-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Завершена
1 414 560.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 072.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 072.80 UAH
Період оскарження:
01.07.2025 10:16 - 06.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
be4e86b358e94cf1b32561a20daea70c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-01-001932-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Від 23 липня 2025 року
Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Замовник, рішення якого оскаржуються: КНП "Київська міська дитяча клінічна лікарня №1"
Код в ЄДРПОУ 04350694
Юридична адреса 04209, Україна, Київська область, Київ, вул. Богатирська, буд 30
Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО"
Код в ЄДРПОУ 38469527
Юридична адреса 18000, М. ЧЕРКАСИ, Б-Р. Т.Г.ШЕВЧЕНКА, 190
Інформація про закупівлю:
90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними,
токсичними, медичними та небезпечними відходами
Ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-01-001932-a
Очікувана вартість закупівлі 1 414 560,00 грн. з ПДВ
Скарга на рішення Замовника
(у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178)
Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 01.07.2025 10:15. Замовником КНП "Київська міська дитяча клінічна лікарня №1" було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. Ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-01-001932-a.
Свої пропозиції до участі у даній закупівлі по Лот №1 подали,
ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" з ціною 897 120,00 грн. з ПДВ
ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" з ціною 898 789,50 грн. з ПДВ
21.07.2025 16:53. Замовником КНП "Київська міська дитяча клінічна лікарня №1" було оприлюднено ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОЮ ОСОБОЮ №85, яким тендерну пропозицію Скаржника було відхилено.
Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження), є рішення Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО"..
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Відповідно до положень абз. 2 ч. 8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ
ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОЮ ОСОБОЮ №85 від 21.07.2025 року Замовник відхилив пропозицію ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО". у процедурі закупівлі відкритих торгів з особливостями 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. Ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-01-001932-a.
Скаржник категорично не погоджується із таким рішенням Замовника та вимагає скасувати його з підстав незаконності, необґрунтованості та порушення принципів об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, з огляду на наступні обставини.
1. У ПРОТОКОЛІ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОЮ ОСОБОЮ №85 від 21.07.2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовник зокрема зазначає, що:
Відхилити пропозицію учасника ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» у закупівлі UA-2025-07- 01-001932-а за предметом закупівлі, код національного класифікатора України код ДК медичними 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, та небезпечними відходами, оскільки учасником не було підтверджено:
1. Відповідно до п. 6 додатку 2 до тендерної документації, Учасник повинен мати Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарним джерелами. (надати у складі пропозиції) або декларації про провадження господарської діяльності (дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарним джерелами) Учасниу ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» надав у складі пропозиції Дозвіл № 7110136400- відводяться 211 від 30.05.2019р., але він не містить: Дозволених обсягів викидів, що заходів від окремих типів обладнання (таблиця 1 форми дозволу); Переліку щодо здійснення контролю за дотриманням встановлених технологічних нормативів викидів, що відводяться від окремого типу обладнання (таблиця 2 дозволу); форми дозволу); Дозволених обсягів залпових викидів (таблиця 3 форми Дозволених обсягів викидів (таблиця 4 форми дозволу); Дозволених дозволу); обсягів викидів, які віднесені до інших джерел викидів (таблиця 5 форми перелік заходів щодо скорочення викидів (таблиця 6 форми Дозволу). Форма дозволу затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від пов'язаних 13 березня 2002р. № 302 Про затвердження Порядку проведення робіт, з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне отримали повітря стаціонарними джерелами, обліку суб'єктів господарювання, які такі дозволи.
Враховуючи зазначене, Учасник надав Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами не в повному обсязі, що не відповідає технічним вимогам тендерної документації.
Так, відповідно до вимог п.6 Додатку 2 до тендерної документації:
«6.Учасник повинен мати Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами. (надати у складі пропозиції) або Декларації про провадження господарської діяльності (дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами).»
Тобто, тендерною документацією вимагалось надати підтвердження про наявність у учасника Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, шляхом надання Дозволу.
