-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з прибирання приміщень (код CPV за ДК 021:2015: 90910000-9 «Послуги з прибирання»)
Завершена
477 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 385.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 385.00 UAH
Період уточнення:
02.06.2025 16:13 - 07.06.2025 00:00
Відповідь надана
вимога
Номер:
06a952fb23004bca9ac9ad3eb0fa40ab
Дата опублікування:
05.06.2025 10:22
Опис:
Шановний Замовнику,
Відповідно до тендерної документації, у Додатку 1 передбачено надання копій чинних сертифікатів та/або паспортів якості від виробника (з печатками виробника, якщо це передбачено) на товари, зокрема на пакети для сміття та туалетний папір.
Згідно з чинним законодавством України, обов'язковість сертифікації або надання паспортів якості для зазначених товарів не передбачена. Просимо надати роз'яснення відповідно до яких нормативно-правових актів Ви просите дані документи?
Щодо вимог до товщини пакетів: встановлення мінімальної товщини (наприклад, не менше 22 мкм) без урахування допустимих відхилень, які є нормальними в процесі виробництва, може обмежити участь потенційних учасників, продукція яких відповідає функціональним характеристикам, але має незначні відхилення в товщині.
Наприклад, ми, як потенційні учасники, маємо пакети з товщиною 21 мкм , АЛЕ згідно документів допустима похибка 21 +- 10%. ТОБТО! Це може бути як від 21 до 23,1 мкм (тоді під вашу вимогу підходить), так і 21-10% (пакети для сміття Лис Борис!!! до відома, швидше за все Ви під них писали дані вимоги). Але не врахували по кожній товщині похибку в -10 %!!! І тоді не менше 7,8,22 - вони не підійдуть! Тобто Вами не враховано допустимі відхилення. Це порушення.
Враховуючи вищезазначене, просимо внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема:
Вилучити вимогу щодо надання копій чинних сертифікатів та/або паспортів якості від виробника на пакети для сміття та туалетний папір, або передбачити можливість надання альтернативних документів, що підтверджують якість товару.
Переглянути вимоги до товщини пакетів, враховуючи допустимі виробничі відхилення.
Зазначені зміни сприятимуть забезпеченню відкритої та добросовісної конкуренції, відповідно до принципів, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі».
У разі не реагування будемо звертатись до АМКУ.
Відповідь:
«Шановний Учаснику! Розглянувши Ваше звернення щодо внесення змін до тендерної документації, повідомляємо наступне.
1. Щодо вимоги надання сертифікатів або паспортів якості Вимога щодо надання копій чинних сертифікатів та/або паспортів якості від виробника (з печатками виробника, якщо це передбачено) на товари, у тому числі на пакети для сміття та туалетний папір, встановлена в межах повноважень Замовника відповідно до частини другої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі — Закон). Зазначена стаття передбачає право Замовника визначати перелік та спосіб підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим технічним, якісним та іншим вимогам, у тому числі шляхом подання сертифікатів, паспортів якості або інших документів, які підтверджують відповідність запропонованого товару технічним характеристикам. Метою цієї вимоги є забезпечення належної якості предмета закупівлі та недопущення постачання продукції, що не відповідає встановленим технічним та споживчим характеристикам, зокрема за показниками щільності, міцності, довговічності тощо. При цьому, звертаємо увагу, що Замовник не вимагає виключно сертифікати, а передбачає можливість подання альтернативного документа – паспорта якості від виробника. Таким чином, вимога про надання вказаних документів якості є законною, ґрунтується на положеннях Закону та направлена на забезпечення прозорості, об’єктивності оцінки пропозицій і належної якості закупівлі, не порушує принципи рівного ставлення до Учасників, а також слугує доказом відповідності товару вимогам, що встановлені Замовником.
2. Щодо вимог до товщини пакетів для сміття
У тендерній документації встановлено чітку вимогу щодо мінімальної товщини пакетів – не менше 22 мкм. Ця характеристика визначена з огляду на функціональне призначення товару (висока міцність, стійкість до механічного навантаження), а також для забезпечення належної якості та безпеки експлуатації товару у господарських потребах Замовника. Згідно з:
- частиною 1 статті 5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів, зокрема недискримінації Учасників, добросовісної конкуренції
та пропорційності;
- частиною 3 статті 22 Закону, технічна специфікація повинна бути сформована у спосіб, що забезпечує об’єктивне та недискримінаційне
визначення характеристик предмета закупівлі, і може включати функціональні та якісні характеристики, а також вимоги до безпеки, розміру, міцності, продуктивності тощо.
Таким чином, Замовник має право самостійно визначати технічні характеристики предмета закупівлі відповідно до своїх обґрунтованих потреб, за
умови дотримання вищевказаних принципів. З урахуванням наведеного, підстав для внесення змін до тендерної документації немає. Технічні характеристики, зокрема вимога щодо мінімальної товщини пакетів, визначені Замовником відповідно до реальних потреб та з дотриманням чинного законодавства.
3. Щодо звинувачення у можливому встановленні вимог «під конкретного Учасника».
Звертаємо Вашу увагу, що твердження про нібито встановлення умов тендерної документації «під конкретного Учасника» є необґрунтованими та
безпідставними. У технічних вимогах не зазначено конкретних торговельних марок, виробників, унікальних параметрів або умов, які могли б обмежити коло
потенційних Учасників чи надати перевагу окремим постачальникам. Усі встановлені технічні характеристики (в тому числі вимога щодо
мінімальної товщини пакетів) є загальнодоступними та орієнтовані виключно на функціональність та якість продукції, а не на конкретного виробника. Таким
чином, умови участі в закупівлі є рівними для всіх потенційних Учасників, які можуть запропонувати товар, що відповідає зазначеним вимогам».
Дата відповіді:
05.06.2025 17:02
Відповідь надана
Вимога, дискримінація
Номер:
35f1528534ef4bffaf54b041b11914fb
Дата опублікування:
04.06.2025 13:23
Опис:
Шановний Замовнику!
Згідно вимог тендерної документації учасник має надати:
«Протокол обстеження об’єкта Замовника у довільній формі із зазначенням адреси. Доступ Учасників закупівлі до будівель можливий з понеділка до п’ятниці з 9.00 до 17.00. Відповідальна особа за огляд адміністративних будівель Цупор Іван Іванович, начальник відділу господарського забезпечення державної установи «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України», контактний номер телефону: (044) 461-86-37.».
По-перше, дана вимога несе у собі корупційні ризики, оскільки для участі у Закупівлі учаснику необхідно провести огляд об’єкта Замовника ще до моменту розкриття тендерних пропозицій учасників, тобто Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники Закупівлі.
По-друге, встановивши таку вимогу, Замовник навмисно обмежує коло потенційних учасників (зокрема Скаржника), які можуть взяти участь у Закупівлі та можуть бути визнані переможцем. Навіть враховуючи те, що тендерна пропозиції Скаржника в повній мірі буде відповідати вимогам Документації, однак з об’єктивний причин, які не залежать від волі Скаржника, Замовник не підпише Скаржнику акт огляду об’єктів Замовника, що у свою чергу унеможливлюватиме участь Скаржника в Закупівлі.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови. Дана вимога нічим не підтверджує кваліфікацію Учасників і не впливає на належне виконання договору. Вся необхідна інформація щодо порядку надання послуг має міститися в технічному завданні.
Незрозуміло також хто саме має підписати даний акт: чи керівник Замовника, чи то уповноважена особа, чи інша посадова особа. Враховуючи сьогоднішні реалії, в яких перебуває наша країна (повномасштабна збройна агресія російської федерації проти України) у Скаржника та у Замовника можуть бути різні об’єктивні причини, котрі унеможливлять підписання Замовником акта огляду об’єктів Замовника (наприклад повітряна тривога, котра викликана загрозою ракетного обстрілу) у такі короткі строки. Не зазначення в документації чітких критеріїв, дозволяє замовнику встановити невідповідність учасника вимогам документації та дискваліфікувати такого учасника.
Враховуючи викладене, дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Документації порушують вимоги ч.4 статті 22 Закону та основні принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
У зв’язку з цим необхідно усунути порушення чинного законодавства України шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме виключити з Документації положення про те, що учасник повинен надати Протокол обстеження об’єкта Замовника у довільній формі із зазначенням адреси. У разі не реагування будемо змушені звертатися до АМКУ, практика рішень якого підтверджує у 100% випадків, що просити Акт огляду – то порушення: див рішення АМКУ № 2488-р/пк-пз від 08.02.2024, посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-26-010597-a
Відповідь:
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення та повідомляємо, що Замовником прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації. Зокрема, буде виключено вимогу щодо надання Протоколу обстеження об’єкта Замовника.
Дата відповіді:
05.06.2025 16:45
Відповідь надана
Вимога, дискримінація
Номер:
d38641a892c149b89f385d8b03ef921a
Дата опублікування:
04.06.2025 13:17
Опис:
Шановний Замовнику!
Відповідно до вимог тендерної документації:
«1.2.1. Довідка про наявність в Учасника процедури закупівлі не менше 3 прибиральників, 1 інженера з охорони праці та 1 менеджера з адміністративної діяльності, 1 дезінфектора, що мають необхідні знання та досвід для надання послуг, визначених у тендерній документації».
Вважаємо, що вимога щодо наявності саме менеджера з адміністративної діяльності є надмірно конкретизованою, необґрунтованою та такою, що має ознаки дискримінації.
Учасники, які мають у штаті менеджерів, адміністраторів або інших фахівців, чиї посадові обов’язки охоплюють функції адміністративного характеру, фактично здатні виконувати функції, необхідні для належного надання послуг, але через формулювання цієї вимоги можуть бути необґрунтовано відхилені з підстав відсутності у штаті особи з дослівною назвою посади «менеджер з адміністративної діяльності».
