• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 код 44810000-1 «Фарби» для закладів освіти Дарницького району м. Києва

Завершена

5 553 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 766.00 UAH
Період уточнення: 18.06.2025 10:28 - 13.07.2025 00:00
Відповідь надана

Про невідповідність технічних вимог

Номер: e5fe7f1b415a4badbaf85cea5f293957
Дата опублікування: 10.07.2025 13:25
Опис: Шановний Замовнику! ПрАТ «Коростенський завод «Янтар» планувало взяти участь у закупівлі UA-2025-06-18-002052-a (ДК 021:2015 – 44810000-1 «Фарби»), однак змушене повідомити про невідповідність технічних вимог до предмета закупівлі чинному законодавству. Зокрема, Додаток 3 до тендерної документації містить технічні характеристики, які: • не мають посилань на чинні нормативні документи (ДСТУ, EN, ISO); • містять показники, які не застосовуються до лакофарбової продукції (наприклад, «приріст блиску», «індекс токсичності» в балах тощо); • не можуть бути підтверджені жодною акредитованою лабораторією в Україні, що обмежує коло потенційних учасників. З цього приводу завод звернувся до Національного органу стандартизації України (ДП «УкрНДНЦ»), який перенаправив звернення до Технічного комітету стандартизації ТК 168 «Лаки та фарби». У офіційній відповіді ТК 168 №296 від 09.07.2025 підтверджено, що технічні вимоги у поточній редакції не відповідають Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про стандартизацію». Просимо: 1. Внести зміни до тендерної документації, виключивши недійсні/недоведені технічні показники; 2. Встановити вимоги до продукції відповідно до чинних стандартів (ДСТУ, EN, ISO), які мають методи контролю; 3. Забезпечити відкритість та недискримінаційність закупівлі відповідно до принципів публічних закупівель. Інформуємо, що офіційні копії листів (до НОС та відповідь ТК 168) було направлено на електронні адреси: • управління освіти Дарницького району, • уповноваженої особи, зазначеної у тендерній документації.
Відповідь: Шановний учасник! У відповідь на ваш запит повідомляємо: 1) Як вже зазначалось раніше Замовник не є органом з оцінки відповідності та у його діяльність не входить пошук чи розробка нормативних документів для потенційних Учасників, як і надання посилань на них. Замовник під час встановлення технічних вимог керується наявними в нього чи у відкритому доступі документами. 2) Встановлені замовником вимоги передбачають надання протоколів випробувань не лише від акредитованих лабораторій. Окрім того Замовнику відома щонайменше одна лабораторія яка має змогу видати відповідний протокол випробувань - її протокол надавався одним із учасників аналогічної процедури закупівлі минулого року. Відтак в Україні є лабораторії що можуть виконати відповідні випробування. В ході аналізу закупівель в системі Прозорро були знайдені закупівлі де щонайменше два різних виробника видавали паспорти якості та протоколи на відповідність санітарному законодавству та підтверджували встановлені вимоги в тому числі і від Вашого підприємства. В минулому році на закупівлю фарби вами надавався паспорт якості з підтвердженням індексів. Після визначення переможця від вас було отримано лист, що фарба яка була запропонована на торги в минулому році готова до відвантаження у повному обсязі і саме ви ініціювали пришвидшення поставки саме з такими характеристиками які зазначені і в цьому році. 3) Розглянувши надану вами інформацію та інформацію від Технічного комітету стандартизації ТК 168 «Лаки та фарби» повідомляємо наступне. Відповідно до пункту 1.5. «ПОЛОЖЕННЯ ПРО ТЕХНІЧНИЙ КОМІТЕТ СТАНДАРТИЗАЦІЇ ТК 168 «ЛАКИ ТА ФАРБИ”»: «На ТК 168 покладено функції розроблення, розгляду та погодження національних стандартів у закріпленій діяльності, участь у роботі споріднених ТК міжнародних та регіональних організацій з стандартизації, формування позиції України щодо розроблюваних нормативних документів цих організацій.» Відтак до повноважень ТК 168 не входить встановлення відповідності тендерної документації Закону України «Про публічні закупівлі». Разом з тим повідомляємо, що у відповідях на запити 232/2016, 425/2017 Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України зазначено, що “замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства”. Також у п.20 Рекомендацій АМКУ “Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції” від 09.04.2020 № 17-рк зазначено, що «вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону про публічні закупівлі, та з дотриманням законодавства в цілому.». В той же час статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено механізм оскарження умов тендерної документації. Частиною 8 передбачено: «Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації.». Частиною 18 встановлено: «18. За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.» Таким чином саме Антимонопольний комітет України, як орган оскарження, має право встановлювати наявність або відсутність порушень процедури закупівлі. На сьогодні жоден з учасників, в тому числі і ваше підприємство не скористалися своїм правом на оскарження умов тендерної документації. 5) Окремо слід зазначити, що ні ваше звернення, ні лист ТК 168 не містять альтернативних пропозицій, які має врахувати замовник у своїй тендерній документації. Вами не було наведено ні показників якості власних лакофарбових виробів ні будь яких пропозицій по закупівлі якіснішої продукції. Ваші звернення містять лише вимоги прибрати показники якості встановлені замовником, оскільки вони вас не влаштовують. Задовільнивши таку вимогу Замовник просто прибере будь які якісні вимоги з документації, що призведе до закупівлі найдешевшою фарби найгіршої якості. Відтак у Замовника відсутні підстави для задоволення Ваших вимог. Також нагадуємо вам, що поставка минулого року з такими характеристиками була ініційована саме Вами листом на пришвидшення поставки, Тендерна документація минулого року містила аналогічні показники на відповідність санітарному законодавству.
Дата відповіді: 14.07.2025 09:31
Відповідь надана