Тендерна документація не містила окремих вимог щодо змісту такого дозволу, у тому числі зазначених Замовником у ПРОТОКОЛІ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОЮ ОСОБОЮ №85 від 21.07.2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Скаржником, на виконання вимог п.6 Додатку 2 тендерної документації, у складі пропозиції було надано документ «Дозвіл на викиди.pdf», який містить:
ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ
ДОЗВІЛ № 7110136400-211на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами
Видано Товариству з обмеженою відповідальністю "ОЛЕСТАС ЕКО" (повне найменування юридичної особи або ім'я, по батькові та прізвище фізичної особи-підприємця)
Місцезнаходження: 18000, м. Черкаси, бульвар Т. Г. Шевченка, 190
Ідентифікаційний код юридичної особи або ідентифікаційний номер фізичної особи: 38469527
Орган, який видав дозвіл: Управління екології та природних ресурсів Черкаської обласної державної адміністрації, м. Черкаси, вул. Вернигори, 17 (назва, місцезнаходження)
Строк дії дозволу: 10 років, з 30.05.2019 до 30.05.2029
Головне управління Держпродспоживслужби в Черкаській області (назва установи державної санітарно-епідеміологічної служби) Рішення від 13.05.2019 № 1887
Дата видачі дозволу: 30.05.2019 (число, місяць, рік)
Заступник начальника управління начальник відділу «ПЕЧАТКА ПІДПИС» Л. Довга
Враховуючи наведене, Скаржником наданням у складі пропозиції документа «Дозвіл на викиди.pdf» було виконано вимоги п.6 Додатку 2 до тендерної документації. Рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника в цій частині є неправомірним та порушує права Скаржника.
2. 2. Відповідно до абзацу першого пункту 1.1 Додатку 1 до Тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, Учасник має надати Довідку в довільній формі про наявність обладнання призначеного для оброблення/видалення, температури термічного оброблення (згорання, допалювання, газифікації газогенерація) відходів 3. (повинна провадження відповідати господарської вимогам визначеним у Пункті 25 Ліцензійних умов затвердженими діяльності з управління небезпечними відходами, року № 1278 Постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 (не менше 850°С)).
Із змісту наданої Учасником у складі тендерної пропозиції Довідки про обладнання призначеного для оброблення/видалення небезпечних обладнання» відходів вбачається, що у стовпці « Найменування учасником зазначено «ТМ-Т-300 «OVK-KZOT» - К300+0, але не зазначено саме «найменування» обладнання. Враховуючи зазначене, документації пропозиція учасника не відповідає вимогам тендерної документації в цій частині»
Так, відповідно до п.1.1 Додатку 1 до тендерної документації, учасники у складі пропозиції повинні надати:
«1.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання призначеного для оброблення/видалення небезпечних відходів з обов’язковим зазначенням найменування обладнання, температури термічного оброблення (згорання, допалювання, газифікація/газогенерація) відходів (повинна відповідати вимогам визначеним у Пункті 25 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278 (не менше 850 °C))»
Тендерною документацією вимагалась довідка саме в довільній формі.
Скаржником у складі пропозиції було надано файл «Довідка обладнання для видалення.pdf», який містить наступну інформацію:
Довідка про наявність обладнання призначеного для оброблення/ видалення небезпечних відходів
№ з/п 1
Найменування обладнання ТМ- Т-300 “OVKKZOT” - К-300+О
Кількість 1
Власне / орендоване власне
t° термічного оброблення (згорання, допалювання, газифікація/газогенерація) 850 -1500 C° не менше 850 C°
Враховуючи наведене, Скаржником у складі пропозиції було надано довідку, яка містить усю інформацію відповідно до вимог п.1.1 Додатку 1 до тендерної документації, у т.ч. найменування обладнання чим повністю виконано вимоги вказаного пункту тендерної документації. Рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника в цій частині є неправомірним та порушує права Скаржника.
3. Згідно пункту 2.1. Додатку 1 до Тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Учасник має інформацію надати у складі пропозиції у формі довідки, з зазначенням посади та ПІБ, про наявність фахівців які мають вищу освіту екологічного напрямку підготовки (магістр або спеціаліст) з наданням підтверджуючих документів (накази про призначення, дипломи) У складі документів тендерної пропозиції Учасником не надано копії наказів про призначення щодо фахівців, наведених у довідці.
Враховуючи зазначене, документації пропозиція учасника не відповідає вимогам тендерної документації в цій частині»
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити зазначену ним в Протоколі №85 від 21.07.2025 року невідповідність, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
З огляду на вищезазначене, при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» та оформлення результатів такого розгляду Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції Скаржника №85 від 21.07.2025 рок, Замовником грубо порушено вимоги частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої закупівлі здійснюються за принципами об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобіганні корупційним діям і зловживанням.
