• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами

Завершена

1 414 560.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 072.80 UAH
Період уточнення: 01.07.2025 10:16 - 06.07.2025 00:00
Відповідь надана

Код відходів

Номер: 9f86aaafce5d461c956a0039f13f10a3
Дата опублікування: 04.07.2025 16:23
Опис: Шановний Замовник, зважаючи, що КНП «Київська міська дитяча клінічна лікарня №1», згідно Статуту є підприємством спеціалізованої медичної, паліативної, реабілітаційної медичної допомоги дітям віком від 3-х років (в окремих випадках до 4-х), такий вид господарської діяльності підпадає під сферу дії Наказу МОЗ України від 31.10.2024 № 1827 Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів». Ці Державні санітарні норми та правила встановлюють загальні вимоги до управління медичними відходами закладами охорони здоров’я, фізичними особами — підприємцями, які зареєстровані в установленому законом порядку. Виходячи із вищевказаного, вказаний наказ чітко визначає перелік відходів які утворюються в результаті господарської діяльності медичних установ. У такому випадку постає питання, які саме відходи були віднесено КНП «Київська міська дитяча клінічна лікарня №1» до коду 09 01 04* відповідно до Постанови КМУ від 20.10.2023 р. № 1102 Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів, враховуючи, що вказаний код відноситься до відходів фотографічної діяльності, одночасно з цим, вказаний вид діяльності КНП «Київська міська дитяча клінічна лікарня №1», згідно доступних джерел не здійснює. Звертаємо Вашу увагу, на код Національного переліку відходу 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини або інший код із урахуванням узагальнених вимог до управління відходами утворювачами відходів відповідно до Наказу МОЗ України від 31.10.2024 № 1827. Також наголошуємо, що порушення правил ведення обліку утворення відходів та операцій з управління відходами передбачена відповідальність, згідно ст. 57 Закону України «Про управління відходами» та для забезпечення максимальної конкуренції та відповідно економії бюджетних коштів, внести відповідні зміни у тендерну документацію.
Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо за звернення. Відпрацьований фіксажний розчин утворюється в результаті роботи рентген-кабінету у відділенні променевої діагностики закладу. Звертаємо увагу, що відповідно до положень викладених у Порядку класифікації відходів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102 класифікація відходів проводиться: 1) утворювачами відходів, крім утворювачів відходів домогосподарств; 2) суб’єктами господарювання у сфері управління відходами. У разі коли утворювач відходів невідомий, класифікація відходів проводиться власником відходів. Враховуючи викладене підстави для внесення змін у тендерну документацію відсутні.
Дата відповіді: 06.07.2025 17:50
Відповідь надана

Ліцензійні умови, коректне формулювання вимог

Номер: e828840a4a5048bbbaf4158e33345ad8
Дата опублікування: 02.07.2025 18:33
Опис: Звертаємо Вашу увагу, що п. 25 Ліцензійних вимог передбачено, що матеріально-технічна база здобувача ліцензії (ліцензіата) повинна відповідати таким мінімальним технологічним вимогам: .....- температура термічного оброблення відходів повинна бути не менше ніж 850 °С .... а вимогами, тендерної документації передбачено: наявність обладнання призначеного для оброблення/видалення небезпечних відходів з обов’язковим зазначенням найменування обладнання, температури термічного оброблення (згорання, допалювання, газифікація/газогенерація), формулювання "(згорання, допалювання, газифікація/газогенерація)" не відповідає чинному законодавству, оскільки не передбачено в Ліцензійних умовах. Також, зауважимо, що у разі наявності ліцензії у учасника на управління небезпечними відходами, то відповідно і матеріально-технічна база такого учасника відповідає ліцензійним умовам, в тому числі і щодо вимог обладнання для обробки/видалення небезпечних відходів. Тому, наголошуємо про необхідність внесення змін до тендерної документації та приведення формулювань у відповідність до вимог чинного законодавства.
Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо за звернення. Звертаємо вашу увагу, що тендерною документацією передбачено надання довідки в довільній формі.
Дата відповіді: 03.07.2025 16:44
Відповідь надана

Декларації про провадження господарської діяльності (дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами)

