• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Торги відмінено

4 628 788.46 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 143.94 UAH
Період уточнення: 19.05.2025 13:08 - 08.06.2025 00:00
Відповідь надана

неправомірні вимоги тендерної документації

Номер: 4a76aa5bf4cd43a7b198747b1738ce81
Дата опублікування: 20.05.2025 09:25
Опис: Шановний Замовнику! Згідно умов Вашої документації (пункт 12 Додатку 1) передбачено вимогу до учасників надати у складі пропозиції підтвердження впровадження стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» шляхом подання копії діючого сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018, виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Водночас, звертаємо Вашу увагу на незаконності такої вимоги і очевидної дискримінаційності по відношенню до учасників, які бажають взяти участь у даній закупівлі, проте не володіють таким сертифікатом та й не повинні згідно законодавства ним володіти, виходячи з наступного. Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який у свою чергу не передбачає вищевказаного документу та вимог, що у цій закупівлі вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який також не передбачає необхідність отримання таких документів, як вищезгаданий сертифікат. Отже, документ, який вимагає надати Замовник, не передбачено національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96. Відтак, Замовник неправомірно встановив подібного змісту вимогу до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Переконливо просимо вилучити зазначену у цьому зверненні вимогу замовника із умов тендерної документації, забезпечивши тим самим дотримання принципів здійснення закупівель щодо недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідь: Шановний Учаснику, на Ваше звернення повідомляємо, що Законом України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) визначено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та обʼєднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка тендерної документації. Відсутність в ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положенням тендерної документації захищають інтереси як замовників так і постачальників. Як відомо, ISO - це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Питання сертифікації ISO у публічних закупівлях не є однозначним. З одного боку, як визначено частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), замовник може вимагати від учасників у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон: передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; не забороняє вимагати саме сертифікат ISO. Замовник у вимогах тендерної документації не вимагає різні сертифікати ISO, які є взаємозамінними або такими, що можуть порушити права учасників. Слід відзначити, що замовник просить надати сертифікат, як характеристику постачальника, його добросовісності, учасники при здійснення своєї господарської діяльності повинні дотримуватись норм чинного законодавства та ЗУ Про запобігання корупції, оскільки замовник є державною організацією, що фінансується з державного бюджету та має відповідати за законом перед державою за витрачені кошти, отже вважаємо доцільним надання такого сертифікату учасником, що говорить по його чесність, прозорість його діяльності та недопущення корупційних діянь та дотримання зберігання усіх даних під час виконання договору. Отже, Учасником не доведено що вищевказані вимоги документації є незаконними та дискримінаційними. Враховуючи вищезазначене у Замовника відсутні підстави y задоволенні Вашої вимоги.
Дата відповіді: 20.05.2025 13:31