Так, нормативно-правовим актом, що установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади є Закон України «Про публічні закупівлі». Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Звертаємо увагу Антимонопольного комітету на доктрину заборони суперечливої поведінки (лат. venire contra factum proprium). Певне відображення цієї доктрини у нашому законодавстві знаходиться у п. 6 ст. 3 Цивільного кодексу України, де зазначено, що однією із засад цивільного законодавства є добросовісність.
Доктрина venire contra factum proprium (заборони суперечливої поведінки), базується ще на римській максимі – «non concedit venire contra factum proprium» (ніхто не може діяти всупереч своїй попередній поведінці). В основі доктрини venire contra factum proprium знаходиться принцип добросовісності. Поведінкою, яка суперечить добросовісності та чесній діловій практиці, є, зокрема, поведінка, що не відповідає попереднім заявам або поведінці сторони, за умови, що інша сторона, яка діє собі на шкоду, розумно покладається на них (постанова Об’єднаної палати Касаційного цивільного суду Верховного Суду від 10.04.2019 у справі №390/34/17).
Суб`єкт владних повноважень не може обґрунтовувати правомірність рішення, що оскаржується, іншими обставинами, ніж ті, що зазначені безпосередньо в документів, що оскаржується. За іншого підходу суб`єкт владних повноважень міг би самостійно та довільно змінювати (доповнювати) обґрунтування своїх дій (рішень) після їх вчинення (ухвалення), що не сумісне з принципами правової визначеності та належного урядування, які є фундаментальними для правової держави (Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 травня 2020 року у справі № 826/17201/17).
Виходячи з принципу «належного урядування», державні органи зобов`язати діяти вчасно та в належний спосіб, а держава не повинна отримувати вигоду у вигляді поновлення судами строку на оскарження судових рішень та виправляти допущені органами державної влади помилки коштом приватної особи, яка діяла добросовісно (у такій ситуації - коштом платника податку у зв`язку з порушенням принципу остаточності судового рішення, прийнятого на користь такого платника податку) Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 лютого 2020 року у справі № П/811/1015/16.
Труднощі в організації своєчасного виконання обов`язків представників суб`єкта владних повноважень не є об`єктивними та непереборними обставинами, які перешкоджають оскаржити судові рішення в межах встановленого законодавством строку оскарження.
Враховуючи вищенаведене, слід зазначити, що принцип «належного урядування» має надзвичайно важливе значення для забезпечення правовладдя в Україні. Неухильне дотримання основних складових принципу «належного урядування» забезпечує прийняття суб’єктами владних повноважень легітимних, справедливих та досконалих рішень. Крім того, принцип «належного урядування» підкреслює те, що між людиною та державою повинні бути вибудовані саме публічно-сервісні відносини, у яких інституції та процеси служать всім членам суспільства.
Відповідно до п. 4 ч. 1 Закону України «Про антимонопольний комітет України», у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет має повноваження, зокрема, перевіряти суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Рішення Замовника, що викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції Скаржника №16 від 03.02.2025 року, порушує зокрема, права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд Пропозицій учасників Процедури закупівлі, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну № 1178, –
ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника КНП "Київська міська дитяча клінічна лікарня №1"скасувати рішення, оформлене Протоколом №85 від 21.07.2025 року про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» процедури закупівлі з особливостями «90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. Ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-01-001932-a.
Додатки:
1. Тендерна документація
2. Протокол уповноваженої особи №85 від 21.07.2025 року
3. Дозвіл на викиди
4. Довідка про наявність обладнання.