Номер: 3a7db1d501c2439f9d819e1d298eed4f
Дата опублікування: 02.07.2025 18:28
Опис: Шановний Замовнику, добрий день. Просимо звернути Вашу увагу, що на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/ дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можливо завантажити за двома посиланнями: Декларації про провадження господарської діяльності (дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами) та Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, оскільки згідно з пунктом 22 статті 11 «Прикінцеві положення» ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, субєкт господарювання може здійснювати викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами на підставі декларації. Тому, для створення конкурентного середовища, просимо внести зміни до тендерної документації та передбачити можливість надання Дозвілу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами або Декларації про провадження господарської діяльності (дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами).
Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо за звернення. В тендерну документацію будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді: 03.07.2025 16:43
Відповідь надана

Вимога

Номер: 0b7863f9f5ea4d3bb9ec55f2f570193e
Дата опублікування: 01.07.2025 10:40
Опис: Шановний Замовник! Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Відповідно до ст. 17 ЗУ «Про управління відходами» Суб’єкти господарювання у сфері управління відходами зобов’язані, між іншим: дотримуватися вимог щодо збирання, перевезення та оброблення відходів, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами; забезпечувати здійснення операцій з оброблення відходів на об’єктах оброблення відходів; мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів; мати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами та/або письмову згоду (повідомлення) на транскордонне перевезення небезпечних відходів чи висновок на транскордонне перевезення відходів відповідно до закону; забезпечувати професійну підготовку, підвищення кваліфікації та проведення атестації фахівців у сфері управління відходами; призначати відповідальних осіб у сфері управління відходами; виконувати інші обов’язки, передбачені законом. Відповідно до ч.7 Розділу ІІІ до тендерної документації Учасник в складі тендерної пропозиції надає довідку з інформацією про повне найменування, місцезнаходження, код ЄДРПОУ та ПІБ керівника щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Натомість, за наведених вище норм передбачених чинним законодавством у сфері управління відходами вбачається, що надавач послуг (у тому числі – потенційна субпідрядна організація, яку планує залучати учасник до надання послуг) має відповідати технічним та кваліфікаційним критеріям. Враховуючи зазначене, вважаємо за доцільне додати до вимог тендерної документації, наступну вимогу: «У разі залучення субпідрядної організації в рамках даної закупівлі, Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю). У разі залучення субпідрядника/співвиконавця, учасник у складі тендерної пропозиції надає документи субпідрядника/співвиконавця, які підтверджують його відповідність кваліфікаційним, технічним та іншим вимогам закупівлі, що зазначені в тендерній документації, завірені належним чином, дійсні на момент подачі і чинні на весь період надання послуг, на кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг за Договором, а також чинний на весь період надання послуг Договір на операції, що відповідають предмету закупівлі та/ або які необхідні для надання послуг і відсутні в ліцензії Учасника, з субпідрядником / співвиконавцем та гарантійний лист завірений печаткою (у разі її використання) та підписом уповноваженої особи суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати, датований не раніше дати оголошення закупівлі, про його згоду на виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця Учасника за даною закупівлею на весь період надання послуг, для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.»
Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо за звернення. Тендерна документація не містить дискримінаційних вимог які обмежують учасника в праві щодо залучення субпідрядника. Уся інформація викладена в п. 7 Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції. З огляду на вищезазначене відсутні підстави для внесення змін у тендерну документацію.
Дата відповіді: 02.07.2025 16:59
Відповідь надана