Про токсикологічні вимоги

Номер: 1f4d827a0e6e4a26ab7a4ca2690f51cc
Дата опублікування: 09.07.2025 18:15
Опис: В Україні відсутні національні стандарти (ДСТУ, ДСТУ ISO, ДСТУ EN), а також гармонізовані з міжнародними (ISO/EN) нормативні документи, які встановлюють вимоги, критерії або методики випробувань щодо зазначених токсикологічних показників для лакофарбової продукції. Також відсутні акредитовані лабораторії, які мають у сфері акредитації можливість проведення таких досліджень (реєстр на сайті Національного агентства акредитації України – https://naau.org.ua). 🔹 Законодавче регулювання токсичності ЛФП: В Україні питання токсичності хімічної продукції, у тому числі лакофарбової, регулюється виключно: Законом України «Про забезпечення хімічної безпеки та управління хімічною продукцією», Технічним регламентом щодо безпечності хімічної продукції (Постанова КМУ №847 від 23.07.2024), Технічним регламентом класифікації небезпечності, маркування та пакування хімічної продукції (Постанова КМУ №539 від 10.05.2024). Ці документи не передбачають оцінку токсичності у балах, як це зазначено в Додатку №3 до тендерної документації, а встановлюють порогові концентрації (%) для класифікації небезпечності. 🔹 Згідно з чинним законодавством, підтвердження безпечності лакофарбової продукції відбувається через надання паспорта безпечності хімічної продукції (SDS) згідно з вимогами Технічного регламенту. Висновок: На території України відсутня нормативна база для визначення зазначених токсикологічних показників, а також відсутні лабораторії, які можуть офіційно їх визначити. З урахуванням вищенаведеного, просимо внести зміни до тендерної документації з метою приведення її у відповідність до чинного законодавства України та уникнення необґрунтованого обмеження конкуренції серед виробників.
Відповідь: Шановний учасник! По-перше. Як вже зазначалось раніше Замовник не є органом з оцінки відповідності та у його діяльність не входить пошук чи розробка нормативних документів для потенційних Учасників. По-друге. Встановлені замовником вимоги передбачають надання протоколів випробувань не лише від акредитованих лабораторій а й від лабораторій виробника, яким достатньо мати лише вимірювальні прилади. Окрім того Замовнику відома щонайменше одна лабораторія, яка має змогу видати відповідний протокол випробувань - її протокол надавався одним із учасників аналогічної процедури закупівлі минулого року. Відтак в Україні є лабораторії що можуть виконати відповідні випробування. По-третє. Замовником не встановлювались вимоги відповідно до Законів чи регламентів, оскільки їх дотримання є обов’язковим не зважаючи на те зазначено їх чи ні. По-четверте. Замовником не вимагається надання паспорта безпечності хімічної продукції (SDS).»По-п’яте в ході аналізу закупівель в системі Прозорро були знайдені закупівлі де щонайменше два різних виробника видавали паспорти якості та протоколи на відповідність санітарному законодавству та підтверджували встановлені вимоги.
Дата відповіді: 14.07.2025 09:29
Відповідь надана

