-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
канцелярські товари
Завершена
260 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 600.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 600.00 UAH
Період уточнення:
27.05.2025 16:21 - 01.06.2025 00:00
Відповідь надана
Внесення змін до тендерної документації
Номер:
db54763c6f2c4598ac5bdebd059c50ee
Дата опублікування:
30.05.2025 11:55
Опис:
Уважно ознайомившись з умовами тендерної документації до процедури закупівлі Офісне приладдя, UA-2025-05-27-012068-a , повідомляємо про наявність дискримінаційної вимоги, яка, на нашу думку, порушує принципи законодавства у сфері публічних закупівель. Додаток № 2
до тендерної документації
до тендерної документації зазначено наступну вимогу: У випадку, якщо Учасник не є виробником запропонованого товару, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати авторизаційний лист від виробника виданий на ім’я Учасника, у якому виробник підтверджує партнерські відносини з Учасником і надає повноваження Учаснику представляти продукцію в процедурі закупівлі та підтверджує можливість поставки запропонованого товару Учаснику придатну для використання та в терміни вказані в тендерній документації із обов’язковим зазначенням Замовника торгів та номеру закупівлі в системі Prozorro. Така вимога є надмірною, необґрунтованою і порушує основні принципи, передбачені: ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників, рівного ставлення до всіх учасників; ч. 3 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі", відповідно до якої замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та предмета закупівлі; позиція Антимонопольного комітету України, яка викладена у численних рішеннях органу оскарження. Наприклад: Рішення АМКУ №15611-р/пк-пз від 02.10.2023 — комітет зобов’язав замовника вилучити вимогу про обов’язкове надання документів (сертифікатів/паспортів якості), виданих виключно виробником/імпортером/правовласником ТМ, визнавши її такою, що обмежує конкуренцію. У аналогічних рішеннях, таких як №14840-р/пк-пз від 21.09.2022, №225-р/пк-пз від 12.01.2023, АМКУ чітко зазначає, що вимога щодо авторизаційних листів або технічної документації, виданої виключно виробником, створює бар’єри для участі добросовісних учасників ринку, які мають офіційний доступ до продукції, але не можуть отримати документи саме від виробника. За своєю суттю, встановлення подібної вимоги унеможливлює участь у закупівлі учасників, які є офіційними дистриб’юторами чи постачальниками товару, але не мають змоги отримати документи безпосередньо від виробника або правовласника торговельної марки, особливо якщо такий виробник знаходиться за межами України. Це створює ситуацію, коли тендерна документація фактично виписана під одного конкретного постачальника, що суперечить принципам добросовісної конкуренції та порушує права інших потенційних учасників. У зв’язку з вищевикладеним, просимо Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме: 1. Вилучити вимогу У випадку, якщо Учасник не є виробником запропонованого товару, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати авторизаційний лист від виробника (представника виробника)/імпортера/правовласника торгівельної марки виданий на ім’я Учасника, у якому виробник (представник виробника)/імпортер/правовласник торгівельної марки підтверджує партнерські відносини з Учасником і надає повноваження Учаснику представляти продукцію в процедурі закупівлі та підтверджує можливість поставки запропонованого товару Учаснику придатну для використання та в терміни вказані в тендерній документації із обов’язковим зазначенням Замовника торгів та номеру закупівлі в системі Prozorro. 2. Забезпечити відповідність тендерної документації принципам недискримінації та забезпечення рівних умов участі у закупівлі. У разі невнесення змін ми залишаємо за собою право звернутись до органу оскарження — Антимонопольного комітету України, з метою захисту наших прав та недопущення обмеження конкуренції.
Відповідь:
Шановний учаснику! Дякуємо за проявлений інтерес до даної закупівлі!
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством або яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Практика надання авторизаційних листів або інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником, є широко розповсюдженою як у сфері приватних закупівель, так і у публічних закупівлях, що проводяться через систему Prozorro.
Авторизаційний лист від виробника є документальним підтвердженням наявності офіційних правовідносин між учасником та виробником продукції. Він засвідчує, що учасник має право постачати відповідну продукцію, а також підтверджує гарантії щодо постачання товару згідно з умовами тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, здатного забезпечити постачання якісного товару, його відповідність технічним характеристикам, а також подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів. Таке обслуговування можливе виключно за умови офіційного постачання товару на територію України.
Зазначена вимога не порушує принципів публічних закупівель, зокрема принципу недискримінації учасників, а навпаки — сприяє забезпеченню якості та правомірності постачання товару.
Крім того, вимоги щодо надання авторизаційних листів були неодноразово предметом розгляду Антимонопольного комітету України. За результатами розгляду скарг на аналогічні вимоги було ухвалено рішення про відмову в задоволенні скарг. Зокрема:
• Рішення №11423-р/пк-пз від 10.06.2020 у закупівлі UA-2020-05-15-003206-c;
• Рішення №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 у закупівлі UA-2020-04-09-000494-c;
• Рішення №11689-р/пк-пз від 05.07.2024 у справі щодо закупівлі UA-2024-06-21-006261-a.a1;
• Рішення №16607-р/пк-пз від 17.10.2023 у справі щодо закупівлі UA-2023-10-03-006261-a.c1.
У цих рішеннях Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ підтвердила правомірність вимоги про надання документів саме від виробника. Вказані документи є підтвердженням офіційності походження товару, його митного оформлення, а також того, що товар має заявлені технічні характеристики, надані учасником у пропозиції.
Замовник зобов’язаний пересвідчитись, що запропонована продукція відповідає усім вимогам законодавства України, а також виключити ризик використання неякісного, контрафактного або невідповідного товару, що може призвести до негативних наслідків при його експлуатації.
Окрім того, варто зазначити, що за наявності легітимних договірних відносин між учасником та виробником, отримання авторизаційного листа не є проблематичним і є звичайною практикою для сумлінних та відповідальних учасників ринку.
Дата відповіді:
30.05.2025 21:32