Директор
ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Пов'язані документи:
Учасник
- Довідка обладнання для видалення (1).pdf 23.07.2025 13:09
- Додаток_1_(Квалiфiкацiя) послуги (3).doc 23.07.2025 13:09
- Додаток_2_(Технiчнi_вимоги).doc 23.07.2025 13:09
- Протокол 85.pdf 23.07.2025 13:09
- Дозвіл на викиди.pdf 23.07.2025 13:09
- Скарга на рішення замовника Київ.docx 23.07.2025 13:09
- Скарга на рішення замовника Київ.pdf 23.07.2025 13:09
- Скарга на рішення замовника Київ.pdf.p7s 23.07.2025 13:09
- sign.p7s 23.07.2025 13:09
- рішення від 25.07.2025 № 11588.pdf 25.07.2025 13:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.08.2025 № 11939.pdf 04.08.2025 17:07
- рішення від 01.08.2025 № 11939.pdf 06.08.2025 13:22
- відповідь на скаргу Олестаса Киев детская №1 (правлена).docx 29.07.2025 12:11
- форма Дозволу на викиди.docx 29.07.2025 12:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.07.2025 13:09
Дата розгляду скарги:
01.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.07.2025 13:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.08.2025 13:22
Дата виконання рішення Замовником:
08.08.2025 15:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувати Рішення від 21.07.2024 № 85
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2f1a3562ff5b4cfaa1c65cb56fca15f5
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. У ПРОТОКОЛІ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОЮ ОСОБОЮ №85 від 21.07.2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовник зокрема зазначає, що:
Відхилити пропозицію учасника ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» у закупівлі UA-2025-07- 01-001932-а за предметом закупівлі, код національного класифікатора України код ДК медичними 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, та небезпечними відходами, оскільки учасником не було підтверджено:
1. Відповідно до п. 6 додатку 2 до тендерної документації, Учасник повинен мати Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарним джерелами. (надати у складі пропозиції) або декларації про провадження господарської діяльності (дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарним джерелами) Учасниу ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» надав у складі пропозиції Дозвіл № 7110136400- відводяться 211 від 30.05.2019р., але він не містить: Дозволених обсягів викидів, що заходів від окремих типів обладнання (таблиця 1 форми дозволу); Переліку щодо здійснення контролю за дотриманням встановлених технологічних нормативів викидів, що відводяться від окремого типу обладнання (таблиця 2 дозволу); форми дозволу); Дозволених обсягів залпових викидів (таблиця 3 форми Дозволених обсягів викидів (таблиця 4 форми дозволу); Дозволених дозволу); обсягів викидів, які віднесені до інших джерел викидів (таблиця 5 форми перелік заходів щодо скорочення викидів (таблиця 6 форми Дозволу). Форма дозволу затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від пов'язаних 13 березня 2002р. № 302 Про затвердження Порядку проведення робіт, з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне отримали повітря стаціонарними джерелами, обліку суб'єктів господарювання, які такі дозволи.
Враховуючи зазначене, Учасник надав Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами не в повному обсязі, що не відповідає технічним вимогам тендерної документації.
Так, відповідно до вимог п.6 Додатку 2 до тендерної документації:
«6.Учасник повинен мати Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами. (надати у складі пропозиції) або Декларації про провадження господарської діяльності (дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами).»
Тобто, тендерною документацією вимагалось надати підтвердження про наявність у учасника Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, шляхом надання Дозволу.
Тендерна документація не містила окремих вимог щодо змісту такого дозволу, у тому числі зазначених Замовником у ПРОТОКОЛІ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОЮ ОСОБОЮ №85 від 21.07.2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Скаржником, на виконання вимог п.6 Додатку 2 тендерної документації, у складі пропозиції було надано документ «Дозвіл на викиди.pdf», який містить:
ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ
ДОЗВІЛ № 7110136400-211на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами
Видано Товариству з обмеженою відповідальністю "ОЛЕСТАС ЕКО" (повне найменування юридичної особи або ім'я, по батькові та прізвище фізичної особи-підприємця)
Місцезнаходження: 18000, м. Черкаси, бульвар Т. Г. Шевченка, 190
Ідентифікаційний код юридичної особи або ідентифікаційний номер фізичної особи: 38469527
Орган, який видав дозвіл: Управління екології та природних ресурсів Черкаської обласної державної адміністрації, м. Черкаси, вул. Вернигори, 17 (назва, місцезнаходження)
Строк дії дозволу: 10 років, з 30.05.2019 до 30.05.2029
Головне управління Держпродспоживслужби в Черкаській області (назва установи державної санітарно-епідеміологічної служби) Рішення від 13.05.2019 № 1887
Дата видачі дозволу: 30.05.2019 (число, місяць, рік)
Заступник начальника управління начальник відділу «ПЕЧАТКА ПІДПИС» Л. Довга
Враховуючи наведене, Скаржником наданням у складі пропозиції документа «Дозвіл на викиди.pdf» було виконано вимоги п.6 Додатку 2 до тендерної документації. Рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника в цій частині є неправомірним та порушує права Скаржника.
