• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Шкільний автобус

Завершена

3 600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 000.00 UAH
Період уточнення: 01.10.2018 11:26 - 07.10.2018 16:00
Відповідь надана

Дискримінаційні умови закупівлі

Номер: 9e551f11be9241c9936fa25cfa141cc0
Дата опублікування: 05.10.2018 17:11
Опис: Тендерна документація, а саме Додаток 3 до тендерної документації ««ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ,ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ»» містять необгрунтованні обмеження, що у свою чергу прямо унеможливлюють прийняття участі іншим можливим учасникам. Тобто Замовник при написанні тендерної документації в частині визначення технічних характеристик автобуса спеціалізованого для перевезення школярів встановив дискримінаційні вимоги в частині об’єм двигуна: визначивши останній не менше 5,5 л, а також визначив габаритні розміри, довжина - не більше 8500. Є достатньо юридично правових підстав вважати, що Документація (Додаток 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ,ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» в частині встановлення об’єму двигуна не менше 5,5л, а також визначення габаритних розмірів, довжина - не більше 8500) прямо призводить до порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VII, що є недопустимим у розумінні останнього, а саме; Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VII закупівля здійснюється за такими принципами: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність на всіх стадіях закупівель; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; - запобігання корупційним діям і зловживанням; Товар, що має намір закупити Замовник має законодавчо встановленні технічні вимоги яким повинен відповідати останній, що визначенні у Національному стандарті України – ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» (надалі за текстом – «ДСТУ 7013:2009»). Згідно ст.1 ДСТУ 7013:2009 цей стандарт поширюється на автобуси спеціалізовані (в подальшому автобуси), призначенні для перевезення школярів, які сидять, у тому числі з обмеженою здатністю пересування, та осіб, які супроводжують школярів. Наведене свідчить про те, що встановлені ДСТУ 7013:2009 вимоги до автобусів спеціалізованих для перевезення школярів є обов’язковими до виконання і відображають всі вимоги, встановленні державними органами, яким повинен відповідати такий автобус. Інформація про «Технічні вимоги» у Додатку 3 до Документації, викладена з вимогами до конкретного виробника (ів), а саме під конкретного виробника автобусів та суперечить меті Закону України «Про публічні закупівлі» про створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері та розвиток добросовісної конкуренції. А отже визначенні та встановленні вимоги Замовника, щодо об’єму двигуна, та довжини автобусу, прямо призводять до унеможливлення конкурентної участі усім іншим виробникам (представникам виробників, дилерів, тощо) автобусів які мають можливість запропонувати Замовнику саме шкільні автобуси, які відповідають ДСТУ 7013:2009. У свою чергу в даному стандарті відсутні технічні вимоги, які вказані у Додатку 3 Документації, зокрема щодо об’єму двигуна у тому числі 5,5л, а також довжини в частині що остання не може бути більшою 8 300 у зв’язку із цим є всі юридичні підстави припустити,що Замовник перебуває у прямій змові із виробниками автобусів, які мають визначений вище об’єм двигуна. Вважаємо, що визначені (встановленні) вимоги Замовника, щодо об’єму двигуна не менше 5.5л і довжина не більше 8500 є прямим свідомим зловживанням та нехтуванням з боку Замовника принципів, викладених у ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема таких як добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; Також слід взяти до уваги, що згідно п.5.1. розділу 5 «Вимоги безпеки» ДСТУ 7013:2009 автобуси повинні бути обладнанні пристроєм обмеження швидкості руху, яка не повинна перевищувати 70км/год. Тобто визначена вимога прямо обмежує максимальну швидкість руху шкільного автобусу та засвідчує відсутність будь-якої необхідності у придбані автобусів з більш потужним об’ємом двигуна, так як фактично при експлуатації додаткова потужність у порівнянні із меншим об’ємом не може бути повністю використана. Такі вимоги Документації (об’єм двигуна 5.5 л, а також визначена довжина, що не може бути більшою 8500) є дискримінаційною щодо інших виробників (дилерів, тощо), а також і до інших, потенційно можливих учасників процедури закупівлі, адже всі автобуси для перевезення школярів, відповідають вимогам ДСТУ 7013:2009, проте вимогам Документації Замовника відповідають лише автобуси ЕТАЛОН, виробництва ПАТ «Бориспільський завод» та ПАТ «Чернігівський автозавод» які спільно входять до Корпорації «ЕТАЛОН». А отже виробники інших марок автобусів штучно необґрунтовано позбавленні конкурентної можливості для прийняття участі у закупівлі та поставки свого товару. У свою чергу можна прийти до обґрунтованого висновку, що з метою належного, повного виконання Закону України «Про публічні закупівлі» при визначенні і встановленні технічних вимог, щодо предмету закупівлі у Документації Замовник перш за все повинен керуватися принципом максимальної ефективності використання державних коштів, а для цього до участі