не вносите зміни!

Номер: ba5a59c13ff5489181ab995a9d29b6f3
Дата опублікування: 07.07.2025 12:36
Опис: Шановний замовнику, який сенс у так би мовити "внсенні змін" до ТД ? Де зміни до додатку №3 "ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ)" ???
Відповідь: Внесено зміни в Додаток № 3 до ТД .
Дата відповіді: 09.07.2025 10:22
Відповідь надана

порушення законодавства

Номер: d9a6a17cd0714d2893c0210997b43c63
Дата опублікування: 01.07.2025 15:29
Опис: Шановний Замовнику, вивчивши тендерну документацію за вказаною процедурою закупівлі, повідомляємо про виявлення технічних вимог, які є необґрунтованими та такими, що порушують принципи законодавства у сфері публічних закупівель, а саме показники Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесенні на шкіру – 1 бал Визначення індексу «хронічної» токсичності при нанесенні на шкіру – 1 бал Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 1 бал Звертаємо вашу увагу, що зазначені показники не є типовими або нормативно встановленими характеристиками для лакофарбової продукції, яка не призначена для прямого нанесення на шкіру або тривалого контакту з нею. Вказані показники використовуються виключно для оцінки косметичних засобів, медичних препаратів або побутової хімії, але не застосовуються у сфері регламентації лакофарбових матеріалів. Крім того, відсутні чинні державні стандарти або технічні умови, які б зобов’язували виробників лакофарбової продукції проводити або декларувати такі випробування. Вимога надання таких показників: • є непідтверджуваною для більшості виробників продукції відповідного класу, що суттєво обмежує конкуренцію, • порушує принципи добросовісної конкуренції, рівного доступу та недискримінації, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», • може свідчити про створення штучної переваги окремому постачальнику. У зв’язку з вищезазначеним, просимо: Внести зміни до тендерної документації шляхом виключення з технічних вимог показників: • індекс «гострої» токсичності при нанесенні на шкіру, • індекс «хронічної» токсичності при нанесенні на шкіру, • індекс шкірно-подразнюючої дії. Залишення цих вимог без змін унеможливить участь більшості добросовісних учасників, які пропонують якісну лакофарбову продукцію, але не проводять випробування, що не передбачені законодавством або профільними стандартами. У разі відсутності відповідної реакції з Вашого боку залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою на дискримінаційні умови тендерної документації.
Відповідь: У тендерну документацію будуть внесені зміни.
Дата відповіді: 04.07.2025 13:28
Відповідь надана

Про нормативні документи

Номер: aa878a10a0b04042890388aa665fd49f
Дата опублікування: 01.07.2025 10:18
Опис: > Шановний Замовнику! Ваша відповідь від 26.06.2025 №... уважно опрацьовано. З огляду на те, що Ви не надаєте жодного нормативного документу, який регламентує показники безпечності чи токсичності фарби для використання в закладах освіти, просимо уточнити: Якщо фарба, відповідно до висновку лабораторії, має показники токсичності мінус 5 балів за всіма критеріями (тобто ще кращі, ніж 1 бал), то чи можемо ми вважати, що такий матеріал абсолютно безпечний для дітей, настільки, що ним можна, гіпотетично, навіть "намазати бутерброд"? Інакше кажучи: Чи допускає Замовник у тендері участь продукції з покращеними характеристиками токсикологічної безпеки, якщо вона перевищує (в кращий бік) невизначені нормативи? Оскільки вимоги до нормативних документів, які підтверджують безпечність, не визначені в документації, просимо конкретизувати: Які саме документи можуть бути належним підтвердженням безпечності продукції? Чи допускаються іноземні сертифікати або власна технічна документація ФОП без посилань на нормативні документи ?
Відповідь: У тендерну документацію будуть внесені зміни.
Дата відповіді: 04.07.2025 13:28
Відповідь надана