Відхилити пропозицію учасника ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» у закупівлі UA-2025-07- 01-001932-а за предметом закупівлі, код національного класифікатора України код ДК медичними 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, та небезпечними відходами, оскільки учасником не було підтверджено:
1. Відповідно до п. 6 додатку 2 до тендерної документації, Учасник повинен мати Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарним джерелами. (надати у складі пропозиції) або декларації про провадження господарської діяльності (дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарним джерелами) Учасниу ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» надав у складі пропозиції Дозвіл № 7110136400- відводяться 211 від 30.05.2019р., але він не містить: Дозволених обсягів викидів, що заходів від окремих типів обладнання (таблиця 1 форми дозволу); Переліку щодо здійснення контролю за дотриманням встановлених технологічних нормативів викидів, що відводяться від окремого типу обладнання (таблиця 2 дозволу); форми дозволу); Дозволених обсягів залпових викидів (таблиця 3 форми Дозволених обсягів викидів (таблиця 4 форми дозволу); Дозволених дозволу); обсягів викидів, які віднесені до інших джерел викидів (таблиця 5 форми перелік заходів щодо скорочення викидів (таблиця 6 форми Дозволу). Форма дозволу затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від пов'язаних 13 березня 2002р. № 302 Про затвердження Порядку проведення робіт, з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне отримали повітря стаціонарними джерелами, обліку суб'єктів господарювання, які такі дозволи.
Враховуючи зазначене, Учасник надав Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами не в повному обсязі, що не відповідає технічним вимогам тендерної документації.
Так, відповідно до вимог п.6 Додатку 2 до тендерної документації:
«6.Учасник повинен мати Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами. (надати у складі пропозиції) або Декларації про провадження господарської діяльності (дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами).»
Тобто, тендерною документацією вимагалось надати підтвердження про наявність у учасника Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, шляхом надання Дозволу.
Тендерна документація не містила окремих вимог щодо змісту такого дозволу, у тому числі зазначених Замовником у ПРОТОКОЛІ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОЮ ОСОБОЮ №85 від 21.07.2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Скаржником, на виконання вимог п.6 Додатку 2 тендерної документації, у складі пропозиції було надано документ «Дозвіл на викиди.pdf», який містить:
ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ
ДОЗВІЛ № 7110136400-211на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами
Видано Товариству з обмеженою відповідальністю "ОЛЕСТАС ЕКО" (повне найменування юридичної особи або ім'я, по батькові та прізвище фізичної особи-підприємця)
Місцезнаходження: 18000, м. Черкаси, бульвар Т. Г. Шевченка, 190
Ідентифікаційний код юридичної особи або ідентифікаційний номер фізичної особи: 38469527
Орган, який видав дозвіл: Управління екології та природних ресурсів Черкаської обласної державної адміністрації, м. Черкаси, вул. Вернигори, 17 (назва, місцезнаходження)
Строк дії дозволу: 10 років, з 30.05.2019 до 30.05.2029
Головне управління Держпродспоживслужби в Черкаській області (назва установи державної санітарно-епідеміологічної служби) Рішення від 13.05.2019 № 1887
Дата видачі дозволу: 30.05.2019 (число, місяць, рік)
Заступник начальника управління начальник відділу «ПЕЧАТКА ПІДПИС» Л. Довга
Враховуючи наведене, Скаржником наданням у складі пропозиції документа «Дозвіл на викиди.pdf» було виконано вимоги п.6 Додатку 2 до тендерної документації. Рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника в цій частині є неправомірним та порушує права Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Дозвіл на викиди
-
Повʼязаний документ:
Дозвіл на викиди.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток_2_(Технiчнi_вимоги)
-
Повʼязаний документ:
Додаток_2_(Технiчнi_вимоги).doc
-
-
Назва доказу:
Протокол 85
-
Повʼязаний документ:
Протокол 85.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника КНП "Київська міська дитяча клінічна лікарня №1" скасувати рішення, оформлене Протоколом №85 від 21.07.2025 року про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» процедури закупівлі з особливостями «90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. Ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-01-001932-a.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
67eadd13b9964f46bfb9892f228f4606
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. 2. Відповідно до абзацу першого пункту 1.1 Додатку 1 до Тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, Учасник має надати Довідку в довільній формі про наявність обладнання призначеного для оброблення/видалення, температури термічного оброблення (згорання, допалювання, газифікації газогенерація) відходів 3. (повинна провадження відповідати господарської вимогам визначеним у Пункті 25 Ліцензійних умов затвердженими діяльності з управління небезпечними відходами, року № 1278 Постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 (не менше 850°С)).
