-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з монтажу системи охоронної сигналізації з фотоверифікацією та відеоспостереженням у структурних підрозділах ПрАТ “Волиньобленерго” на території Волинської області
Завершена
2 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
Період уточнення:
09.06.2025 10:25 - 14.06.2025 00:00
Відповідь надана
ВИМОГА щодо внесення змін до тендерної документації процедури закупівлі UA-2025-06-09-001832-a
Номер:
607fa8be284c4cc9b691d5d183ab09c9
Дата опублікування:
11.06.2025 19:45
Опис:
ВИМОГА щодо внесення змін до тендерної документації процедури закупівлі UA-2025-06-09-001832-a
Замовник: ПрАТ "Волиньобленерго"
Предмет закупівлі: ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи
Послуги з монтажу системи охоронної сигналізації з фотоверифікацією та відеоспостереженням у структурних підрозділах ПрАТ "Волиньобленерго" на території Волинської області
Суть вимоги: У тендерній документації, а саме у Додатку 3 (Технічне завдання), Замовником встановлено вимогу:
"4.2. Виконавець повинен надати гарантійний лист від виробника обладнання, в якому виробник гарантує, що комплектуючі та обладнання за предметом закупівлі, запропоновані учасником у складі пропозиції, не будуть ввезені на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації."
Ця вимога є дискримінаційною, оскільки:
1. Ігнорує практику реалізації обладнання через офіційних дистриб’юторів, імпортерів та авторизованих партнерів виробників, зокрема у випадках, коли виробник європейського чи американського походження не працює напряму з кінцевими споживачами.
2. Не враховує, що офіційний дистриб’ютор має всі законні підстави та документальні повноваження гарантувати країну походження товару.
3. Призводить до необґрунтованого обмеження конкуренції, що суперечить статтям 3, 5, 22, 23, 26 Закону України «Про публічні закупівлі».
Правове обґрунтування:
• Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити дискримінаційних вимог.
• Згідно з п. 11 ст. 26 Закону, не допускається вимагати документи, які не передбачені законодавством.
• Відповідно до п. 3 і 4 ст. 23 Закону, технічні специфікації не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію, і не можуть встановлювати вимог щодо певного процесу, марки чи джерела походження без належного обґрунтування.
ВИМОГА:
1. Внести зміни до Додатку 3 (Технічне завдання), пункт 4.2, шляхом заміни формулювання:
Було: "Виконавець повинен надати гарантійний лист від виробника обладнання..."
Стало: "Виконавець повинен надати гарантійний лист від виробника або офіційного дистриб’ютора/уповноваженого представника в Україні, що підтверджує, що обладнання не походить з Російської Федерації."
2. У разі невнесення змін, учасник залишає за собою право звернення до:
• Антимонопольного комітету України (АМКУ),
• Державної аудиторської служби України,
• НКРЕКП, з повідомленням про порушення вимог Закону та дискримінаційний характер вимог документації.
Обґрунтування: Вимога листа саме від виробника фактично виключає з участі всіх офіційних дистриб’юторів, які представляють інтереси провідних міжнародних брендів. У більшості випадків саме ці дистриб’ютори здійснюють митне оформлення, гарантійне обслуговування та підтверджують походження товару, тоді як виробник не має юридичних зобов’язань напряму контактувати з кінцевим замовником.
Дискримінаційний характер такої вимоги неодноразово визнавався рішеннями АМКУ, зокрема:
• Рішення №1642-р/пк-пз від 18.02.2022,
• Рішення №19665-р/пк-пз від 10.12.2024.
Просимо розглянути цю вимогу у встановлений строк відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідь:
Шановний учаснику!
На Вашу вимогу від повідомляємо таке.
Публічна закупівля здійснюється Замовником відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (надалі – Закон), із урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
У Додатку 3 до тендерної документації (Технічне завдання), пунктом 4.2 передбачено, що: «Виконавець повинен надати гарантійний лист від виробника обладнання, в якому виробник гарантує, що комплектуючі та обладнання за предметом закупівлі, запропоновані учасником у складі пропозиції, не будуть ввезені на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації».
Зазначена умова є прямим проявом дотримання положень п. 2 Постанови від 12.10.2022 № 1178, які забороняють здійснення закупівель товарів походженням з Російської Федерації.
Таким чином, вимога щодо надання гарантійного листа від виробника є превентивним механізмом, спрямованим на забезпечення національної безпеки, а також виключення ризиків постачання товарів, що можуть мати російське походження або містити критичні компоненти, виготовлені в РФ.
Замовник розуміє, що в більшості випадків офіційні дистриб’ютори уповноважені підтверджувати походження обладнання та виконують важливу функцію у ланцюгах постачання. Проте в контексті систем охоронної сигналізації з фотоверифікацією та відеоспостереженням, які належать до критичної інфраструктури безпеки, вирішальне значення має підтвердження саме від виробника — як суб’єкта, що володіє повною інформацією про джерела комплектуючих, країну походження та кінцеву географію поставок.
Варто зауважити, що гарантійний лист від виробника не є документом, що потребує складного отримання, якщо постачання здійснюється добросовісно і офіційно. У ряді аналогічних процедур надання такого документа жодним чином не обмежувало коло учасників.
Вимога не є дискримінаційною у розумінні ч. 4 ст. 22 Закону, оскільки стосується виключно джерела походження товарів, а не способу організації постачання.
Установлення вимоги про гарантійний лист не суперечить ч. 11 ст. 26 Закону, оскільки не є надмірною, а прямо спрямована на виконання нормативно встановлених заборон.
Технічне завдання не передбачає ознак дискримінації за ознаками марки, моделі чи конкретного постачальника, що відповідає вимогам ст. 23 Закону.
Вказані вами рішення АМКУ (№ 1642-р/пк-пз від 18.02.2022 та № 19665-р/пк-пз від 10.12.2024) мають інші фактичні обставини та не можуть бути автоматично застосовані до поточної ситуації. Зокрема, рішення АМКУ не забороняють вимогу гарантії саме від виробника, якщо така вимога обґрунтована публічним інтересом (у цьому випадку — національною безпекою та захистом критичної інфраструктури).
На підставі викладеного повідомляємо, що:
• вимога щодо надання гарантійного листа саме від виробника не є дискримінаційною,
• вона відповідає чинному законодавству,
• спрямована на недопущення постачання продукції з держави-агресора,
• а також захищає інтереси національної безпеки та ПрАТ «Волиньобленерго» як оператора енергетичної інфраструктури.
У зв’язку з цим, підстав для внесення змін до тендерної документації у зазначеній частині відсутні.
Дата відповіді:
13.06.2025 15:37