у закупівлі повинно бути допущено якогомога більше учасників як вітчизняних так і іноземних. З огляду на вказане Замовник в праві при визначенні технічних вимог до предмета закупівлі вимагати від потенційних учасників відповідності їх пропозицій і Товару виключно вимогам ДСТУ7013:2009 і законодавчо обмежений встановлювати будь-які інші вимоги, до Товару що додатково обмежують його поставку. В той же час, Замовник, зловживаючи наданими йому правами шляхом внесення на свій розсуд до Додатоку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ,ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» додаткові об’єктивно не обґрунтовані вимоги, що прямо виключають конкурентність та порушують основоположні вимоги та принципи Закону фактично порушує права будь-якого учасника, на дотримання принципів запобігання зловживанням, неупередженості і прозорості публічної закупівлі. Керуючись ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі вище викладеного керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши з Документації дискримінаційну вимогу визначену у Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ,ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» в частині встановлення об’єму двигуна не менше 5.5 л, а також встановлення довжини – не більше 8500.
Відповідь: Згідно частини 1 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту Закон): «Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.» Відділ освіти, молоді та спорту Ізяславської районної державної адміністрації Хмельницької області під час здійснення публічних закупівель є замовником торгів згідно пункту 9 частини 1 статті 1 Закону. Відділом освіти, молоді та спорту Ізяславської районної державної адміністрації Хмельницької області (далі – Замовник) було оголошено тендерну процедуру закупівлі відкриті торги по предмету: ДК 021:2015, код 34120000-4 - Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (автобус спеціалізований для перевезення школярів) (ідентифікатор оголошення про закупівлю UA-2018-10-01-000334-a) за адресою www.prozorro.gov.ua. Разом з оголошенням про початок проведення відкритих торгів Замовником на дотримання положень статті 22 Закону, було оприлюднено тендерну документацію, котра містить всю необхідну інформацію згідно частини 2 статті 22 Закону, зокрема: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. При цьому технічна специфікація містить: детальний опис товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно є обґрунтованим, а специфікація містить вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Таким чином, Замовник передбачив всю необхідну інформацію, в частині технічних, якісних та кількісних характеристик до предмета закупівлі з врахуванням власної потреби, що міститься в Додатку №3 до тендерної документації. Варто зауважити, що за змістом Вашого звернення безпідставно та не обґрунтовано звинувачується Замовник, в тому ніби умови тендерної документації побудовані таким чино, що створюють виключну перевагу в прийнятті участі лише одного товаровиробника, а саме автобуси ЕТАЛОН, виробництва ПАТ «Бориспільський завод» та ПАТ «Чернігівський автозавод» які спільно входять до Корпорації «ЕТАЛОН». Слід зауважити, що наведені Вами за зверненням аргументи не містять об’єктивної сторони вивчення, оскільки базуються власне на суб’єктивних припущеннях. Варто зазначити, що оскільки сфера застосування законодавства з питань публічних закупівель носить імперативно-адміністративний характер, то для тлумачення понять, які не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», сторони можуть використати для формування своїх правових позицій норми однорідних правових норм та нормативно-правових актів. Так, статтями 69,70,72,76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В підтвердження нашої позиції, що формування оскаржуваних вимог не створює певних преференцій для конкретного виробника, а відтак не дискримінує участь учасників та не містить корупційної складової, надаємо коротку аналітичну інформацію, зокрема по таким транспортним засобам: 1. Шкільний автобус «Еталон» А08110 ш, виготовлений ТОВ «Чернігівський автозавод», має наступну характеристику по двигуну: Двигун – чотиритактний дизель з турбонадувом. Об’єм двигуна 5759 см. куб. Габарити: Довжина/ширина/висота, мм 8000/2342/2940 2. Шкільний автобус «Богдан» А224.12, вироблений дочірнім підприємством «автоскладальний завод № 1» ПАТ «Автомобільна компанія «Богдан Моторс» (м. Луцьк), має такі характеристики: дизельний, Ashok Leyland H6E5SD 123 Об’єм двигуна 5760 см. куб. Габарити: Довжина/ширина/висота, мм 8210 / 2300/ 2700 Наведена інформація в повній мірі спростовує Вашу позицію за зверненням та нівелює позицію стосовно дискримінаційних вимог. Відтак, з огляду на викладену вище інформацію вважаємо, що Вами не доведено дискримінаційний підхід в умовах тендерної документації, що спотворює нормальну конкуренцію. Разом з тим, вважаємо що сформульовані вимоги за тендерною документацією повністю відповідають чинному законодавству у сфері публічних закупівель. А подібні звернення з безпідставними звинуваченнями сприймаються, як тиск на тендерний комітет, без належного на те об’єктивного обґрунтування. Голова тендерного комітету __________________ Є.В. Яцимон (підп
Дата відповіді: 09.10.2018 11:06