Із змісту наданої Учасником у складі тендерної пропозиції Довідки про обладнання призначеного для оброблення/видалення небезпечних обладнання» відходів вбачається, що у стовпці « Найменування учасником зазначено «ТМ-Т-300 «OVK-KZOT» - К300+0, але не зазначено саме «найменування» обладнання. Враховуючи зазначене, документації пропозиція учасника не відповідає вимогам тендерної документації в цій частині»
Так, відповідно до п.1.1 Додатку 1 до тендерної документації, учасники у складі пропозиції повинні надати:
«1.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання призначеного для оброблення/видалення небезпечних відходів з обов’язковим зазначенням найменування обладнання, температури термічного оброблення (згорання, допалювання, газифікація/газогенерація) відходів (повинна відповідати вимогам визначеним у Пункті 25 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278 (не менше 850 °C))»
Тендерною документацією вимагалась довідка саме в довільній формі.
Скаржником у складі пропозиції було надано файл «Довідка обладнання для видалення.pdf», який містить наступну інформацію:
Довідка про наявність обладнання призначеного для оброблення/ видалення небезпечних відходів
№ з/п 1
Найменування обладнання ТМ- Т-300 “OVKKZOT” - К-300+О
Кількість 1
Власне / орендоване власне
t° термічного оброблення (згорання, допалювання, газифікація/газогенерація) 850 -1500 C° не менше 850 C°
Враховуючи наведене, Скаржником у складі пропозиції було надано довідку, яка містить усю інформацію відповідно до вимог п.1.1 Додатку 1 до тендерної документації, у т.ч. найменування обладнання чим повністю виконано вимоги вказаного пункту тендерної документації. Рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника в цій частині є неправомірним та порушує права Скаржника.
Із змісту наданої Учасником у складі тендерної пропозиції Довідки про обладнання призначеного для оброблення/видалення небезпечних обладнання» відходів вбачається, що у стовпці « Найменування учасником зазначено «ТМ-Т-300 «OVK-KZOT» - К300+0, але не зазначено саме «найменування» обладнання. Враховуючи зазначене, документації пропозиція учасника не відповідає вимогам тендерної документації в цій частині»
Так, відповідно до п.1.1 Додатку 1 до тендерної документації, учасники у складі пропозиції повинні надати:
«1.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання призначеного для оброблення/видалення небезпечних відходів з обов’язковим зазначенням найменування обладнання, температури термічного оброблення (згорання, допалювання, газифікація/газогенерація) відходів (повинна відповідати вимогам визначеним у Пункті 25 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278 (не менше 850 °C))»
Тендерною документацією вимагалась довідка саме в довільній формі.
Скаржником у складі пропозиції було надано файл «Довідка обладнання для видалення.pdf», який містить наступну інформацію:
Довідка про наявність обладнання призначеного для оброблення/ видалення небезпечних відходів
№ з/п 1
Найменування обладнання ТМ- Т-300 “OVKKZOT” - К-300+О
Кількість 1
Власне / орендоване власне
t° термічного оброблення (згорання, допалювання, газифікація/газогенерація) 850 -1500 C° не менше 850 C°
Враховуючи наведене, Скаржником у складі пропозиції було надано довідку, яка містить усю інформацію відповідно до вимог п.1.1 Додатку 1 до тендерної документації, у т.ч. найменування обладнання чим повністю виконано вимоги вказаного пункту тендерної документації. Рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника в цій частині є неправомірним та порушує права Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Довідка обладнання для видалення
-
Повʼязаний документ:
Довідка обладнання для видалення (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток_1_(Квалiфiкацiя) послуги
-
Повʼязаний документ:
Додаток_1_(Квалiфiкацiя) послуги (3).doc
-
-
Назва доказу:
Протокол 85
-
Повʼязаний документ:
Протокол 85.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника КНП "Київська міська дитяча клінічна лікарня №1" скасувати рішення, оформлене Протоколом №85 від 21.07.2025 року про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» процедури закупівлі з особливостями «90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. Ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-01-001932-a.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
2ec49f5b98ae4f9398eed951db40f55a
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
3. Згідно пункту 2.1. Додатку 1 до Тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Учасник має інформацію надати у складі пропозиції у формі довідки, з зазначенням посади та ПІБ, про наявність фахівців які мають вищу освіту екологічного напрямку підготовки (магістр або спеціаліст) з наданням підтверджуючих документів (накази про призначення, дипломи) У складі документів тендерної пропозиції Учасником не надано копії наказів про призначення щодо фахівців, наведених у довідці.