Про показник витрати до 240 г/м²

Номер: ed0a56c437504079921c643235cf3256
Дата опублікування: 23.06.2025 15:02
Опис: Встановлений діапазон витрати емалі ПФ-115 у межах до 240 г/м² є технічно необґрунтованим і відкриває можливість участі у тендері виробникам продукції низького класу. 📌 Фарби з витратою 240 г/м² — це продукція нижчого цінового сегменту, яка має: мінімальний вміст плівкоутворюючих речовин (лаку), високий вміст дешевих наповнювачів (крейда, барит, тальк тощо), погане укривання, потребу у нанесенні кількох шарів для досягнення прийнятного вигляду. Такі фарби візуально можуть виглядати яскраво, але: не забезпечують довговічності покриття, легко відшаровуються, втрачають колір під дією світла й вологи. 🔹 Навпаки, витрата 60–120 г/м² характерна для якісних алкідних емалей, у яких: більший вміст пентафталевого лаку та пігментів, менше баластних наповнювачів, висока укривна здатність з одного шару, краще зчеплення з основою, довговічніше покриття. ✅ Формально допустивши витрату до 240 г/м², технічне завдання: дискримінує якісних виробників, створює ілюзію нижчої ціни за рахунок фактично неекономної продукції, призводить до збільшення витрат фарби, часу та праці підрядників. 📌 Пропозиція: Встановити норму витрати в межах 60–120 г/м², що: відповідає технічній реальності сучасного виробництва, дозволяє використовувати якісну продукцію, забезпечує краще покриття за менші кошти у перерахунку на квадратний метр,
Відповідь: «Шановний учасник! Встановлені вимоги тендерної документації жодним чином не заважають вам пропонувати вашу продукцію з нормою витрат в межах 60–120 г/м². Тендерна документація не містить дискримінаційних вимог та жодним чином не дискримінує виробників якісної фарби. Втім повідомляємо, що Замовник не зобов'язаний підлаштовувати технічні вимоги під «бажання» кожного окремого учасника. Так наприклад обмеження показника витрат у 60–120 г/м² буде дискримінаційним по відношенню до учасників що пропонують фарбу яка має показник витрат 59 чи 121 г/м². Відтак Замовник не вбачає необхідності внесення змін до тендерної документації в цій частині.»
Дата відповіді: 26.06.2025 09:28
Відповідь надана