Вимога

Номер: f699834be507448b98f76fdc29f268fa
Дата опублікування: 01.07.2025 10:40
Опис: Шановний Замовник! Відповідно до ч.4 ст.13 ЗУ «Про управління відходами» Передача суб’єктам господарювання у сфері управління відходами відходів (крім побутових відходів) з метою збирання, перевезення та оброблення здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до законодавства, в якому зазначається код відходів згідно з Національним класифікатором відходів, їх обсяг, найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів. Відповідно до п.3 ч.1 ст. 1 ЗУ «Про управління відходами», видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1. Відповідно до п.2 ч.1 ст. 57 ЗУ «Про управління відходами» Особи, винні за порушення у сфері управління відходами, несуть відповідно до закону дисциплінарну, адміністративну, адміністративно-господарську, цивільну чи кримінальну відповідальність за: здійснення операцій у сфері управління відходами без відповідного дозволу на здійснення таких операцій або недотримання умов дозволу. Національний перелік відходів затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 1102 від 20.10.2023 р. Враховуючи вимоги чинного законодавства, просимо зазначити конкретні операції з видалення відходів, що є предметом закупівлі які будуть зазначені у дозволі на здійснення операцій з оброблення відходів!
Відповідь: Шановний учаснику! Замовником попередньо було здійснено моніторинг публічних закупівель за аналогічним предметом закупівлі яким було встановлено, що вимога, яку ви пропонуєте внести до тендерної документації, була неодноразово оскаржена іншими учасниками закупівель та відповідно до рішень АМКУ є дискримінаційною. Згідно з роз’яснювальним листом Мінекономрозвиту від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Також, відповідно до листа Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», таким чином, якщо особа, яка має намір прийняти участь у торгах, вважає положення тендерної документації такими, що суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, така особа може звертатись із пропозицією щодо внесення змін до тендерної документації до замовника або оскаржити положення тендерної документації до органу оскарження. Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ви не обґрунтували та документально не підтвердили яким чином відсутність у тендерній документації вимоги, викладеної вами у зверненні, суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації вас як учасника. З огляду на вищезазначене відсутні підстави для внесення змін у тендерну документацію.
Дата відповіді: 02.07.2025 17:00
Відповідь надана

Вимога

Номер: edfc4ab81fd54d1e883e9e30a274d0ca
Дата опублікування: 01.07.2025 10:40
Опис: Шановний Замовник! Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону України від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» (далі – Закон № 2320-IX), операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів. Перевезення відходів - операція, що полягає у транспортуванні відходів від місця їх утворення до об’єкта оброблення відходів, а також від одного місця/об’єкта до іншого (пунктом 23 частини 1 статті 1 Закону № 2320-IX). Умовами тендерної документації визначено, що предметом закупівлі є між іншим послуги із збирання, перевезення відходів за кодами, визначеними Замовником згідно Національного переліку відходів. З наведеного вбачається, що послуги з перевезення відходів входять до предмету закупівель. Згідно пункту 21 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1001, у разі провадження господарської діяльності з внутрішніх та (або) міжнародних перевезень небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями ліцензіат повинен мати чинний договір страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів за шкоду, заподіяну життю і здоров’ю фізичних осіб, навколишньому природному середовищу, майну фізичних та юридичних осіб під час перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, за класом страхування 10, визначеним статтею 4 Закону України «Про страхування». Відповідно до абзацу десятого частини 2 статті 8 Закону України від 06.04.2000 № 1644-III «Про перевезення небезпечних вантажів» (далі – Закон № 1644-III), перевізник небезпечних вантажів зобов'язаний між іншим здійснювати в установленому порядку страхування відповідальності суб'єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення таких вантажів. Суб’єкт перевезення небезпечних вантажів зобов’язаний укласти договір страхування відповідальності за шкоду, заподіяну життю і здоров’ю фізичних осіб, навколишньому природному середовищу, майну фізичних та юридичних осіб під час перевезення небезпечних вантажів, за класами страхування 10, 11 та/або 12, визначеними статтею 4 Закону України "Про страхування". Порядок та умови такого страхування можуть визначатися компетентним органом України з перевезення небезпечних вантажів за погодженням з Національним банком України (стаття 22 Закону № 1644-III). Пунктом 10 частини 1 статті 4 Закону України від 18.11.2021 № 1909-IX «Про страхування» визначено, що клас 10 - страхування відповідальності, яка виникає внаслідок використання наземного транспортного засобу (у тому числі відповідальності перевізника); Враховуючи зазначене, вважаємо за доцільне додати до вимог тендерної документації «Копія чинного договору страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів, в т.ч. відходів, що є предметом закупівлі.»
Відповідь: Шановний учаснику! Замовником попередньо було здійснено моніторинг публічних закупівель за аналогічним предметом закупівлі яким було встановлено, що вимога, яку ви пропонуєте внести до тендерної документації, була неодноразово оскаржена іншими учасниками закупівель та відповідно до рішень АМКУ є дискримінаційною. Згідно з роз’яснювальним листом Мінекономрозвиту від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Також, відповідно до листа Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», таким чином, якщо особа, яка має намір прийняти участь у торгах, вважає положення тендерної документації такими, що суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, така особа може звертатись із пропозицією щодо внесення змін до тендерної документації до замовника або оскаржити положення тендерної документації до органу оскарження. Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ви не обґрунтували та документально не підтвердили яким чином відсутність у тендерній документації вимоги, викладеної вами у зверненні, суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації вас як учасника. З огляду на вищезазначене відсутні підстави для внесення змін у тендерну документацію.
Дата відповіді: 02.07.2025 17:00
Відповідь надана