Враховуючи зазначене, документації пропозиція учасника не відповідає вимогам тендерної документації в цій частині»
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити зазначену ним в Протоколі №85 від 21.07.2025 року невідповідність, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
З огляду на вищезазначене, при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» та оформлення результатів такого розгляду Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції Скаржника №85 від 21.07.2025 рок, Замовником грубо порушено вимоги частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої закупівлі здійснюються за принципами об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобіганні корупційним діям і зловживанням.
Так, нормативно-правовим актом, що установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади є Закон України «Про публічні закупівлі». Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Звертаємо увагу Антимонопольного комітету на доктрину заборони суперечливої поведінки (лат. venire contra factum proprium). Певне відображення цієї доктрини у нашому законодавстві знаходиться у п. 6 ст. 3 Цивільного кодексу України, де зазначено, що однією із засад цивільного законодавства є добросовісність.
Доктрина venire contra factum proprium (заборони суперечливої поведінки), базується ще на римській максимі – «non concedit venire contra factum proprium» (ніхто не може діяти всупереч своїй попередній поведінці). В основі доктрини venire contra factum proprium знаходиться принцип добросовісності. Поведінкою, яка суперечить добросовісності та чесній діловій практиці, є, зокрема, поведінка, що не відповідає попереднім заявам або поведінці сторони, за умови, що інша сторона, яка діє собі на шкоду, розумно покладається на них (постанова Об’єднаної палати Касаційного цивільного суду Верховного Суду від 10.04.2019 у справі №390/34/17).
Суб`єкт владних повноважень не може обґрунтовувати правомірність рішення, що оскаржується, іншими обставинами, ніж ті, що зазначені безпосередньо в документів, що оскаржується. За іншого підходу суб`єкт владних повноважень міг би самостійно та довільно змінювати (доповнювати) обґрунтування своїх дій (рішень) після їх вчинення (ухвалення), що не сумісне з принципами правової визначеності та належного урядування, які є фундаментальними для правової держави (Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 травня 2020 року у справі № 826/17201/17).
Виходячи з принципу «належного урядування», державні органи зобов`язати діяти вчасно та в належний спосіб, а держава не повинна отримувати вигоду у вигляді поновлення судами строку на оскарження судових рішень та виправляти допущені органами державної влади помилки коштом приватної особи, яка діяла добросовісно (у такій ситуації - коштом платника податку у зв`язку з порушенням принципу остаточності судового рішення, прийнятого на користь такого платника податку) Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 лютого 2020 року у справі № П/811/1015/16.
Труднощі в організації своєчасного виконання обов`язків представників суб`єкта владних повноважень не є об`єктивними та непереборними обставинами, які перешкоджають оскаржити судові рішення в межах встановленого законодавством строку оскарження.
Враховуючи вищенаведене, слід зазначити, що принцип «належного урядування» має надзвичайно важливе значення для забезпечення правовладдя в Україні. Неухильне дотримання основних складових принципу «належного урядування» забезпечує прийняття суб’єктами владних повноважень легітимних, справедливих та досконалих рішень. Крім того, принцип «належного урядування» підкреслює те, що між людиною та державою повинні бути вибудовані саме публічно-сервісні відносини, у яких інституції та процеси служать всім членам суспільства.