Питання по технічним вимогам

Номер: 9827bdcfe6ad4f56b44f7b632d7a1b4a
Дата опублікування: 23.06.2025 10:18
Опис: У рамках аналізу тендерної документації до процедури закупівлі UA-2025-06-18-002052-a (закупівля лакофарбової продукції для закладів освіти Дарницького району м. Києва), звертаємось із проханням уточнити низку технічних вимог, які викликають обґрунтовані питання з точки зору нормативної бази. 1. Відсутність нормативних документів для технічних показників У технічному завданні зазначено низку параметрів, зокрема: - Приріст блиску, %, не менше – 60 - В’язкість, с, в межах – 70–100 - Масова частка нелетких речовин, %, в межах – 70–85 - Покривна здатність висушеної плівки, г/м², не більше – 240 - Час висихання, год., не більше – 24 - Стійкість плівки фарби до дії вологи, год., не менше – 2 Проте у документації не зазначено, згідно з якими нормативними документами (ДСТУ, ГОСТ, ISO, ТУ тощо) ці показники мають визначатися. Це унеможливлює уніфіковане проведення лабораторних випробувань та створює значні труднощі при формуванні об'єктивних тендерних пропозицій. Просимо надати перелік нормативних документів (із зазначенням повної назви, номера та року), відповідно до яких повинні визначатися всі технічні параметри. 2. Некоректні вимоги до токсикологічних характеристик У технічному завданні містяться наступні вимоги: - Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесенні на шкіру – 1 бал - Визначення індексу «хронічної» токсичності при нанесенні на шкіру – 1 бал - Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 1 бал Зазначені вимоги не мають посилання на жоден чинний нормативний документ, методику чи шкалу, яка дозволила б коректно визначити значення «1 бал». Крім того, такі дослідження проводяться з використанням лабораторних тварин (in vivo), є високовартісними, етично чутливими, та не передбачені чинними стандартами для продукції типу ПФ-115. Просимо або уточнити нормативні документи, згідно з якими встановлено ці вимоги, або повністю вилучити зазначені пункти як такі, що не відповідають предмету закупівлі.
Відповідь: «Шановний учасник! У відповідь на ваш запит повідомляємо, що у відповідях на запити 232/2016, 425/2017 Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України зазначено, що “замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства”. Окрім того у п.20 Рекомендацій АМКУ “Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції” від 09.04.2020 № 17-рк зазначено, що «вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону про публічні закупівлі, та з дотриманням законодавства в цілому.» Таким чином Замовник під час встановлення технічних вимог керується наявними в нього чи у відкритому доступі документами. Враховуючи те, що згідно нормативних актів які встановлюють обов‘язок замовника в своїй діяльності дотримуватись норм санітарно-епідеміологічного законодавства в частині безпечності товарів які використовуються в закладах освіти, відповідність фарби вимогам санітарного законодавства повинна бути регламентована нормативною документацією виробника, що забезпечує її безпечність для використання у закладах освіти. Разом з тим повідомляємо, що Замовник не є органом з оцінки відповідності та у його діяльність не входить пошук чи розробка нормативних документів для потенційних Учасників
Дата відповіді: 26.06.2025 09:27
Відповідь надана

уточнення вимоги до витрати емалі ПФ-115 у межах 60–120 г/м².

Номер: 312b453eadee4ef3bb4ee287112563d2
Дата опублікування: 20.06.2025 06:30
Опис: Шановний замовнику! У межах підготовки тендерної пропозиції уважно проаналізовано вимоги тендерної документації, зокрема щодо показників витрати емалі ПФ-115 та очікуваної вартості закупівлі. Ключові зауваження та пропозиції 1. Очікувана вартість закупівлі становить 5 553 200 грн. На основі відкритих даних роздрібної торгівлі (від 1 шт продукції) проаналізовано ринкову вартість продукції: Алкідна емаль ПФ-115: Лідери ринку: ТМ Полісан, Поліколор, ЗІП Реальна роздрібна ціна: 120–150 грн/кг Загальна кількість згідно тендеру: 20 546,4 кг Орієнтовна вартість: від 2 465 568 грн до 3 081 960 грн Водно-дисперсійна фарба: Орієнтовна роздрібна ціна: 43–86 грн/кг Загальна кількість: 15 064 кг Орієнтовна вартість: від 647 752 грн до 1 295 504 грн Сумарна орієнтовна вартість закупівлі згідно відкритих цін: Мінімальна: 3 113 320 грн Максимальна: 4 377 464 грн Таким чином, очікувана вартість у 5,55 млн грн суттєво перевищує реальні ринкові ціни, навіть для якісної продукції у роздріб. 2. Вимога до витрати емалі ПФ-115 (120–240 г/м²) не відповідає характеристикам сучасної якісної продукції. Згідно технічних паспортів фарб від провідних виробників, витрата емалі ПФ-115 складає 60–120 г/м². Фактично така вимога обмежує можливість пропонувати якісну продукцію з економною витратою, яка дозволила б пофарбувати більшу площу за ті самі кошти. Просимо врахувати: Усі ціни в розрахунках наведені з відкритих джерел від роздрібних продавців (від 1 шт продукції). Ми не вимагаємо перегляду очікуваної вартості. Водночас вважаємо за необхідне зауважити, що очікувана вартість дозволяє закупити продукцію високої якості, а не найдешевшу, як потенційно виходить згідно поточних технічних вимог. Пропозиція: Просимо внести зміни до технічного завдання шляхом: уточнення вимоги до витрати емалі ПФ-115 у межах 60–120 г/м². Це дозволить: запропонувати якісну продукцію, забезпечити більшу ефективність фарбування, досягти кращих експлуатаційних показників в умовах освітніх закладів, та забезпечити раціональне використання бюджетних коштів.
Відповідь: У тендерну документацію будуть внесені зміни.
Дата відповіді: 23.06.2025 08:55
Відповідь надана

Питання про технічні вимоги.

