-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуг з технічного обслуговування та поточного ремонту інтегрованої системи відеоспостереження та відеоаналітики «Безпечна Львівщина» за кодом ДК 021:2015: 50340000-0 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування аудіовізуального та оптичного обладнання
Завершена
2 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 000.00 UAH
Період уточнення:
22.05.2025 12:51 - 28.05.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Номер:
ac518131932e4d78897f9d9ddec6c715
Дата опублікування:
27.05.2025 10:10
Опис:
Шановний Замовнику!
За результатом вивчення вимог тендерної документації виявлено ряд дискримінаційних вимог, які порушують права потенційних Учасників, а саме:
І.
Відповідно до п.7.8. Додатку 1 Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати гарантійний лист, де зазначається, що Учасник/Виконавець:
- включений до Реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг. На підтвердження надається посилання з вказанням порядкового номеру запису на сайті;
- включений до Переліку операторів (провайдерів) телекомунікацій, що надають послуги з доступу до мережі Інтернет та мають атестати відповідності систем захисту ЗВІД (з поданням копії атестату ).»
Вважаємо зазначену вимогу дискримінаційної, та такою, що звужує коло потенційних учасників з огляду на наступне: ТОВ «ІНФРАСТРУКТУРА БЕЗПЕКИ» має значний досвід та необхідний штат працівників для забезпечення якісного виконання умов договору.
Послуги, що є предметом договору, включають, в тому числі: Обслуговування Cloud-платформи системи відеоспостереження, Технічне обслуговування вузлів Системи відеоспостереження. Звертаємо увагу, що зазначені послуги не є такими, які вимагають включення до Реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг, та включення до Переліку операторів (провайдерів) телекомунікацій, що надають послуги з доступу до мережі Інтернет та мають атестати відповідності систем захисту ЗВІД.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають зазначені документи, тобто є фактично провайдерами. Проте Обслуговування Cloud-платформи системи відеоспостереження та Технічне обслуговування вузлів Системи відеоспостереження не є послугами, які підпадають під визначення постачання електронних комунікаційних мереж та/або послуг, а також надання послуг з доступу до мережі Інтернет.
Тож, враховуючи вищевикладене, вимога Замовника щодо надання в документах Учасника гарантійного листа, де зазначається, що Учасник/Виконавець:
- включений до Реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг. На підтвердження надається посилання з вказанням порядкового номеру запису на сайті;
- включений до Переліку операторів (провайдерів) телекомунікацій, що надають послуги з доступу до мережі Інтернет та мають атестати відповідності систем захисту ЗВІД (з поданням копії атестату ).»
є незаконною, не відповідає характеру послуг, що мають надаватися, та в цілому унеможливлює участь в даній закупівлі для потенційних Учасників, у яких немає зазначених документів.
З урахуванням вищевикладеного, просимо розглянути звернення, з огляду на вимоги, прописані в Тендерній документації та усунути дискримінаційні вимоги шляхом видалення зазначеної вимоги.
ІІ.
Відповідно до п.7.9. Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати:
- дозвільні документи на виконання робіт підвищеної небезпеки, видані Державною службою України з питань праці або її територіальними органами/територіальними органами/ іншими уповноваженими державними органами на виконання робіт підвищеної небезпеки (дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці): роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та роботи верхолазні).
Згідно з абзацем другим пункту 21 «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 р. № 1107 «Декларація подається роботодавцем не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Документи повертаються протягом п’яти робочих днів без розгляду у разі незаповнення полів, зазначення робіт підвищеної небезпеки та машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, які не включено до групи Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2) та групи Б переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77.»
Додаток 8 до Порядку в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 3 лютого 2021 р. № 77 містить в собі форму Декларації з полями, обов’язковими до заповнення.
Зокрема, декларація повинна містити інформацію про «Місце виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки: за місцезнаходженням роботодавця / та/або за постійним місцезнаходженням об’єкта/ або за місцем виконання робіт/експлуатації, що змінюється (регіон, область тощо) та підстави (за договорами, за контрактами тощо, що зберігаються у роботодавця).
Тож, враховуючи вищевикладене, вимога Замовника щодо надання в документах Учасника документу дозвільного характеру на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та роботи верхолазні, є незаконною, не відповідає процедурі отримання таких документів, визначеною нормами чинного законодавства України, та в цілому унеможливлює участь в даній закупівлі для потенційних Учасників, у яких на даному етапі немає зазначених документів.
З урахуванням вищевикладеного, просимо розглянути звернення, з огляду на вимоги, прописані в Тендерній документації, порядку отримання дозвільних документів встановленого законодавством України та усунути дискримінаційні вимоги стосовно надання документів дозвільного характеру на виконання робіт підвищеної небезпеки при поданні пропозиції, шляхом внесення змін до Тендерної документації шляхом видалення зазначеної вимоги або додавання альтернативного варіанту підтвердження відповідності зазначеним вимогам – листа – гарантії на надання зазначеного документу під час надання послуг.
Відповідь:
Шановний потенційний Учаснику!
Розглянувши Ваші вимоги щодо усунення з тендерної документації умов, які Ви вважаєте дискримінаційними, повідомляємо наступне.