Зазначене обмежує конкуренцію, порушує принцип недискримінації учасників, передбачений ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та суперечить практиці Антимонопольного комітету України щодо невиправданої конкретизації посад без належного обґрунтування зв’язку між назвою посади та предметом закупівлі.
У зв’язку з викладеним просимо внести відповідні зміни до тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення та уважне опрацювання тендерної документації. Повідомляємо, що Замовник не наполягав і не має на меті обмежувати участь у процедурі закупівлі лише тими Учасниками, у яких у штаті наявна посада з дослівною назвою «менеджер з адміністративної діяльності». З метою уникнення буквального трактування формулювання «менеджер з адміністративної діяльності» та задля недопущення можливого обмеження конкуренції, ми погоджуємось замінити цю назву посади у тендерній документації. У зв’язку з цим Замовником буде внесено відповідні зміни до тендерної документації з метою усунення можливих дискримінаційних умов. Водночас, наголошуємо, що для ефективної організації процесу надання послуг обов’язковою умовою залишається наявність у Учасника відповідальної особи, з якою Замовник матиме можливість оперативно контактувати з усіх організаційних питань, що можуть виникати у процесі виконання договору (контроль якості прибирання, координація роботи прибирального персоналу, реагування на скарги та претензії тощо). Таким чином, Учасники можуть визначити у своїй довідці будь-яку особу, що виконує адміністративно-організаційні функції, незалежно від її офіційної назви посади.
Дата відповіді:
05.06.2025 16:45
Відповідь надана
Вимога, дискримінація
Номер:
f08ee48e242d457f875225305bb51aee
Дата опублікування:
04.06.2025 13:10
Опис:
Шановний Замовнику. Згідно вимоги ТД:
" 1.2.7. Учасник повинен надати документи, які підтверджують проходження навчання з охорони праці працівників, вказаних у довідці відповідно до п.п. 1.2.1. п. 1.2., шляхом надання посвідчень і протоколу/ів (витяг/ів з протоколу/ів), а саме: пожежно-технічного мінімуму стосовно заходів пожежної безпеки на об’єктах.". А це у нвс Ви просите на не менше 3 прибиральників, 1 інженера з охорони праці та 1 менеджера з адміністративної діяльності, 1 дезінфектора.
Згідно з пунктом 16 Постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях», передбачено обов’язкове проходження спеціального навчання (пожежно-технічного мінімуму) для осіб, які працюють на роботах із підвищеною пожежною небезпекою. Водночас слід зазначити, що роботи, які виконуються прибиральниками (прибирання приміщень, утримання чистоти), менеджер та інженер з охорони праці, за своєю природою не належать до категорії робіт із підвищеною пожежною небезпекою.
Відсутність прямого посилання на таку необхідність у чинному законодавстві вказує, що вимога проходження спеціального навчання для зазначеної категорії працівників є необґрунтованою та дискримінаційною. Обґрунтування: Неправомірність поширення вимоги: Підвищена пожежна небезпека притаманна роботам, пов'язаним із використанням відкритого вогню, вибухонебезпечних речовин, легкозаймистих матеріалів тощо. Дискримінаційний характер вимоги: Встановлення обов’язковості проходження навчання для прибиральників, менеджера та інженера з ОП без обґрунтованої необхідності створює умови, які не відповідають природі виконуваних ними робіт, що є порушенням прав працівників та суперечить принципам рівності, визначеним статтею 24 Конституції України та є порушенням принципів, які встановлені в Законі України «Про публічні закупівлі». Перевищення повноважень роботодавця: Вимога проходження навчання може бути додатковим фінансовим або часовим навантаженням для працівників, що порушує їх право на умови праці, які відповідають законодавству.
На підставі викладеного вимагаємо: Скасувати вимогу проходження спеціального навчання (пожежно-технічного мінімуму) для прибиральників, менеджера та інженера з ОП. Дотримуватися принципів рівності та недискримінації при організації навчання працівників.
Залишити вимогу проходження навчання лише для тих посад, які дійсно відповідають критеріям робіт із підвищеною пожежною небезпекою або для відповідальної особи. Просимо підтвердити отримання цієї вимоги та повідомити про вжиті заходи.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення та повідомляємо, що відповідно до вимог тендерної документації (п.п. 1.2.7 п. 1.2), Замовником передбачено обов’язок Учасника надати документи, які підтверджують проходження навчання з охорони праці працівниками, зазначеними у відповідній довідці, шляхом надання посвідчень і протоколів (витягів з протоколів). Разом з тим, враховуючи обґрунтування, надане у Вашому зверненні, а також з метою забезпечення недискримінаційного підходу та дотримання чинного законодавства, повідомляємо, що вимогу щодо обов’язкового проходження пожежно-технічного мінімуму стосовно заходів пожежної безпеки на об’єктах буде виключено з тендерної документації, як таку, що не має відношення до працівників, зайнятих на роботах, що не відносяться до категорії з підвищеною пожежною небезпекою. Зміни до тендерної документації буде внесено у встановленому порядку.
Дата відповіді:
05.06.2025 16:43