Вимога

Номер: afc9eecddb5047588256bdcaa037bbc8
Дата опублікування: 01.07.2025 10:40
Опис: 1. Законодавче регулювання. Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Питання отримання ліцензій на поводження з небезпечними відходами врегульоване Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» (далі – Закон) та постановою Кабінету Міністрів України від 5.12.2023 № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (далі – Ліцензійні умови). Відповідно до пункту 6 Ліцензійних умов, до заяви про отримання ліцензії додаються, зокрема, відомості про наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Згідно вказаного додатку, суб’єкт господарювання має мати, зокрема: висновок з оцінки впливу на довкілля, у випадках визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля» (далі – Закон про ОВД); дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. 2. Щодо висновоку з оцінки впливу на довкілля. Пунктом 8 частини першої статті 3 Закону про ОВД встановлено, що здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності з управління відходами (об’єкти оброблення небезпечних відходів; об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю 100 тонн на добу або більше). Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Окремо варто зазначити, відповідно до частини третьої статті 17 Закону про ОВД висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію Закону про ОВД, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Разом з тим, логічним є те, що при отриманні ліцензії, діяльність оцінена в рамках державної екологічної експертизи повинна співпадати з діяльністю, яка мала б бути оцінена в рамках оцінки впливу на довкілля у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності з управління відходами. Такої ж позиції дотримується Державна регуляторна служба України в листі від 21.11.2024 № 4497/20-24, в якому зазначено, що діяльність яка оцінена висновком державної екологічної експертизи повинна відповідати вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме: код відходів, операція з управління відходами та інше). 3. Щодо дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Відповідно до статей 41, 42 Закону України «Про управління відходами» суб’єкти господарювання, які мають намір здійснювати або здійснюють діяльність у сфері оброблення відходів, зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності. Разом з тим, Кабінет Міністрів України постановою від 18.03.2022 року № 314 установив, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2 до вказаної постанови. Так, згідно з додатком 2 (у редакції від 18.03.2022) декларативний принцип не застосовується до господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами. Змінами внесеними постановою Кабміну від 31.10.2023 № 1137 в додаток 2, декларативний принцип не застосовується до господарської діяльності управління небезпечними відходами та з 9.01.2024 здійснення операцій з оброблення відходів. Крім того, пунктом 2 вказаної постанови установлено, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року. При цьому постановою Кабінету Міністрів України не передбачено, що подані декларації мають силу або прирівнюються до дозволу або ліцензії (документів дозвільного характеру), вона лише надає право на провадження певних видів господарської діяльності за декларативним принципом на період дії військового стану. 4. Колізія норм законодавства. 4.1. Законодавче регулювання, а саме надання права суб’єктам господарювання на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності підставі подання на безоплатній основі до відповідних дозвільних органів декларації про провадження господарської діяльності без отримання документів дозвільного характеру, крім тих видів господарської діяльності, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, а також надання повноважень Кабінету Міністрів України, щодо затвердження відповідного порядку, відбулося з прийняттям та набранням чинності Законом України № 3869-IX від 17.07.2024 «Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов провадження господарської діяльності в період дії воєнного стану в Україні» (02.09.2024). Крім того, частиною другою прикінцевих та перехідних положень Закону України № 3869-IX від 17.07.2024 врегульовано, що декларації про провадження господарської діяльності за своїм правовим статусом прирівнюються до документа дозвільного характеру, ліцензії та інших результатів надання публічних (електронних публічних) послуг. Таким чином, декларація до 02.09.24 не могла вважатись та використовуватись у статусі документа дозвільного характеру. Кабінет Міністрів України фактично не мав повноважень на прийняття постанови від 18.03.2022 року № 314. 4.2. Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності затверджений Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності». Відповідно до статті 1 вказаного закону встановлення інших видів документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності може здійснюватися шляхом внесення відповідних змін до цього Закону. Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» не передбачено такого виду документу дозвільного характеру, як декларація про провадження господарської діяльності здійснення операцій з оброблення відходів. Крім того він не містить посилання на прирівнювання декларації до документа дозвільного характеру. Законом України № 3869-IX від 17.07.2024 не внесено відповідних змін до Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності». 