Номер: af669dd203f845cfb471936f311414b9
Дата опублікування: 19.06.2025 14:48
Опис: У розділі технічних характеристик вказано, що всі показники токсичності та подразнення (гостра токсичність при нанесенні на шкіру, хронічна токсичність, подразнююча дія, токсичність при ковтанні) повинні становити **0 балів**. Ми припускаємо, що це є **технічною або редакційною помилкою**, адже така вимога, у разі буквального тлумачення, означає, що фарба повинна бути абсолютно нетоксичною, немати жодного подразнюючого ефекту і бути безпечною навіть при потраплянні в шлунок чи нанесенні на шкіру. Проте алкідна фарба (емаль ПФ-115), яка виготовляється згідно з чинними технічними умовами, має в своєму складі: - пентафталевий лак (на основі розчинників); - уайт-спірит (нафтовий розчинник); - сикативи (солі металів); - МЕКО (метилетилкетоксим, антискін-агент) - інші хімічні компоненти Ці компоненти згідно з класифікацією GHS мають такі властивості: - подразнюють шкіру та очі; - токсичні при проковтуванні; - випаровування можуть викликати сонливість та запаморочення. Таким чином, вимога «0 балів» фактично виключає застосування будь-якої реальної алкідної фарби. Якщо сприймати це буквально, то виходить, що фарбою з таким складом можна фарбувати руками, вдихати пари без засобів захисту, і навіть ковтати — без наслідків. Це очевидно суперечить здоровому глузду та хімічній реальності. Просимо переглянути відповідну вимогу, щоб вона відповідала реальним фізико-хімічним властивостям лакофарбової продукції, та не обмежувала участь добросовісних виробників у закупівлі.
Відповідь: У тендерну документацію будуть внесені зміни.
Дата відповіді: 20.06.2025 13:59
Відповідь надана

Щодо технічних умов.

Номер: 06d30a8ae7d04e68a1f13623c00111b2
Дата опублікування: 19.06.2025 14:27
Опис: Шановні організатори закупівлі, Змушені звернути Вашу увагу на некоректність та штучність вимоги щодо надання показників «0 балів» за результатами випробувань на: гостру токсичність при нанесенні на шкіру; хронічну токсичність при нанесенні на шкіру; шкірно-подразнюючу дію; гостру токсичність при введенні у шлунок. 🔴 Змістовна суть проблеми: Такі випробування в Україні жоден виробник алкідних фарб не проводить. Вони базуються на тестах за участю лабораторних тварин, є надзвичайно витратними, непридатними для масової сертифікації продукції цивільного призначення та не вимагаються чинними нормативами до емалей типу ПФ-115. Алкідна фарба за визначенням не може мати "0 балів" токсичності. В її складі обов’язково присутній уайт-спірит або інші органічні розчинники, які: подразнюють шкіру при прямому контакті; є токсичними при ковтанні навіть у малих дозах. Якщо хтось надає подібний протокол з показниками 0 балів — це або помилка, або свідоме спотворення даних. Такий документ не може вважатися достовірним щодо справжньої алкідної фарби. 🔴 Очевидна мета цієї вимоги — забезпечити закупівлю звичайної алкідної фарби у “свого” постачальника без конкуренції, за ціною у 2–3 рази вище ринкової. Це є прямим порушенням принципів відкритості та добросовісної конкуренції. 📌 Вимагаємо : виключити згадану вимогу з тендерної документації;
Відповідь: У тендерну документацію будуть внесені зміни.
Дата відповіді: 20.06.2025 13:59