• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Сервер

Завершена

498 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 490.00 UAH
Період уточнення: 02.07.2025 09:42 - 14.07.2025 00:00
Відповідь надана

Надмірна кількість ISO-сертифікатів, без чіткої аргументації, є ознакою дискримінації тендерної документації

Номер: 42da20cb859f4113b368f980afd24d46
Дата опублікування: 11.07.2025 09:22
Опис: У тендерній документації Замовником висунуто необґрунтовані та дискримінаційні вимоги до учасників закупівлі, зокрема: Обов’язкова наявність одночасно наступних сертифікатів ISO: ISO 9001:2018 (якість), ISO/IEC 27001:2022 (інформаційна безпека), ISO/IEC 28000:2007 (ланцюг постачання), ISO 45001:2018 (охорона праці), ISO 50001:2020 (енергоменеджмент). Такі вимоги не мають об’єктивного зв’язку з предметом закупівлі, не підтверджують технічну або якісну відповідність товару, і є спробою безпідставно обмежити коло потенційних учасників. Посилання на норми права та практику Відповідно до ст. 5 та ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не має права встановлювати дискримінаційні або надмірні вимоги. Згідно з п. 3 Постанови КМУ № 292 від 11.04.2023, умови тендеру повинні бути співмірними предмету закупівлі. У рішенні АМКУ № 8809-р/пк-пз від 22.04.2021 визнано дискримінацією вимогу про надання надмірної кількості ISO-сертифікатів, які не впливають на якість предмета закупівлі. У численних роз’ясненнях ДАСУ наголошується: ISO-сертифікати можуть вимагатися виключно за умови обґрунтованої потреби, інакше вони є бар’єром для конкуренції. Вимога На підставі викладеного вимагаємо: Внести зміни до тендерної документації, а саме — скасувати вимогу обов’язкової наявності ISO 27001, ISO 28000, ISO 45001 та ISO 50001 як дискримінаційну та таку, що порушує закон. У разі необхідності — передбачити можливість надання еквівалентних підтверджуючих документів або зробити сертифікати необов’язковими (неоцінюваними). У разі ігнорування цього запиту залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою на дискримінаційні умови, а також до Державної аудиторської служби України для перевірки правомірності дій замовника.
Відповідь: Шановний учаснику, дякую за запитання! Повідомляємо Вас, що при формуванні тендерної документації до процедури закупівлі серверного обладнання (UA-2025-07-02-001329-a) Замовник діяв у межах та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема керуючись положеннями ст. 3, 5 та 22 Закону. Встановлення вимог щодо наявності міжнародних сертифікатів ISO є обґрунтованим рішенням, прийнятим з огляду на: -специфіку предмета закупівлі — сервер є технічно складним, критичним ІТ-обладнанням; -необхідність гарантувати якість, надійність і безпечність поставки, а також відповідність сучасним управлінським і екологічним стандартам. Замовником вимагається наявність таких сертифікатів: ISO 9001:2018 — система управління якістю; ISO/IEC 27001:2022 — інформаційна безпека; ISO/IEC 28000:2007 — безпека ланцюга постачання; ISO 45001:2018 — охорона праці; ISO 50001:2020 — енергетичний менеджмент. Вказані документи підтверджують належний рівень організації процесів у постачальника, що є важливим при закупівлі обладнання, яке передбачає встановлення, налаштування, сервісний супровід і подальшу експлуатацію. Встановлені вимоги не є дискримінаційними, оскільки: -не обмежують коло учасників, а застосовані до всіх однаково; -відповідають п. 3 ч. 1 ст. 5 та ч. 3 ст. 22 Закону; -підтверджені практикою АМКУ, зокрема у рішеннях № 5362-р/пк-пз (09.08.2022), № 19485-р/пк-пз (27.08.2021), де аналогічні вимоги визнано законними. Ураховуючи предмет закупівлі, джерело фінансування (бюджетні кошти), а також обов’язок забезпечити надійність та безпечність поставки, вимоги щодо наявності ISO-сертифікатів є обґрунтованими. Підстави для внесення змін до тендерної документації — відсутні.
Дата відповіді: 11.07.2025 17:53
Відповідь надана

помилки

Номер: a774dc5de6b745bbaa74d8d3448bdd20
Дата опублікування: 02.07.2025 13:49
Опис: 1. В ТЗ є вимога з можливістю розширення до 4096 GB до кожного з двох сокетів. але судячи з опису системної плати, корпусу і т.д. сокет один тому це треба виправити 2. Накопичувач, тип 2 8х SSD Sata, об’єм не менше 4 TB Судячи з опису дані ссд будуть не Enterprise, а для ПК По-перше не існує серверних SSD об'ємом 4TB, Enterprise моделі 3.84TB По-друге не вистачить бюджету на 8шт 3.84TB Enterprise Серверні SSD відрізняються від клієнтських SSD: - Контролерами - Прошивками цих контролерів - Типом комірок NAND - Збільшеним службовим резервом комірок (overprovisioning) - Наявністю PLP (power loss protection) Ви купуєте сервер, тому рекомендуємо використовувати і серверні SSD Таким чином треба внести зміни Накопичувач, тип 2 SSD Sata Enterprise, об’єм не менше 3.84 TB і зменшити кількість до 4шт штук
Відповідь: Шановний учаснику, дякуємо за ваші запитання і пропозиції. Питання щодо сокетів – в технічне завдання будуть внесені зміни, щодо підтримки кількості сокетів. Щодо питання по SSD, Замовником в Додатку № 3 чітко визначені технічні характеристики та вимоги до предмету закупівлі, які складені у відповідності до потреб Замовника та є необхідними для виконання завдань. Тому, в цьому питанні Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до технічного завдання тендерної документації. Вашу пропозицію щодо SSD ми врахуємо при масштабуванні системи в майбутньому.
Дата відповіді: 04.07.2025 14:08
Відповідь надана

порушення закону

Номер: 7c73b37bca18408bb4c2e0ad2741486b
Дата опублікування: 02.07.2025 10:01
Опис: Шановний Замовник! Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» ст.23 ч.5 вказано 5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Звертаємо вашу увагу, що сертифікати/декларації повинні стосуютись виключно характеристик обладнання і підтверджувати їх. Якщо розглянути тендерну документацію, то в ній є перелік сертифікатів, декларацій Частина законна і підтверджує якість товару, а саме · Декларації на відповідність технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 16 грудня 2015 р. № 1077; · Декларації на відповідність технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів в від 16 грудня 2015 р. № 1067; · Декларації на відповідність технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні (ПКМУ №139 від 10.03.2017); · Сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018; А частина вимог не законні, тому що вони абсолютно не стосуються встановлених в тендерній документації характеристик обладнання, а є вимогами до самого учаника/компанії виробника, бізнес процесів компанії виробника і т.п. · Сертифікату на систему менеджменту інформаційної безпеки ISO/IEC 27001:2022; · Сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання ISO/IEC 28000:2007; · Сертифікату на системи менеджменту охорони здоров'я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосовування ISO 45001:2018; · Сертифікату на систему енергетичного менеджменту ДСТУ ISO 50001:2020; По суті це кваліфікаційні вимоги до учасника/виробника, але законом такі кваліфікаційні крітерії не передбачені. Прохання видалити дані вимоги, інакше ми будемо вимущені оскаржити дане порушення в АМКУ.
Відповідь: Шановний учаснику Повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Разом з тим під час здійснення закупівель замовник може використовувати нормативно-правові акти, стандарти тощо, що не суперечить нормам Закону. Крім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. Вимога щодо сертифікату ISO 45001:2018, що зазначений у вимогах до тендерної документації, жодним чином не суперечить чинному законодавству, а також не перешкоджає іншим учасникам приймати участь у закупівлі. Стандарт ISO 45001:2018 може використовуватися компаніями та організаціями всіх розмірів і галузей. Проте цей міжнародний стандарт надає можливість показати всім зацікавленим сторонам, що виробник бере на себе відповідальність щодо забезпечення безпечних умов праці та робить все можливе для запобігання негативним впливам на людину (своїх працівників та тих, на кого впливає діяльність організації – відвідувачів, підрядників, зацікавлені сторони), керуючись при цьому кращими світовими практиками. Сертифікат ISO — це документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Для нас як Замовника, наявність Сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання ISO/IEC 28000:2007 в постачальника, є одним зі способів підтвердження якості товару, який ми закуповуємо, з огляду на специфіку цього товару, та джерело фінансування цієї закупівлі. Будь-яка організація має можливість зібрати необхідний пакет документів, тому сама вимога про надання сертифікату ISO не є дискримінаційною для учасника торгів. До того ж відповідно до Закону “Про публічні закупівлі”, Замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон: 1. передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; 2. не забороняє вимагати саме сертифікат ISO. Враховуючи відсутність нормативно-правової заборони на включення до тендерної документації вимог щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікатів про відповідність міжнародним стандартам у різних галузях, Замовником було прийнято рішення про включення таких вимог до тендерної документації. Окрім цього, правомірність такого рішення підтверджена також практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішеннях № 16218-р/пк-пз від 15.07.2021 року (щодо сертифікату ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги»), № 5362-р/пк-пз від 09.08.2022 року (щодо сертифікату ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання»), № 19485-р/пк-пз від 27.08.2021 (щодо сертифікатів у ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги») та ISO/ІЕС 27001:2015 "Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги"). Зазначені вище нормативні документи (ДСТУ), є затвердженими діючими Державними стандартами України, а система сертифікації є загальнодоступною для будь яких суб’єктів господарювання. Зважаючи на усе вищевикладене та беручи до уваги той факт що предметом закупівлі Сервер (ДК 021:2015: 48820000-2 Сервери (48822000-6 комп’ютерні сервери)), з метою забезпечення бодай мінімальної стабільності у постачанні електричної енергії, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника, які б забезпечили таку стабільність постачання. Отже, підсумовуючи вищевикладене, Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до тендерної документації, адже остання складена у повній відповідності до вимог чинного законодавства, у тому числі у сфері публічних закупівель.
Дата відповіді: 04.07.2025 10:40