1. Щодо умови, викладеної в п.7.8. Додатку 1 Тендерної документації, де у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати гарантійний лист, де зазначається, що Учасник/Виконавець: - включений до Реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг. На підтвердження надається посилання з вказанням порядкового номеру запису на сайті; - включений до Переліку операторів (провайдерів) телекомунікацій, що надають послуги з доступу до мережі Інтернет та мають атестати відповідності систем захисту ЗВІД (з поданням копії атестату).
Вимога щодо гарантійного листа про включення до реєстру постачальників електронних комунікаційних послуг встановлена у зв’язку з особливостями предмета закупівлі, який передбачає надання електронних комунікаційних послуг. Звертаємо увагу, що згідно Додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» послуги, які є предметом закупівлі включають не лише обслуговування Cloud-платформи системи відеоспостереження та Технічне обслуговування вузлів Системи відеоспостереження, а також:
- організацію та обслуговування 176 цифрових каналів зв’язку від вузлів відеоспостереження розташованих на території Львівської області до сloud-платформи (технологія L2 VLAN, L2 VPN зі швидкістю не менше: 1000 Мб/с - 1 канал, 100 Мб/с - 2 канали, 50 Мб/с - 168 каналів);
- організацію та обслуговування 252 цифрових каналів зв’язку від вузлів відеоспостереження Системи розташованих на території м.Львів та Львівської міської територіальної громади до сloud-платформи (технологієя L2 VLAN, зі швидкістю не менше 50 Мб/с.)
- Основний канал зв'язку від Виконавця до сloud-платформи - зі швидкістю не менше 10 Гбіт/с з можливістю збільшення по заявці Замовника до 20 Гбіт/с.
Відповідно до вимог Закону України «Про електронні комунікації», здійснення такої діяльності можливе виключно за умови включення суб’єкта господарювання до відповідного реєстру. Отже, вимога про надання гарантійного листа є обґрунтованою та такою, що підтверджує потенційну можливість учасника виконувати умови договору.
Наявність атестованої системи захисту інформації є критично важливою умовою в контексті безпеки обробки та зберігання інформації в рамках надання відповідних послуг, якщо мова йде про захист інформації з обмеженим доступом або персональних даних. Така вимога відповідає положенням законодавства України, зокрема нормативним документам у сфері технічного захисту інформації, затверджених Адміністрацією Держспецзв’язку.
На виконання пункту 1. 5) б) рішення РНБО від 10 липня 2017 року «Про стан виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 29 грудня 2016 року «Про загрози кібербезпеці держави та невідкладні заходи з їх нейтралізації», веденого в дію Указом Президента України від 13 лютого 2017 року № 32» , введеного в дію Указом Президента України від 30 серпня 2017 року № 254/2017, послуги передавання даних повинні надаватися через захищений вузол Інтернет доступу. Тому, у складі пропозиції Учасник має надати Атестат відповідності комплексної системи захисту інформації (КСЗІ) захищеного вузла Інтернет доступу.
Крім того, як можна зауважити ТОВ «Інфраструктура безпеки» без жодних зауважень брала участь в тендері з аналогічними вимогами (доступно за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2022-09-29-009190-a.
2. Щодо умови викладеної в п.7.9., де Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати: - дозвільні документи на виконання робіт підвищеної небезпеки, видані Державною службою України з питань праці або її територіальними органами/територіальними органами/ іншими уповноваженими державними органами на виконання робіт підвищеної небезпеки (дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці): роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та роботи верхолазні).
Вимога щодо надання документів дозвільного характеру, зокрема дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки, встановлена відповідно до вимог чинного законодавства України, зокрема Закону України “Про охорону праці”, Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою КМУ №1107 від 26.10.2011 р., а також інших нормативно-правових актів у сфері охорони праці та техніки безпеки.
У зв’язку з тим, що виконання окремих видів робіт у рамках предмета закупівлі відноситься до категорії робіт підвищеної небезпеки, Замовник зобов’язаний пересвідчитись у наявності у потенційного виконавця відповідних дозволів, що підтверджують його правоздатність здійснювати такі роботи. Вказані вимоги встановлені не з метою дискримінації учасників, а для забезпечення безпеки праці та дотримання вимог чинного законодавства.
Крім того варто зазначити, що згідно п.14 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, дія дозволу поширюється на всю територію України. Роботодавець, який отримав дозвіл і має намір виконувати роботи підвищеної небезпеки та/або експлуатувати (застосовувати) машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки (у тому числі відокремленим підрозділом), повинен повідомити письмово або засобами електронного зв’язку про це територіальний орган Держпраці за місцем виконання таких робіт та/або експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устатковання не пізніше ніж за десять робочих днів до початку їх виконання та/або експлуатації (застосування) з наданням копії дозволу.
Згідно абзацу другого частини третьої ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Виходячи з викладеного, встановлені вимоги є законними, обгрунтовангими та безпосередньо пов’язаними з предметом закупівлі, а отже не мають дискримінаційного характеру. Підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
Дата відповіді:
29.05.2025 09:54