Відповідно до п. 4 ч. 1 Закону України «Про антимонопольний комітет України», у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет має повноваження, зокрема, перевіряти суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Рішення Замовника, що викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції Скаржника №16 від 03.02.2025 року, порушує зокрема, права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд Пропозицій учасників Процедури закупівлі, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну № 1178, –
Враховуючи зазначене, документації пропозиція учасника не відповідає вимогам тендерної документації в цій частині»
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити зазначену ним в Протоколі №85 від 21.07.2025 року невідповідність, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
З огляду на вищезазначене, при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» та оформлення результатів такого розгляду Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції Скаржника №85 від 21.07.2025 рок, Замовником грубо порушено вимоги частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої закупівлі здійснюються за принципами об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобіганні корупційним діям і зловживанням.
Так, нормативно-правовим актом, що установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади є Закон України «Про публічні закупівлі». Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Звертаємо увагу Антимонопольного комітету на доктрину заборони суперечливої поведінки (лат. venire contra factum proprium). Певне відображення цієї доктрини у нашому законодавстві знаходиться у п. 6 ст. 3 Цивільного кодексу України, де зазначено, що однією із засад цивільного законодавства є добросовісність.
Доктрина venire contra factum proprium (заборони суперечливої поведінки), базується ще на римській максимі – «non concedit venire contra factum proprium» (ніхто не може діяти всупереч своїй попередній поведінці). В основі доктрини venire contra factum proprium знаходиться принцип добросовісності. Поведінкою, яка суперечить добросовісності та чесній діловій практиці, є, зокрема, поведінка, що не відповідає попереднім заявам або поведінці сторони, за умови, що інша сторона, яка діє собі на шкоду, розумно покладається на них (постанова Об’єднаної палати Касаційного цивільного суду Верховного Суду від 10.04.2019 у справі №390/34/17).
Суб`єкт владних повноважень не може обґрунтовувати правомірність рішення, що оскаржується, іншими обставинами, ніж ті, що зазначені безпосередньо в документів, що оскаржується. За іншого підходу суб`єкт владних повноважень міг би самостійно та довільно змінювати (доповнювати) обґрунтування своїх дій (рішень) після їх вчинення (ухвалення), що не сумісне з принципами правової визначеності та належного урядування, які є фундаментальними для правової держави (Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 травня 2020 року у справі № 826/17201/17).
Виходячи з принципу «належного урядування», державні органи зобов`язати діяти вчасно та в належний спосіб, а держава не повинна отримувати вигоду у вигляді поновлення судами строку на оскарження судових рішень та виправляти допущені органами державної влади помилки коштом приватної особи, яка діяла добросовісно (у такій ситуації - коштом платника податку у зв`язку з порушенням принципу остаточності судового рішення, прийнятого на користь такого платника податку) Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 лютого 2020 року у справі № П/811/1015/16.
Труднощі в організації своєчасного виконання обов`язків представників суб`єкта владних повноважень не є об`єктивними та непереборними обставинами, які перешкоджають оскаржити судові рішення в межах встановленого законодавством строку оскарження.
Враховуючи вищенаведене, слід зазначити, що принцип «належного урядування» має надзвичайно важливе значення для забезпечення правовладдя в Україні. Неухильне дотримання основних складових принципу «належного урядування» забезпечує прийняття суб’єктами владних повноважень легітимних, справедливих та досконалих рішень. Крім того, принцип «належного урядування» підкреслює те, що між людиною та державою повинні бути вибудовані саме публічно-сервісні відносини, у яких інституції та процеси служать всім членам суспільства.
Відповідно до п. 4 ч. 1 Закону України «Про антимонопольний комітет України», у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет має повноваження, зокрема, перевіряти суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Рішення Замовника, що викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції Скаржника №16 від 03.02.2025 року, порушує зокрема, права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд Пропозицій учасників Процедури закупівлі, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну № 1178, –
×
-
Назва доказу:
Протокол 85
-
Повʼязаний документ:
Протокол 85.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток_1_(Квалiфiкацiя) послуги
-
Повʼязаний документ:
Додаток_1_(Квалiфiкацiя) послуги (3).doc
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника КНП "Київська міська дитяча клінічна лікарня №1" скасувати рішення, оформлене Протоколом №85 від 21.07.2025 року про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» процедури закупівлі з особливостями «90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. Ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-01-001932-a.