4.3. Частиною 3 прикінцевих та перехідних положень Закону України № 3869-IX від 17.07.2024 встановлено, що декларації про провадження господарської діяльності, подані відповідно до законодавства до набрання чинності цим Законом, продовжують діяти відповідно до цього Закону. Тобто декларація про провадження господарської діяльності є чинною у період дії воєнного стану та до кінця календарного року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, але не менше трьох місяців з дня його припинення чи скасування. Крім того, застосування декларацій не можливо і вони втрачають чинність з моменту внесення їх до переліку видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації про провадження господарської діяльності. Разом з тим, Кабінет Міністрів України в супереч закону, постановою від 31 жовтня 2023 р. № 1137 встановлено, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року. Цією ж постановою вносить зміни у перелік видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів з 9.01.2024. 5. Виявлені порушення. 5.1. Мінприроди за період з 2023 по 02.09.2024 (дата набрання чинності Законом України № 3869-IX від 17.07.2024) видано 30 ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами за відсутності необхідних дозвільних документів (дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів). Суб’єктами господарювання, у цей період, в відомостях про наявність документів дозвільного характеру зазначалися декларації про провадження господарської діяльності, які не мали статусу документа дозвільного характеру. Крім того не враховано, що ліцензія є безстроковим документом, в той час як декларації діють протягом певного строку. Для прикладу у період з 9.10.2024 по 13.12.2024 декларації про провадження господарської діяльності здійснення операцій з оброблення відходів не діяли, оскільки відповідні постанови Кабміну ще не були прийняті. З 09.01.2024 року 2024 декларації про провадження господарської діяльності здійснення операцій не можуть бути фактично застосовані, оскілки така діяльність не може провадитися на підставі подання декларації у зв’язку з внесенням змін постановою Кабміну від 31 жовтня 2023 р. № 1137. 5.2. Частина виданих ліцензій видана на підставі висновків державної екологічної експертизи. При цьому Мінприроди не врахована (проігноровано) необхідність співставлення матеріально технічної-бази та переліку відходів на дату отримання ліцензії та матеріально технічної-бази і переліку відходів, яка подавалась для отримання висновку державної екологічної експертизи. Враховуючи, що зміни законодавства у сфері управління відходами включають у себе розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності саме у сфері управління відходами – Замовник має право вимагати Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Враховуючи зазначене, вважаємо за доціьлне додати до вимог тендерної документації копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, містить щодо відходів що є предметом закупівлі: коди та назви (види) відходів згідно Національного переліку відходів; коди операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами» або копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме: код відходів, операції з управління відходами та інше) При цьому, перелік кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також перелік кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі й зазначені у Висновку з оцінки впливу на довкілля (Висновку державної екологічної експертизи), повинні відповідати переліку кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також переліку кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі, зазначеним у Наказі про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстрі ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеному на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, та Дозволі на здійснення операцій з оброблення відходів (у випадку його отримання Учасником).
Відповідь: Шановний учаснику! Замовником попередньо було здійснено моніторинг публічних закупівель за аналогічним предметом закупівлі яким було встановлено, що вимога, яку ви пропонуєте внести до тендерної документації, була неодноразово оскаржена іншими учасниками закупівель та відповідно до рішень АМКУ є дискримінаційною. Згідно з роз’яснювальним листом Мінекономрозвиту від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Також, відповідно до листа Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», таким чином, якщо особа, яка має намір прийняти участь у торгах, вважає положення тендерної документації такими, що суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, така особа може звертатись із пропозицією щодо внесення змін до тендерної документації до замовника або оскаржити положення тендерної документації до органу оскарження. Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ви не обґрунтували та документально не підтвердили яким чином відсутність у тендерній документації вимоги, викладеної вами у зверненні, суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації вас як учасника. З огляду на вищезазначене відсутні підстави для внесення змін у тендерну документацію.
Дата відповіді: 02.07.2025 17:00