — 02141, КИЇВ,ВУЛ.РУДЕНКО ЛАРИСИ,буд. 6А,ОФІС 640. З урахуванням того, що ТОВ «СПЕЦСЕРВІС КИЇВ», не виконали вимоги щодо реєстрації оновленої декларації, зокрема за новою затвердженою формою, яка діє з 10.03.2021 року, є підстави вважати, що дана декларація є недійсною.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір