• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Скасування закупівлі

Капітальний ремонт покрівлі Жашківського ліцею №4 Жашківської міської ради Черкаської області за адресою: Черкаська область, м. Жашків, вул. Городищанська, 58 (заходи з енергозбереження)

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 46 робочих днів

4 040 019.70 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 200.10 UAH
Період уточнення: 02.07.2025 10:26 - 13.07.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: a390243070f9433197d1308e2c968c43
Дата опублікування: 08.07.2025 22:29
Опис: Шановний Замовник, приберіть наступні дискримінаційні вимоги: 1. В довідці про наявність працівників повинна бути наступна інформація: При цьому, довідка повинна містити інформацію про: · інженерно-технічних працівників: - виконавець робіт (виконроб); - головний інженер або інша особа, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації; - сертифікований інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, який підписує кошторисну документацію учасника (надати чинний на дату кінцевого строку подання пропозиції кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, завірений печаткою та підписом такого інженера-проектувальника); · працівники будівельних професій, серед яких обов'язково мають бути: - штукатур; - маляр; - укладальник підлогових покриттів; - лицювальник-плиточник; - монтажник стельових конструкцій; - монтажник-складальник металопластикових конструкцій; - електромонтажник будівельний; - електрозварник. Шановний Замовник, законодавець не давав Вам права визначати посади та кількість працівників, які повинні бути в штаті Учасника. Все що Ви можете, це тільки вимагати, щоб Учасник надав довідку про наявний в нього штат працівників, і підтверджуючі документи. І то, про підтверджуючі документи в законі мови не йде. Також Законодавець не дає вам права вимагати документи з охорони праці, медичні довідки тощо. Ця інформаціяч внутрішня кожного учасника, і аж ніяк не стосується кваліфікації працівників, їх досвіду та знань, щодо предмету виконання договору. 2. В інформації про досвід, ви вказуєте наступне: Аналогічним вважається договір, що укладений із замовниками (контрагентами) за результатами проведення процедури закупівлі, інформація про проведення якої знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/ або договір, інформація про який знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/. При цьому, перелік виконаних Учасником робіт за аналогічним(и) договором(и) повинен враховувати наступні види робіт: · улаштування покриттів з керамічних плиток; · поліпшене штукатурення стін; · шпаклювання стін мінеральною шпаклівкою; · улаштування каркасу підвісних стель; · електромонтажні роботи. Дані вимоги антиконкурентні і дискримінаційні, бо як мінімум Учасники, Які мають досвід з комерційними (приватними) Замовниками, вони не зможуть надати аналогічний договір зареєстрваний в системі прозоро. Також звертаємо Вашу увагу, до законодавець знову ж не надавав Вам права вказувати, що повино бути в договорі. Всеж що ви можете прописати, що це повинен бути договір за предметом закупівлі, а саме: капітальний ремонт, реконструкція, будфівництво чи поточний ремонт будівель. 3. Що до сертифікатів. Хочемо наголосити, що сертифікація в Україні є добровільною та не обов'язковою. Тому вимога сертифікатів, тим паче виданих НААУ є дискримінаційною вимогою, бо як мінімум орган сертифікації може бути акредитований не тільки НААУ. Також звертаємо вашу увагу на те, що наявність сертифікатів ніяк не відображає те, що їх власник виконає роботи якісно, в терміни та відповідно до ДБН чи інших нормативно правових актів у сфері будівництва. 4. Що до банківської гарантії. Чому вимога про надання в документації є, а в самому оголошенні про неї немає інформації? Також незрозуміло на підставі яких законодавчих актів ви вимагаєте наступну інформацію: - довідки про залишок коштів на рахунку, виданої банком-гарантом, завіреної печаткою банка-гаранта та підписом уповноваженої особи банка-гаранта, із зазначенням номеру рахунку покриття гарантії, відкритого в установі банку-гаранта на якому обліковуються кошти гарантії; - виписки з рахунку покриття гарантії, що свідчить про зарахування коштів покриття на відповідний рахунок у повному обсязі, завіреної печаткою банка-гаранта та підписом уповноваженої особи банка-гаранта. Довідка про залишок коштів на рахунку та виписка з рахунку покриття гарантії, які надаються в електронній формі, підписуються шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису уповноваженої особи гаранта та його печатки відповідно. Своїми діями ви перевищуєте свої повноваження. Тому вимагаємо внести зміни до тендерної документації, прибрати всі антиконкурентні та дискримінаційні вимоги, і інформацію яка не передбачена чинним законодавством. Інакше будемо вимушенні звертатись до АМКУ та інших компетентних органів
Відповідь: Доброго дня. Щодо вимог про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: Право встановлення кваліфікаційних вимог до учасників торгів, у т.ч. щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід визначене ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Згідно ч.2 ст.16 Закону встановлено, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Керуючись ст.16 Закону та проектно-кошторисною документацією, якою визначено види та об’єми робіт на об’єкті капітального ремонту, пунктом 1.2. Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимоги до учасників торгів щодо підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Звертаємо увагу, що перелік працівників будівельних професій, наведений Вами у запиті, не відповідає вимогам тендерної документації. Згідно пункту 1.2.1. Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що учасник повинен вказати у довідці інформацію про наявність працівників будівельних професій, серед яких обов’язково мають бути: покрівельники будівельні, монтажник систем утеплення будівель, монтажник-складальник металопластикових конструкцій. Зазначений перелік працівників, найбільше відповідає характеру робіт, що є предметом цієї закупівлі, та викладені у Додатку 3 до тендерної документації. Звертаємо увагу на те, що Замовник не встановлював вимогу про те, що вказані у п.1.2.1. працівники обов’язково має бути у штаті Учасника. Відповідно до пункту 1.2.2. Додатку 1 до тендерної документації визначено перелік документів, які повинен надати учасник на підтвердження наявності штатних працівників та осіб, які працюють згідно цивільно-правових договорів/угод. Встановлюючи вимогу щодо підтвердження проходження посадовими особами Учасника перевірки ЗНАНЬ з охорони праці, Замовник керувався статті 18 Закону України «Про охорону праці», якою визначено, що посадові особи, діяльність яких пов'язана з організацією безпечного ведення робіт, під час прийняття на роботу і періодично, один раз на три роки, проходять навчання, а також перевірку знань з питань охорони праці за участю профспілок. Не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці. Дана вимога тендерної документації не є дискримінаційною і дозволяє Замовнику переконатися у спроможності учасника виконати взяті на себе зобов'язання. Щодо вимог про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору: Право встановлення кваліфікаційних вимог до учасників торгів, у т.ч. щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), визначене ст.16 Закону. Тендерною документацією не встановлюється обмежень, що аналогічними договорами вважаються виключно договори, інформація про які знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/. Згідно пункту 1.3.1. Додатку 1 до тендерної документації встановлено, що АНАЛОГІЧНИМ вважається повністю виконаний договір, що укладений із замовниками (контрагентами) за результатами КОНКУРЕНТНОЇ процедури закупівлі (тендеру), оголошення про проведення якого було у ПУБЛІЧНОМУ доступі, або договір, інформація про який оприлюднено замовником* на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (* замовник у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі»). Учасники повинні документально підтвердити факт проведення конкурентної процедури закупівлі, за якою був укладений договір, наданий у складі пропозиції або здійснити посилання на публічне розміщення інформації про укладений аналогічний договір на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель. Під поняттям «конкурентна процедура», як під поняттям «оголошення про проведення конкурентної процедури у публічному доступі» не мається на увазі, що це повинні бути виключно договори, інформація про які знаходиться на веб-порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/. Учасники, які надають у складі пропозиції договір укладений за результатами проведеної конкурентної процедури, оголошення про проведення якої було у публічному доступі, повинні документально підтвердити факт проведення цієї конкурентної процедури закупівлі. Дана вимога не є дискримінаційною і встановлена замовником з метою уникнення надання завідомо неправдивих даних потенційними учасниками даної процедури закупівлі, в тому числі надання фіктивних документів щодо виконання аналогічних договорів, та дає змогу Замовнику відслідкувати добросовісність потенційних учасників та їх спроможності виконувати подібні роботи. Не маючи змоги відслідковування аналогічних договорів за допомогою електронної системи або відкритого до них доступу замовник позбавлений можливості перевірки надійності та доброчесності майбутніх контрагентів. Законність встановлених Замовником вимог підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №13656-р/пк-пз від 16.06.2021 (UA-2021-05-05-004483-a) №15864-р/пк-пз від 20.08.2020 (UA-2020-06-17-003147-c). Звертаємо увагу, що наведений Вами у запиті перелік виконаних Учасником робіт за аналогічним(и) договором(и), не відповідає переліку викладеному у тендерній документації. Тендерною документацією не встановлюється обмежень щодо кількості виконаних аналогічних договорів, які учасник повинен надати для підтвердження своєї кваліфікації, а також немає обмежень щодо строків виконання цих договорів. Встановлений в тендерній документації перелік робіт для підтвердження досвіду враховує основні види робіт, які передбачені проектною документацією на виконання робіт, що є предметом цієї закупівлі. Тендерна документація не містить вимог про те, що учасник повинен підтвердити виконання вищевказаного переліку робіт за одним договором. Учасник може надати необмежену кількість договорів, які повністю, або частково враховують наведений в тендерній документації перелік виконаних робіт, що в загальному підсумку буде підтверджувати досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) згідно вимог п.1.3.1. Додатку 1 до тендерної документації. Вимоги тендерної документації в цій частині орієнтовані на забезпечення відбору виконавця робіт високої кваліфікації, результати виконання робіт яким не призведуть до негативних наслідків для об’єкту Замовника. Крім цього, звертаємо увагу вашу увагу на те, що законність встановлених Замовником вимог підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №10574-р/пк-пз від 28.05.2020 (UA-2020-04-16-005338-a) № 18665-р/пк-пз від від 05.10.2020 (UA-2020-09-11-002997-a). Також маємо зауважити, що предметом закупівлі є роботи, а не послуги. Саме тому Замовник встановив вимогу, про те, що Учасник повинен мати досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) з характером робіт – нове будівництво об’єкта, реконструкція або капітальний ремонт існуючого об’єкта, але не поточний ремонт, який згідно п.21 ч.1 ст. 1 Закону є послугою. Щодо сертифікатів Пунктом 3 Статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Статтею 23 Закону, зокрема, визначено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Таким чином, Законом прямо передбачено право Замовника вимагати від учасників, зокрема, сертифікати підтверджуючі відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Скориставшись своїм правом передбаченим ст. 23 Закону, Замовник в тендерній документації передбачив вимогу щодо надання учасниками сертифікатів, виданих органом із сертифікації, який акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISО за видом діяльності «Будівництво». Щодо забезпечення тендерної пропозиції Оголошення про проведення відкритих торгів містить інформацію про вид та умови надання забезпечення тендерної пропозиції, та викладені на сторінці закупівлі https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-07-02-002364-a/lots (в оновленому дизайні електронної системи закупівель). Керуючись ст.25 Закону та п.3 ст. 22 Замовник встановив вимогу про надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії. При цьому, банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим забезпеченням (покриттям) на весь строк дії гарантії. З метою перевірки наявність грошового забезпечення покриття гарантії Замовник вимагає довідку про залишок коштів на рахунку та виписку з рахунку покриття гарантії.
Дата відповіді: 10.07.2025 12:03